Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 augustus 2021, 14:00   #21
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Laat ons Willem onmiddellijk interneren.
Interneren is een veiligheidsmaatregel die dient om de maatschappij te beschermen.

De maatschappij heeft veel meer geleden onder het angstklimaat dat Van Ranst mee heeft gecreëerd dan onder de onzin die Willem Engel verspreidt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 14:04   #22
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.420
Standaard

De fans van Willem Engel zouden zich ook beter hebben moeten gedragen i.p.v. heibel te scheppen in dat café. Het grappige is dat ik initieel aannam dat het om Nederlanders ging, maar het bleken Belgen. Zelfs de meeste Nederlanders dachten dat en sommigen verontschuldigden zich ervoor. Nou ja. Ik ken de echte feiten niet.

Zelfbeheersing is belangrijk in zulke omstandigheden. Daarmee help je indirect je bondgenoten, ook al zou het geen invloed moeten hebben op de rechtzaak.

Laatst gewijzigd door Weyland : 12 augustus 2021 om 14:05.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 14:07   #23
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Interneren is een veiligheidsmaatregel die dient om de maatschappij te beschermen.

De maatschappij heeft veel meer geleden onder het angstklimaat dat Van Ranst mee heeft gecreëerd dan onder de onzin die Willem Engel verspreidt.
Nu is Van Ranst zijn toon erg mild en vrijheidsminnend. Zelf trap ik er niet in. Dat is een gaslighterstechniek wanneer weerstand hoger is. Dat schakelt erg vlug om. Ik heb met een narcist samengewerkt om dat te herkennen.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 14:10   #24
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De fans van Willem Engel zouden zich ook beter hebben moeten gedragen i.p.v. heibel te scheppen in dat café. Het grappige is dat ik initieel aannam dat het om Nederlanders ging, maar het bleken Belgen. Zelfs de meeste Nederlanders dachten dat en sommigen verontschuldigden zich ervoor. Nou ja. Ik ken de echte feiten niet.
Dat laatste klopt. Ik sprak gisteravond met iemand die in dat cafe aanwezig was. En het krantenartikel is volgens hem van a tot z gelogen. De eigenaar heeft op een bepaald moment gezegd dat hij de groep niet meer wilde bedienen omdat ze met te veel waren, en de groep is daarop opgestaan en naar een ander cafe gegaan. Geen heibel, niets gegooid, geen politie.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 14:19   #25
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat laatste klopt. Ik sprak gisteravond met iemand die in dat cafe aanwezig was. En het krantenartikel is volgens hem van a tot z gelogen. De eigenaar heeft op een bepaald moment gezegd dat hij de groep niet meer wilde bedienen omdat ze met te veel waren, en de groep is daarop opgestaan en naar een ander cafe gegaan. Geen heibel, niets gegooid, geen politie.

Daar verschiet ik dus totaal niet meer van. Het zou ook dom geweest zijn van hen. Jammer dat velen er wel in trappen. Nochtans is het een oude wijsheid dat niet alles wat in de gazetten staat geloofd moet worden.

Laatst gewijzigd door Weyland : 12 augustus 2021 om 14:25.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 16:33   #26
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vindt u het echt te zot voor woorden dat wanneer iemand laster over mij verspreidt, ik die persoon voor een rechtbank kan brengen?

Ik heb het nu niet over de concrete zaak hé, ik heb het over het algemene principe. Of er in de concrete zaak effectief sprake is van laster, moet immers net het voorwerp (kunnen) uitmaken van zo'n procedure.
Het is geen laster. Het is dewaarheid. Engel is zoals de rest van de antivaxxers een malloot (hij zou ook tegen beter weten in die onzin kunnen vertellen, maar dan is hij een bedrieger en dat is nog erger).

Ik word hier regelmatig een fascist genoemd, maar ik ga daar niet over klagen. Ik ben geen woke zoals Engel.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 augustus 2021 om 16:38.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 19:01   #27
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Nu is Van Ranst zijn toon erg mild en vrijheidsminnend. Zelf trap ik er niet in. Dat is een gaslighterstechniek wanneer weerstand hoger is. Dat schakelt erg vlug om. Ik heb met een narcist samengewerkt om dat te herkennen.
Ik sta volledig achter de eis van Engel om Duivel Van Ranst te onderwerpen aan een grondig psychiatrisch onderzoek. Resultaat gegarandeerd! Beslist een narcist met een zware vorm van psychopathie.
__________________
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 20:35   #28
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Ik sta volledig achter de eis van Engel om Duivel Van Ranst te onderwerpen aan een grondig psychiatrisch onderzoek. Resultaat gegarandeerd! Beslist een narcist met een zware vorm van psychopathie.
Ik denk niet dat de advocaat van W. Engel een eis heeft geformuleerd.

Het idee is mij wil genegen. Niet alleen voor onverlaten zoals M. Van Ranst maar voor 99.9% van de politici lijkt het me aangewezen dat zij geïnterneerd worden in een gesloten instelling opdat ze tegen zichzelf beschermd worden en de maatschappij geen schade meer toebrengen. Ze kunnen pas vrijkomen na attest van een psychiater.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 21:30   #29
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Ik sta volledig achter de eis van Engel om Duivel Van Ranst te onderwerpen aan een grondig psychiatrisch onderzoek. Resultaat gegarandeerd! Beslist een narcist met een zware vorm van psychopathie.
En die Engel ook meteen ... https://pointer.kro-ncrv.nl/hoe-diti...n-willem-engel
Die QAnon shamaan heeft ook meerdere afwijkingen dus Willempje gaat er ook wel hebben hoor
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 21:46   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik denk niet dat de advocaat van W. Engel een eis heeft geformuleerd.

Het idee is mij wil genegen. Niet alleen voor onverlaten zoals M. Van Ranst maar voor 99.9% van de politici lijkt het me aangewezen dat zij geïnterneerd worden in een gesloten instelling opdat ze tegen zichzelf beschermd worden en de maatschappij geen schade meer toebrengen. Ze kunnen pas vrijkomen na attest van een psychiater.
Voor paaldanser en rastafari Engel daarentegen is geen onderzoek nodig. Direkt colloqueren.
Raar dat extreemrechts plotseling houdt van dreadlocks.
Van Grieken met dreadlocks, het zou wat zijn.


Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 augustus 2021 om 21:51.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 21:47   #31
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.420
Standaard

Ik snap niet waarom men zo gretig gooit met termen als extreem-rechts.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 21:50   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.930
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik snap niet waarom men zo gretig gooit met termen als extreem-rechts.
Het is opvallend dat op dit forum extreemrechts overwegend antivaxx is en de kriebels krijgt als men hen extreemrechts of antivaxx noemt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 21:55   #33
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is opvallend dat op dit forum extreemrechts overwegend antivaxx is en de kriebels krijgt als men hen extreemrechts of antivaxx noemt.
Ik zie het als een soort dehumanisering van een geradicaliseerde groep die te hard meegaat met deze veranderende tijden. Er zit een agenda achter.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2021, 23:41   #34
Victor Magnus
Schepen
 
Geregistreerd: 5 februari 2021
Berichten: 448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik denk niet dat de advocaat van W. Engel een eis heeft geformuleerd.

Het idee is mij wil genegen. Niet alleen voor onverlaten zoals M. Van Ranst maar voor 99.9% van de politici lijkt het me aangewezen dat zij geïnterneerd worden in een gesloten instelling opdat ze tegen zichzelf beschermd worden en de maatschappij geen schade meer toebrengen. Ze kunnen pas vrijkomen na attest van een psychiater.
Toch wel, lees maar: https://www.demorgen.be/nieuws/virol...ante~bb949adf/

Citaat: 'De advocaat van Engel vraagt ondertussen om de viroloog te onderwerpen aan een psychiatrisch onderzoek.'
__________________
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 12 augustus 2021 om 23:42.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 05:11   #35
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.958
Standaard

Een land dat opnieuw MVR na de Mexicaanse griep durft opdraven, neemt haar bevolking noch gezondheidszorg serieus.
We geven af op MVR, maar wie schrijft die Babyloniër zijn dictee?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 07:31   #36
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Victor Magnus Bekijk bericht
Toch wel, lees maar: https://www.demorgen.be/nieuws/virol...ante~bb949adf/

Citaat: 'De advocaat van Engel vraagt ondertussen om de viroloog te onderwerpen aan een psychiatrisch onderzoek.'
De pleidooien waren mondeling en er was geen transcriptie of mogelijk voor journalisten om het op te nemen. De bewijslast werd schriftelijk ingediend.

Psychiatrisch onderzoek waarvan gewag wordt gemaakt is niet als eis naar de rechtbank geformuleerd.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 07:44   #37
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Eigenlijk een Belgenjustitiemop dus.
Uhm, neen, dit is juist het punt van civiel recht, dat ge geen procureur nodig hebt.

Als je zelfs dat niet weet kan je je beter afzijdig houden in deze discussie.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 07:48   #38
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De fans van Willem Engel zouden zich ook beter hebben moeten gedragen i.p.v. heibel te scheppen in dat café.
Hoe weten we dat het geen false flag van de PVDA agit prop was?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 07:50   #39
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik word hier regelmatig een fascist genoemd
En mensen die deze draad gevolgd hebben weten nu dat daar waarschijnlijk goede redenen voor zijn.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2021, 08:14   #40
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
En mensen die deze draad gevolgd hebben weten nu dat daar waarschijnlijk goede redenen voor zijn.
Komende van de nickgebruiker van een #1 Herstal-Geborene: "honni soit etc..."

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be