Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 oktober 2018, 10:41   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Trouwstoetje...

Citaat:
Ronse - Het centrum van Ronse werd zaterdagnamiddag onveilig gemaakt door een trouwstoet. Het verkeer werd op meerdere plaatsen opgehouden, de wagens voerden gevaarlijke verkeersmanoeuvres uit en maakten meerdere verkeersovertredingen. De politie heeft foto’s op Facebook gedeeld in de hoop de daders te kunnen identificeren.

De trouwstoet ging rond 15 uur door het centrum van Ronse. Aan de stoet namen meerdere wagens deel. “De karavaan hield het verkeer op op verschillende plaatsen, passagiers hingen uit de ramen, er werd continu geclaxonneerd, zigzaggen, overdreven snelheid, ... te veel inbreuken om op te noemen”, klinkt het bij de politie van Ronse. “We zijn al in het bezit van een aantal filmpjes van het incident. Op basis van de filmpjes zullen we proberen de overtreders te identificeren en beboeten. We roepen iedereen die zelf filmpjes gemaakt heeft van het incident op om deze met ons te delen via een privébericht op onze Facebookpagina. Help ons dit asociaal en ronduit levensgevaarlijk gedrag een halt toe te roepen.”
De stoet reed onder andere door de Ninovestraat, volgens getuigen. Daar zou de karavaan drie keer gepasseerd zijn, waarbij wagens ook op het voetpad reden. De voertuigen zouden ook alle voertuigen hebben tegengehouden op een rond punt, zegt een andere getuige. Nog een getuige zegt dat een ambulance en MUG moesten uitwijken omdat de karavaan het verkeer op een kruispunt had geblokkeerd. Zo werd onder andere de doorgang van de Kruisstraat naar de Oudestraat geblokkeerd.
“De trouw zal nog wat kostelijker worden”, voegde de politie er nog met een hashtag bij.
uit Nieuwsblad online
Deze heren der schepping blijven leuk hun voeten vegen aan wat men hier vraagt en zegt! Keer op keer dezelfde stupide zever en hetzelfde onaanvaardbare gedrag! Wat kan er voor hen mislopen? Boete betalen? Misschien zitten er tussen die met hun geld geen blijf weten, pooiers, drugshandelaren en noem maar op. Zouden ze zich dat in hun eigen moslimlanden ook kunnen permitteren? En trouwfeest afwerken in de gevangenis zeker?
Wellicht zijn ze zot van vreugde dat ze zich in ons land en ons sociaal systeem hebben ingenesteld en is hun broodje gebakken voor de rest van hun dagen. Nog een huwelijk erbij en daarna de moslimkweek verder zetten... Moeten er in Ronse niet dringend nog meer sociale woningen en zo gebouwd worden?
Misschien zijn er lezers die de politie aan meer informatie en/of filmpjes kunnen leveren? Of het wat zal uitmaken is wat anders...
Toch een dikke proficiat aan het pas getrouwde koppel, uiteraard!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2018, 10:56   #2
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.260
Standaard

Moesten wij zoiets doen in hun mand dan zagen we vele jaren geen zonlicht meer. Zeer streng tegen optreden...………...och ja, juist , onze wetgeving is daar tolerant voor.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 28 oktober 2018 om 10:57.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2018, 11:02   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Bij dergelijke toestanden stel ik mij steevast de vraag: waar was de politie op dat moment? Brave burgers aan het controleren die 1km/h te snel reden of donuts aan het vreten? Het politiekantoor van Ronse moet toch ergens in het centrum liggen of zijn de heren van de politie bang om dergelijk crapuul doortastend aan te pakken?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2018, 11:09   #4
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Bij dergelijke toestanden stel ik mij steevast de vraag: waar was de politie op dat moment? Brave burgers aan het controleren die 1km/h te snel reden of donuts aan het vreten? Het politiekantoor van Ronse moet toch ergens in het centrum liggen of zijn de heren van de politie bang om dergelijk crapuul doortastend aan te pakken?
Als er een honderdtal uitgelaten Turken door de stad trekken ga je als politieman toch eens kijken of je ergens anders niets te doen hebt. Je wil toch graag 's avonds naar huis i.p.v. naar de kliniek.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2018, 11:15   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Als er een honderdtal uitgelaten Turken door de stad trekken ga je als politieman toch eens kijken of je ergens anders niets te doen hebt. Je wil toch graag 's avonds naar huis i.p.v. naar de kliniek.
Politieagenten verdienen dikke kluiten en worden betaald door de belastingbetaler, iets waar ik in principe geen probleem mee heb want ze hebben dikwijls moeilijk en veeleisend werk. Maar mocht het waar zijn dat ze zich zogezegd elders bezig houden om niet te moeten ingrijpen bij dergelijke gevallen dan zou ik dat onaanvaardbaar vinden. Wie bij de politie gaat die weet dat hij zichzelf aan gevaar blootstelt.

Er waren trouwens geen honderden Turken aanwezig.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2018, 11:30   #6
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Bij dergelijke toestanden stel ik mij steevast de vraag: waar was de politie op dat moment? Brave burgers aan het controleren die 1km/h te snel reden of donuts aan het vreten? Het politiekantoor van Ronse moet toch ergens in het centrum liggen of zijn de heren van de politie bang om dergelijk crapuul doortastend aan te pakken?
Men maakt de politie bang om doortastend op te treden! Wanneer een van die gasten beweert "mishandeld" geweest te zijn is het een nationaal drama!
Wanneer een van die gasten brutaal of nog erger is tov een politieman en die politieman gebruikt zijn matrak om zich af te schermen... riskeert hij heel wat!
Onlangs zo'n geval voorgekomen in de uitzending "de Rechtbank" waar men het geval had van een politieman die men in afwachting van het proces geschorst had en men heeft dat een paar jaar laten duren... Discussie over het feit of hij wel had mogen reageren op het agressief gedrag! Leuk voor die man die niet wist wat hem te wachten stond.
De multiculturele zegen die we zo hard nodig hebben...

Laatst gewijzigd door andev : 28 oktober 2018 om 11:41.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2018, 11:39   #7
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Politieagenten verdienen dikke kluiten en worden betaald door de belastingbetaler, iets waar ik in principe geen probleem mee heb want ze hebben dikwijls moeilijk en veeleisend werk. Maar mocht het waar zijn dat ze zich zogezegd elders bezig houden om niet te moeten ingrijpen bij dergelijke gevallen dan zou ik dat onaanvaardbaar vinden. Wie bij de politie gaat die weet dat hij zichzelf aan gevaar blootstelt.

Er waren trouwens geen honderden Turken aanwezig.
Of ze nu veel of weinig verdienen, feit blijft dat het bij de politie werken niet meer is als vroeger! Men krijgt trouwens nog moeilijk kandidaten die er aan willen beginnen, en met reden. Politie op straat krijgt elke dag vanalles te verwerken aan scheldpartijen en agressie vanwege het vreemdelingenuitschot dat zich graag laat opmerken, zeker als ze met enkelen zijn...
Eventjes oppakken, en daar lopen ze weer nog voor de politie het papierwerk heeft kunnen afwerken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2018, 14:03   #8
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Politieagenten verdienen dikke kluiten en worden betaald door de belastingbetaler, iets waar ik in principe geen probleem mee heb want ze hebben dikwijls moeilijk en veeleisend werk. Maar mocht het waar zijn dat ze zich zogezegd elders bezig houden om niet te moeten ingrijpen bij dergelijke gevallen dan zou ik dat onaanvaardbaar vinden. Wie bij de politie gaat die weet dat hij zichzelf aan gevaar blootstelt.

Er waren trouwens geen honderden Turken aanwezig.
Ik sprak van een honderdtal, jij spreekt van honderden. Rara waar zit het verschil?
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2018, 20:18   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Dat heeft volgens mij niets meer te maken met een trouwstoet maar gewoon 'de boel even overhoop zetten'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be