Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2021, 19:03   #141
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Laat maar omvallen die EU!! Er bestaat helemaal geen "Europagevoel" en dus ook geen Europese waarden. Dat de Europese Unie gaat vallen is zeker...Vroeg of laat zal dat het geval zijn, het is gewoon een kwestie van tijd. Ik vermoed dat het democratische gehalte van de Europese Gemeenschap te laag is om echt door te groeien tot een Unie. Weg ermee..

"Europa" is uitgevonden door Amerikanen
https://www.youtube.com/watch?v=pDki...ature=emb_logo
Op 20 maart 1979 had in een kerkje in Montfort-l’Amaury, ten westen van Parijs, een uitvaartdienst plaats. Het was een sobere plechtigheid, ondanks de aanwezigheid van de Franse president, regeringsleiders, ministers en tal van andere hoogwaardigheidsbekleders. Het was ook een gewone katholieke eredienst. Tot er plotseling, tegen het einde van de plechtigheid, een Amerikaans koor het patriottische Amerikaanse strijdlied ‘The Battle Hymn of the Republic’ aanhief - een lied dat dateert uit de Amerikaanse Burgeroorlog. De uitvaartdienst was die voor Jean Monnet, in 1888 geboren in de zuidwestelijke Franse stad Cognac en op het moment van zijn overlijden al tientallen jaren een legendarische figuur als ‘De vader van Europa’. Scholieren en studenten in alle landen van de Europese Unie krijgen van jongs af aan te horen dat de Europese Unie opgericht is om oorlog te voorkomen en welvaart te brengen en dat het allemaal begonnen is met een Gemeenschap van Kolen en Staal.
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 09:15   #142
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210226_97625382

In dit korte stukje lezen we waarom de politieke kant van de konstruktie "EU",zoals die nu bestaat,weg moet....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 11:25   #143
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

De EU is niet hetzelfde als Europa!! Ik zag hierboven dat ik dat even moest verduidelijken.

Voel ik mij EU-onderdaan: NEE, en ik denk niet dat veel mensen dat wel doen.
Voel ik mij Europeaan: JA

Laatst gewijzigd door N-VA : 27 februari 2021 om 11:26.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 13:20   #144
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Laat maar omvallen die EU!! Er bestaat helemaal geen "Europagevoel" en dus ook geen Europese waarden. Dat de Europese Unie gaat vallen is zeker...Vroeg of laat zal dat het geval zijn, het is gewoon een kwestie van tijd. Ik vermoed dat het democratische gehalte van de Europese Gemeenschap te laag is om echt door te groeien tot een Unie. Weg ermee..

"Europa" is uitgevonden door Amerikanen
https://www.youtube.com/watch?v=pDki...ature=emb_logo
Op 20 maart 1979 had in een kerkje in Montfort-l’Amaury, ten westen van Parijs, een uitvaartdienst plaats. Het was een sobere plechtigheid, ondanks de aanwezigheid van de Franse president, regeringsleiders, ministers en tal van andere hoogwaardigheidsbekleders. Het was ook een gewone katholieke eredienst. Tot er plotseling, tegen het einde van de plechtigheid, een Amerikaans koor het patriottische Amerikaanse strijdlied ‘The Battle Hymn of the Republic’ aanhief - een lied dat dateert uit de Amerikaanse Burgeroorlog. De uitvaartdienst was die voor Jean Monnet, in 1888 geboren in de zuidwestelijke Franse stad Cognac en op het moment van zijn overlijden al tientallen jaren een legendarische figuur als ‘De vader van Europa’. Scholieren en studenten in alle landen van de Europese Unie krijgen van jongs af aan te horen dat de Europese Unie opgericht is om oorlog te voorkomen en welvaart te brengen en dat het allemaal begonnen is met een Gemeenschap van Kolen en Staal.
Totaal niet mee eens. Neem gelijk welk geschiedenisboek vast en Europa druipt van tussen de pagina's. Kruistochten, koningshuizen, volksverhuizingen, de x-jarige oorlogen, de republiek der letteren, piraterij en later kaapvaart, ... allemaal Europees, telkens worden die verhalen bevolkt door mensen uit alle uithoeken van Europa. De natiestaten zoals we ze nu kennen zijn amper een paar eeuwen oud. Ik heb ook een hekel aan de EU en het beleid dat ze opdringt maar ik voel me meer een Nederlandstalige Europeaan dan een Vlaming laat staan Belg. Het enige goede aan nationalisme is dat het volksverheffing en solidariteit mogelijk maakte maar het eerste is ondertussen opgegeven en het tweede doorgeslagen tot profiteerderij.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 13:33   #145
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Totaal niet mee eens. Neem gelijk welk geschiedenisboek vast en Europa druipt van tussen de pagina's. Kruistochten, koningshuizen, volksverhuizingen, de x-jarige oorlogen, de republiek der letteren, piraterij en later kaapvaart, ... allemaal Europees, telkens worden die verhalen bevolkt door mensen uit alle uithoeken van Europa. De natiestaten zoals we ze nu kennen zijn amper een paar eeuwen oud. Ik heb ook een hekel aan de EU en het beleid dat ze opdringt maar ik voel me meer een Nederlandstalige Europeaan dan een Vlaming laat staan Belg. Het enige goede aan nationalisme is dat het volksverheffing en solidariteit mogelijk maakte maar het eerste is ondertussen opgegeven en het tweede doorgeslagen tot profiteerderij.
Siegfried doelt op de EU en jij op Europa. Lees mijn bericht hierboven eens goed.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2021, 15:33   #146
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.827
Standaard

Het is geleidelijk aan wel duidelijk dat de politieke constructie EU niet goed (meer) past op de realiteit "Europa"....

Politieke klasses die te lang bestaan in een bepaalde vorm hebben wereldwijd de neiging steeds erfelijker te worden ,of toegang tot de cenakels van de macht strikt via toetreding tot bepaalde clans te doen verlopen.Stemmen heeft er op den duur weinig mee te maken.En dan kan de heersende klasse puur hun eigen dingetjes doen.Ze raken zo gedistancieerd van wat gewone mensen voelen of zouden willen dat ze die straal negeren of als "ongewenst" ,"populistisch" of zelfs "irrelevant" bestempelen.


UIteindelijk komt een afrekening.....helaas nogal dikwijls na veel schade en een kompleet veranderde omgeving.

Laatst gewijzigd door kelt : 27 februari 2021 om 15:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be