Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 2 juni 2009, 15:44   #41
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Waarom ik niet VB stem?

Omdat ik niet akkoord ga met hun vreemdelingenstandpunt, hun economische programma en hun euthanasiestandpunt.
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline  
Oud 2 juni 2009, 15:45   #42
Maes_P
Staatssecretaris
 
Maes_P's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 2.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Bijvoorbeeld:
Het hof verklaart dat de cijfers die het VB geeft wel juist zijn maar dat ze die niet herhaaldelijk mogen gebruiken.Pats...boem...
Gezag van vonnis vertikaal geklasseerd wegens gewicht nihil.
Kun je eens aangeven waar je dat terugvindt in het arrest?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
1 tip; ga niet beginnen zijken op typo's.
Maes_P is offline  
Oud 2 juni 2009, 15:54   #43
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Kun je eens aangeven waar je dat terugvindt in het arrest?
Ik ben uw secretaris niet hé jongen.
Daarbij: als ik inga op uw uitnodiging dan val je de bron aan en wat later ontken je gewoon dat het er stond.

Tip: leer googelen
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 2 juni 2009, 15:56   #44
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Waarom ik niet VB stem?

Omdat ik niet akkoord ga met hun vreemdelingenstandpunt, hun economische programma en hun euthanasiestandpunt.
Ik ga ook niet akkoord met hun euthanasiestandpunt.
Ik stem zondag VB.
Ik weet het, het is tegen mijn portemoné, maar alla...c'est pour la bonne cause...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 2 juni 2009, 15:59   #45
Maes_P
Staatssecretaris
 
Maes_P's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 2.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik ben uw secretaris niet hé jongen.
Daarbij: als ik inga op uw uitnodiging dan val je de bron aan en wat later ontken je gewoon dat het er stond.

Tip: leer googelen

de "bron" zou moeten het arrest zijn.
Of ben je weer VB-folders aan het overschrijven?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
1 tip; ga niet beginnen zijken op typo's.
Maes_P is offline  
Oud 2 juni 2009, 16:01   #46
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
de "bron" zou moeten het arrest zijn.
Of ben je weer VB-folders aan het overschrijven?
Ik ben niet van de schoonste Maes, dus zou ik moeten vereerd zijn met een stalker...maar doe toch maar niet hoor...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 2 juni 2009, 16:07   #47
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als het VB zijn streven naar Vlaamse onafhankelijkheid kan waarmaken en dat de gemiddelde Vlaming 2000 euro extra per jaar opbrengt ben ik al lang tevreden.
Jij gelooft die zever?
Weiße Rose is offline  
Oud 2 juni 2009, 16:09   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Je bent écht doordrongen van hun propaganda e?

Wees eens kritisch; het gaat je veel goed doen.
Het stond nochtans in het arrest hoor.
En nee, ik ga het niet opzoeken, dat kan je zelf ook wel.
daiwa is offline  
Oud 2 juni 2009, 16:11   #49
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Op zich zeg nooit nooit maar voor het moment nog te tegen holebis, te weinig nuance of imigratie etc. Dat gezegd zijnde zijn er genoeg andere partijen waar het me sterk van zou verbazen moest ik er ooit op stemmen. Mensen moeten niet doen alsof het VB de enigste partij is waarop mensen niet wensen te stemmen. Zo ben ik sterker tegen LDD gekant dan tegen het VB.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 2 juni 2009 om 16:13.
Gwyndion is offline  
Oud 2 juni 2009, 16:12   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Jij gelooft die zever?


10 - 12 miljard per jaar zou ik geen zever durven noemen.
daiwa is offline  
Oud 2 juni 2009, 16:12   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik stem niet op het blok omdat ze ten eerste te rechts zijn, en ten tweede een te hard standpunt innemen tegenover vreemdelingen en ten derde te kaloterig zijn. Uitleg hieronder, eerst een tussengerechtje.

Mocht het onmogelijke waar worden, en de nva ooit verdwijnen vooraleer Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, dan zal ik wel gedwongen worden om op het Blok te stemmen. Maar dan zou ik trachten iemand op de lijst te vinden wiens ideeën het minst botsen met de mijne: de minst rechtse dus en hij/zij die een menselijkere houding aanneemt tegenover de vreemdelingenproblematiek.

Te rechts: hoeft eigenlijk weinig uitleg. Ik geloof hen daarbij niet dat ze zich trachten voor te doen als een volkspartij enz. De vakbonden, de zuilen enz. moeten dringend en grondig aangepakt worden, dat is waar, maar niet zoals ik meen dat het Belang dit zou doen. Ik denk ook dat vele blok-kiezers dit niet beseffen, ofwel denken in hun eigen binnenste dat tegen dat het zover is dat ze dit zouden kunnen uitvoeren, zullen we tijdig terug op iets verstandigs stemmen (als dit geen pleidooi is om zeker de federale en regionale verkiezingen gescheiden te houden ...)
Afijn, ik ben wel rechts, maar gematigd rechts. (helemaal onderaan kwoot ik een paragraaf uit de beginselverklaring van de nva, zie hun website: http://www.n-va.be/programma/wiewatw...verklaring.asp )

Te hard tegenover vreemdelingen: deze houding is vooral waar te nemen bij een aantal van hun hogere kaders, en waarvan geen afstand genomen wordt, tenzij ze er toe gedwongen worden, en dan doen ze het voor de schijn. Neem hun standpunt tegeover Joden enkele jaren geleden ... nu trachten ze de Joden voor zich te winnen omwille van de strijd tegen de Islam ... (en ik herhaal graag: de andere partijen zouden om het Belang te bestrijden, veel beter de vreemdelingenproblematiek en de kriminaliteitsproblematiek erkennen en aanpakken; wie dit nu doet wordt onmiddellijk gebrandmerkt als een achternaloper van het Blok, zo geraken ze er nooit)

Te kaloterig: dat ze die Aleksandra Kolen binnenhouden illustreert eigenlijk al genoeg. Tsja, ik ben politiek-alergisch aan godsdienst. Dat is mijn mening hé. Dus ik hou niet van het blok inzake "het tradisionele gezin", abortus, eutanazie, vrouw aan de haard, anti-homo ...



kwoot uit beginselverklaring nva ( http://www.n-va.be/programma/wiewatw...verklaring.asp ), met een beetje kleur in het kader van deze draad


Citaat:
Nieuw-Vlaamse thema’s krijgen een antwoord vanuit een nieuw-Vlaams programma met duidelijke uitgangspunten: vrij en verantwoordelijk, complexloos Vlaams en open op de wereld, ongebonden en consequent.

In een ‘globale’ wereld die steeds complexer en drukker wordt en waarin steeds meer zekerheden sneuvelen, wenst de Nieuw-Vlaamse Alliantie elke Vlaming een warm nest te bieden. Daarom ijvert de NVA voor een echte en hechte samen-leving, een gemeenschap van vrije Vlamingen die verantwoordelijkheid opnemen voor het geheel: vrij en verantwoordelijk. Overal, van wijk tot wereld, werken we aan een nieuw burgerschap in samenhorigheid. Sleutels daartoe zijn respect voor de persoonlijke integriteit en vrijheid enerzijds, verantwoordelijkheid en gemeenschapszin anderzijds.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 2 juni 2009, 16:18   #52
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
10 - 12 miljard per jaar zou ik geen zever durven noemen.
Maak jezelf geen illusies. Die 2000 Euro per Vlaming zullen we nooit te zien krijgen.
Weiße Rose is offline  
Oud 2 juni 2009, 16:20   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Maak jezelf geen illusies. Die 2000 Euro per Vlaming zullen we nooit te zien krijgen.

Zolang Vlaanderen niet onafhankelijk is klopt dat natuurlijk.
daiwa is offline  
Oud 2 juni 2009, 16:24   #54
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik stem niet op het blok omdat ze ten eerste te rechts zijn, en ten tweede een te hard standpunt innemen tegenover vreemdelingen en ten derde te kaloterig zijn. Uitleg hieronder, eerst een tussengerechtje.

Mocht het onmogelijke waar worden, en de nva ooit verdwijnen vooraleer Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, dan zal ik wel gedwongen worden om op het Blok te stemmen. Maar dan zou ik trachten iemand op de lijst te vinden wiens ideeën het minst botsen met de mijne: de minst rechtse dus en hij/zij die een menselijkere houding aanneemt tegenover de vreemdelingenproblematiek.

Te rechts: hoeft eigenlijk weinig uitleg. Ik geloof hen daarbij niet dat ze zich trachten voor te doen als een volkspartij enz. De vakbonden, de zuilen enz. moeten dringend en grondig aangepakt worden, dat is waar, maar niet zoals ik meen dat het Belang dit zou doen. Ik denk ook dat vele blok-kiezers dit niet beseffen, ofwel denken in hun eigen binnenste dat tegen dat het zover is dat ze dit zouden kunnen uitvoeren, zullen we tijdig terug op iets verstandigs stemmen (als dit geen pleidooi is om zeker de federale en regionale verkiezingen gescheiden te houden ...)
Afijn, ik ben wel rechts, maar gematigd rechts. (helemaal onderaan kwoot ik een paragraaf uit de beginselverklaring van de nva, zie hun website: http://www.n-va.be/programma/wiewatw...verklaring.asp )

Te hard tegenover vreemdelingen: deze houding is vooral waar te nemen bij een aantal van hun hogere kaders, en waarvan geen afstand genomen wordt, tenzij ze er toe gedwongen worden, en dan doen ze het voor de schijn. Neem hun standpunt tegeover Joden enkele jaren geleden ... nu trachten ze de Joden voor zich te winnen omwille van de strijd tegen de Islam ... (en ik herhaal graag: de andere partijen zouden om het Belang te bestrijden, veel beter de vreemdelingenproblematiek en de kriminaliteitsproblematiek erkennen en aanpakken; wie dit nu doet wordt onmiddellijk gebrandmerkt als een achternaloper van het Blok, zo geraken ze er nooit)

Te kaloterig: dat ze die Aleksandra Kolen binnenhouden illustreert eigenlijk al genoeg. Tsja, ik ben politiek-alergisch aan godsdienst. Dat is mijn mening hé. Dus ik hou niet van het blok inzake "het tradisionele gezin", abortus, eutanazie, vrouw aan de haard, anti-homo ...



kwoot uit beginselverklaring nva ( http://www.n-va.be/programma/wiewatw...verklaring.asp ), met een beetje kleur in het kader van deze draad

Awel schooffie...daar kan ik helemaal inkomen se.
Dé hoofdreden waarom ik mij in het VB programma vind is
Primo: Vlaamse Onafhankelijkheid
Secundo: Vreemdelingenproblematiek.

De werkelijkheid gebiedt ons vast te stellen dat hierover geen zachte/andere/derde weg bestaat. Kijk maar naar waar we staan met onze zachte aanpak.

Wat hun ethische standpunten betreft ben ik veel en veel softer/progressiever dan die van het VB.

Dé reden echter waarom ik niet voor NVA maar wel voor VB stem is wegens mijn bezorgdheid ivm het behoud van onze democratie.
Door het cordon hebben wij geen eerlijke verkiezingen en dat wil ik veranderd zien.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 2 juni 2009, 16:41   #55
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Maak jezelf geen illusies. Die 2000 Euro per Vlaming zullen we nooit te zien krijgen.
Daar heb je gelijk in. Je moet daarvoor iets zuidelijker wonen.
robert t is offline  
Oud 2 juni 2009, 16:42   #56
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Awel schooffie...daar kan ik helemaal inkomen se.
Dé hoofdreden waarom ik mij in het VB programma vind is
Primo: Vlaamse Onafhankelijkheid
Secundo: Vreemdelingenproblematiek.

De werkelijkheid gebiedt ons vast te stellen dat hierover geen zachte/andere/derde weg bestaat. Kijk maar naar waar we staan met onze zachte aanpak.

Wat hun ethische standpunten betreft ben ik veel en veel softer/progressiever dan die van het VB.

Dé reden echter waarom ik niet voor NVA maar wel voor VB stem is wegens mijn bezorgdheid ivm het behoud van onze democratie.
Door het cordon hebben wij geen eerlijke verkiezingen en dat wil ik veranderd zien.
Dan moet je idd zeker op het VB stemmen. Die zullen de democratie redden
giserke is offline  
Oud 2 juni 2009, 16:44   #57
DannyS
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 2.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
10 - 12 miljard per jaar zou ik geen zever durven noemen.
Allez, 't is beter dan niks, maar in andere landen zijn de transfers veel groter.
Met een fiscale fraude van 30 miljard zouden we echter beter daar het geld gaan halen. Het mag dus iets meer zijn.
DannyS is offline  
Oud 2 juni 2009, 16:44   #58
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zolang Vlaanderen niet onafhankelijk is klopt dat natuurlijk.
Ik schreef mijn post in de veronderstelling dat Vlaanderen onafhankelijk zou zijn.
Weiße Rose is offline  
Oud 2 juni 2009, 16:45   #59
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in. Je moet daarvoor iets zuidelijker wonen.
Limburg? Joepie!

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 2 juni 2009 om 16:45.
Weiße Rose is offline  
Oud 2 juni 2009, 16:45   #60
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Awel schooffie...daar kan ik helemaal inkomen se.
Dé hoofdreden waarom ik mij in het VB programma vind is
Primo: Vlaamse Onafhankelijkheid
Secundo: Vreemdelingenproblematiek.

De werkelijkheid gebiedt ons vast te stellen dat hierover geen zachte/andere/derde weg bestaat. Kijk maar naar waar we staan met onze zachte aanpak.

Wat hun ethische standpunten betreft ben ik veel en veel softer/progressiever dan die van het VB.

Dé reden echter waarom ik niet voor NVA maar wel voor VB stem is wegens mijn bezorgdheid ivm het behoud van onze democratie.
Door het cordon hebben wij geen eerlijke verkiezingen en dat wil ik veranderd zien.
De tijd ligt anders nog niet zo ver achter ons dat de vlag op het vliegtuigje van uw avatar nog als kleuren had: Schwarz-Weiß-Rot...

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2009 om 16:46.
system is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be