![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We kunnen ons maar afvragen wat die wetstraat paljassen allemaal maar doen met al die budgetten die ze van ons krijgen om te zorgen voor zulke diensten aan de bevolking. ![]() Zowat elk departement faalt om hun budget te besteden waarvoor het dient.....schoolgebouwen staan op instorten, gevangenissen brokkelen af, wegen zijn in abominabele, opgelapte staat, riolering is 80 jaar oud, er is geen geld voor middelen en personeel in de zorgsector, politie, cipiers etc.....maar kabinetten van de politieke graaiers hebben wel douches, worden door binnenhuisachitecten opnieuw ingericht bij elke wissel, ze graaien naar hartelust in de belastingpot voor eigen gebruik, dat dient voor de openbare diensten aan de bevolking maar die laten ze verloederen om dan te sjoemelen voor boerenbedrog en natte vingerwerk voor een begroting dat mijlenver afstaat van de werkelijkheid.
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon zorgen dat die zichzelf onderschijt, niet de omgeving. En hopen dat de cipiers wat goodwil tonen voor gevangenen die zich menselijk gedragen.
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder, wat je daar zegt, dat hem in elkaar slaan geen toegevoegde waarde heeft, je vergist je jammerlijk. Als je vraagt om de verslaafde ergens anders te steken dan luistert de chef niet eens. Wanneer je hem in mekaar trapt, dan halen ze hem direct weg uit je cel. Dat is zuiver positieve toegevoegde waarde.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Belgische gevangenissen zijn een regelrechte schande. Ontoelaatbaar in een rijk, Westers land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan zijn er rechters in eerste aanleg die in die gevangenissen mensen willen laten opsluiten omdat ze een spandoek getoond hebben met de tekst "stop de islamisering".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar, volgens bepaalde grote lichten zijn dat leden van een staatsgevaarlijke para-militaire organisatie.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw ben je beter af in voorhechtenis?
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan het niet verklaren. Heb het wel meerdere keren gezien. Waarom smijt een aap met kak? Waarom doen Roma dat soms ook? Ik weet het niet maar het heeft te maken met kwaad zijn.
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is gelijk of dat als ze inbreken bij u en ze willen niet direct komen dat ge moet zeggen dat ze een paar lijkzakken moeten meebrengen. Dan staan ze daar direct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat je ook niet mocht werken. Na veroordeling enkel nog gevangeniskleren. En werken toegestaan. In voorarrest blijf je ook in een huis van bewaring zoals dat noemen. Bv de nieuwe wandeling in Gent of Vorst in Brussel, enz. Na straf ga je meestal naar een andere gevangenis beetje afhankelijk van uw straf en zo. Hangt ook wat samen of je een rustige bent of een wegloper.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 december 2022 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu door de band kan je daar ook medicatie vragen en slaappillen of kalmeermiddelen. Waarschijnlijk ook methadon of zo. Uiteraard moet je eerst bij de dokter en dat kan al eens een tijdje duren. Je krijgt er natuurlijk maar eentje of twee per dag he. Mondje open, slikken, nog eens mondje open.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 december 2022 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
23 uur per dag opgesloten in de cel. Die mensen moeten ze nog breken.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 5 jaar lang?
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
Zeker op Assisenzaken zien/zagen we dat gebeuren.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter er is een uitzondering. Namelijk als je in voorarrest zit kan de onderzoeksrechter ook beslissen je vrij te laten zonder verder gevolg. Ik heb dat gezien bij iemand die ze bij mij in mijn cel dropten in Vorst. Hij had met een patatten mesje in zijn vrouw gestoken. Echter ze vergaf hem dat en weet ik veel wat ze aan de onderzoeksrechter had vertelt mocht hij plots naar huis. Het was al een oudere man. Op de dagen we samen waren vertelde hij me wel dat hij in zijn jonge jaren inbrak bij museums en schilderijen pikte. Dit terzijde natuurlijk.
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, martelen is fout. Een drie sterren vol-pension hôtel is ook fout, net zoals vervroegd vrijkomen. Het is uiteindelijk een bestraffing en (tijdelijke) verwijdering uit de normale gangbare maatschappij en GEEN heropvoeding op zijn club med's. Jezelf heropvoeden doe je maar zelf, indien de frank is gevallen. Zoniet: gat, blaren, zitten, ...desnoods in een te vergeten putteke.
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat niet wil zeggen,dat die surrealistische tijden van voorarrest, wachten op start van verschijning voor de rechters noch de belachelijke duur van een rechtzaak niet een zuivere aanval op welke logica dan ook zijn.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 2 december 2022 om 03:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naast een rondleiding, bezoek aan de cellen, was er op een bepaald moment een gesprek met gevangenen in voorarrest. We werden verdeeld in groepjes van vijf en hadden gedurende een kleine twee uur een babbel met een gevangene. Een van de vragen die we toen stelden was hoe lang hij daar al opgesloten zat. Als ik me nog goed herinner was dat ongeveer 3 jaar. Veels te lang uiteraard.
![]() |