Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Helga Stevens (N-VA) - 8 tot 14 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Helga Stevens (N-VA) - 8 tot 14 maart "Deze dove dame neemt het binnen de politiek vooral op voor mensen met een handicap. Als directrice van de Europese vereniging voor Doven en Slechthorenden weet ze zeker hoe het eraan toegaat in de praktijk. Hoe ze nu staat tegenover een kartel, wat

 
 
Discussietools
Oud 11 maart 2004, 22:31   #1
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Toen de N-VA haar zinkende sloepje aan de lekke modderschuit van de CD&V aanhaakte, moest ze reeds heel wat water in de slappe wijn gieten.

De onafhankelijkheidseis mocht reeds zwaar getemperd worden om analoog te blijven met het Belgicistisch CD&V-discours.
De splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde werd toegezegd als strijdpunt doch enkel met de mond: in de praktijk wil de loodgieter Jean-Luc Dehaene er zijn schouders niet onderzetten in zijn eigenste Vilvoorde.
Het schoppen tegen koninklijke schenen zal ook minderen in fervente royalistische CD&V middens, zo mag ik althans verhopen.

En de laatste (zet)pil die de N-VA in de reet geschoven krijgt: hun anti-cordon-droom werd als een zeepbel vlot doorprikt door Yves Leterme (hoor op Radio I deze namiddag.....)

Ik stuur dus eventjes mijn poppenkastje bij:
  • Niet:
    CD&VN-VA

    Zelfs niet:


    Maar:
    CD&V

  • N-VA
Dit tekstje postte ik elders op dit forum.
Misschien is het niet lief van me om leedvermaak te hebben in het verdwijnen van de laatste flamingantische partij, maar een Belgicist kan je zulks bezwaarlijk ten kwade duiden.
Het contrast met de stoere taal vóór de (ondemocratische) kiesdrempel is toch schril......
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 14 maart 2004, 02:33   #2
Helga Stevens
Vreemdeling
 
Helga Stevens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Gent (St Amandsberg)
Berichten: 70
Standaard

Als je kijkt naar de geschiedenis van de VU (de voorganger van de N-VA), dan zie je dat zo'n partij die klein begonnen is, veel heeft verwezenlijkt. Je hoeft daarvooor niet echt groot te zijn. Op de wip zitten is meer dan voldoende. Over een periode van nauwelijks 30 jaar is België onherkenbaar veranderd en de CV&V heeft hierin ook een belangrijk aandeel gehad! De geschiedenis zal uitwijzen of het zich herhaalt of niet.
__________________
Helga STEVENS
N-VA Kandidaat voor het Vlaams Parlement

4de plaats op CD&V - N-VA Kartellijst Oost-Vlaanderen
Helga Stevens is offline  
Oud 14 maart 2004, 18:07   #3
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helga Stevens
Als je kijkt naar de geschiedenis van de VU (de voorganger van de N-VA), dan zie je dat zo'n partij die klein begonnen is, veel heeft verwezenlijkt.
Wat u veel noemt.
Een draak van een staatshervorming.
Een regering doen vallen over wapenexportvergunning (alsnog afgeleverd tijdens lopende zaken, zo meen ik me te herinneren)

Citaat:
Over een periode van nauwelijks 30 jaar is België onherkenbaar veranderd
Ten goede?

Citaat:
en de CV&V heeft hierin ook een belangrijk aandeel gehad!
Reken maar.
De staatsschuld lijkt me vooralsnog hun meest markante verwezenlijking.

Citaat:
De geschiedenis zal uitwijzen of het zich herhaalt of niet.
Willen we dat echt?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 14 maart 2004, 23:23   #4
Helga Stevens
Vreemdeling
 
Helga Stevens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Gent (St Amandsberg)
Berichten: 70
Standaard

Natuurlijk, als Belgicist kijkt u heel anders tegen zulke zaken aan. Jammer voor u maar ik vind dat het erop vooruit gegaan is. Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam!
__________________
Helga STEVENS
N-VA Kandidaat voor het Vlaams Parlement

4de plaats op CD&V - N-VA Kartellijst Oost-Vlaanderen
Helga Stevens is offline  
Oud 14 maart 2004, 23:26   #5
Helga Stevens
Vreemdeling
 
Helga Stevens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Gent (St Amandsberg)
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helga Stevens
en de CV&V heeft hierin ook een belangrijk aandeel gehad!
Reken maar.
De staatsschuld lijkt me vooralsnog hun meest markante verwezenlijking.
Niet alleen de CD&V hoor! Alle Belgische partijen die in de jaren 60-70 in de regering zaten zijn hiervoor verantwoordelijk, en het is ook dankzij de fameuze wafelijzerpolitiek dat de staatschuld zo is opgelopen.
__________________
Helga STEVENS
N-VA Kandidaat voor het Vlaams Parlement

4de plaats op CD&V - N-VA Kartellijst Oost-Vlaanderen
Helga Stevens is offline  
Oud 15 maart 2004, 01:12   #6
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

en laat me raden , na 13 juni gaan al die partijen die de staatschuld opgebouwd hebben opnieuw regeren in een onwerkbare tripartite enkel en alleen om het vlaams blok als enige andere partij die van tel is in de oppositie te houden? of gaan jullie eindelijk breken met dat verdomde cordon en die 23% vlamingen geven waar ze recht op hebben. want zowel u als ik willen ETA toestanden hier vermijden, doe het dan ook nu er nog kans voor is..
Xnorf is offline  
Oud 15 maart 2004, 11:52   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
en laat me raden , na 13 juni gaan al die partijen die de staatschuld opgebouwd hebben opnieuw regeren in een onwerkbare tripartite enkel en alleen om het vlaams blok als enige andere partij die van tel is in de oppositie te houden? of gaan jullie eindelijk breken met dat verdomde cordon en die 23% vlamingen geven waar ze recht op hebben. want zowel u als ik willen ETA toestanden hier vermijden, doe het dan ook nu er nog kans voor is..
Het ware jammer dat CD&V opnieuw de bestuurlijke fakkel overnam. Economisch gezien zorgden ze voor het failliet van België.
Er is maar één partij die op dat vlak een visie tentoonspreidt die zo mogelijk nog belabberder overkomt: het Vlaamsblok.
In hun achterhaalde, bruingebakken, solidaristische, economisch discours, trapte reeds halfweg vorige eeuw de dorpsgek niet meer.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 15 maart 2004, 11:57   #8
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

dus vlaanderen bestaat volgens u uit 23% dorpsgekken , omdat ze uw mening niet delen en er een andere levensvisie op nahouden?

van arrogantie gesproken
Xnorf is offline  
Oud 15 maart 2004, 13:01   #9
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
dus vlaanderen bestaat volgens u uit 23% dorpsgekken , omdat ze uw mening niet delen en er een andere levensvisie op nahouden?

van arrogantie gesproken
Voor je op de man begint te spelen, zou je beter eens goed lezen wat ik schrijf.
In de koppelverkoop van de particratie, waar ook het Vlaamsblok dapper aan meedoet, kan je nooit duidelijk uitmaken om welke reden, of omwille van welk programmapunt iemand voor een partij stemt.
Je kan voor het blok stemmen om
  • racistische motieven
    separatistische motieven
    uit protest
    ........etc.
Ik weet dus niet om welke reden precies iemand voor het VB stemt.
Wie het enkel om hun lachwekkende economische model doet, mag ik rustig als minderwaardig aan de dorpsgek bestempelen.
Lees immers: .....daar trapte zelfs de dorpsgek uit vorige eeuw niet meer in......
Het gedeelte van de 11% Vlaamsblokstemmers dat louter omwille van het solidarisme zijn stem geeft, kan ik echter niet inschatten qua grootte.
Probeer dus maar niet om mij woorden in de mond te leggen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 15 maart 2004, 13:19   #10
Xnorf
Gouverneur
 
Xnorf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 maart 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 1.496
Standaard

dat neemt niet weg dat iemand die het in de economische visie niet eens is met jou als MINDERWAARDIG aan een dorpsgek beschouwd wordt...

ik dacht dat, zeker voor jullie, elke mens gelijk was?
Xnorf is offline  
Oud 15 maart 2004, 15:18   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
dat neemt niet weg dat iemand die het in de economische visie niet eens is met jou als MINDERWAARDIG aan een dorpsgek beschouwd wordt...


ik dacht dat, zeker voor jullie, elke mens gelijk was?
Niet zeveren.
Ik beoordeel enkel meningen.
In rechte en op de vlakken waar het mogelijk is, moet gelijkheid heersen, doch in de ideeënwereld moet het mogelijk zijn om onzin-ideeën tot op de grond af te breken. Daar is de vrijheid van opinie belangrijker dan gelijkheid.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 2 april 2004, 18:09   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helga Stevens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Reken maar.
De staatsschuld lijkt me vooralsnog hun meest markante verwezenlijking.
Niet alleen de CD&V hoor! Alle Belgische partijen die in de jaren 60-70 in de regering zaten zijn hiervoor verantwoordelijk, en het is ook dankzij de fameuze wafelijzerpolitiek dat de staatschuld zo is opgelopen.
Erg flauw om de eigen verantwoordelijkheid te proberen minimaliseren door met een theatraal gebaar medeschuldigen te incrimineren.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 18 mei 2004, 22:15   #13
AVV-VVK
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Berichten: 6
Standaard

Is VB dan bereid voor Vlaanderen iets te verwezelijken als dit minder is dan België Ploft?
AVV-VVK is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be