Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2010, 13:25   #1
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard Religieuze mensenoffers vinden via Islam terug ingang in Europa

Een uitdagende titel en één die mij al veel fysieke dreigementen opleverde. Zelfs doodsbedreigingen aan mijn adres.
De stelling is nochtans vlug onderbouwd en het toepassen van mensenoffers breed gebracht in de media.
Misschien toch even verduidelijken:
Een schaap (of kameel of geit of stier of...) de keel oversnijden om alzo je zonden in de ogen van Allah weg te wassen is overduidelijk een ritueel dierenoffer.
Even duidelijk is het de keel afsnijden of zelfs maar verminken van een mens om de schande die een familie volgens Islamitische leer opliep weg te wassen dat evenzeer.
We noemen dat liever 'eremoord' maar eigenlijk is dit gewoon een ritueel mensenoffer.
Ook elke aanslag op mensenlevens, al dan niet door zelfmoord valt hieronder.
Dat een zelfmoordterrorist zichzelf offert aan Allah wordt te pas en te onpas in hun eigen kringen gepropageerd.
Maar in feite zijn ook de slachtoffers religieuze mensenoffers.
Het zijn veelal onschuldige en lukraak gekozen mensen die de prijs van hun leven betalen om de dader te verheffen tot martelaar in de ogen van Allah en alzo toegang te verschaffen tot het hoerenkot in de hemel.

Allemaal religieuze mensenoffers dus.
Dit duidelijk stellen toont eveneens aan dat de islam in zijn huidige vorm nog steeds religieuze offers vraagt. Van dieren en mensen.

De ordediensten en de staatsveiligheid van hun kant bevestigen elk jaar weer een aantal eremoorden. En stellen in hun verslagen dat het werkelijke aantal zonder twijfel nog een pak hoger ligt daar niet alle eremoorden als dusdanig kunnen bewezen en/of geklasseerd worden.
Vooral omdat, en dit is een zeer belangrijk punt, de islamitische gemeenschap (dus zowel de gematigden als de fanatieken) geen medewerking verlenen aan het opsporen en bestrijden van dit fenomeen en er in vele gevallen zelfs sprake is van tegenwerking vanuit deze gemeenschap.

Besluit:
Via de islam worden niet alleen religieuze dierenoffers terug ingevoerd in de Westerse beschaving maar ook religieuze mensenoffers.
Er is vanuit de Islamitische gemeenschap directe en indirecte steun voor de daders.
Is het in het licht van deze feiten verantwoord dat staten die dit soort offers verbieden deze godsdienst erkennen en zelfs financieel steunen?

Philippe MOUREAUX van de PS bvb vindt van wel.
Hij steunt al van jaren voor de officiele erkenning van de islam deze godsdienst financieel met gemeentelijke gelden.

Wat vinden jullie hiervan?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 14:04   #2
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Zijn de mensenoffers zelf moslim?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 14:09   #3
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Soms wel.
Is dat belangrijk?
Het punt is dat er een erkende godsdienst in Europa is die religieuze offers vraagt en gefinancierd wordt door staten die zulks verbieden.
In 2010 vindt ik dat er een beetje over...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 14:24   #4
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Waarom gebruik je niet gewoon de term "eremoord"?
Kwestie van een paar onnozelaars te misleiden?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 december 2010 om 14:24.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 15:59   #5
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Omdat dit een mij te wollige term is en zelfs misleidend.
Door de conotatie eremoord wordt dit vaak gepercipieerd als de wraak van een enkeling.
Terwijl het in feite gaat om een bewuste keuze die getroffen werd in familieverband. Ook wordt de betrekking tussen de religie en de gemeenschappelijke context niet weergegeven.
Een 'ritueel mensenoffer' gaan omschrijven als 'eremoord' met het idee dat het dan om de eer van de familie gaat terwijl het gaat om religieuze voorschriften is dus misleidend... en niet omgekeerd.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 15:59   #6
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Geen geld via de belastingbetaler naar religie ( eender welke ) . Alsook nieuwe diervriendelijke regels IVM het kweken en slachten van slachtvee .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 16:02   #7
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Geen geld via de belastingbetaler naar religie ( eender welke ) . Alsook nieuwe diervriendelijke regels IVM het kweken en slachten van slachtvee .
En de betrekking van deze onliner op dit onderwerp is...?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 16:04   #8
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
En de betrekking van deze onliner op dit onderwerp is...?
Jij vroeg wat vinden jullie ervan , niet dan ??... Als mijn mening u niet aanstaat omwille van uw katholieke partijstandpunten is dat uw probleem niet die van mij .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 16:09   #9
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
En de betrekking van deze onliner op dit onderwerp is...?
Dat je niks mag zeggen over de smerige kant van de wredelievende ideologie, anders ben je een 'rechtse puntmuts' of een 'rassiest', daarom maar snel de 'andere/eender welke' religie er met de haren bijslepen.

Ahja, de slachtregels moeten er ook nog even bijgesleurd worden, alsof we niet allemaal al lang weten dat er de 'uitzonderingsregel' is voor de beschermde soort.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 16:13   #10
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Jij vroeg wat vinden jullie ervan , niet dan ??... Als mijn mening u niet aanstaat omwille van uw katholieke partijstandpunten is dat uw probleem niet die van mij .
Ik dacht dat de vraag hier was of het geoorloofd is om een religie financieel te steunen die letterlijk en in de praktijk rituele mensenoffers voorstaat.
U plaatst een onelinertje tegen alle religies. Van mij mag dat hoor.
Op die manier ontwijkt u wel de vraag en het nemen van een standpunt tegen zulke religies...
Bang om de Islam bij naam te noemen?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 16:17   #11
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ahja, de slachtregels moeten er ook nog even bijgesleurd worden, alsof we niet allemaal al lang weten dat er de 'uitzonderingsregel' is voor de beschermde soort.
Dat klopt maar al te goed.
Dus even nevenbij en off toppic... ik mag dat ook al eens hé

http://www.youtube.com/watch?v=9QEN0TTKZrE
http://www.youtube.com/watch?v=eMu_0...eature=related
http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DCczdgwHAzOg

En zoals je ziet schuw ik ook medestanders hun reclame niet...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.

Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 13 december 2010 om 16:18.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 16:28   #12
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Wij Katholieken kennen ook een bloederig mensenoffer.


Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 16:31   #13
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik dacht dat de vraag hier was of het geoorloofd is om een religie financieel te steunen die letterlijk en in de praktijk rituele mensenoffers voorstaat.
U plaatst een onelinertje tegen alle religies. Van mij mag dat hoor.
Op die manier ontwijkt u wel de vraag en het nemen van een standpunt tegen zulke religies...
Bang om de Islam bij naam te noemen?

In welk opzicht ontwijk ik de vraag , het is wel duidelijk dat ik elke financiele steun tegenover eender welke religie afgeschaft wil zien . Ivm met het dierenleed is het ook wel duidelijk waar ik voor sta , zowel het religieus slachten en de gewone veeteelt zijn dikwijls dieronvriendelijk en verwerpelijk . Mijn mening richt zijn pijlen op heel de religieuze mumbo jumbo en elke vorm van dierenleed .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 16:31   #14
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Wij Katholieken kennen ook een bloederig mensenoffer.


Leuk Albert, ga je met die verheven boodschap even langs bij de ouders van de onvoerde, gegijzelde en nadien gekeelde slachtoffers van de Islamitische 'vrijheidsstrijders? Dan kan je hen even vragen om het verschil toe te lichten...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 16:32   #15
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Soms wel.
Is dat belangrijk?
Het punt is dat er een erkende godsdienst in Europa is die religieuze offers vraagt en gefinancierd wordt door staten die zulks verbieden.
In 2010 vindt ik dat er een beetje over...
Geen enkele godsdienst zou door de staat erkend en gefinancieerd moeten worden.

Godsdienstige organisaties die zaken promoten die tegen de wet of de mensenrechten zijn en personen die deze zaken uit voeren (dieren slachten zonder verdoving, mensen vermoorden, vrouwen en/of holebi's discrimineren) moeten overeenkomstig de aard van de misdaad gestraft worden.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 16:55   #16
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
In welk opzicht ontwijk ik de vraag , het is wel duidelijk dat ik elke financiele steun tegenover eender welke religie afgeschaft wil zien . Ivm met het dierenleed is het ook wel duidelijk waar ik voor sta , zowel het religieus slachten en de gewone veeteelt zijn dikwijls dieronvriendelijk en verwerpelijk . Mijn mening richt zijn pijlen op heel de religieuze mumbo jumbo en elke vorm van dierenleed .
In verband met het 'dierenleed', is het woord dierenoffer te moeilijk uit te spreken?
En weer geen enkele referentie naar rituele mensenoffers...
zwak

Daarentegen, dank u Fozzie!
Helder en kort kan ook zie!
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 16:56   #17
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Leuk Albert, ga je met die verheven boodschap even langs bij de ouders van de onvoerde, gegijzelde en nadien gekeelde slachtoffers van de Islamitische 'vrijheidsstrijders? Dan kan je hen even vragen om het verschil toe te lichten...
Het is alleszinds beter dan die eremoorden.

Alle geweldadige Moslims bekeren tot een andere religie zou wel een hoop problemen oplossen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 16:58   #18
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dat klopt maar al te goed.
Dus even nevenbij en off toppic... ik mag dat ook al eens hé

http://www.youtube.com/watch?v=9QEN0TTKZrE
http://www.youtube.com/watch?v=eMu_0...eature=related
http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DCczdgwHAzOg

En zoals je ziet schuw ik ook medestanders hun reclame niet...
Bah, de bloeddorst van die lui kent geen grenzen!

Dat jaarlijks terugkerend bloeddorstig ritueel is er enkel op gericht om hun bloeddorstigheid in stand te houden!

Hoe kan iemand die dieren zo behandelt, liefde of respect voor een mens opbrengen? BAH!

Degene die dat volk hier binnengehaald heeft verdient de muur!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 16:59   #19
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Geen enkele godsdienst zou door de staat erkend en gefinancieerd moeten worden.

Godsdienstige organisaties die zaken promoten die tegen de wet of de mensenrechten zijn en personen die deze zaken uit voeren (dieren slachten zonder verdoving, mensen vermoorden, vrouwen en/of holebi's discrimineren) moeten overeenkomstig de aard van de misdaad gestraft worden.

2 ....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 17:18   #20
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Geen enkele godsdienst zou door de staat erkend en gefinancieerd moeten worden.

Godsdienstige organisaties die zaken promoten die tegen de wet of de mensenrechten zijn en personen die deze zaken uit voeren (dieren slachten zonder verdoving, mensen vermoorden, vrouwen en/of holebi's discrimineren) moeten overeenkomstig de aard van de misdaad gestraft worden.
Voil�*, kort en bondig
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be