![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop eens met opleidingen in vakjes te plaatsen. Waarom zou een arts die zijn opleiding in Antwerpen kreeg slechter zijn dan die met een opleiding in Leuven? Waarom zou een IR met een opleiding in Hasselt slechter zijn dan die met een opleiding in Leuven? Ik heb trouwens een kind dat in Gent en een kind dat in Leuven school loopt. Hun wiskunde staat achter op die van mijn jongste die in Antwerpen school loopt, terwijl ze wel dezelfde richtingen doen. En nee, ik bepaalde niet wat mijn kinderen willen studeren, die keuze is aan hen, zij moeten het hun hele leven blijven doen. En ook de school en/of unif hebben ze zelf gekozen. Ik weet dat ik op dat vlak een luxe probleem heb, ik heb namelijk een zeer grote familie waardoor studenten binnen de familie niet op kot moeten, maar bij familie kunnen verblijven. En om je enkele zaken duidelijk te maken, mijn kinderen moeten dankzij de wettelijke wegen, geen inschrijvingsgeld betalen in de hoge scholen, terwijl mijn ex-schoonzuster die minder inkomsten heeft dan mij, in dezelfde school wel inschrijvingsgeld moet betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De student geniet dan van alle sociale voordelen, zelfs al hebben de ouders een belastbaar inkomen van +100.000€/jaar. Je moet dus enkel je wegen en de wetgeving kennen om kosten te besparen. Laatst gewijzigd door Jantje : 26 januari 2017 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is mogelijk dat dit een legale constructie is.
Maar ze doet me toch maar denken aan die andere constructie: je geeft aandelen uit, maar je zegt dat het spaarcenten zijn, zodat ze buiten de fiscus vallen. Tot het potje breekt ... Verder nog iemand iets zinnigs te zeggen over pensioenrechten? Iets dat nog niet gezegd is ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In het verleden waren er trouwens wel meer misbruiken. Zoals hoger al aangehaald. Goed verdienende ambtenaren waarvan de kinderen apart gingen wonen (zogezegd ruzie met familie) en met maximale studiebeurs, en op kosten van het OCMW studeerden. Gelukkig heeft men dat ok ingeperkt zodat er meer geld kan gaan naar studenten die het echt nodig hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() FF bij vermelden: ik weet niet of dat nu nog geldt. Maar kinderen ten laste telden dubbel als ze in het hoger onderwijs zaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Blijkbaar bestaat voor studiebeurzen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Iedereen die hier klaagt had ook bij de overheid kunnen gaan werken maar ze hebben anders beslist.
Spijt van beslissingen komt te laat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En om na 33 jaar op de werkvloer gestaan te hebben, nu een bureaupiloot te worden en 6 keer per dag de krant te lezen, neen, dan ga ik nog liever bij een firma zoals Jacobs Cleaning of Lathouwers werken. (die altijd technisch bekwam personeel zoeken, en niet slecht betalen.) Ook is de laagste loonklasse bij de overheid een verkapte werkloosheidsuitkering. Er zijn beroepsdoppers die officieel meer per maand binnenhalen.
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan nog van iemand van Het Spoor.
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoewel, ik heb zelfs het dubbele aan pensioen dan 2 van mijn schoonbroers-ambtenaars. Mijn dochter heeft na 4 jaar haar job als ambtenaar opgegeven, omdat ze in de privé meer verdient en meer sociale voordelen heeft en gek genoeg ook meer pensioen krijgt op het einde van de rit. Mijn ex-schoonmoeder heeft nu nog minder weduwe pensioen dan mijn moeder had 10 jaar geleden, terwijl mijn ex-schoonvader een ambtenaar was en mijn vader in de privé werkte. 1 van mijn zusters heeft als weduwe evenveel als 1 van schoonbroers, terwijl haar man in de privé werkte en die schoonbroer een hogere functie had bij de RVA. Een vriendin van mij, heeft na 40 jaar bij de RVA/VDAB te werken minder pensioen, dan mijn zuster die in een fabriek werkte. Ik moet natuurlijk ook bekennen dat sommige van mijn schoonbroers en zusters zelfs nog niet aan de 1400€ pensioen komen, maar als je dan naar hun loopbaan kijkt, dan ben je daar ook niet verwonderd over. Ken zo een hoofdverzekeringsagent van een grote verzekeringsmaatschappij, die zijn hele leven werkte aan een minimuum loon en de rest in premies en extra legale voordelen kreeg. En nu is de sukkelaar verbaasd dat hij amper 1300€ pensioen trekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik schreef, als je echt werkt bij de overheid, en geen bureaupiloot bent, dan is de verloning eigenlijk laag, met weinig kansen op verbetering.
En zelfs met de voordelen die de overheid bied qua pensioenopbouw, de opbouw met weinig blijft weinig, dan haalt een hoger plafond niets uit.
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die allemaal terugbetalen ... Toevallig of niet. Mijn schoonbroer werkte bij het spoor en kreeg een herseninfarct. Iedere week 3 keer naar Lanaken voor revalidatie. Taxi betaald door de ziekenkas. Schoonmoeder van m'n zoon kreeg een herseninfarct, gewone ziekenkas (Rooi). Iedere week drie keer naar Lanaken voor revalidatie. Ze moet maar maken dat ze daar komt.
![]() |
![]() |
#78 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U begrijpt het sarcasme niet?
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"was dan zelf zelfstandige geworden"? Tja... Onze economie zou trouwens volledig ineen storten als iedereen bij de overheid zou werken. Overheidsdiensten kunnen maar bestaan indien ze worden gefinancieerd door een goed draaiende economie. Het is dus in het belang van de overheid om de privésector zo aanlokkelijk mogelijk te maken in plaats van elke kritiek af te weren met het argument 'kom dan voor de overheid werken'. |
|
![]() |
![]() |