Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2020, 07:40   #1
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard Het verkeer en nu het kouder wordt

Het wordt weer wat kouder en dan beginnen er velen hun (vracht)wagen warm te laten draaien. Als ik 's morgens vroeg mijn dagelijkse fietstocht of wandeling start dan begin ik het te merken. In een woonwijk waar om 6 uur een oude vrachtwagen/trekker met oplegger een half uur staat te rammelen en volop zwarte roet staat uit te blazen. Wat verder staat een aftandse mobilhome de rook bij zijn buurman in zijn slaapkamer te blazen. Ik fiets voorbij een bedrijf en daar staan meerdere vrachtwagens te draaien. En de boer zijn zo oud als hijzelf zijnde tractor staat zijn geburen wakker te rammelen. Dan fiets ik toch even langs een iets drukke straat en door de dorpskom en ben ik blij dat ik niet tientallen keren door vrachtwagens ben plat gereden. Om nog niet te spreken over de containerwagens die met veel lawaai je rakelings passeren.

Maar geen kat die daar naar kraait van de truckers zijn de helden van de corona. Terwijl de brave werkman zijn 8 jaar kleine oude dieselwagen moet weg doen omdat ze hem anders kapot belasten. Op een vrachtwagen worden zo goed als geen belastingen betaalt. Tractors mogen zelfs op rode mazout rijden (ja er staat hier in het dorp vlakbij zelfs een pomp waar je gewoon rode mazout kan tanken). Op een weg waar je 70 km/uur mag controleren ze op snelheid. Een wagen die 80 rijdt krijgt de rekening maar een vrachtwagen die 70 rijdt dus niet. Tot de vrachtwagen opeens moet stoppen. Tegen 70 km/uur duwt die nog tientallen meters alles verder. Als ik dan opmerk dat de meesten gefrustreerd zitten te bumperkleven dan verschiet ik er niet van dat er zoveel zware ongelukken met vrachtwagens gebeuren. En de politiek en politie kijkt de andere kant op. Belgistan op zijn best.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 09:01   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Ik hoor mijn buurman nooit sinds die altijd electrisch wegrijdt met zijn plug-in hybride.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 september 2020 om 09:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 14:27   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik hoor mijn buurman nooit sinds die altijd electrisch wegrijdt met zijn plug-in hybride.
In tegenstelling hoort uw buurman uw oude skoda.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 14:58   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het wordt weer wat kouder en dan beginnen er velen hun (vracht)wagen warm te laten draaien. Als ik 's morgens vroeg mijn dagelijkse fietstocht of wandeling start dan begin ik het te merken. In een woonwijk waar om 6 uur een oude vrachtwagen/trekker met oplegger een half uur staat te rammelen en volop zwarte roet staat uit te blazen. Wat verder staat een aftandse mobilhome de rook bij zijn buurman in zijn slaapkamer te blazen. Ik fiets voorbij een bedrijf en daar staan meerdere vrachtwagens te draaien. En de boer zijn zo oud als hijzelf zijnde tractor staat zijn geburen wakker te rammelen. Dan fiets ik toch even langs een iets drukke straat en door de dorpskom en ben ik blij dat ik niet tientallen keren door vrachtwagens ben plat gereden. Om nog niet te spreken over de containerwagens die met veel lawaai je rakelings passeren.

Maar geen kat die daar naar kraait van de truckers zijn de helden van de corona. Terwijl de brave werkman zijn 8 jaar kleine oude dieselwagen moet weg doen omdat ze hem anders kapot belasten. Op een vrachtwagen worden zo goed als geen belastingen betaalt. Tractors mogen zelfs op rode mazout rijden (ja er staat hier in het dorp vlakbij zelfs een pomp waar je gewoon rode mazout kan tanken). Op een weg waar je 70 km/uur mag controleren ze op snelheid. Een wagen die 80 rijdt krijgt de rekening maar een vrachtwagen die 70 rijdt dus niet. Tot de vrachtwagen opeens moet stoppen. Tegen 70 km/uur duwt die nog tientallen meters alles verder. Als ik dan opmerk dat de meesten gefrustreerd zitten te bumperkleven dan verschiet ik er niet van dat er zoveel zware ongelukken met vrachtwagens gebeuren. En de politiek en politie kijkt de andere kant op. Belgistan op zijn best.
Al eens aan gedacht dat die vrachtwagen niet staat warm te draaien, de meeste hebben nachtverwarming, maar om de lucht voor zijn remmen op druk te brengen, want die is bij oudere vrachtwagens vaak na enkele uren stil te staan verdwenen.

het verschil tussen rode en witte diesel is de kleurstof en de aankoopprijs, meer niet.

En waarom zou een voertuig dat zich aan de snelheidsregels houd moeten bestraft worden?
Omdat jij niet weet dat een lege of half geladen vrachtwagen een kortere remweg heeft dan een personenwagen?
of omdat een idiote fietser of voetganger zonder op of om te kijken plots de weg oversteekt en de wagens in de remmen doet gaan?

En een vrachtwagen moet zelfs betalen om de snelweg te mogen gebruiken.
Die betalen een kilometerheffing en die kan oplopen tot 5 000€ per maand of 60 000€ per jaar, naast hun gewone wegentaks, die ook een pak hoger ligt dan voor jou wagen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 18:44   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In tegenstelling hoort uw buurman uw oude skoda.
Neen, aangezien die dan al enkele uren op zijn werk zit.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 21:43   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Neen, aangezien die dan al enkele uren op zijn werk zit.
Dat is omdat hij ziek van uw skoda stank is. En doof van uw kapotte uitlaat.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2020, 21:49   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Sinds ik triker ben, snap ik steeds beter hoe achterlijk 90% van de autobestuurders zijn.
Als motorrijder was dat maar 75%...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 00:43   #8
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het wordt weer wat kouder en dan beginnen er velen hun (vracht)wagen warm te laten draaien. Als ik 's morgens vroeg mijn dagelijkse fietstocht of wandeling start dan begin ik het te merken. In een woonwijk waar om 6 uur een oude vrachtwagen/trekker met oplegger een half uur staat te rammelen en volop zwarte roet staat uit te blazen. Wat verder staat een aftandse mobilhome de rook bij zijn buurman in zijn slaapkamer te blazen. Ik fiets voorbij een bedrijf en daar staan meerdere vrachtwagens te draaien. En de boer zijn zo oud als hijzelf zijnde tractor staat zijn geburen wakker te rammelen. Dan fiets ik toch even langs een iets drukke straat en door de dorpskom en ben ik blij dat ik niet tientallen keren door vrachtwagens ben plat gereden. Om nog niet te spreken over de containerwagens die met veel lawaai je rakelings passeren.

Maar geen kat die daar naar kraait van de truckers zijn de helden van de corona. Terwijl de brave werkman zijn 8 jaar kleine oude dieselwagen moet weg doen omdat ze hem anders kapot belasten. Op een vrachtwagen worden zo goed als geen belastingen betaalt. Tractors mogen zelfs op rode mazout rijden (ja er staat hier in het dorp vlakbij zelfs een pomp waar je gewoon rode mazout kan tanken). Op een weg waar je 70 km/uur mag controleren ze op snelheid. Een wagen die 80 rijdt krijgt de rekening maar een vrachtwagen die 70 rijdt dus niet. Tot de vrachtwagen opeens moet stoppen. Tegen 70 km/uur duwt die nog tientallen meters alles verder. Als ik dan opmerk dat de meesten gefrustreerd zitten te bumperkleven dan verschiet ik er niet van dat er zoveel zware ongelukken met vrachtwagens gebeuren. En de politiek en politie kijkt de andere kant op. Belgistan op zijn best.
Het is beter te zwijgen en ze te laten denken dat je dom bent, dan te spreken en alle twijfel weg te nemen.

je hebt duidelijk niet het flauwste benul waar je over spreekt.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 06:23   #9
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En een vrachtwagen moet zelfs betalen om de snelweg te mogen gebruiken. Die betalen een kilometerheffing en die kan oplopen tot 5 000€ per maand of 60 000€ per jaar, naast hun gewone wegentaks, die ook een pak hoger ligt dan voor jou wagen.
Wat een onwetendheid. De kilometerheffing wordt integraal naar de eindklant doorgerekend. Een levering van een bedrijf van amper 2 kilometer verder kost u standaard 30 euro aan kilometerheffing extra. Zelfs in een kubieke meter stortbeton zit er een standaard extra kilometerheffing verrekend. Sterker nog per pallet betaalt de eindklant een kilometerheffing. En dan worden nog steeds de wegen met kilometerheffing ontweken en rijden ze door de kleinere wegen en smalle dorpskernen. Een groot transportbedrijf in de regio heeft zelfs zijn chauffeurs een verbod gegeven om vlakbij de grote weg met kilometerheffing te gebruiken. Ze moeten in plaats door een kleinere weg door een dorpskern en langsheen meerder scholen. De kilometerheffing brengt voor veel transportbedrijven gigantisch veel op!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het is beter te zwijgen en ze te laten denken dat je dom bent, dan te spreken en alle twijfel weg te nemen.

je hebt duidelijk niet het flauwste benul waar je over spreekt.
Gelukkig ben ik geen vrachtwagenchauffeur want dan was ik pas echt dom. En ik volg deze materie en deze problemen al jaren lang. Ooit ben ik zelfs het uithangbord van een actiegroep geweest en heb ik bij de lokale politiek veel kunnen bereiken. Maar omdat ik toch meer en meer in het buitenland zit heb ik dit stopgezet. En de huidige politiek en politie beboet liever twee oudere mensen op een fiets dan de moordende en agressieve vrachtwagenchauffeurs die dagelijks tientallen overtredingen begaan. Tot er weer eens een dode valt. Maar dan is het de fietser of voetganger die de verkeersregels niet volgde.

Maar u bent zeker zo een marginale vrachtwagenchauffeur (in mijn ogen is trouwens elke vrachtwagenchauffeur een ongeschoolde marginale lompe stinkende boer die zich machtig voelt in zijn grote truck)
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 06:36   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het is beter te zwijgen en ze te laten denken dat je dom bent, dan te spreken en alle twijfel weg te nemen.

je hebt duidelijk niet het flauwste benul waar je over spreekt.
Inderdaad.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 06:37   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Wat een onwetendheid. De kilometerheffing wordt integraal naar de eindklant doorgerekend.
En toen ben ik gestopt met lezen.
Zoveel domheid verdient eigenlijk geen antwoord.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 08:51   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is omdat hij ziek van uw skoda stank is. En doof van uw kapotte uitlaat.
Slechte dag gehad?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 10:28   #13
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik hoor mijn buurman nooit sinds die altijd electrisch wegrijdt met zijn plug-in hybride.
Een buurman van een paar huizen verder hoorde zelfs niet dat ze zijn enkele dagen oude Lexus op zijn oprit pikten.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 11:36   #14
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Verbrandingsmotoren laten warmdraaien is gewoon heel slecht voor zo'n motor.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2020, 11:50   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Verbrandingsmotoren laten warmdraaien is gewoon heel slecht voor zo'n motor.
Direct planken bij vertrekken, ideaal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 00:13   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Direct planken bij vertrekken, ideaal.
Idd.
Nog voor het tijd had om uit te zetten door warmte.
Slijtage x 10
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 21 september 2020 om 00:14.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 17:17   #17
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En toen ben ik gestopt met lezen.
Zoveel domheid verdient eigenlijk geen antwoord.
Inderdaad. Er zitten hier toch een hoop idioten en trollen op het forum hoor.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be