![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
Bekijk resultaten enquête: Moet Zuhal Demir Huts en andere Groene Stroom grootverdieners aanpakken? | |||
Ja zonder meer |
![]() ![]() ![]() |
5 | 31,25% |
Neen zonder meer |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Ja, als er een juridisch kader voor is |
![]() ![]() ![]() |
9 | 56,25% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
GSC worden opgekocht aan een 'vaste' prijs. Ze staan niet in verhouding de schommelingen inzake Uitstoot CO2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een kasbon aan 6 % per jaar kan bank in laatste jaren ook niet veranderen naar, ", Is slechte tijd we geven nu maar 2 %" verliezen ze altijd in rechtzaak. Is de zot wat hij er wilt voor geven. Maar contractueel zal zot blijven betalen. Maar spreken van Subsidies is een brug te ver. Als ik straks bij een bepaalde bakker 5 euro geef voor zijn brood en koop die exclusief contractueel op voor 20 jaar en verkoop dat brood door voor??? Heb ik dan subsidies gegeven aan bakker? Neen. DNB'S hebben ook de quota vergaard voor doelstelling groenestroom Europese doelstelling. En dat zit mee in die prijs. Of betaalt België liever boetes? Laatst gewijzigd door Deo : 15 juli 2022 om 07:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.demorgen.be/nieuws/trekt...-bad~b7bd39e0/
https://forum.politics.be/showthread...9#post10158449Reservespeler: Hoe dikwijls moeten wij u uitleggen dat het niet gaat over het detacheren, maar over de belangenvermenging. De Morgen: Ook op het kabinet van Jan Jambon (N-VA) werkte sinds 2015 iemand die betaald werd door Bpost. Toen Jambon Vlaams minister-president werd, werd de medewerker zijn adjunct-kabinetchef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat als tegenpartijen "tergend en roekeloos" vergoedingen gaan vragen en wie gaat gerechtelijke kosten betalen bij haar 100% verlies. Want dat staat al in de sterren dat verlies. Of gaat ze nog " winnen" via haar "vrienden" advocaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Staatssecretaris
|
![]() Het woord subsidies kunnen ze zelfs niet gebruiken in rechtzaak, want dat is er nooit geweest!!
Ze noemen en roepen dat het subsidies zijn GSC!!! Daar houd het al op in rechtzaak. Zonder GSCs zou België geen groen stroom beleid hebben en zou nu 1 kwh meer kosten dan 50 eurocent. Geen PV installaties en geen windmolen parken, veel dure stroom invoeren. Zou NVA ook de boetes betalen van mis lopen Europese doelstelling? NVA kip wilt alle mensen die geïnvesteerd hebben in groenestroom voor de tweede keer tackelen. Dus eigelijk zijn wij steenezels. Gratis Net gebruiken WEG. Terugdraaiende meter WEG Stopzetting salderen voor warmtepomp WEG Verworven GSC en wettelijke contratuele vergoeding WEG. ZONNESTEMMERS, BOERENSTEMMERS EN PFOS STEMMERS zijn voor NVA '24 ook WEG. Laatst gewijzigd door Deo : 15 juli 2022 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Demir moet zich aan de bestaande afspraken en contracten houden, meer niet.
![]() |
#147 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Activisten: 'linksen' die zich rijkelijk laten betalen door de rijken om het volk te verdelen of zeer winstgevende markten voor hen te creëren. Woke = virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke bevolking |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Staatssecretaris
|
![]() Zuhal gaat ons veel geld kosten door massaal rechtszaken om de hals te halen door de Huts en Co.
Wanneer overheid het gelag mag gaan betalen bij uitspraak, is Zuhal al lang richting Europees parlement vertrokken. Volgende overheid is gewaarschuwd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net vandaag ,de 29ste november vernemen we van een uitspraak van de Raad van State waarbij subsidies inderdaad niet als een contract kunnen beschouwd worden....
Oversubsidiering en overwinsten kunnen dus door de overheid aangepakt worden.... Er is echter nog een addertje in het gras.... De Minister moet ook nog even aantonen waarom de industrie wel en privé-eigenaars dan niet "overgesubsidieerd" zouden kunnen worden... Ik ben eigenlijk ook heel nieuwsgierig hierin . Ons Zuhal heeft dus nog niet gedaan hiermee...maar weeral een heilig huisje dat al wat scheef is gaan hangen...... Laatst gewijzigd door kelt : 29 november 2022 om 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zuhal gaat de PV grootparken aanpakken, eigenlijk dringt zij het Belgisch groenbeleid de kop in. Die broodnodige GSC voor bedrijven die die nodig hebben, van wie gaat zij die dan kopen, want nu kopen DNB'S die van de Huts en Co. Gaat Zuhal die zelf drukken als geld? De GSC waarde komt niet van overheid!!! Daar staat een groene stroom productie tegenover door uitgespaarde CO2 quota Dit contract zal veel geld kosten bij éénzijdige verbreking. Wat Groen realiseerde met kernenergie zal NVA ook realiseren met gigantische claim wanneer die rechtzaak is uitgesproken. Maar daartegen is Zuhal gevlucht als Europarlementslid door ZONNESTEMMEN en BOERENSTEMMERS die haar politiek kelderen wat ook negatief zal zijn voor NVA. Laatst gewijzigd door Deo : 29 november 2022 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus waar zit de subsidie? Iermand moet wel waarde geven aan GSC en dat kan enkel door groenestroom productie. Dus nogmaals waar zit de subsidie? Overheid moet maar bewijzen dat GSC subsidies zijn en dat kunnen zij niet omdat overheid en DNB's geen groenestroom producenten zijn. Dat zijn de Huts en Co wel. Het enige contract is dat overheid de DNB'S de exclusiviteit hebben gegeven om die GSC op te kopen en er handel mee te drijven. En hier loopt Zuhal tegen de muur en ook RvS. Dan zou België jaren vervuilende bedrijven hebben gesubsidieerd door aan die bedrijven subsidies te verkopen via DNB'S. Dus als overheid blijft volhouden dat GSC subsidies zijn dan heeft overheid een carrousel opgezet om onrechtstreeks subsidies te geven aan vervuilende bedrijven op de kap van groenestroom producenten. Zuhal u begeeft u op glad ijs. Laatst gewijzigd door Deo : 29 november 2022 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik vind het wel goed dat Demir het probeert. Als het goed is zeg ik het ook.
https://forum.politics.be/showthread...9#post10158449Reservespeler: Hoe dikwijls moeten wij u uitleggen dat het niet gaat over het detacheren, maar over de belangenvermenging. De Morgen: Ook op het kabinet van Jan Jambon (N-VA) werkte sinds 2015 iemand die betaald werd door Bpost. Toen Jambon Vlaams minister-president werd, werd de medewerker zijn adjunct-kabinetchef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wie geeft waarde aan GSC? En waarom worden die opgekocht door DNB'S aan contractuele vastgestelde prijs? Aan wie verkoopt DNB'S GSC door? Is het subsidie als een product met waarde wordt opgekocht en nadien word doorverkocht? Heeft RvS daar goed over nagedacht? Laatst gewijzigd door Deo : 29 november 2022 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Het is ofwel alle subsidie weg, ook bij kleine partikulieren of helemaal niets De pvda kreet blijft onhaalbaar Het wordt dus de klassieke Demir scheet in een fles ofwel de zoveelste gratis reklame voor de antipolitiek door de zoveelste contractbreuk door de overheid Een typische Demir knoeiboel dus
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 29 november 2022 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb er nooit gehad,ik heb voor DNB een GSC geladen in waarde die DNB kon doorverkopen, zonder mijn groenestroom productie kon DNB geen handel drijven met mijn aangekochte koolstof Certificaten aan bedrijven die dergelijke Certificaten broodnodig hebben. Dus leg eens uit dat ik subsidies heb gekregen voor een certificaat dat enkel ik kan verwerven door groenestroom productie. Overheid kan mij geen GSC geven in vorm van subsidie. Overheid kan enkel een GSC kopen. Ik geef niets gratis aan overheid en overheid aan mij ook niet. Tussen overheid(DNB) en mij is er enkel contractuele handel in een certificaat dat enkel door mijn groestroomproductie waarde heeft, zodat overheid(DNB) er handel kan mee drijven. "punt" Laatst gewijzigd door Deo : 30 november 2022 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Words… https://www.youtube.com/watch?v=6Vl1m5FYlAo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Als een volleerde PVDA'er de oversubsidie bij de groten gaan aanpakken maar ook alweer maar eens een deel van het kiezerspubliek degouteren door een overheidsbelofte te breken ? Of niets. Ik hoop dat ze voor het weggraaien van de groene certificaten subsidie kiest. Dat gaat dan nog spetters opleveren.
![]() |
![]() |
#160 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus raad iedereen aan met GSC dit ook bij te voegen in hun rechtsbijstand. Genoeg is genoeg ze hebben ons al te veel getackeld en er moet nu rood komen voor overheid. En NVA zal voor volgende verkiezingen mee in klappen delen. Vervuiling 3M laat ze afkopen voor een peulschil, boeren ontneemt zij hun toekomst en privé PV eigenaars blijven ze ook treiteren. Dat moet nu eens is ophouden! Laatst gewijzigd door Deo : 30 november 2022 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |