Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2016, 07:51   #21
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Cornu is gewoon incompetent en doet niet anders dan leugens verspreiden.
Ik heb hier op het forum al 2x de link gepost naar de federale wetgeving waaruit blijkt dat ook in grote delen van de privé verlofdagen mee worden geteld als gewerkte dagen voor het berekenen van het aantal inhaalrusten. Niemand van het personeel heeft er problemen mee om ziektedagen niet mee te laten tellen.
Verder blijf ik niet begrijpen hoe men er bij komt dat we maar 160 dagen werken. Zelf heb ik er vorig jaar 210 gedaan aan gemiddeld 8,3 uur per dag. Het minst aantal gewerkte dagen dat ik ooit heb gehad was tussen de 170 en 180 en dat waren toen zeer slecht planbare dagen door de verschrikkelijke uren met een gemiddelde van 8.73 uren per shift.
Wij hebben niet meer verlof dan in andere sectoren met sterke bonden en specifieke 24/24 7/7 arbeidsstelsels.
Hij moet het uitvoerend personeel bij NMBS zo niet aanpakken en in hun zakken zitten. Hun belangen zijn zeer gelijklopend met die van de reiziger en belastingbetaler. Hoe meer treinen op tijd en vol reizigers hoe bevredigender onze job.
Hij moet de NMBS moderniseren zodat dat niet nodig is maar dan komt hij natuurlijk de politiek en de vakbond tegen die postjes nodig hebben voor de vriendjes.
Wat er echt moet gebeuren is dat de NMBS veel taken moet afstoten die beter gebeuren door private ondernemingen en zich op haar kernactiviteiten concentreren.
Maar ja, de gesubsidieerde pers met journalisten met speciaal pensioenstatuut misbruiken om het uitvoerend personeel te schofferen en leugens te verspreiden is gemakkelijker dan de echte problemen aanpakken natuurlijk.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 07:57   #22
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Maar zes procent en dan zo een resultaat, meer dan geslaagd.

Welke resultaten hebt u geboekt?

- Zijn die 2 onterechte extra verlofdagen terug gekregen?
- Zal dit de reiziger ten goede komen?
- Hebt u goodwill gecreerd bij diezelfde reiziger?

Zeg eens, wat heeft deze staking het personeel, de NMBS, de reiziger en dit land opgebracht?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 08:37   #23
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Welke resultaten hebt u geboekt?

- Zijn die 2 onterechte extra verlofdagen terug gekregen?
- Zal dit de reiziger ten goede komen?
- Hebt u goodwill gecreerd bij diezelfde reiziger?

Zeg eens, wat heeft deze staking het personeel, de NMBS, de reiziger en dit land opgebracht?
Wel, ze hebben tenminste aangetoond waar er men bij de NMBS nog kan besparen. 6% stakers en het treinverkeer liep nagenoeg normaal. Dus hebben ze die 6% niet nodig.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 09:39   #24
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Wel, ze hebben tenminste aangetoond waar er men bij de NMBS nog kan besparen. 6% stakers en het treinverkeer liep nagenoeg normaal. Dus hebben ze die 6% niet nodig.
Natuurlijk is dat zo. Eigenlijk moet je de mensen aan het spoor gewoon evenveel laten werken als in de privé en de grootste besparing is gerealiseerd. De gemiddelde treinbegeleider werkt 160 dagen per jaar. In de privé werkt de gemiddelde arbeider/bediende er 195. Dat is 1,5 werkmaand per jaar meer, maar toch eisen ze het oneisbare, namelijk het behoud van 2 recupdagen die ze opsparen tijdens hun vakantie. Gekker moet het eigenlijk niet worden.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160530_02315196
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 1 juni 2016 om 09:43.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 10:08   #25
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk is dat zo. Eigenlijk moet je de mensen aan het spoor gewoon evenveel laten werken als in de privé en de grootste besparing is gerealiseerd. De gemiddelde treinbegeleider werkt 160 dagen per jaar. In de privé werkt de gemiddelde arbeider/bediende er 195. Dat is 1,5 werkmaand per jaar meer, maar toch eisen ze het oneisbare, namelijk het behoud van 2 recupdagen die ze opsparen tijdens hun vakantie. Gekker moet het eigenlijk niet worden.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160530_02315196

35 dagen gemiddeld verschil. WTF ! Een treinbegeleider werkt zomaar even 1/5e minder dan mensen in de privé. Eerlijk gezegd ben ik ook wat verrast van het lage aantal dagen in beide gevallen. Ik neem aan dat daar zieke mensen, ouderschapsverlof, etc allemaal in verwerkt zitten.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 10:17   #26
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
35 dagen gemiddeld verschil. WTF ! Een treinbegeleider werkt zomaar even 1/5e minder dan mensen in de privé. Eerlijk gezegd ben ik ook wat verrast van het lage aantal dagen in beide gevallen. Ik neem aan dat daar zieke mensen, ouderschapsverlof, etc allemaal in verwerkt zitten.
Inderdaad.
Slechts 160 op 365 ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 10:41   #27
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Inderdaad.
Slechts 160 op 365 ?
Ik heb vorig jaar meer dan 200 dagen gewerkt, daarom dat ik 80 dagen achter sta die ik al moest thuis geweest zijn maar die ik gewerkt heb.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 10:43   #28
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Wel, ze hebben tenminste aangetoond waar er men bij de NMBS nog kan besparen. 6% stakers en het treinverkeer liep nagenoeg normaal. Dus hebben ze die 6% niet nodig.
Ja, u kunt die 6% afschaffen maar dan moet de rest van de werknemers meer dagen komen en die werknemers staan allemaal al zoveel dagen achter.
Gevolg gaat zijn dat die werknemers nog meer dagen achter gaan staan.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 11:46   #29
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Volgens de 'kwaliteitskrant' De Tijd worden er sabotagedaden gepleegd met voetzoekers die een automatische stop veroorzaken

Nu ja, ik besef ook wel dat het slag uitschot dat De Tijd leest werknemers als machineonderdelen bezien en behandelen dus in die zin kan je het wel een automatische stop noemen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 12:15   #30
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Volgens de 'kwaliteitskrant' De Tijd worden er sabotagedaden gepleegd met voetzoekers die een automatische stop veroorzaken

Nu ja, ik besef ook wel dat het slag uitschot dat De Tijd leest werknemers als machineonderdelen bezien en behandelen dus in die zin kan je het wel een automatische stop noemen.
De treinbestuurder moet bij het aanrijden een noodremming uitvoeren. Dus in gewone mensentaal een automatische stop. Muggenziften als remedie tegen het onderkennen van het levensgevaarlijke spel dat bepaalde militanten spelen.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 13:18   #31
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik heb vorig jaar meer dan 200 dagen gewerkt, daarom dat ik 80 dagen achter sta die ik al moest thuis geweest zijn maar die ik gewerkt heb.
365 - 104 (weekend) - 10 (feestdagen) - 22 (vakantie) - 26 (ADV & recup) = 203

Geen idee hoeveel dagen dat je meer gewerkt hebt dan die 203 maar tenzij je ziek bent geweest, of gemiddeld langer dan 8u per dag hebt gewerkt, is het dus logisch dat je "zoveel" dagen werkt. Als je er 203 hebt gewerkt aan 8u per dag, kom je dus geen extra dagen achter te staan.

Even een vergelijking: ik werk jaarlijks 365 - 104 - 10 - 22 - 12 = 217 per jaar aan 8 uur per dag. Meestal ben ik wel een aantal dagen ziek omwille van het feit dat ik een transplantpatiënt ben en bijgevolg gevoeliger aan ziektes.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 14:49   #32
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
365 - 104 (weekend) - 10 (feestdagen) - 22 (vakantie) - 26 (ADV & recup) = 203

Geen idee hoeveel dagen dat je meer gewerkt hebt dan die 203 maar tenzij je ziek bent geweest, of gemiddeld langer dan 8u per dag hebt gewerkt, is het dus logisch dat je "zoveel" dagen werkt. Als je er 203 hebt gewerkt aan 8u per dag, kom je dus geen extra dagen achter te staan.

Even een vergelijking: ik werk jaarlijks 365 - 104 - 10 - 22 - 12 = 217 per jaar aan 8 uur per dag. Meestal ben ik wel een aantal dagen ziek omwille van het feit dat ik een transplantpatiënt ben en bijgevolg gevoeliger aan ziektes.
Ik ben vorig jaar en de jaren daarvoor niet ziek geweest.
Ik zal het werkschema van vorig jaar eens nemen en juist uittellen hoeveel dagen ik gewerkt heb.
Maar het zijn er zeker meer dan 203.
En die 80 dagen zijn van vorig jaar en een paar jaren daarvoor.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 1 juni 2016 om 14:51.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 15:03   #33
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik ben vorig jaar en de jaren daarvoor niet ziek geweest.
Ik zal het werkschema van vorig jaar eens nemen en juist uittellen hoeveel dagen ik gewerkt heb.
Maar het zijn er zeker meer dan 203.
En die 80 dagen zijn van vorig jaar en een paar jaren daarvoor.
Ik werk jaarlijks 220 dagen. Dat is echter irrelevant. De gemiddeldes bij de spoorwegen zijn dus 160. Anderhalve maand minder dan het gemiddelde in de privé. En toch slagen ze erin om te staken voor 2 onverdedigbare verlofdagen omdat ze vinden dat ze teveel werken.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 15:03   #34
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik ben vorig jaar en de jaren daarvoor niet ziek geweest.
Ik zal het werkschema van vorig jaar eens nemen en juist uittellen hoeveel dagen ik gewerkt heb.
Maar het zijn er zeker meer dan 203.
En die 80 dagen zijn van vorig jaar en een paar jaren daarvoor.
Ik werk jaarlijks 220 dagen. Dat is echter irrelevant. De gemiddeldes bij de spoorwegen zijn dus 160. Anderhalve maand minder dan het gemiddelde in de privé. En toch slagen ze erin om te staken voor 2 onverdedigbare verlofdagen omdat ze vinden dat ze teveel werken.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 15:47   #35
MILOURAKKER
Burger
 
Geregistreerd: 14 juni 2012
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Volgens de 'kwaliteitskrant' De Tijd worden er sabotagedaden gepleegd met voetzoekers die een automatische stop veroorzaken

Nu ja, ik besef ook wel dat het slag uitschot dat De Tijd leest werknemers als machineonderdelen bezien en behandelen dus in die zin kan je het wel een automatische stop noemen.
Wel nu dat je het zegt' kan een gezond denkend iemand u nog vergelijken met machine onderdelen? Neen dus, als je het objectief bekijkt kom je tot de volgende vaststelling: machine onderdelen doen in principe altijd hun werk. Spoorwegarbeiders doen in principe nooit hun werk (gezien de vele stakingen). Een spoorwegarbeider de naam machine onderdeel geven lijkt mij er toch over. Voor mij is een altijd stakende spoorwegarbeider niet meer dan een stuk vuiligheid. En vuiligheid steek ik in de vuilzak of breng ik naar het containerpark. Afgedankt als een stuk vuil noemt men dat dan. Maar je mag natuurlijk niemand over dezelfde kam scheren. Er zijn ook spoorwegarbeiders die wel hun verantwoordelijk nemen. En dat kunnen best aardige mensen zijn. Alleen die zie je nooit op TV met een rode vuilnlszak aan.
MILOURAKKER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 15:55   #36
MILOURAKKER
Burger
 
Geregistreerd: 14 juni 2012
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Volgens de 'kwaliteitskrant' De Tijd worden er sabotagedaden gepleegd met voetzoekers die een automatische stop veroorzaken

Nu ja, ik besef ook wel dat het slag uitschot dat De Tijd leest werknemers als machineonderdelen bezien en behandelen dus in die zin kan je het wel een automatische stop noemen.
Ik lees zelf de tijd niet. Wat ik wel weet is dat dat soort wat jij uitschot noemt zorgt dat mensen werk hebben. Vraagje, hoeveel mensen heb jij al werk gegeven? Ssssssst .... ik hoor niets. Wat is het stil aan de overkant.
MILOURAKKER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 16:12   #37
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik werk jaarlijks 220 dagen. Dat is echter irrelevant. De gemiddeldes bij de spoorwegen zijn dus 160. Anderhalve maand minder dan het gemiddelde in de privé. En toch slagen ze erin om te staken voor 2 onverdedigbare verlofdagen omdat ze vinden dat ze teveel werken.
Dat is dus irrelevant, als het u uitkomt ja.
Gemiddeld 160 dagen werken per jaar is alleen bij de bazen zo.
Die werken nooit in het week-end, nooit op feestdagen en die hun verlof is allemaal genomen op het eind van het jaar.
Het zijn de werkmannen en werkvrouwen bij de NMBS die week-ends werken, feestdagen werken en in het ploegenstelsel werken.
Het zijn de werkmannen en werkvrouwen bij de NMBS die allemaal dagen achter staat.
Uw theorie van 160 dagen werken per jaar bij de NMBS telt alleen voor de bazen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 16:18   #38
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Lol, plots zijn voor rechts de PC establishmentgazetten orakels der waarheid ... 't kan verkeren ...
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 16:29   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Cornu is gewoon incompetent en doet niet anders dan leugens verspreiden.
Ik heb hier op het forum al 2x de link gepost naar de federale wetgeving waaruit blijkt dat ook in grote delen van de privé verlofdagen mee worden geteld als gewerkte dagen voor het berekenen van het aantal inhaalrusten. Niemand van het personeel heeft er problemen mee om ziektedagen niet mee te laten tellen.
Verder blijf ik niet begrijpen hoe men er bij komt dat we maar 160 dagen werken. Zelf heb ik er vorig jaar 210 gedaan aan gemiddeld 8,3 uur per dag. Het minst aantal gewerkte dagen dat ik ooit heb gehad was tussen de 170 en 180 en dat waren toen zeer slecht planbare dagen door de verschrikkelijke uren met een gemiddelde van 8.73 uren per shift.
Wij hebben niet meer verlof dan in andere sectoren met sterke bonden en specifieke 24/24 7/7 arbeidsstelsels.
Hij moet het uitvoerend personeel bij NMBS zo niet aanpakken en in hun zakken zitten. Hun belangen zijn zeer gelijklopend met die van de reiziger en belastingbetaler. Hoe meer treinen op tijd en vol reizigers hoe bevredigender onze job.
Hij moet de NMBS moderniseren zodat dat niet nodig is maar dan komt hij natuurlijk de politiek en de vakbond tegen die postjes nodig hebben voor de vriendjes.
Wat er echt moet gebeuren is dat de NMBS veel taken moet afstoten die beter gebeuren door private ondernemingen en zich op haar kernactiviteiten concentreren.
Maar ja, de gesubsidieerde pers met journalisten met speciaal pensioenstatuut misbruiken om het uitvoerend personeel te schofferen en leugens te verspreiden is gemakkelijker dan de echte problemen aanpakken natuurlijk.
De eerste zin begint met een bewering die vervolgens niet gestoffeerd kan worden in de rest van het bericht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 16:44   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Cornu is gewoon incompetent en doet niet anders dan leugens verspreiden.
Ik heb hier op het forum al 2x de link gepost naar de federale wetgeving waaruit blijkt dat ook in grote delen van de privé verlofdagen mee worden geteld als gewerkte dagen voor het berekenen van het aantal inhaalrusten. Niemand van het personeel heeft er problemen mee om ziektedagen niet mee te laten tellen.
Verder blijf ik niet begrijpen hoe men er bij komt dat we maar 160 dagen werken. Zelf heb ik er vorig jaar 210 gedaan aan gemiddeld 8,3 uur per dag. Het minst aantal gewerkte dagen dat ik ooit heb gehad was tussen de 170 en 180 en dat waren toen zeer slecht planbare dagen door de verschrikkelijke uren met een gemiddelde van 8.73 uren per shift.
Wij hebben niet meer verlof dan in andere sectoren met sterke bonden en specifieke 24/24 7/7 arbeidsstelsels.
Hij moet het uitvoerend personeel bij NMBS zo niet aanpakken en in hun zakken zitten. Hun belangen zijn zeer gelijklopend met die van de reiziger en belastingbetaler. Hoe meer treinen op tijd en vol reizigers hoe bevredigender onze job.
Hij moet de NMBS moderniseren zodat dat niet nodig is maar dan komt hij natuurlijk de politiek en de vakbond tegen die postjes nodig hebben voor de vriendjes.
Wat er echt moet gebeuren is dat de NMBS veel taken moet afstoten die beter gebeuren door private ondernemingen en zich op haar kernactiviteiten concentreren.
Maar ja, de gesubsidieerde pers met journalisten met speciaal pensioenstatuut misbruiken om het uitvoerend personeel te schofferen en leugens te verspreiden is gemakkelijker dan de echte problemen aanpakken natuurlijk.
Wat begrijpt u niet aan gemiddeld?
Veel van uw collega's staken of zijn ziek. Op die dagen werken ze niet
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 1 juni 2016 om 16:44.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be