Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Bekijk resultaten enquête: Bent u tevreden met de Vlaamse uitslag?
Ja 59 48,76%
Nee 57 47,11%
Het boeit mij allemaal niet meer 5 4,13%
Aantal stemmers: 121. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 8 juni 2009, 00:43   #1
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard Bent u tevreden met de Vlaamse uitslag?

Wel, zie hierboven.
__________________


Metternich is offline  
Oud 8 juni 2009, 00:50   #2
d24e
Partijlid
 
d24e's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 213
Standaard

Nee.

CD&V te hoog, LDD te laag.

NVA gun ik de goede score, SPA mocht van mij nog veel verder omlaag zoals in de peilingen. Jammer voor VLD, alhoewel ik het niet erg zou vinden moesten zij nog sterker verliezen ten voordele van LDD.
d24e is offline  
Oud 8 juni 2009, 00:56   #3
Jennes
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 mei 2009
Berichten: 225
Standaard

Het doet goed om te weten dat LDD niet zoveel stemmen heeft binnengehaald dan verwacht enerzijds, maar dat het anderzijds erin geslaagd is wat geen enkele andere Vlaamse partij ooit lukte: het V.B. minder machtig te maken (i.s.w. met de NVA).
Ik vind het ook positief dat CD&V niet werd afgerekend op het als falen voorgestelde regering vormen van Leterme, want die man heeft tenminste alles in het werk gesteld om te doen waarvoor hij stond en zichzelf noch zijn kiezers hierbij ooit verraden.


Doch, in deze economische en ecologische omstandigheden leken me meer stemmen voor Groen! en S.P.A. logischer. Minder stemmen voor het V.B. waren nog beter geweest, want dat het de tweede grootste Vlaamse Partij is is toch zeer verontrustend.
Jennes is offline  
Oud 8 juni 2009, 01:16   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennes Bekijk bericht
Minder stemmen voor het V.B. waren nog beter geweest, want dat het de tweede grootste Vlaamse Partij is is toch zeer verontrustend.

Dat jij een democratische verkiezing verontrustend vind zegt meer over jou dan over het VB.
daiwa is offline  
Oud 8 juni 2009, 01:40   #5
forzaflandria
Parlementslid
 
forzaflandria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
Standaard

Zoals gewoonlijk heel teleurgesteld.

Volgens de Standaard-stemtest paste ik het best bij NVA, dus zou ik blij moeten zijn, maar ik ben eigenlijk een LDD-supporter.

Teleurgesteld, want: rechtse, Vlaamse stemmen verder versnipperd. LDD veel minder dan verwacht (Dirk Vijnck zal daar veel mee te maken hebben), VB minder - maar enigszins verwacht, maar ik had haar verlies liever naar LDD zien gaan.

Teleurgesteld, want: score SPA beter dan verwacht. Door de opiniepeilingen had ik wel beseft dat CD&V ondanks het geklungel van Leterme nog de eerste ging zijn, maar toch, zo ver voorop.

Goed nieuws: liever winst voor NVA dan voor SPA of Groen.
forzaflandria is offline  
Oud 8 juni 2009, 01:50   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Wel, zie hierboven.
Met de bemerking dat ik niet blij ben met de score van de CD&V.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 juni 2009, 06:27   #7
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.162
Standaard

Ja gestemd.

Het had iets minder CVP, nog veel minder PVV en iets meer VB mogen zijn, maar grosso modo ben ik tevreden tot zeer tevreden.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 8 juni 2009, 06:56   #8
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ja gestemd.

Het had iets minder CVP, nog veel minder PVV en iets meer VB mogen zijn, maar grosso modo ben ik tevreden tot zeer tevreden.
Hier sluit ik mij volledig bij aan.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 juni 2009, 07:03   #9
Abraxas
Lokaal Raadslid
 
Abraxas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2009
Locatie: Waasland
Berichten: 331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat jij een democratische verkiezing verontrustend vind zegt meer over jou dan over het VB.
Hij vindt de uitslag verontrustend, niet de verkiezing zelf.
Abraxas is offline  
Oud 8 juni 2009, 07:03   #10
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

De score van de CD&V vind ik een beetje overdreven hoog . Nog steeds onbegrijpelijk , maar allee , 't is nu zo .
Het VB en de NVA hadden gerust een pak meer stemmen mogen hebben . Het verlies van het VB is een beetje TE groot .
Nu is het enkel afwachten of ze eindelijk hun teut gaan opentrekken en van Vlaanderen een prioriteit gaan maken en een stevige vuist gaan maken tegen de belgische (en dan vooral de waalse) zever, maar ik vermoed dat ze weer een tijd rond de pot gaan draaien ...
manta is offline  
Oud 8 juni 2009, 07:12   #11
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
De score van de CD&V vind ik een beetje overdreven hoog . Nog steeds onbegrijpelijk , maar allee , 't is nu zo .
Het VB en de NVA hadden gerust een pak meer stemmen mogen hebben . Het verlies van het VB is een beetje TE groot .
Nu is het enkel afwachten of ze eindelijk hun teut gaan opentrekken en van Vlaanderen een prioriteit gaan maken en een stevige vuist gaan maken tegen de belgische (en dan vooral de waalse) zever, maar ik vermoed dat ze weer een tijd rond de pot gaan draaien ...
Inderdaad, met de CD&V gaan we opnieuw 5 jaar rond de pot draaien.
De verkiezingsuitslag stelt me teleur. Niet zozeer door het slechte resultaat van het VB maar omwille van het feit dat de Vlaams nationalisten in hun geheel niet zo bijzonder veel marktaandeel hebben gewonnen.
België zal tot mijn spijt nog redelijk lang blijven bestaan.
Pericles is offline  
Oud 8 juni 2009, 07:26   #12
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Inderdaad, met de CD&V gaan we opnieuw 5 jaar rond de pot draaien.
De verkiezingsuitslag stelt me teleur. Niet zozeer door het slechte resultaat van het VB maar omwille van het feit dat de Vlaams nationalisten in hun geheel niet zo bijzonder veel marktaandeel hebben gewonnen.
België zal tot mijn spijt nog redelijk lang blijven bestaan.
Op deze manier wel .
De Vlaams Nationalisten zitten nu gewoon verdeeld . Er is wel een pak Vlaamsgezinden bijgekomen maar nu in verschillende partijen . En een "forza flandria" zie ik niet komen , daarvoor zijn er te veel verschillende bijkomende standpunten en ook is het al duidelijk dat er bij zijn die vrezen voor hun zekere postjes ...
Ook lijkt het me dat men niet openlijk durft te roepen voor een Vlaamse onafhankelijkheid , de mond vol over Vlaanderen dit , Vlaanderen dat maar effectief zeggen dat er nu moet gewerkt worden aan de afscheuring durven ze nog niet ...
't Enige leuke is dat men in wallonië een hele dag alle Vlaamse politiekers heeft zien praten over Vlaanderen en niet over belgië , wat daar in't zuiden toch wel weer zal pikken ...
manta is offline  
Oud 8 juni 2009, 07:35   #13
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Op deze manier wel .
De Vlaams Nationalisten zitten nu gewoon verdeeld . Er is wel een pak Vlaamsgezinden bijgekomen maar nu in verschillende partijen . En een "forza flandria" zie ik niet komen , daarvoor zijn er te veel verschillende bijkomende standpunten en ook is het al duidelijk dat er bij zijn die vrezen voor hun zekere postjes ...
Ook lijkt het me dat men niet openlijk durft te roepen voor een Vlaamse onafhankelijkheid , de mond vol over Vlaanderen dit , Vlaanderen dat maar effectief zeggen dat er nu moet gewerkt worden aan de afscheuring durven ze nog niet ...
't Enige leuke is dat men in wallonië een hele dag alle Vlaamse politiekers heeft zien praten over Vlaanderen en niet over belgië , wat daar in't zuiden toch wel weer zal pikken ...
Volgens mij gaan ze zelfs Dewever aan de kant zetten, als hij te veel eisen stelt en opnieuw de klassieke tripartite maken, in het belang van Vlaanderen en de stabiliteit van het land weet u wel.
Pericles is offline  
Oud 8 juni 2009, 07:35   #14
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
't Enige leuke is dat men in wallonië een hele dag alle Vlaamse politiekers heeft zien praten over Vlaanderen en niet over belgië , wat daar in't zuiden toch wel weer zal pikken ...
Het waren ook geen federale verkiezingen.
-=EXCALIBUR=- is offline  
Oud 8 juni 2009, 07:38   #15
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Volgens mij gaan ze zelfs Dewever aan de kant zetten, als hij te veel eisen stelt en opnieuw de klassieke tripartite maken, in het belang van Vlaanderen en de stabiliteit van het land weet u wel.
Zouden VLD en SPa een nieuwe nederlaag willen riskeren?
Ik ben benieuwd!
Felix (be) is offline  
Oud 8 juni 2009, 07:40   #16
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Het waren ook geen federale verkiezingen.
Al goed , die zouden al niet kunnen doorgaan ...

Waar ik op doelde is dat praten over Vlaanderen een tijd geleden nog "not done" was ... Nu praat men gelukkig meer een meer over Vlaanderen als een volledig apart grondgebied en ziet men het ook meer en meer als een apart land ... Een goede tendens
manta is offline  
Oud 8 juni 2009, 07:44   #17
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Volgens mij gaan ze zelfs Dewever aan de kant zetten, als hij te veel eisen stelt en opnieuw de klassieke tripartite maken, in het belang van Vlaanderen en de stabiliteit van het land weet u wel.
Afwachten hé . De CVP heeft al heel de tijd kushandjes naar de NVA staan gooien , mss hadden ze al een gesprekje gehad op voorhand ...
Dewever zal zich zomaar niet aan de kant laten schuiven , de enige manier om die uit de gratie van NVA te laten vallen is door er voor te zorgen dat hij de Vlaamse eisen opzijzet , en dat heeft hij dervoor ook niet gedaan . Dat heeft hem net een massa stemmen gegeven , men ziet in hem iemand die z'n principes handhaaft en niet toegeeft .
manta is offline  
Oud 8 juni 2009, 07:45   #18
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Zouden VLD en SPa een nieuwe nederlaag willen riskeren?
Ik ben benieuwd!
Voor die mannen zijn postjes en kabinetten waar ze hun vriendjes kunnen plaatsen altijd het belangrijkste geweest. Zakken vullen en après nous le deluge is het moto.
Pericles is offline  
Oud 8 juni 2009, 07:50   #19
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Ik ben zondag zwaar teleurgesteld met beide voetjes op de grond beland.

In België zijn de meest beloonde partijen diegenen die van hun beloftes nul, niks, nada hebben waargemaakt en de partij die de gouden medaille corruptieschandalen heeft behaald in Europa.

Voor het eerst in dertig jaar is de enige partij waar iedereen van weet dat ze haar beloftes wél zou invullen gedecimeerd en zijn die kiezers naar beloftenpartijen gegaan.

Het meest negatieve in deze uitslag, vind ik, is dat de laffe Vlaming dit feestje zelf niet zal moeten betalen maar de rekening eens te meer doorschuift naar zijn kinderen en kleinkinderen.

Het enige positieve is dat door de goede uitslag van de tjeven de toekomst van mijn financiële situatie er goed uitziet voor de volgende vijf jaar.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 8 juni 2009 om 07:51.
Fieseler is offline  
Oud 8 juni 2009, 08:10   #20
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik ben zondag zwaar teleurgesteld met beide voetjes op de grond beland.

In België zijn de meest beloonde partijen diegenen die van hun beloftes nul, niks, nada hebben waargemaakt en de partij die de gouden medaille corruptieschandalen heeft behaald in Europa.

Voor het eerst in dertig jaar is de enige partij waar iedereen van weet dat ze haar beloftes wél zou invullen gedecimeerd en zijn die kiezers naar beloftenpartijen gegaan.

Het meest negatieve in deze uitslag, vind ik, is dat de laffe Vlaming dit feestje zelf niet zal moeten betalen maar de rekening eens te meer doorschuift naar zijn kinderen en kleinkinderen.

Het enige positieve is dat door de goede uitslag van de tjeven de toekomst van mijn financiële situatie er goed uitziet voor de volgende vijf jaar.
Ik krijg naar alle waarschijnlijkheid meer kindergeld voor mijn 3 kinderen. Zou dat een reden kunnen zijn waarom de Vlaming CD&V heeft gestemd ?
Pericles is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be