Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2020, 17:47   #1
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard Berlijn en het basisinkomen

Studie in Berlijn van start: 120 Duitsers krijgen drie jaar lang basisinkomen van 1.200 euro per maand Bron : Belga

In de Duitse hoofdstad Berlijn is dinsdag het startschot gegeven van een grootschalige studie rond het basisinkomen. Er zullen 120 mensen geselecteerd worden die gedurende drie jaar elke maand 1.200 euro per maand zullen krijgen, zo kondigde het Duitse instituut voor economisch onderzoek (DIW) aan.

Studie in Berlijn van start: 120 Duitsers krijgen drie jaar lang basisinkomen van 1.200 euro per maand
De geselecteerde personen zullen vermoedelijk vanaf de lente van volgend jaar het basisinkomen krijgen, zonder dat daar voorwaarden aan verbonden zijn. Het wordt gefinancierd door private donaties. "We willen weten hoe het basisinkomen het gedrag en de mentaliteit beïnvloedt en of het kan helpen om de huidige uitdagingen in de samenleving aan te pakken", aldus Michael Bohmeyer, de initiatiefnemer van de vereniging Mein Grundeinkommen. Die is ook bij de studie betrokken, net als onderzoekers van het Max Planck-instituut en de universiteit van Keulen.

Jürgen Schupp van het DIW wees erop dat er wel al studies zijn geweest naar het basisinkomen, maar dat de resultaten ervan beperkt bleven. "Ze zijn gedateerd, niet veralgemeenbaar of alleen gericht op werklozen. In dat opzicht begeven we ons met dit proefproject op economisch onbekend terrein."
"Deze studie is een reuzenkans om de theoretische debatten die al jaren aan de gang zijn over het onvoorwaardelijke basisinkomen, in de sociale werkelijkheid uit te testen", aldus nog Schupp.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2020, 21:17   #2
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Studie in Berlijn van start: 120 Duitsers krijgen drie jaar lang basisinkomen van 1.200 euro per maand Bron : Belga

In de Duitse hoofdstad Berlijn is dinsdag het startschot gegeven van een grootschalige studie rond het basisinkomen. Er zullen 120 mensen geselecteerd worden die gedurende drie jaar elke maand 1.200 euro per maand zullen krijgen, zo kondigde het Duitse instituut voor economisch onderzoek (DIW) aan.

Studie in Berlijn van start: 120 Duitsers krijgen drie jaar lang basisinkomen van 1.200 euro per maand
De geselecteerde personen zullen vermoedelijk vanaf de lente van volgend jaar het basisinkomen krijgen, zonder dat daar voorwaarden aan verbonden zijn. Het wordt gefinancierd door private donaties. "We willen weten hoe het basisinkomen het gedrag en de mentaliteit beïnvloedt en of het kan helpen om de huidige uitdagingen in de samenleving aan te pakken", aldus Michael Bohmeyer, de initiatiefnemer van de vereniging Mein Grundeinkommen. Die is ook bij de studie betrokken, net als onderzoekers van het Max Planck-instituut en de universiteit van Keulen.

Jürgen Schupp van het DIW wees erop dat er wel al studies zijn geweest naar het basisinkomen, maar dat de resultaten ervan beperkt bleven. "Ze zijn gedateerd, niet veralgemeenbaar of alleen gericht op werklozen. In dat opzicht begeven we ons met dit proefproject op economisch onbekend terrein."
"Deze studie is een reuzenkans om de theoretische debatten die al jaren aan de gang zijn over het onvoorwaardelijke basisinkomen, in de sociale werkelijkheid uit te testen", aldus nog Schupp.
Om toch maar niet te moeten toegeven dat gratis geld voor iedereen niet werkt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2020, 23:23   #3
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Om toch maar niet te moeten toegeven dat gratis geld voor iedereen niet werkt.

Daarom is N-Vb eerder voor een vermogensbelasting voor superrijken
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 01:14   #4
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Om toch maar niet te moeten toegeven dat gratis geld voor iedereen niet werkt.
Niet voor iedereen wel voor de meeste.

Er zijn vijf soorten geld:

1. Huishoudgeld. Voedsel, vervoer, onderdak
2.Monypolygeld. Geld om zakelijke activiteiten te verrichten. Of een studie te gaan volgen met als doel om hogerop te komen
3.Kermismunten. Geld bedoeld om mee uit tee gaan om, bumpy jumpen of iets dergelijks, etc.Maar erop los zuipen kan er ook bij horen.

Tot slot:

4.Geld achterhouden voor studie kinderen later.
5. Geld voor pensioen.

A.Mensen met te weinig geven het meest aan 1 uit en 3.
B. Mensen die zekerheid hebben kunnen overgaan tot uitgaven monypolygeld, en of, punt 4 en 5.

Ontneem je groep B hun zekerheid dan vervallen ze naar patroon A.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 20 augustus 2020 om 01:17.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 05:43   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Dit zal ongetwijfeld "wetenschappelijk inzicht" geven en zo...1200 euro netto schijnt me echter een zeer hoog bedrag toe....Nu komt het van donateurs van het project,maar dat "de overheid" zoiets zou moeten uitbetalen aan....miljoenen.....?

Ik meen me echter te herinneren dat dit,oa in Finland,reeds geprobeerd werd?

Het meest realistische schijnt me nog altijd om iedereen een basisinkomen te geven overeenkomend met een gemiddelde huurprijs ,EN (hoofdletters) meteen een aantal "staatsdiensten" af te schaffen......(want de bedoeling is uiteraad dat het budgetneutraal moet zijn voor alle overheidsniveau's)..Ook "werkloosheidsuitkering" georganiseerd vanuit overheidsmiddelen zou niet meer bestaan....

Belastingen kunnen dan enkel gegeven worden op consumptie (BTW) en op hetgeen U verder "elders" bij verdient....de keus is aan U....De kans zou dus heel reeel worden dat "de staat" kleiner zou worden.....

Er zijn uiterraad nog vragen genoeg aangaande pensioenen,ziekenkaswetgeving,onderwijs.........en fin de ganse rest van de staatshuishouding en diensten geleverd door de staat...

Tevens de vraag hoe te voorkomen dat er nog meer kauwen en meeuwen neerstrijken die ook wel een stukje van de koek willen......

ik vrees eigenlijk dat het ondoenlijk is .Dat "de staat" het risisco zou willen lopen "kleiner" te worden lijkt me onwaarschijnlijk.....tienduizenden machtsposities ,honderduizenden pseudo-jobkes afschaffen......nou...nee...

Laatst gewijzigd door kelt : 20 augustus 2020 om 05:45.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 06:03   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Ik stel me vooral vragen bij de betaalbaarheid.
Als die 1200 euro voldoende is om van te leven, wie gaat er dan nog werken?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 13:57   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
De geselecteerde personen zullen vermoedelijk vanaf de lente van volgend jaar het basisinkomen krijgen, zonder dat daar voorwaarden aan verbonden zijn. Het wordt gefinancierd door private donaties. "We willen weten hoe het basisinkomen het gedrag en de mentaliteit beïnvloedt en of het kan helpen om de huidige uitdagingen in de samenleving aan te pakken", aldus Michael Bohmeyer, de initiatiefnemer van de vereniging Mein Grundeinkommen. Die is ook bij de studie betrokken, net als onderzoekers van het Max Planck-instituut en de universiteit van Keulen.
Zo een studies zijn al doorgevoerd, maar zijn idioot. Het is zoals windmolens installeren, en de fluctuaties laten compenseren door andere centrales, en dan zeggen dat alles op windmolens kan draaien.

Opdat dit zin zou hebben, zouden die 120 mensen ELKAAR een basis inkomen van 1200 Euro moeten geven, en zelf voor de inkomsten zorgen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 23:57   #8
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zo een studies zijn al doorgevoerd, maar zijn idioot. Het is zoals windmolens installeren, en de fluctuaties laten compenseren door andere centrales, en dan zeggen dat alles op windmolens kan draaien.

Opdat dit zin zou hebben, zouden die 120 mensen ELKAAR een basis inkomen van 1200 Euro moeten geven, en zelf voor de inkomsten zorgen.
Nope, er zijn talloze successen te noemen. Zeker nu is basisinkomen relevant — omdat de rijkste 0.0001 % door Corona hun vermogen verdubbeld zien terwijl een 50 % economisch ernstig buiten de boot valt. Dit omdat ze zich moeten opofferen voor stokoude bejaarden en mensen die lijden aan hypertensie en suiker.

Het kan niet gekker maar dat is een ander onderwerp

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 20 augustus 2020 om 23:59.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 00:07   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zo een studies zijn al doorgevoerd, maar zijn idioot. Het is zoals windmolens installeren, en de fluctuaties laten compenseren door andere centrales, en dan zeggen dat alles op windmolens kan draaien.

Opdat dit zin zou hebben, zouden die 120 mensen ELKAAR een basis inkomen van 1200 Euro moeten geven, en zelf voor de inkomsten zorgen.
1.200 euro inkomen per maand per inwoner is 13,2 miljard op maandbasis terwijl mensen aangemoedigd worden om minder belastbaar inkomen te genereren.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 00:08   #10
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Nope, er zijn talloze successen te noemen. Zeker nu is basisinkomen relevant — omdat de rijkste 0.0001 % door Corona hun vermogen verdubbeld zien terwijl een 50 % economisch ernstig buiten de boot valt. Dit omdat ze zich moeten opofferen voor stokoude bejaarden en mensen die lijden aan hypertensie en suiker.

Het kan niet gekker maar dat is een ander onderwerp
Dat is een wereldwijd probleem van een onevenredige verdeling van vermogens en oneerlijke belastingen. Ik heb er daarentegen geen probleem mee om solidair te zijn met zieken en ouderlingen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 21 augustus 2020 om 00:09.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 01:58   #11
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat is een wereldwijd probleem van een onevenredige verdeling van vermogens en oneerlijke belastingen. Ik heb er daarentegen geen probleem mee om solidair te zijn met zieken en ouderlingen.
Daarom moeten we naar een sociaal globalistisch systeem,

dat is natuurlijk een utopie,

het zijn vooral de rijken die moeten bestreden worden want veel rijkdom
is verworven via corruptie, cf de koningshuizen, projectontwikkelaars,
bedrijven
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 12:06   #12
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat is een wereldwijd probleem van een onevenredige verdeling van vermogens en oneerlijke belastingen. Ik heb er daarentegen geen probleem mee om solidair te zijn met zieken en ouderlingen.
Ik denk als > 90 % mensen met suiker of hypertensie op spartaans dieet overgaan, meer bewegen, nog een aantal punten, medicatie uit het lichaam krijgen. Het is mij ook gelukt overigens, ben 6 jaar een hypertensie patient geweest. Ondanks dat ik medicatie nam scoorde ik vaak hoog op de bloeddrukmeter ; het was mijn eigen fout. Ben momenteel al een jaar medicijnvrij, hypertensie. Hiermee wil ik zeggen dat het veruit bij de meeste mensen hun eigen schuld is dat ze dergelijke medicatie nemen.

Met spartaans bedoel ik geen slok alcohol meer, geen suiker, geen rood vlees, geen tot nauwelijks brood, geen zuivel, nauwelijks zout, veel water drinken, veel rauwkorst, veel water drinken, veel banaan, vaak cacao, vaak douchen met ijskoud water, veel havermout, de nodige vitamine en mineraal supplementen innemen, 90 minuten sporten op een dag. Niet teveel - en niet te weinig slapen. Je moet er wel voor over hebben hé. Geen slappe lul zijn.

Betreft oude mensen, in de 19e eeuw was men op 50 jarig leeftijd versleten, men was was op en dood volgde niet lang daarna. Als Covid de gemiddelde leeftijd met een 2 a 3 jaar drukt op ouderen dan moet het maar. Dus van gem. 80 jaar naar gem. 78 en 77 jaar.Die bereidheid zou ik als oudje wel willen, ipv een maatschappij ten onder zien gaan.

Betreft basisinkomen denk ik dat het gekoppeld moet worden aan bloedtest. Wie geen drugs, alcohol in het bloed vertoont, en wie lage cholesterol waarden vertoont en wie een goede BMI heeft komt in aanmerking voor een basisinkomen. Het overige deel valt buiten de boot. Jammer voor de zuiplappen, junks, fastfood eters, en ook jammer voor mensen met genetische aandoening. Laatste door inteelt hebben veel moslims als Pakistani en Afgani last van allerlei erfelijk zieken. Niet aan toegeven. Jammer voor hen, inteelt allochtoon met medische complicaties, geen basinkomen. Ook jammer voor autochtone die buiten groep valt. Toch zou ik hen adviseren om tot het uiterste te gaan. Desnoods alleen maar rauwkorst eten, met een beetje kip en vis erbij. Ook een uur per dag in een bad met ijs liggen kan heel goed werken, Wim Hof methode. Shock methode, weerstand opbouwen en natuurlijk gaan joggen of tenminste een 2 uur + wandelen per dag. Gaan ervoor zou ik zeggen tegen hen !! Voor wat hoort wat. Basisinkomen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 21 augustus 2020 om 12:31.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 12:24   #13
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Daarom moeten we naar een sociaal globalistisch systeem,

dat is natuurlijk een utopie,

het zijn vooral de rijken die moeten bestreden worden want veel rijkdom
is verworven via corruptie, cf de koningshuizen, projectontwikkelaars,
bedrijven
Je vergeet de belangrijkste groep. Silicon Valley. U weet wel het steeds machtiger wordende clubje dat zeer recent in een achteraf-kamertje beslist dat er geen foto's meer van zwarte piet gedeeld mag worden op facebook. Het is een club van Techbedrijven dat periodiek bijelkaar komt en afspreken wat wel en kan op internet, in lijn met zgn Change culture.. Ondertussen snoepen ze belastingvrij een steeds groter deel van de koek af en worden hierdoor overheden genoodzaakt om te lenen op de kapitaalmarkt.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 21 augustus 2020 om 12:32.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 12:39   #14
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik denk als > 90 % mensen met suiker of hypertensie op spartaans dieet overgaan, meer bewegen, nog een aantal punten, medicatie uit het lichaam krijgen. Het is mij ook gelukt overigens, ben 6 jaar een hypertensie patient geweest. Ondanks dat ik medicatie nam scoorde ik vaak hoog op de bloeddrukmeter ; het was mijn eigen fout. Ben momenteel al een jaar medicijnvrij, hypertensie. Hiermee wil ik zeggen dat het veruit bij de meeste mensen hun eigen schuld is dat ze dergelijke medicatie nemen.

Met spartaans bedoel ik geen slok alcohol meer, geen suiker, geen rood vlees, geen tot nauwelijks brood, geen zuivel, nauwelijks zout, veel water drinken, veel rauwkorst, veel water drinken, veel banaan, vaak cacao, vaak douchen met ijskoud water, veel havermout, de nodige vitamine en mineraal supplementen innemen, 90 minuten sporten op een dag. Niet teveel - en niet te weinig slapen. Je moet er wel voor over hebben hé. Geen slappe lul zijn.

Betreft oude mensen, in de 19e eeuw was men op 50 jarig leeftijd versleten, men was was op en dood volgde niet lang daarna. Als Covid de gemiddelde leeftijd met een 2 a 3 jaar drukt op ouderen dan moet het maar. Dus van gem. 80 jaar naar gem. 78 en 77 jaar.Die bereidheid zou ik als oudje wel willen, ipv een maatschappij ten onder zien gaan.

Betreft basisinkomen denk ik dat het gekoppeld moet worden aan bloedtest. Wie geen drugs, alcohol in het bloed vertoont, en wie lage cholesterol waarden vertoont en wie een goede BMI heeft komt in aanmerking voor een basisinkomen. Het overige deel valt buiten de boot. Jammer voor de zuiplappen, junks, fastfood eters, en ook jammer voor mensen met genetische aandoening. Laatste door inteelt hebben veel moslims als Pakistani en Afgani last van allerlei erfelijk zieken. Niet aan toegeven. Jammer voor hen, inteelt allochtoon met medische complicaties, geen basinkomen. Ook jammer voor autochtone die buiten groep valt. Toch zou ik hen adviseren om tot het uiterste te gaan. Desnoods alleen maar rauwkorst eten, met een beetje kip en vis erbij. Ook een uur per dag in een bad met ijs liggen kan heel goed werken, Wim Hof methode. Shock methode, weerstand opbouwen en natuurlijk gaan joggen of tenminste een 2 uur + wandelen per dag. Gaan ervoor zou ik zeggen tegen hen !! Voor wat hoort wat. Basisinkomen.
Regelrechte dictatuur dus.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 12:46   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Regelrechte dictatuur dus.
Een wereld waar geen plezier meer te vinden is.

Laat het maar. Gezond leven is OK, maar spartaans....

No thx.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 12:56   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Nope, er zijn talloze successen te noemen. Zeker nu is basisinkomen relevant — omdat de rijkste 0.0001 % door Corona hun vermogen verdubbeld zien terwijl een 50 % economisch ernstig buiten de boot valt.
Ja, dat heb je altijd met regeringen die beslissen.

Maar wat ik bedoelde is: een "basis inkomen" moet van ergens komen. Een correct experiment moet dus in een gesloten systeem een basis inkomen ophoesten.

Anders is het experiment gewoon: "wie geld van buitenaf krijgt, heeft het beter". Daarvoor is niet echt een experiment nodig denk ik.

Wat moet nagegaan worden is: als in een gesloten systeem, men zoveel van zijn eigen productie moet afstaan om iedereen, waaronder zichzelf, van een basis inkomen te voorzien, wat zijn de effecten daarvan op de motivering om productief te zijn ?

Niet "als je geld bijkrijgt, gaat het dan plezanter worden ?".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 12:59   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Met spartaans bedoel ik geen slok alcohol meer, geen suiker, geen rood vlees, geen tot nauwelijks brood, geen zuivel, nauwelijks zout, veel water drinken, veel rauwkorst, veel water drinken, veel banaan, vaak cacao, vaak douchen met ijskoud water, veel havermout, de nodige vitamine en mineraal supplementen innemen, 90 minuten sporten op een dag. Niet teveel - en niet te weinig slapen. Je moet er wel voor over hebben hé. Geen slappe lul zijn.
Is het dan niet beter van dood te zijn ?

Citaat:
Het overige deel valt buiten de boot. Jammer voor de zuiplappen, junks, fastfood eters, en ook jammer voor mensen met genetische aandoening.
Maar die moeten er dan ook niet aan bijdragen he. Laat de gezonde basisinkomenaars dat maar zelf onderling ophoesten, en lang leven, en laat de anderen onderling ook ongezond snel dood gaan.

Het is tenslotte een valabele keuze om kort en vadsig te leven. Waarom zou men spartaans en lang moeten leven ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 15:19   #18
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een wereld waar geen plezier meer te vinden is.

Laat het maar. Gezond leven is OK, maar spartaans....

No thx.
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 18:57   #19
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Nope, er zijn talloze successen te noemen.
het is nog nooit gebeurd zoals het eigenlijk zou moeten en da's de uitleg van pve

het is een ideologische term
communisten gebruiken die term als eufemisme om communisme int e voeren
de andere kant vh spectrum gebruikt die term om de hele welvaartsstaat af te breken aangezien iedereen geld krijgt
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 19:33   #20
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Regelrechte dictatuur dus.
Nee het is een vrij keuze. Wie in aanmerking wil komen voor basisinkomen moet vanuitzichzelf gezond zijn, of afzien om gezond te worden.

Als je niet mee wil doen dan is dat ook ok. Zolang er maar niet gestolen wordt om rond te komen.

Bloedtest is ook ok. Half Zuid Amerika gaat kapot door malifide drugskartels met tentakels naar de politiek. Als men stopt met snuiven, slikken en spuiten in Europa en Amerika dan hebben drugskartels geen bestaansrecht meer en kunnen deze landen ontsnappen uit de greep van de onzichtbare criminele macht.. Het wordt eens tijd om die partime drugsgebruikers in het Westen aan te pakken of beter financieel te straffen door hen niet in aanmerking te laten komen voor basis inkomen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 21 augustus 2020 om 19:55.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be