Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Bekijk resultaten enquête: Als je op een forum over politici praat moet je je bij die politici registreren?
Ja 1 7,69%
Neen 10 76,92%
Mijn naam is Haas 2 15,38%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2023, 00:29   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard Als je op een forum over politici praat moet je je bij die politici registreren?

Naar aanleiding van het boek van De Wever en Florida DeSantis.

https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=50

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 maart 2023 om 00:36.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 00:48   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hoe minder politici van mij weten, hoe beter ik het vind.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 00:53   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe minder politici van mij weten, hoe beter ik het vind.
Mijn gedacht!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 01:11   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Politici komen,
Politici gaan.
Niemand zal altijd
Blijven bestaan.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 maart 2023 om 01:14.
Henri1 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 02:11   #5
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 13.725
Standaard

Ik lees in dat artikel:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artikel
Bloggers who receive compensation for a given online post about an elected state officer would have to register
Dus enkel zij die er geld aan verdienen...
Ik zou er dus naar hartenlust mogen over blijven schrijven.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 06:50   #6
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik lees in dat artikel:
Dus enkel zij die er geld aan verdienen...
Ik zou er dus naar hartenlust mogen over blijven schrijven.
Zij die er aan verdienen én niet voor een gekende nieuwssite schrijven. Dat noemen ze in eigen voet schieten. Maar het blijft complete waanzin. De uitersten zijn echt totaal aan het doorslaan in de VS, en er is nog minder midden over dan bij ons. De machtigen hebben ons goed verdeeld met hun migratie.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 07:19   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Naar aanleiding van het boek van De Wever en Florida DeSantis.

https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=50
Wat wil dat zeggen "zich bij politici registreren" ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 07:34   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.191
Standaard

Ik wil mij alleen registreren bij Prins Laurent bij zijn woef of tuf tuf club.

Verder heeft niemand daar zaken mee.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 07:41   #9
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het voorstel zoals het hier wordt uitgelegd het ooit zal halen. Het is zo verwerpelijk als een cordon sanitair of het boek omvolking dat men overal weigert te verkopen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 07:49   #10
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Naar aanleiding van het boek van De Wever en Florida DeSantis.

https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=50
Die DeSantis is een handig smeerlapke die heel manipulatief zijn blijkbaar nogal autoritair gezinde kiesvee weet te bespelen. Maar wat die state senator daar neerlegt qua voorstel breekt alle records inzake autoritaire staatscontrole. Dit voorstel lijkt wel weggelopen uit de USSR, de DDR of 1984 van Orwell.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 07:52   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat wil dat zeggen "zich bij politici registreren" ?
https://www.flsenate.gov/Session/Bil...Text/Filed/PDF
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 07:58   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Naar aanleiding van het boek van De Wever en Florida DeSantis.

https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=50


Ah, had dat niet gezien. Mmm ja het stinkt daar toch. Volgens mij is dat in strijd met de Amerikaanse grondwet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 maart 2023 om 08:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 08:18   #13
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Ik heb het artikel eens gelezen. In feite is het iets als een lobbyregister. Als men betaald wordt om over een politicus te schrijven moet je dat laten registreren zodat anderen kunnen zien dat je er voor betaald werd. Ik weet niet of dit zo'n slecht idee is. Zou het bijvoorbeeld Russische bots niet tegen gaan ? Langs de andere kant: hoe gaat men dat in hemelsnaam controleren ? De bedoeling is misschien slecht maar of het uitvoerbaar is of hoeveel dat gaat kosten ... het lijkt me vooral onuitvoerbaar.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 4 maart 2023 om 08:19.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 08:23   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik heb het artikel eens gelezen. In feite is het iets als een lobbyregister. Als men betaald wordt om over een politicus te schrijven moet je dat laten registreren zodat anderen kunnen zien dat je er voor betaald werd.
Het probleem is natuurlijk dat als ge als Youtuber iets zegt, ge daar per view "voor betaald" wordt. Als ge gelijk welke internet activiteit doet waar ge met reclame betaald wordt, kan men zeggen dat ge ervoor betaald wordt.

Ik zie dan ook niet waarom iemand die over TV sterren schrijft, dat wel mag doen, en iemand die dat over politici schrijft, zich moet registreren. Welk speciaal recht hebben politici over andere bekende figuren ?

Het lijkt mij toch eerder een niet erg subtiele manier om het netwerk van politieke voorkeuren van mensen en van betalende entiteiten kunnen op te lijsten, om daar nadien "jodenlijstjes" van te maken he.

Zou men die lijstjes bijvoorbeeld raadplegen alvorens acties voor of tegen bedrijven en dergelijke te ondernemen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 maart 2023 om 08:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 08:24   #15
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik heb het artikel eens gelezen. In feite is het iets als een lobbyregister. Als men betaald wordt om over een politicus te schrijven moet je dat laten registreren zodat anderen kunnen zien dat je er voor betaald werd. Ik weet niet of dit zo'n slecht idee is. Zou het bijvoorbeeld Russische bots niet tegen gaan ? Langs de andere kant: hoe gaat men dat in hemelsnaam controleren ? De bedoeling is misschien slecht maar of het uitvoerbaar is of hoeveel dat gaat kosten ... het lijkt me vooral onuitvoerbaar.
Dit niet downplayen aub... Het gaat veeel verder. Van zodra iemand schrijft over een politicus, of eender wie die deel uitmaakt van de legislatuur, moet die dat registreren, info verstrekken over voordelen, maandelijkse voortgangsrapporten bezorgen enz. Allemaal op straffe van boetes.

Moest dit systeem bestaan bij ons, kunnen wij ons allemaal gaan registreren en tekst en uitleg geven bij Big Brother. En dan zou onze forumeigenaar Maarten een full time job hebben aan rapporteren van zijn site bij de overheid.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 08:25   #16
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk dat als ge als Youtuber iets zegt, ge daar per view "voor betaald" wordt. Als ge gelijk welke internet activiteit doet waar ge met reclame betaald wordt, kan men zeggen dat ge ervoor betaald wordt.

Ik zie dan ook niet waarom iemand die over TV sterren schrijft, dat wel mag doen, en iemand die dat over politici schrijft, zich moet registreren. Welk speciaal recht hebben politici over andere bekende figuren ?
Klopt. Dit is gewoon één gigantische poging tot muilkorving.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 08:25   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit niet downplayen aub... Het gaat veeel verder. Van zodra iemand schrijft over een politicus, of eender wie die deel uitmaakt van de legislatuur, moet die dat registreren, info verstrekken over voordelen, maandelijkse voortgangsrapporten bezorgen enz. Allemaal op straffe van boetes.
Nee, schrijft EN DAARVOOR BETAALD WORDT.

Citaat:
Moest dit systeem bestaan bij ons, kunnen wij ons allemaal gaan registreren en tekst en uitleg geven bij Big Brother. En dan zou onze forumeigenaar Maarten een full time job hebben aan rapporteren van zijn site bij de overheid.
Ah, gij wordt betaald om hier te schrijven dus
Ik nie.

Maar ik ben akkoord met U, dit stinkt uren in de wind.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 maart 2023 om 08:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 08:32   #18
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit niet downplayen aub... Het gaat veeel verder. Van zodra iemand schrijft over een politicus, of eender wie die deel uitmaakt van de legislatuur, moet die dat registreren, info verstrekken over voordelen, maandelijkse voortgangsrapporten bezorgen enz. Allemaal op straffe van boetes.

Moest dit systeem bestaan bij ons, kunnen wij ons allemaal gaan registreren en tekst en uitleg geven bij Big Brother. En dan zou onze forumeigenaar Maarten een full time job hebben aan rapporteren van zijn site bij de overheid.
Er staat duidelijk in dat je ervoor betaald moet worden. Dus wij zouden er al niet onder vallen. Alle ik toch niet. Jij blijkbaar wel ?
Maar het is zoals Patrick zegt ondoenbaar want ook diegenen die bloggen met reclame of vloggen op You Tube vallen eronder dus dat gaat voorbij aan het principe van een lobbyregister. En het is eigenlijk ook veel ingrijpender dan een lobbyregister. Ik ben ook tegen het wetsvoorstel.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 09:22   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Er staat duidelijk in dat je ervoor betaald moet worden. Dus wij zouden er al niet onder vallen. Alle ik toch niet. Jij blijkbaar wel ?
Maar het is zoals Patrick zegt ondoenbaar want ook diegenen die bloggen met reclame of vloggen op You Tube vallen eronder dus dat gaat voorbij aan het principe van een lobbyregister. En het is eigenlijk ook veel ingrijpender dan een lobbyregister. Ik ben ook tegen het wetsvoorstel.
Het is bovendien onuitvoerbaar als het al niet ongrondwettelijk is. Want wat belet iemand die wel betaald wordt, om die tekst laten te publiceren door een mol die niet betaald wordt ? Als mijn grootmoeder zogezegd een niet-betaalde blog heeft, en ik "vraag haar" van mijn teksten waar ik betaald voor word, te publiceren, maar betaal haar niet, dan:

1) is het mijn grootmoeder die iets openbaar maakt, en wordt daar niet voor betaald. Zij moet dus niet registreren.

2) word ik misschien wel betaald, maar ik maak niks openbaar. Ik geef gewoon die tekst aan mijn grootmoeder, en ik word enkel betaald om een tekst aan mijn grootmoeder te tonen, en moet ik ook niet registreren. Want we gaan er toch van uit dat mensen die iets aan een familielid tonen dat ze geschreven hebben, niet moeten registreren he.

Dat mijn grootmoeder "plagiaat" pleegt, en dat ik dat door de vingers zie, en mijn mecenas ook, dat is mijn goed recht. Dat iemand mij betaalt om teksten aan mijn grootmoeder te schrijven, is ook die zijn affaire he.

Die wil misschien gewoon mijn bedenksels als "consulenten raad" wie zal het zeggen. En door "aan mijn grootmoeder" te schrijven is dat gewoon een specifieke manier om "een consulentendaad" te stellen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 09:52   #20
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, schrijft EN DAARVOOR BETAALD WORDT.



Ah, gij wordt betaald om hier te schrijven dus
Ik nie.

Maar ik ben akkoord met U, dit stinkt uren in de wind.
Herlezen, en je hebt gelijk. De individuele blogger die geen vergoeding krijgt valt hierbuiten. Het probleem zit bij de Blog zelf, bij zijn organisator.

Maar aangezien het overgrote deel van de Blogs een clicksysteem hebben dat relame inkomsten genereert zou het voor hen een serieuze hinderpaal zijn.

En gezien de zeeer brede definiëring van wat als blog moet worden bekeken :
Rubriek lezersreacties bv bij de kranten websites : vergeet het maar, tenzij die zin hebben om boetes te gaan betalen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be