Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2021, 11:33   #1
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard Belgische autokeuring ...

Toch weer even van verbazing van mijn stoel gevallen.

Ik belde even naar mijn broer of hij de wagen van vader al voor een herkeuring had aangeboden.

Bleek dat je voor een herkeuring in het station van Vilvoorde ook een afspraak dient te maken, hij mag de wagen aanbieden
binnen acht dagen, de afspraak is ondertussen ook al enkele dagen geleden gebeurd.

Nu als gewone werkman die zijn wagen nodig heeft om naar het werk te rijden even alles op een rijtje zetten...

Dus ...
Je laat je wagen keuren en dient enkele niet kritische herstellingen te laten uitvoeren en je krijgt hiervoor 14 dagen de tijd.
Binnen die 14 dagen moet je dus een afspraak versieren bij een garage EN moet je een nieuwe afspraak regelen om de herkeuring te laten uitvoeren.
In dit specifiek geval is er al een wachttijd van 14 dagen voor de herkeuring alleen !
Onze werkman die zijn wagen dagelijks nodig heeft is dit een reusachtig probleem.
Wordt de brave man verondersteld om voor enkele weken een extra wagen te huren om op zijn werkplek te raken?

Hoe pakt een land het aan waar men nog respect heeft voor de werkende mens?

Eerste en vooral geen onmogelijke korte periode van 14 dagen om je wagen hersteld te krijgen maar 2 maand. Ook de verplichting ontbreekt
om een herschouwing uit te voeren in hetzelfde station...

En we kunnen nog wat verschillen aanhalen waaruit duidelijk blijkt dat het hier in België niet gaat over veiligheid op de weg maar eerder over het wegpesten van oude wagens.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 3 juli 2021 om 11:36.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 11:46   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Onze werkman die zijn wagen dagelijks nodig heeft is dit een reusachtig probleem.
Wordt de brave man verondersteld om voor enkele weken een extra wagen te huren om op zijn werkplek te raken?
Of zoals bij een ongeval of serieuze autopanne die lang kan duren (geen stukken in voorraad)

Desnoods auto huren (in de regel via de *huisgaragist). Hoe anders?

*willekeurig voorbeeld:
https://www.groepdelorge.be/nl/verhuur

Laatst gewijzigd door Micele : 3 juli 2021 om 11:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 12:22   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Toch weer even van verbazing van mijn stoel gevallen.

Ik belde even naar mijn broer of hij de wagen van vader al voor een herkeuring had aangeboden.

Bleek dat je voor een herkeuring in het station van Vilvoorde ook een afspraak dient te maken, hij mag de wagen aanbieden
binnen acht dagen, de afspraak is ondertussen ook al enkele dagen geleden gebeurd.

Nu als gewone werkman die zijn wagen nodig heeft om naar het werk te rijden even alles op een rijtje zetten...

Dus ...
Je laat je wagen keuren en dient enkele niet kritische herstellingen te laten uitvoeren en je krijgt hiervoor 14 dagen de tijd.
Binnen die 14 dagen moet je dus een afspraak versieren bij een garage EN moet je een nieuwe afspraak regelen om de herkeuring te laten uitvoeren.
In dit specifiek geval is er al een wachttijd van 14 dagen voor de herkeuring alleen !
Onze werkman die zijn wagen dagelijks nodig heeft is dit een reusachtig probleem.
Wordt de brave man verondersteld om voor enkele weken een extra wagen te huren om op zijn werkplek te raken?

Hoe pakt een land het aan waar men nog respect heeft voor de werkende mens?

Eerste en vooral geen onmogelijke korte periode van 14 dagen om je wagen hersteld te krijgen maar 2 maand. Ook de verplichting ontbreekt
om een herschouwing uit te voeren in hetzelfde station...

En we kunnen nog wat verschillen aanhalen waaruit duidelijk blijkt dat het hier in België niet gaat over veiligheid op de weg maar eerder over het wegpesten van oude wagens.
Men gaat er vanuit dat iedereen nu toch een salariswagen heeft. Die mensen gaan nooit meer naar de keuring net als een rijke mens die iedere 4 jaar een nieuwe auto aanschaft.

Jan Modaal nu zo veel mogelijk pesten is de nieuwe trend. Spijtig dat behalve die gele hesjes in Frankrijk niemand dit beseft.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 12:28   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

Meer algemeen zou ik liever zien dat de monopoly-positie van de auto-keuringscentra opgegeven wordt.Misschien was dat in de jaren zeventig vorige eeuw nodig,maar nu zie ik daar geen nut meer in.

Om eerlijk te zijn,nogal wat garagisten,zowel bij de grote dealers als bij diegenen die in van die "groeperingen" zitten hebben gewoonlijk zelfs recentere- en in ieder geval minder aan slijtage onderhevige apparatuur staan dan de keuringscentra en,als ze serieus zijn,keuren ze jaarlijks toch al krek hetzelfde....

En eigenlijk,WAAROM zouden dergelijke garagisten "chipoteren",speciaal als het gaat om HUN klanten..

Ik ben jaloers op het Britse systeem waarbij garagisten een "inspectie" licensie kunnen bekomen en waarbij "de staat" gewoon inspecteurs rondzendt die nagaan (via direct bezoek zowel als via "anonieme testwagens") of een garagist dat wel serieus neemt.Het is zeker niet aan iedere garage gegeven aan dergelijke verantwoordelijkheden te voldoen dus ik ben ervan overtuigd dat ze er ook niet (lang) mee zullen spelen.

Naar verluid worden jaarlijks ook garagisten gestript van die titel van keuringsstaion.

DAT zou moeten de methode zijn.Weg met die grote monopolies die eerder iets weg hebben van een "overheids-tewerkstellingsproject" vermomd als privé-keuringsfirma....(zoals de dienstenchecque-,maaltijdchecque- en ecochecque-bedrijven)

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juli 2021 om 12:30.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 12:49   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Meer algemeen zou ik liever zien dat de monopoly-positie van de auto-keuringscentra opgegeven wordt.Misschien was dat in de jaren zeventig vorige eeuw nodig,maar nu zie ik daar geen nut meer in.

Om eerlijk te zijn,nogal wat garagisten,zowel bij de grote dealers als bij diegenen die in van die "groeperingen" zitten hebben gewoonlijk zelfs recentere- en in ieder geval minder aan slijtage onderhevige apparatuur staan dan de keuringscentra en,als ze serieus zijn,keuren ze jaarlijks toch al krek hetzelfde....

En eigenlijk,WAAROM zouden dergelijke garagisten "chipoteren",speciaal als het gaat om HUN klanten..

Ik ben jaloers op het Britse systeem waarbij garagisten een "inspectie" licensie kunnen bekomen en waarbij "de staat" gewoon inspecteurs rondzendt die nagaan (via direct bezoek zowel als via "anonieme testwagens") of een garagist dat wel serieus neemt.Het is zeker niet aan iedere garage gegeven aan dergelijke verantwoordelijkheden te voldoen dus ik ben ervan overtuigd dat ze er ook niet (lang) mee zullen spelen.

Naar verluid worden jaarlijks ook garagisten gestript van die titel van keuringsstaion.

DAT zou moeten de methode zijn.Weg met die grote monopolies die eerder iets weg hebben van een "overheids-tewerkstellingsproject" vermomd als privé-keuringsfirma....(zoals de dienstenchecque-,maaltijdchecque- en ecochecque-bedrijven)
Het zijn goudmijnen waar niemand echt verantwoordelijk voor blijkt te zijn. Je hebt ook geen enkel verhaal tegen deze criminele bende. Ik begrijp niet hoe dergelijke wantoestanden nog mogelijk zijn in 2021. Maar dat zal dan wel voornamelijk hebben te maken met de goudmijnen die ze zijn.

Onvoorstelbare dingen heb ik daar meegemaakt. Ik zou er een boek over kunnen schrijven maar de lezers zouden denken het fictie is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 juli 2021 om 12:50.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 16:42   #6
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Men gaat er vanuit dat iedereen nu toch een salariswagen heeft. Die mensen gaan nooit meer naar de keuring net als een rijke mens die iedere 4 jaar een nieuwe auto aanschaft.

Jan Modaal nu zo veel mogelijk pesten is de nieuwe trend. Spijtig dat behalve die gele hesjes in Frankrijk niemand dit beseft.
Als je met een dienstvoertuig op TC komt is die er altijd door als het de juiste firma is .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 18:31   #7
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Familiebedrijf:

"De familie Van Damme heeft zich in West-Vlaanderen ‘incontournable’ gemaakt met zijn keuringcentra. Keuringsbureau Motorvoertuigen, met hoofdzetel in Oostende, is erkend door de overheid voor de keuring van voertuigen en het afnemen van rijbewijsexamens in West-Vlaanderen. In 10 keuringscentra (Deerlijk, Brugge, Tielt, Zwevegem, Roeselare, Ieper, Diksmuide, Ichtegem, Oostende en Wevelgem) en 4 examencentra (Oostende, Brugge, Roeselare en Wevelgem) staat een team van meer dan 320 vakbekwame personeelsleden garant voor meer dan 700.000 keuringen en meer dan 75.000 examens. KM beantwoordt aan de hoogste ISO-normen."

https://www.made-in.be/west-vlaander...r-autokeuring/

Tshingtshing.., leve belgie...
In Nederland wordt de autokeuring (APK) gedaan door garages die daarvoor een licentie bezitten en daar van overheidswege ook anoniem op gecontroleerd worden.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 18:39   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Familiebedrijf:

"De familie Van Damme heeft zich in West-Vlaanderen ‘incontournable’ gemaakt met zijn keuringcentra. Keuringsbureau Motorvoertuigen, met hoofdzetel in Oostende, is erkend door de overheid voor de keuring van voertuigen en het afnemen van rijbewijsexamens in West-Vlaanderen. In 10 keuringscentra (Deerlijk, Brugge, Tielt, Zwevegem, Roeselare, Ieper, Diksmuide, Ichtegem, Oostende en Wevelgem) en 4 examencentra (Oostende, Brugge, Roeselare en Wevelgem) staat een team van meer dan 320 vakbekwame personeelsleden garant voor meer dan 700.000 keuringen en meer dan 75.000 examens. KM beantwoordt aan de hoogste ISO-normen."

https://www.made-in.be/west-vlaander...r-autokeuring/

Tshingtshing.., leve belgie...
In Nederland wordt de autokeuring (APK) gedaan door garages die daarvoor een licentie bezitten en daar van overheidswege ook anoniem op gecontroleerd worden.
En de rest van Vlaanderen zal deze NV zijn:
https://www.autoveiligheid.be/over-ons

Brussel, Wallonië?

Citaat:
https://www.belgium.be/nl/mobiliteit...en/autokeuring

De autokeuring behoort tot de bevoegdheden van de gewesten.

Vlaanderen
Brussels hoofdstedelijk gewest
Wallonië (fr)

Laatst gewijzigd door Micele : 3 juli 2021 om 18:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 19:44   #9
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.530
Standaard

Ik krijg een afspraak voor autokeuring meer dan een maand nadat ik het aanvraag. Ik vraag het aan op het moment dat ik een groen papiertje thuis krijg met een uitnodiging voor keuring. Ik krijg een boete omdat mijn vorige keuring vervallen zal zijn op het moment van de nieuwe keuring. Vorig jaar zelfde probleem. De garage zegt dat er veel mensen in gelijkaardige situaties zitten.

Men dient de datum te nemen van wanneer men de afspraak maakt als referentie voor boetes. Het is ongehoord boetes te krijgen terwijl de schuld van de laattijdigheid bij de keuringscentra zelf ligt. Zij zouden mij eerder een boete dienen te betalen.

Persverse geldklopperij lijkt me dat te zijn. Op het randje van maffia praktijken.

Laatst gewijzigd door Bach : 3 juli 2021 om 19:47.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 20:04   #10
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Wordt de brave man verondersteld om voor enkele weken een extra wagen te huren om op zijn werkplek te raken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Of zoals bij een ongeval of serieuze autopanne die lang kan duren (geen stukken in voorraad)

Desnoods auto huren (in de regel via de *huisgaragist). Hoe anders?

*willekeurig voorbeeld:
https://www.groepdelorge.be/nl/verhuur
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wordt de brave man verondersteld om voor enkele weken een extra wagen te huren om op zijn werkplek te raken?
Uw antwoord is dus heel eenvoudig ... ja ?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 20:14   #11
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jan Modaal nu zo veel mogelijk pesten is de nieuwe trend. Spijtig dat behalve die gele hesjes in Frankrijk niemand dit beseft.
Ongelooflijk boe een Belg zich steeds als een mak schaap gedraagt.
Ik heb het geluk gehad om in mijn jonge heel de EU te hebben mogen doorkruisen.
Nergens zo'n mak en gedwee volkje tegengekomen als de Belgen en de reden ontgaat me compleet.
Sinds halverwege twintig is bij ons het besef gegroeid dat we eigenlijk Fransen zijn die wegens een onverklaarbare fout in België zijn geboren.

Franse mentaliteit .... raak je aan mijn buur dan raak je ook aan mij....
Belgische mentaliteit .... zolang je mij gerust laat heb ik er geen probleem mee dat je het mijn buur lastig maakt ...

De resultaten van die mentaliteit zie je in dit land dagelijks en overal.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 3 juli 2021 om 20:15.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 20:18   #12
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Meer algemeen zou ik liever zien dat de monopoly-positie van de auto-keuringscentra opgegeven
Niet alleen dat is een groot probleem.
Het feit dat men je verplicht om een herkeuring in hetzelfde station te laten uitvoeren ontneemt je het recht op een tweede opinie.
Een mogelijk pestgedrag krijgt zo ook een monopolie ... dat van de pester zelf.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 20:20   #13
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Onvoorstelbare dingen heb ik daar meegemaakt. Ik zou er een boek over kunnen schrijven maar de lezers zouden denken het fictie is.
Ik heb dat meegemaakt met de fiscus en ik heb er een boek over geschreven...
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 20:23   #14
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik krijg een afspraak voor autokeuring meer dan een maand nadat ik het aanvraag. Ik vraag het aan op het moment dat ik een groen papiertje thuis krijg met een uitnodiging voor keuring. Ik krijg een boete omdat mijn vorige keuring vervallen zal zijn op het moment van de nieuwe keuring. Vorig jaar zelfde probleem. De garage zegt dat er veel mensen in gelijkaardige situaties zitten.

Men dient de datum te nemen van wanneer men de afspraak maakt als referentie voor boetes. Het is ongehoord boetes te krijgen terwijl de schuld van de laattijdigheid bij de keuringscentra zelf ligt. Zij zouden mij eerder een boete dienen te betalen..
Over welk keuringsstation (of organisatie) heb je het?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Perverse geldklopperij lijkt me dat te zijn. Op het randje van maffia praktijken.
En op het randje van? Kijk naar onze buurlanden hoe men het daar heeft geregeld .
Correct werken hoeft echt niet moeilijk te zijn.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 3 juli 2021 om 20:27.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2021, 20:32   #15
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Over welk keuringsstation (of organisatie) heb je het?


En op het randje van? Kijk naar onze buurlanden hoe men het daar heeft geregeld .
Correct werken hoeft echt niet moeilijk te zijn.
Erembodegem
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 00:44   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

T'is altijd wat.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 08:22   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ongelooflijk boe een Belg zich steeds als een mak schaap gedraagt.
Ik heb het geluk gehad om in mijn jonge heel de EU te hebben mogen doorkruisen.
Nergens zo'n mak en gedwee volkje tegengekomen als de Belgen en de reden ontgaat me compleet.
Sinds halverwege twintig is bij ons het besef gegroeid dat we eigenlijk Fransen zijn die wegens een onverklaarbare fout in België zijn geboren.

Franse mentaliteit .... raak je aan mijn buur dan raak je ook aan mij....
Belgische mentaliteit .... zolang je mij gerust laat heb ik er geen probleem mee dat je het mijn buur lastig maakt ...

De resultaten van die mentaliteit zie je in dit land dagelijks en overal.
Inzake solidariteit moet je van een Belg inderdaad niet veel verwachten.
Niks voor niks zijn de allochtonen hier snel de baas geworden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2021 om 08:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 08:24   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik heb dat meegemaakt met de fiscus en ik heb er een boek over geschreven...
Overheidsinstanties lenen zich daar niet zelden toe. Kafka toestanden bij de vleet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2021 om 08:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 08:26   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik krijg een afspraak voor autokeuring meer dan een maand nadat ik het aanvraag. Ik vraag het aan op het moment dat ik een groen papiertje thuis krijg met een uitnodiging voor keuring. Ik krijg een boete omdat mijn vorige keuring vervallen zal zijn op het moment van de nieuwe keuring. Vorig jaar zelfde probleem. De garage zegt dat er veel mensen in gelijkaardige situaties zitten.

Men dient de datum te nemen van wanneer men de afspraak maakt als referentie voor boetes. Het is ongehoord boetes te krijgen terwijl de schuld van de laattijdigheid bij de keuringscentra zelf ligt. Zij zouden mij eerder een boete dienen te betalen.

Persverse geldklopperij lijkt me dat te zijn. Op het randje van maffia praktijken.
Van zolang ik leef catalogeer ik die keuringen bij de criminele organisaties. Drugsbendes zijn er doetjes tegen.

Die smeerlappen lieten me eens 2000 euro kosten doen voor niks. 4 nieuwe schokbrekers (911) moeten plaatsen en toen het met die nieuwe Bilstein shocks nog niet goed bleek te zijn vertelde die opper gangster me heel leuk dat het lag aan de afstelling van hun apparatuur. Met mijn oude bleek totaal niks mis te zijn. Getest bij Carrera in Gent en met verslag naar keuring niks aan te doen er moesten nieuwe onder de rest van het verhaal is crimineel.

Ander verhaal die smeerlappen vroegen me ooit om een attest. Na veel ge e- mail getelefoneer en stress bleek dat ik het attest enkel kon verkrijgen in het Duits (bij Gemballa). Toen ik er mee naar de herkeuring ging zei die Brusselse franstalige gangster me zonder er maar een blik op te werpen dat het ok was. Ik wou toen die aap er op wijzen hoe hij dat kon weten gezien hij geen woord Duits kon lezen. Mijn bloeddruk stijgt naar + 20 als ik denk aan de wanpraktijken ik daar al meemaakte.
In die mate dat ik als autoliefhebber besloten heb om mijn gekoesterde Porsche van de hand te doen en me iedere 4 jaar een simpele nieuwe Dacia aan te schaffen. Heb geen zin meer om in dit kloteland nog geld te verdoen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2021 om 08:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2021, 08:32   #20
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Overheidsinstanties lenen zich daar niet zelden toe. Kafka toestanden bij de vleet.
Hoeveel zouden er daar niet tussen lopen die zich enkel de volgende vragen stellen?

Wanneer is het koffiepauze ... wanneer is het middag ... wanneer is de dag om ... wanneer is de week voorbij ... hoe lang nog tot mijn volgende vakantie ... wanneer kan ik op pensioen ... hoeveel pensioen heb ik meer dan mijn buur, de sukkelaar arbeider of nog erger ... mijn buurman de zelfstandige?

Eén ding is zeker ... er worden bij overheidsdiensten NOOIT fouten gemaakt.

Zie onder ...
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be