Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2022, 13:20   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Rechtstaat = rule of law, met stevige schotten tussen de verschillende machten.
De vraag is natuurlijk wie de rule of law bepaalt. Daar zijn maar 2 mogelijkheden voor: de mensen zelf (bij meerderheid) of "machtshebbers".

Law is niks anders dan de goesting van oftewel (een meerderheid van) het volk, dan wel een kliek machtshebbers he. Het feit dat dat als "wet" geproclameerd wordt, is gewoon de symboliek die Hammurrabi ooit als genie heeft bedacht om de "wet" (ttz, zijn goesting) als een apart concept voor te stellen, en dus zogezegd als hebbende een eigen gezag.

Als de "wetmaker" morgen beslist dat Voltian een pak slaag moet krijgen, en dat promulgeert als "wet" wel dan zal Voltian, en enkel Voltian, in die "rechtstaat" een pak rammel krijgen.

Citaat:
Eentje die regels maakt en eentje die ziet dat de regels gevolgd worden.
Dat gaat niet, zoals we bij discussies over een grondwettelijk hof gezien hebben. Om die reden is in Nederland een grondwettelijk hof verboden, en doet men daar expliciet aan vermenging der machten bijvoorbeeld.

Het is tenslotte die die de regeltjes "toepast" die de uiteindelijke baas is.

Als de wet leest "patrickve moet een pak rammel krijgen" door de "wetgever" uitgevaardigd, maar de "rechter" gaat dat moedwillig "interpreteren" als "Voltian moet rammel krijgen", dan is het uiteindelijk Voltian die rammel krijgt.

En Voltian kan niks doen, want is zelf niet bevoegd om de wet te "lezen".

De scheiding der machten is ook weer zo een smoes om U laten te geloven dat het hier om een "eerlijk en veilig" systeem gaat, net zoals het concept van "wet" zelf door Hammurabi bedacht.

De collusie van rechters om wetten op een bepaalde manier systematisch te lezen, zelfs tot het absurde toe en in flagrante tegenspraak met de woorden in de wet, maakt dat de wet zelf (de tekst) gelijk wat kan zijn, en die rechters gelijk wat kunnen beslissen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 13:21   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Suggereren dat er collega-forummer aan de lantaarnpaal moeten hangen, vind ik erg dicht aanleunen bij een fysieke bedreiging. Ge moet dat gewoon niet doen Gunter. Ge kunt ook beschaafd van mening verschillen.
Inderdaad is het beter om altijd "algemeen" te blijven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 13:23   #43
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Dit is geen meningsverschil. Mensen opsluiten, muilkorven en vax-chanteren is geen “mening.”

Er dient hier evengoed, naar Floridiaans voorbeeld, een tribunaal opgericht te worden. s-zak en de zijnen mogen het daar gaan uitleggen, en hun straf aanhoren.

Wat is daar “bedreiging” aan?
Ge moogt V. Ranst en de hele hoop voor de rechter dagen voor schade die je hebt geleden. Ik denk, als je dat met velen doet, dat ge eigenlijk nog een goeie kans maakt te winnen. Raad v. State heeft ze vaak genoeg teruggefloten.

Dat is hoe het moet lopen. Een tribunaal is prima he; we hebben al een gerechtelijk apparaat waar je je rechten kan afdwingen en/of schade kan eisen.

Dat is nog een hele stap verwijderd van verantwoordelijken aan de lantaarnpalen ophangen, laat staan loutere sympathisanten van dat beleid met dezelfde sanctie te bedreigen.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 13:25   #44
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk wie de rule of law bepaalt. Daar zijn maar 2 mogelijkheden voor: de mensen zelf (bij meerderheid) of "machtshebbers".

Law is niks anders dan de goesting van oftewel (een meerderheid van) het volk, dan wel een kliek machtshebbers he. Het feit dat dat als "wet" geproclameerd wordt, is gewoon de symboliek die Hammurrabi ooit als genie heeft bedacht om de "wet" (ttz, zijn goesting) als een apart concept voor te stellen, en dus zogezegd als hebbende een eigen gezag.

Als de "wetmaker" morgen beslist dat Voltian een pak slaag moet krijgen, en dat promulgeert als "wet" wel dan zal Voltian, en enkel Voltian, in die "rechtstaat" een pak rammel krijgen.



Dat gaat niet, zoals we bij discussies over een grondwettelijk hof gezien hebben. Om die reden is in Nederland een grondwettelijk hof verboden, en doet men daar expliciet aan vermenging der machten bijvoorbeeld.

Het is tenslotte die die de regeltjes "toepast" die de uiteindelijke baas is.

Als de wet leest "patrickve moet een pak rammel krijgen" door de "wetgever" uitgevaardigd, maar de "rechter" gaat dat moedwillig "interpreteren" als "Voltian moet rammel krijgen", dan is het uiteindelijk Voltian die rammel krijgt.

En Voltian kan niks doen, want is zelf niet bevoegd om de wet te "lezen".

De scheiding der machten is ook weer zo een smoes om U laten te geloven dat het hier om een "eerlijk en veilig" systeem gaat, net zoals het concept van "wet" zelf door Hammurabi bedacht.

De collusie van rechters om wetten op een bepaalde manier systematisch te lezen, zelfs tot het absurde toe en in flagrante tegenspraak met de woorden in de wet, maakt dat de wet zelf (de tekst) gelijk wat kan zijn, en die rechters gelijk wat kunnen beslissen.
Daarom dat het pakket aan wetten een complex en gelaagd systeem is.

Ge wilt die discussie echt nog eens voeren he?

Ik kan anders gewoon de link naar die oude thread plakken hier?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 13:25   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Dat is nog een hele stap verwijderd van verantwoordelijken aan de lantaarnpalen ophangen, laat staan loutere sympathisanten van dat beleid met dezelfde sanctie te bedreigen.
Natuurlijk na veroordeling he. Niet zelf gaan lynchen. Na een volksrechtbank he. Zoals tijdens de franse revolutie he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 13:28   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Daarom dat het pakket aan wetten een complex en gelaagd systeem is.
Een complex gelaagd systeem dat opeens totaal opzij gezet werd door die bende dwingelanden he. DAT is juist het punt. Men zit altijd maar te leuren over de nazi's en zo, en hoe die de wet opzij geschoven hadden en zo.

Maar dat is nu PRECIES wat er hier gebeurd is, zonder dat ons "gelaagd systeem" een kick gaf. Er zijn zodanig veel fundamentele rechten geschonden dat die zelfs niet OPGESCHREVEN waren omdat die altijd VANZELFSPREKEND waren.

Denkende dat er daar een man veroordeeld werd omdat hij een haagschaar NAAR ZIJN ZUS BRACHT. Hoe waanzinnig is het niet geweest ? Denkende dat in Duitsland mensen vervolgd konden worden omdat ze hun kinderen niet OPSLOTEN in een aparte ruimte bij hen thuis ? Hoe waanzinnig is het niet gegaan ?

We stonden daar schoon met ons "gelaagd systeem" he. Het was gewoon totaal opzij geschoven. Vandaar dat enkel een heel brutale onderdrukking van die kwasten een voldoende sterk signaal kan geven he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 13:29   #47
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een complex gelaagd systeem dat opeens totaal opzij gezet werd door die bende dwingelanden he. DAT is juist het punt. Men zit altijd maar te leuren over de nazi's en zo, en hoe die de wet opzij geschoven hadden en zo.

Maar dat is nu PRECIES wat er hier gebeurd is, zonder dat ons "gelaagd systeem" een kick gaf. Er zijn zodanig veel fundamentele rechten geschonden dat die zelfs niet OPGESCHREVEN waren omdat die altijd VANZELFSPREKEND waren.

Denkende dat er daar een man veroordeeld werd omdat hij een haagschaar NAAR ZIJN ZUS BRACHT. Hoe waanzinnig is het niet geweest ? Denkende dat in Duitsland mensen vervolgd konden worden omdat ze hun kinderen niet OPSLOTEN in een aparte ruimte bij hen thuis ? Hoe waanzinnig is het niet gegaan ?

We stonden daar schoon met ons "gelaagd systeem" he. Het was gewoon totaal opzij geschoven. Vandaar dat enkel een heel brutale onderdrukking van die kwasten een voldoende sterk signaal kan geven he.
allez, omdat ge aandringt.

Zie al mijn reacties in deze draad: https://forum.politics.be/showthread.php?t=263272
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 13:50   #48
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad is het beter om altijd "algemeen" te blijven.
Inderdaad.

Dat iedereen die geholpen heeft om snotvalling19 te laten gebeuren, moge bengelen.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 13:50   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
allez, omdat ge aandringt.

Zie al mijn reacties in deze draad: https://forum.politics.be/showthread.php?t=263272
Er was daar ook een meerderheid om die aan een lantaarnpaal te hangen he.



Maar ja, ik was die goeie draad vergeten. Zoals je ziet is het nog altijd hetzelfde he....
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 13:51   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Inderdaad.

Dat iedereen die geholpen heeft om snotvalling19 te laten gebeuren, moge bengelen.
De Voltian is trouwens zo vriendelijk om ons te herinneren dat we dat al eens bij meerderheid besloten hadden hier
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 13:51   #51
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een complex gelaagd systeem dat opeens totaal opzij gezet werd door die bende dwingelanden he. DAT is juist het punt. Men zit altijd maar te leuren over de nazi's en zo, en hoe die de wet opzij geschoven hadden en zo.

Maar dat is nu PRECIES wat er hier gebeurd is, zonder dat ons "gelaagd systeem" een kick gaf. Er zijn zodanig veel fundamentele rechten geschonden dat die zelfs niet OPGESCHREVEN waren omdat die altijd VANZELFSPREKEND waren.

Denkende dat er daar een man veroordeeld werd omdat hij een haagschaar NAAR ZIJN ZUS BRACHT. Hoe waanzinnig is het niet geweest ? Denkende dat in Duitsland mensen vervolgd konden worden omdat ze hun kinderen niet OPSLOTEN in een aparte ruimte bij hen thuis ? Hoe waanzinnig is het niet gegaan ?

We stonden daar schoon met ons "gelaagd systeem" he. Het was gewoon totaal opzij geschoven. Vandaar dat enkel een heel brutale onderdrukking van die kwasten een voldoende sterk signaal kan geven he.
Het blijft een waanzinnige vaststelling hé.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 13:56   #52
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ge moogt V. Ranst en de hele hoop voor de rechter dagen voor schade die je hebt geleden. Ik denk, als je dat met velen doet, dat ge eigenlijk nog een goeie kans maakt te winnen. Raad v. State heeft ze vaak genoeg teruggefloten.

Dat is hoe het moet lopen. Een tribunaal is prima he; we hebben al een gerechtelijk apparaat waar je je rechten kan afdwingen en/of schade kan eisen.

Dat is nog een hele stap verwijderd van verantwoordelijken aan de lantaarnpalen ophangen, laat staan loutere sympathisanten van dat beleid met dezelfde sanctie te bedreigen.
De lantaarnpalen zijn een metafoor, en dat weet jij goed genoeg.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 13:57   #53
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er was daar ook een meerderheid om die aan een lantaarnpaal te hangen he.



Maar ja, ik was die goeie draad vergeten. Zoals je ziet is het nog altijd hetzelfde he....
goh

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=225

Maar goed ook dat je in het echt niet in de meerderheid bent, of ik was nu waarschijnlijk dood geweest (en dat terwijl ik niet eens akkoord was met de meeste maatregelen).

Het toont wat mij betreft aan hoe extreem de meeste leden van dit forum zijn geworden.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 13:59   #54
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De lantaarnpalen zijn een metafoor, en dat weet jij goed genoeg.
oh?

Is het een metafoor nu? Je wenst hen niet dood?

Nog geen minuut ertussen zei je dit:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Inderdaad.

Dat iedereen die geholpen heeft om snotvalling19 te laten gebeuren, moge bengelen.
is dat "bengelen" ook een metafoor?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 14:00   #55
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
goh

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=225

Maar goed ook dat je in het echt niet in de meerderheid bent, of ik was nu waarschijnlijk dood geweest (en dat terwijl ik niet eens akkoord was met de meeste maatregelen).

Het toont wat mij betreft aan hoe extreem de meeste leden van dit forum zijn geworden.
Ik ben zeer extreem voorstander van individuele vrijheid, die wordt begrensd door dezelfde indivuele vrijheid van de volgende persoon.

En dan bedoel ik, zéér extreem.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 18 december 2022 om 14:01.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 14:01   #56
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
oh?

Is het een metafoor nu? Je wenst hen niet dood?

Nog geen minuut ertussen zei je dit:



is dat "bengelen" ook een metafoor?
Ja. Er zijn gradaties “bengelen.”
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 18 december 2022 om 14:02.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 14:01   #57
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik ben zeer extreem voorstander van individuele vrijheid, die wordt begrensd door dezelfde indivuele vrijheid van de volgende persoon.

En dan bedoel ik, zéér extreem.
ik ook!
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 14:03   #58
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
ik ook!
Awel dan.

Sommigen in dit verhaal moeten bengelen tot de koord kapot gaat van ouderdom. Anderen moeten eventjes bengelen.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 14:03   #59
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ja. Er zijn gradaties “bengelen.”
Allez bon, vanaf nu is dus alles wat ge "niet zo bedoeld had" een metafoor.

Easy.

Misschien effe voor de zekerheid dan: je wilt niet dat V. Rans & Schoofzak gedood worden. Simple Y/N will do
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 14:05   #60
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Awel dan.

Sommigen in dit verhaal moeten bengelen tot de koord kapot gaat van ouderdom. Anderen moeten eventjes bengelen.
Ik vind dat nogal een stevige inbreuk in de individuele vrijheid van de persoon die je aan de koord hangt.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be