Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 maart 2023, 13:23   #101
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Werkloos is niet hetzelfde als werkzoekende.
Als werkloze heb je eigenlijk geen recht op een werkloosheidsvergoeding, dat heb je pas als werkzoekende.
Ik wilde eigenlijk niet meer "serieus" reageren,dit is K&K hé


Pechvogels raken blijkbaar zelfs uit de orde van de "Adeptus Profitarius" ontslagen...Dat vereist wel zeer ernstige transgressies

Laatst gewijzigd door kelt : 24 maart 2023 om 13:25.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 13:28   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Beetje hetzelfde verhaal als de zus van Bart De Wever die in Wallonië ging profiteren van het systeem.
Dat is of was niet de zus van Bart De Wever, maar wel van die veel linksere en belgicistischere professor Bruno De Wever.

(lol dus hé)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 16:53   #103
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik wilde eigenlijk niet meer "serieus" reageren,dit is K&K hé


Pechvogels raken blijkbaar zelfs uit de orde van de "Adeptus Profitarius" ontslagen...Dat vereist wel zeer ernstige transgressies
Ik begrijp dat niet.
Ik postte dit in binnenland.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 20:39   #104
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik begrijp dat niet.
Ik postte dit in binnenland.
De moderatie besliste dat uw draad K&K niveau is.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 21:11   #105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik begrijp dat niet.
Ik postte dit in binnenland.
Men leest "5 jaar vakantie", men stopt met lezen en men besluit direct: k&k.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 21:23   #106
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De moderatie besliste dat uw draad K&K niveau is.
Door één of andere zaag die gaan bleiten is bij de moderatie.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 22:00   #107
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Oh 100€ per maand op 30 jaar, kromme zal ze niet lopen ervan en die boete is al voor een deel weg dus ze doet een goeie zaak zeker.
Bah, dat weet ik niet.
Er kan toch nog beroep aangetekend worden ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 22:02   #108
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als ze erfgenamen heeft dan erven die ook haar schulden.
Als die erfgenamen haar eigen kinderen zijn, kunnen die nooit opdraaien voor de fouten van hun moeder.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 10:12   #109
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard Uitkeringen en in een ander land zitten?

Belgische vrouw die op Tenerife uitkering opstrijkt is niet alleen: ook deze ‘werklozen’ sjoemelden erop los

Uit de tekst:

Citaat:
De Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) vorderde in 2021 liefst 136.386.414 euro aan onterecht uitbetaalde werkloosheidssteun terug.
En die vrouw zal echt niet de enige zijn.

Waarom zou België zo populair zijn om naar af te reizen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 16:09   #110
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

En waarom was die uitbetaalde werkloosheidssteun onterecht ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 16:24   #111
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En waarom was die uitbetaalde werkloosheidssteun onterecht ?
omdat ge niet werkzoekend kunt zijn he als ge 5 jaar aan een stuk op Teneriffe zit je bent dus ook niet in orde met de belze wet rond ingeschreven zijn in een belze gemeente, ... kan zijn dat het bij dat terugbetalen van de steun niet blijft als ze de pech heeft van een overijverige ambtenaar te treffen. (wat in la walonie quasi onmogelijk is, )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 16:37   #112
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En waarom was die uitbetaalde werkloosheidssteun onterecht ?
Ik ken iemand die een uitkering krijgt als langdurig ziek (gehandicapt door zenuwstoornis) Zelfs niet meer werkzoekende dus, maar moet wel telkens "verlof" aanvragen bij de mutualiteit en toestemming krijgen om naar buitenland te gaan. En ik denk ook dat het aantal dagen per jaar beperkt is.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 20:50   #113
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
omdat ge niet werkzoekend kunt zijn he als ge 5 jaar aan een stuk op Teneriffe zit je bent dus ook niet in orde met de belze wet rond ingeschreven zijn in een belze gemeente, ... kan zijn dat het bij dat terugbetalen van de steun niet blijft als ze de pech heeft van een overijverige ambtenaar te treffen. (wat in la walonie quasi onmogelijk is, )
Ik vind dit een vorm van gedeelde schuld.
Ik vraag mij af waarom het 5 jaar moet duren vooraleer de administratie ingrijpt. Een werkzoekende moet toch regelmatig aantonen dat die werk zoekt door middel van sollicitaties en zo.
Dat iemand geschorst wordt van den dop na x aantal verwittigingen, tot daar, maar de uitkeringen moeten terugbetalen gewoonweg omdat men in het buitenland verblijft, dat vind ik er over.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 20:54   #114
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik ken iemand die een uitkering krijgt als langdurig ziek (gehandicapt door zenuwstoornis) Zelfs niet meer werkzoekende dus, maar moet wel telkens "verlof" aanvragen bij de mutualiteit en toestemming krijgen om naar buitenland te gaan. En ik denk ook dat het aantal dagen per jaar beperkt is.
Wel, dat vind ik nog erger. Ik vraag mij af wat een verblijf in het buitenland met invaliditeit te maken heeft. Het is volgens mij een pestmaatregel.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2023, 22:21   #115
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik ken iemand die een uitkering krijgt als langdurig ziek (gehandicapt door zenuwstoornis) Zelfs niet meer werkzoekende dus, maar moet wel telkens "verlof" aanvragen bij de mutualiteit en toestemming krijgen om naar buitenland te gaan. En ik denk ook dat het aantal dagen per jaar beperkt is.
NEN allochtoon heeft da niet nodig, die kan gerust naar zijn geboorteland vertrekken met zijn twee passen en daar blijven met behoud van alles.
De zoveelste discriminatie tegen hun eigen volk, het word tijd dat er daar iemand eens werk van maakt en een rechtszaak opent.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 03:09   #116
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.286
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En waarom was die uitbetaalde werkloosheidssteun onterecht ?
Omdat een werkzoekende/dopper 24 dagen vakantie heeft in een 6 dagen "werkweek".

Alle dagen daarbuiten moet de werkzoekende ter beschikking zijn van de arbeidsmarkt.

Een soortgelijke regeling is er voor langdurig zieken/invaliden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 05:16   #117
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
omdat ge niet werkzoekend kunt zijn he als ge 5 jaar aan een stuk op Teneriffe zit je bent dus ook niet in orde met de belze wet rond ingeschreven zijn in een belze gemeente, ... kan zijn dat het bij dat terugbetalen van de steun niet blijft als ze de pech heeft van een overijverige ambtenaar te treffen. (wat in la walonie quasi onmogelijk is, )
Wie geen adres heeft in Belgie en uitgeschreven is kan onmogelijk dop krijgen. Maar je kan perfect veel in Tenerife vertoeven maar toch uw domicilie in Belgie behouden dat is geen probleem.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 05:23   #118
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vraag mij af waarom het 5 jaar moet duren vooraleer de administratie ingrijpt. Een werkzoekende moet toch regelmatig aantonen dat die werk zoekt door middel van sollicitaties en zo.
Dat zal dan wel zo zijn in Vlaanderen. In Brussel is dat al een heel pak minder en in Wallonie waarschijnlijk ook.

Alles hangt ook een beetje af van je leeftijd je kwalificaties en uiteraard uw nationaliteit zie afkomst.

Ben jij een 30 jarige Rudy Mertens met een technische opleiding is de kans ze u niet gerust laten inderdaad heel groot. Ik moet je toch niet uitleggen welke mensen nooit of te nimmer worden opgeroepen denk ik.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 06:03   #119
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.286
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat zal dan wel zo zijn in Vlaanderen. In Brussel is dat al een heel pak minder en in Wallonie waarschijnlijk ook.
Verbazingwekkend nietwaar.

Citaat:
Alles hangt ook een beetje af van je leeftijd je kwalificaties en uiteraard uw nationaliteit zie afkomst.

Ben jij een 30 jarige Rudy Mertens met een technische opleiding is de kans ze u niet gerust laten inderdaad heel groot. Ik moet je toch niet uitleggen welke mensen nooit of te nimmer worden opgeroepen denk ik.
Zelfs afkomst maakt niet zoveel meer uit als iemand een technische achtergrond heeft.
Maar de kans dat zo iemand die nog enige vorm van werklust bezit, ambtenaren nodig heeft om werk te vinden, is betrekkelijk klein.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 06:10   #120
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat zal dan wel zo zijn in Vlaanderen. In Brussel is dat al een heel pak minder en in Wallonie waarschijnlijk ook.

Alles hangt ook een beetje af van je leeftijd je kwalificaties en uiteraard uw nationaliteit zie afkomst.

Ben jij een 30 jarige Rudy Mertens met een technische opleiding is de kans ze u niet gerust laten inderdaad heel groot. Ik moet je toch niet uitleggen welke mensen nooit of te nimmer worden opgeroepen denk ik.
Rudy Mertens kan zijn naam veranderen in Nourdine Elkaziri of zoiets, daarbij zeggen dat hij diepgelovig is en de ramadan volgt. Perfect mogelijk in België.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be