Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 december 2008, 14:57   #1
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard Milquet & FDF torpederen eigen rangen...

Citaat:
CDH-voorzitter Milquet en FDF-voorzitter Maigain schieten opnieuw met scherp (09/12/08 - De Standaard)
CDH en MR reageerden gisteren negatief op het zogenaamde "akkoord" tussen Vlaams minister Vandenbroucke (SP.A) en Waals minister Marcourt (PS) over de regionalisering van het arbeidsmarktbeleid.
citaat overgenomen uit: http://www.n-va.be/verkiezingen/cita...il.asp?ID=1431 (volledige tekst is hier ook te lezen, of op de standaard site zelf indien u abonnee bent).


Nu, het gaat mij hier niet zozeer om het feit dat die Marcourt een afspraak maakt met VDB of dat hij 'overeenkomt' met de vijand (zijnde de vlamingen dus), maar wel om het feit dat klaarblijkelijk elke vorm van dialoog die KAN leiden tot een overeenkomst, direct getorpedeerd wordt door madam non & meneer de vlamingenhater :/ Misschien heeft die mens nieuwe inzichten gekregen waardoor hij een voordeel ziet in de voorstellen van VDB. Maar waarom bekijken de franstaligen dit dan niet eerst vooraleer kritiek te uiten op hun eigen minister?

Kan iemand van de belgicisten op dit forum mij aub aanwijzen welke vlaming er nu weer verantwoordelijk voor is? de n-va is al weg van de tafel, dus op welke partij gaan we nu alles proberen af te schuiven? Misschien de 'vlaams-nationalistische' sp.a ? Is het niet overduidelijk dat de schuld van de impasse ligt bij de franstaligen? Indien niet, hoe verklaart u dan bovenstaande reacties?

discussie graag! Het verbaasde mij trouwens dat dit nog niet eerder gepost is geweest
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 9 december 2008 om 15:01.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 15:02   #2
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Kan iemand van de belgicisten op dit forum mij aub aanwijzen welke vlaming er nu weer verantwoordelijk voor is?
Ze hebben al geantwoord: BUB : sp.a en PS : Anti-belgisch !
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 15:43   #3
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

er is daar gewoon een anti-vlaam houding , wat wil je daar aan doen (ik verslijt er mijn intellectueel vlaams niet meer aan )

hetzelfde met sociaal-niet-aangepaste toeristen , steek geen jaren in hun wederopvoeding , verplaats het probleem gewoon
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 17:38   #4
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Hebben Vandenbroucke en Marcourt een mandaat van hun regeringen om dergelijke akkoorden te sluiten en gaan de regeringspartners aan beide kanten van de taalgrens akkoord met dit akkoord?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 18:08   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Hebben Vandenbroucke en Marcourt een mandaat van hun regeringen om dergelijke akkoorden te sluiten en gaan de regeringspartners aan beide kanten van de taalgrens akkoord met dit akkoord?
Dat zullen we snel genoeg te weten komen...

Ondertussen,zoals gemakkelijk te voorspellen was ,om Belgie te doen draaien negeert men best de omgeving van de "belgische regering" omtrent "kiese" zaken,en spreken de gewestelijke autoriteiten beter direct met elkaar.....

Voor het "communautair overleg",dat momenteel ...euh....geheimzinnig..draait is het best dat af en toe eens een dergelijk "prikje" komt..tenslotte moet NIET overlegd worden in een geheiligd comité als er direkte overeenkomsten mogelijk zijn....dat verhindert overigens ook dat allerlei dossiers aan elkaar gekoppeld worden...

Ik zou zeggen,VDB en Marcourt,goe bezig !

Laatst gewijzigd door kelt : 9 december 2008 om 18:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 18:33   #6
Mr. Orange
Parlementslid
 
Mr. Orange's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Locatie: Café Pajottenland!
Berichten: 1.802
Standaard

Dit is eigenlijk erg voor die Waalse minister. Maingain en Milquet geven het signaal dat wie uit de pas durft lopen, wordt afgestraft. Chapeau voor die kerel, hij probeert tenminste uit het immobilisme geraken.
__________________
Vlaams-republikeinse atheist.
Echte Belgen haten Nederlanders.
Mr. Orange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 19:20   #7
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

reply uit lesoir op deze post (de replies vielen nog goed mee, ik dacht dat ze die kerel voor vuile nazi gingen uitschelden zoals de gewoonte is op het lesoir forum...)

enfin:
Citaat:
[109]Faillite
Le fédéralisme est en faillite, mais au lieu de désigner des curateurs, on continue avec les faillis.
een waarheid gelijk een bus... !
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 19:31   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Goed nieuws, eigenlijk.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 19:32   #9
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Dit is eigenlijk erg voor die Waalse minister. Maingain en Milquet geven het signaal dat wie uit de pas durft lopen, wordt afgestraft. Chapeau voor die kerel, hij probeert tenminste uit het immobilisme geraken.
Het zijn precies Milquet en Maingain die in hetzelfde fransdol Brussels vijvertje vissen naar stemmen bij de volgende verkiezingen.

Voor Maingain zou elke openlijke toegeving aan de Vlamingen zowat politieke zelfmoord betekenen, en Milquet, tja...die heeft er al langer een levensdoel van gemaakt om elke mogelijke vooruitgang of zelfs maar opstart van communautaire onderhandelingen onmogelijk te maken, tot in het waanzinnige toe.

Intussen scoort de PS, met haar voorgehouden "verantwoordelijkheidszin" in Wallonië, en zelfs bij de gematigder Franstaligen in Brussel en omgeving.

Eens zien hoelang de MR het FDF-karretje wil blijven voorttrekken. Tot minstens de volgende verkiezingen, zou je denken. Maar als men daar begint te snappen dat vasthouden aan het FDF méér stemmen zou kunnen kosten dan het opbrengt, zal het rap gedaan zijn.

Eén zaak is inmiddels duidelijker geworden : de (hete) bal ligt nu in het Franstalig kamp. Totaal niets toegeven aan de Vlamingen zal wellicht betekenen dat de zogenaamde "�*l te Vlaamse partijen" flinke vooruitgang zullen boeken. En daar heeft men toch wel een heel klein beetje schrik van. Terecht.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 19:45   #10
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

laten we hopen... Maingain en Madame Non hebben ons een cadeautje gegeven... we moeten het alleen heel voorzichtig openen
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 19:49   #11
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
reply uit lesoir op deze post (de replies vielen nog goed mee, ik dacht dat ze die kerel voor vuile nazi gingen uitschelden zoals de gewoonte is op het lesoir forum...)

enfin:

Citaat:
[109]Faillite
Le fédéralisme est en faillite, mais au lieu de désigner des curateurs, on continue avec les faillis.

een waarheid gelijk een bus... !
* kuch *

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
Het is duidelijk dat het taalfederalisme failliet is, maar in plaats van curatoren aan te stellen om dit falend en asociaal systeem te vereffenen, gaat men door met de gefailleerden...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 20:41   #12
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard


ik pleit schuldig
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 20:42   #13
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
reply uit lesoir op deze post (de replies vielen nog goed mee, ik dacht dat ze die kerel voor vuile nazi gingen uitschelden zoals de gewoonte is op het lesoir forum...)

enfin:

Citaat:
[109]Faillite
Le fédéralisme est en faillite, mais au lieu de désigner des curateurs, on continue avec les faillis.
een waarheid gelijk een bus... !
Het citaat komt recht uit de BUB-persmededeling, dus van de hand van Bruno Yammine. Kijk misschien eens na onder welke nick dat op lesoir.be gepost is.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 20:50   #14
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

kweet het.. ik heb het bericht ook gelezen

ik vind die zin wel correct... de conclusies die Bruno eraan verbindt zijn natuurlijk anders (daarom dat ik enkel dat zinnetje post)
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 9 december 2008 om 20:51.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 20:52   #15
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
kweet het.. ik heb het bericht ook gelezen

ik vind die zin wel correct... de conclusies die Bruno eraan verbindt zijn natuurlijk anders (daarom dat ik enkel dat zinnetje post)
Dat is altijd het geval bij de BUB. Het federalisme is failliet zeggen ze steeds, ik ben het daar volmondig mee eens
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 21:11   #16
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard "sereen" vergaderen, met "positieve gebaren"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Eén zaak is inmiddels duidelijker geworden : de (hete) bal ligt nu in het Franstalig kamp. Totaal niets toegeven aan de Vlamingen zal wellicht betekenen dat de zogenaamde "�*l te Vlaamse partijen" flinke vooruitgang zullen boeken. En daar heeft men toch wel een heel klein beetje schrik van. Terecht.
De komende maanden wordt er niets gedaan, behalve een beetje "sereen" vergaderen, met "positieve gebaren" en zonder concrete vooruitgang.
Dan voor de verkiezingen van komende zomer komen er plotseling een paar symbolische communautaire overeenkomsten.
ALLE beloven dan dat er na de verkiezingen aan de grote dossiers word gewerkt, zoals de financiering.
En de grote meute van kiezers gelooft het ook nog...

Laatst gewijzigd door schaker : 9 december 2008 om 21:12. Reden: editorial
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 21:25   #17
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
De komende maanden wordt er niets gedaan, behalve een beetje "sereen" vergaderen, met "positieve gebaren" en zonder concrete vooruitgang.
Dan voor de verkiezingen van komende zomer komen er plotseling een paar symbolische communautaire overeenkomsten.
ALLE beloven dan dat er na de verkiezingen aan de grote dossiers word gewerkt, zoals de financiering.
En de grote meute van kiezers gelooft het ook nog...
Yep,en daarna wordt alles weer kalm en stil.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 21:46   #18
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Yep,en daarna wordt alles weer kalm en stil.....
Oké, ik vrees ook dat dit een meer dan waarschijnlijk scenario wordt, maar... De problemen die gaan niet weg. Men kan daar een tijdje op gaan zitten en doen alsof er niets aan de hand is, alles in orde komt maar dat is niet zo. Vroeg of laat (helaas weer later dan gehoopt en nodig om 't boeltje voor onze kinderen en kleinkinderen nog een beetje fatsoenlijk te houden) barst dat, zoveel is zeker. Als echte Vlamingen en echte democraten moeten we geduldig zijn...
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 22:05   #19
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Oké, ik vrees ook dat dit een meer dan waarschijnlijk scenario wordt, maar... De problemen die gaan niet weg. Men kan daar een tijdje op gaan zitten en doen alsof er niets aan de hand is, alles in orde komt maar dat is niet zo. Vroeg of laat (helaas weer later dan gehoopt en nodig om 't boeltje voor onze kinderen en kleinkinderen nog een beetje fatsoenlijk te houden) barst dat, zoveel is zeker. Als echte Vlamingen en echte democraten moeten we geduldig zijn...
Dat zei mijn vader 30 jaar geleden ook,en die hoopte dat hij het nog zou meemaken ook,wat hem dus niet gegund was....
laat ons de stekker er nu maar uittrekken,liever de korte pijn dan de lange marteling die er momenteel gaande is...
178 jaar franstalige bourgeoisoverheersing is al meer dan lang genoeg....

En als men de huidige politieke zakkenwassers laat doen zijn we binnen 30 jaar nog géén stap verder ...

Splitsing ,en wel nu,is het niet goedschiks vanwege walenkant,tja dan maar kwaadschiks....Weg met die financiële parasieten wiens eigenbelang de ontwikkeling van vlaanderen in de weg staat vermits ze van géén democratische principes willen weten wat betreft politieke gelijkheid tussen de gewesten,en die hun macht tot het einde willen behouden samen met ons geld....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2008, 22:12   #20
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
citaat overgenomen uit: http://www.n-va.be/verkiezingen/cita...il.asp?ID=1431 (volledige tekst is hier ook te lezen, of op de standaard site zelf indien u abonnee bent).


Nu, het gaat mij hier niet zozeer om het feit dat die Marcourt een afspraak maakt met VDB of dat hij 'overeenkomt' met de vijand (zijnde de vlamingen dus), maar wel om het feit dat klaarblijkelijk elke vorm van dialoog die KAN leiden tot een overeenkomst, direct getorpedeerd wordt door madam non & meneer de vlamingenhater :/ Misschien heeft die mens nieuwe inzichten gekregen waardoor hij een voordeel ziet in de voorstellen van VDB. Maar waarom bekijken de franstaligen dit dan niet eerst vooraleer kritiek te uiten op hun eigen minister?

Kan iemand van de belgicisten op dit forum mij aub aanwijzen welke vlaming er nu weer verantwoordelijk voor is? de n-va is al weg van de tafel, dus op welke partij gaan we nu alles proberen af te schuiven? Misschien de 'vlaams-nationalistische' sp.a ? Is het niet overduidelijk dat de schuld van de impasse ligt bij de franstaligen? Indien niet, hoe verklaart u dan bovenstaande reacties?

discussie graag! Het verbaasde mij trouwens dat dit nog niet eerder gepost is geweest
Héél simpel: de verkiezingen van 2009 zijn véél te dichtbij..-> dat is de pest - waarom niet alles laten samenvallen in 1 verkiezing (federaal -regionaal-Europees..).Waarbij, ZEER belangrijk, elke politieker slechts op 1 plaats kan staan - want wat nu gebeurt is dodelijk voor de democratie: lijsttrekker voor Vlaanderen én voor Europa én voor het federale, goed wetende dat men slechts 1 kan opnemen-> met wiens voeten speelt men?Neen, alles samen, en totaal andere kandidaten voor de drie lijsten - een klein beetje democratie mag ook nog in deze woelige tijden..
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be