Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2019, 20:14   #41
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Goed, ik heb het niet zo op Hollanders. Weeral ene die van uit de hoogte zit te doen dat boer Friso de oorsprong van alle Europese koningshuizen is. En bij ons is poepen iets totaal anders.
Aha, weer een Ollander hater met de natuurlijke arrogante roteigenschap anderen tot arrogant te bestempelen zijn berichten. Doet men in België altijd met de "diknekken" uit Olland. Soort van ingeboren reflex.

Typisch Belgisch, dit doen onze oosterburen nooit. Enkel onze zuiderburen doen dit. Haat, haat en nog eens haat. Typisch haatsmurfenland.

Krijg steeds meer sympathie voor het Belgische koningshuis. Misschien moeten wij 1830 ook maar gaan vieren !
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 28 juli 2019 om 20:25.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2019, 20:52   #42
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Aha, weer een Ollander hater met de natuurlijke arrogante roteigenschap anderen tot arrogant te bestempelen zijn berichten. Doet men in België altijd met de "diknekken" uit Olland. Soort van ingeboren reflex.

Typisch Belgisch, dit doen onze oosterburen nooit. Enkel onze zuiderburen doen dit. Haat, haat en nog eens haat. Typisch haatsmurfenland.

Krijg steeds meer sympathie voor het Belgische koningshuis. Misschien moeten wij 1830 ook maar gaan vieren !
Uw oosterburen, de moffen, kwamen in 40 eerder ongevraagd op bezoek. Anderzijds deden ze wel veel voor de kassa, kassa van het Anne Frank Huis (waar geen kloten te zien is) Tegen mijn zin en om mijn vrouw plezier te doen naar Amsterdam geweest. Er zijn nog geen 3 huizen of monumenten die amper 2 op 10 halen en als ge één gracht gezien hebt ge ze allemaal gezien. Slechte dure fret meestal fast food om te braken of voor de rest slechte overprijsde keuken. Never again, fuck Holland.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2019, 21:08   #43
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Uw oosterburen, de moffen, kwamen in 40 eerder ongevraagd op bezoek. Anderzijds deden ze wel veel voor de kassa, kassa van het Anne Frank Huis (waar geen kloten te zien is) Tegen mijn zin en om mijn vrouw plezier te doen naar Amsterdam geweest. Er zijn nog geen 3 huizen of monumenten die amper 2 op 10 halen en als ge één gracht gezien hebt ge ze allemaal gezien. Slechte dure fret meestal fast food om te braken of voor de rest slechte overprijsde keuken. Never again, fuck Holland.
Eindelijk iemand die zegt waar het op staat. Met de traditionele "bier en friet prietpraat" natuurlijk, want bij ons is alles beter, toch? Of bij jullie is alles zo slecht? Eigenlijk hetzelfde. Typische Belgische arrogantie in uw bericht.

Heb nog nooit gehoord vanuit de rest van de wereld dat Nederlands bier slecht is, want anders drinkt men het heus niet. Zeker in de USA krijg je een flinke claim aan je broek met rotzooi.

Ik zeg geen fuck Belgium, dat soort gedrag toon ik niet op dit forum. Dat is uw verantwoording. Past wel bij uw haat voor Ollanders!

Ik tegenstelling tot Belgen vergeven wij mensen sneller en zijn wij veel aardiger. Daarom ook dat wij goed overweg kunnen met zij die ons niet haten, onze oosterburen dus.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 28 juli 2019 om 21:09.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2019, 21:15   #44
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2019, 21:19   #45
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Eindelijk iemand die zegt waar het op staat. Met de traditionele "bier en friet prietpraat" natuurlijk, want bij ons is alles beter, toch? Of bij jullie is alles zo slecht? Eigenlijk hetzelfde. Typische Belgische arrogantie in uw bericht.

Heb nog nooit gehoord vanuit de rest van de wereld dat Nederlands bier slecht is, want anders drinkt men het heus niet. Zeker in de USA krijg je een flinke claim aan je broek met rotzooi.

Ik zeg geen fuck Belgium, dat soort gedrag toon ik niet op dit forum. Dat is uw verantwoording. Past wel bij uw haat voor Ollanders!

Ik tegenstelling tot Belgen vergeven wij mensen sneller en zijn wij veel aardiger. Daarom ook dat wij goed overweg kunnen met zij die ons niet haten, onze oosterburen dus.
Toen ik in de jaren zeventig bijna wekelijks naar Zandvoort ging werd ik er een bijna als een god ontvangen. De moffen moesten opletten in het restaurant dat ze het bord niet op hun raap dan op de tafel kregen
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2019, 22:01   #46
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Toen ik in de jaren zeventig bijna wekelijks naar Zandvoort ging werd ik er een bijna als een god ontvangen. De moffen moesten opletten in het restaurant dat ze het bord niet op hun raap dan op de tafel kregen
Pas maar op, uw Ollanders daar weten tegenwoordig van de Ollanderhaat in België.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 05:32   #47
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Eindelijk iemand die zegt waar het op staat. Met de traditionele "bier en friet prietpraat" natuurlijk, want bij ons is alles beter, toch? Of bij jullie is alles zo slecht? Eigenlijk hetzelfde. Typische Belgische arrogantie in uw bericht.

't Ja, gelukkig was het zaterdag avond Tresebees die de tractor pakte en dreigde om de wagen met geel-zwarte nummerplaat van de oprit te rammen.
En ga hier echt niet posten wat er uit de mond van een Noord-Brabantse kan komen.
Die scheldnamen deden zelfs mijn rood worden.

Citaat:
Heb nog nooit gehoord vanuit de rest van de wereld dat Nederlands bier slecht is, want anders drinkt men het heus niet. Zeker in de USA krijg je een flinke claim aan je broek met rotzooi.
Wat de rest van de wereld over Nederlands bier denkt kan ons niet schelen, maar de Nederlanders komen speciaal naar hier om hun eigen piswater niet te moeten zuipen.
En in de USA geven ze de voorkeur aan Stella en Jupiler tegenover Heineken.

Citaat:

Ik zeg geen fuck Belgium, dat soort gedrag toon ik niet op dit forum. Dat is uw verantwoording. Past wel bij uw haat voor Ollanders!
't Ja, ook niet verstandig voor een Nederlander.
Een oud-collega van mij noemde hen ,iet zonder reden reserve Belgen.

Citaat:


Ik tegenstelling tot Belgen vergeven wij mensen sneller en zijn wij veel aardiger. Daarom ook dat wij goed overweg kunnen met zij die ons niet haten, onze oosterburen dus.
Jullie oosterburen, zijn dat niet die mensen, die jullie reeds aan de grens opzij zetten met jullie sleurbarakken en daar voor vele van jullie al een einde maakte aan hun vakanties.

Gewoon omdat jullie geen respect hebben voor de wetten en regels die er heersen en denken dat jullie alles mogen?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 05:51   #48
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
't Ja, gelukkig was het zaterdag avond Tresebees die de tractor pakte en dreigde om de wagen met geel-zwarte nummerplaat van de oprit te rammen.
En ga hier echt niet posten wat er uit de mond van een Noord-Brabantse kan komen.
Die scheldnamen deden zelfs mijn rood worden.



Wat de rest van de wereld over Nederlands bier denkt kan ons niet schelen, maar de Nederlanders komen speciaal naar hier om hun eigen piswater niet te moeten zuipen.
En in de USA geven ze de voorkeur aan Stella en Jupiler tegenover Heineken.



't Ja, ook niet verstandig voor een Nederlander.
Een oud-collega van mij noemde hen ,iet zonder reden reserve Belgen.



Jullie oosterburen, zijn dat niet die mensen, die jullie reeds aan de grens opzij zetten met jullie sleurbarakken en daar voor vele van jullie al een einde maakte aan hun vakanties.

Gewoon omdat jullie geen respect hebben voor de wetten en regels die er heersen en denken dat jullie alles mogen?
Leuk, opnieuw het neerhalen van een ander. Typisch Belgische houding. Staat symbool voor de haathouding daar. Wij doen dit niet, stuk vriendelijker hier.

Heb in mijn persoonlijke samenwerking met de haatsmurfen daar gemerkt dat afzeiken echt een nationale sport is, zeker als je een Ollander bent.
Met Duitsers heb ik dit nooit gehad, ik merk ook op LinkedIn dat ik naast Engelstaligen ook veel Duitsers in mijn netwerk heb. De haatsmurfen uit België zijn bij mij uitzondering.

Gelukkig maar dat er een grens is nu. We zouden 1830 eigenlijk ook moeten vieren!

Denk dat Straatsburg ook een veel betere hoofdstad van Europa is dan Brussel. Dan hoeven we daar helemaal niet meer te komen!
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 29 juli 2019 om 06:03.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 06:43   #49
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Leuk, opnieuw het neerhalen van een ander. Typisch Belgische houding. Staat symbool voor de haathouding daar. Wij doen dit niet, stuk vriendelijker hier.

Heb in mijn persoonlijke samenwerking met de haatsmurfen daar gemerkt dat afzeiken echt een nationale sport is, zeker als je een Ollander bent.
Met Duitsers heb ik dit nooit gehad, ik merk ook op LinkedIn dat ik naast Engelstaligen ook veel Duitsers in mijn netwerk heb. De haatsmurfen uit België zijn bij mij uitzondering.

Gelukkig maar dat er een grens is nu. We zouden 1830 eigenlijk ook moeten vieren!

Denk dat Straatsburg ook een veel betere hoofdstad van Europa is dan Brussel. Dan hoeven we daar helemaal niet meer te komen!
De opnieuw bekrachtigde uitsluiting in 2014 van de nazaten van Oranjes voor publieke bestuursfuncties zegt meer als voldoende over de haat...
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 29 juli 2019 om 07:00.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 07:50   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Leuk, opnieuw het neerhalen van een ander. Typisch Belgische houding. Staat symbool voor de haathouding daar. Wij doen dit niet, stuk vriendelijker hier.

Heb in mijn persoonlijke samenwerking met de haatsmurfen daar gemerkt dat afzeiken echt een nationale sport is, zeker als je een Ollander bent.
Met Duitsers heb ik dit nooit gehad, ik merk ook op LinkedIn dat ik naast Engelstaligen ook veel Duitsers in mijn netwerk heb. De haatsmurfen uit België zijn bij mij uitzondering.

Gelukkig maar dat er een grens is nu. We zouden 1830 eigenlijk ook moeten vieren!
Als er zoveel Vlamingen zijn die de Hollanders neerhalen en haten, moet er toch ergens een probleem zijn.
De Vlamingen zijn trouwens niet de enige Europeanen die de Hollanders liever zien gaan dan komen.
Er moet een reden zijn waarom Nederlanders mannen en vrouwen liever een Vlaamse partner hebben dan een Hollandse partner.
Er moet een reden zijn waarom veel Nederlanders liever in België wonen en werken dan in Nederland.
Er moet een reden zijn waarom zoveel Nederlandse grensbewoners hun kinderen naar Vlaamse scholen sturen.

Dus hoog tijd dat de Hollanders eens in eigen boezem kijken om te achterhalen waarom ze zo gehaat zijn.

Citaat:
Denk dat Straatsburg ook een veel betere hoofdstad van Europa is dan Brussel. Dan hoeven we daar helemaal niet meer te komen!
Wees niet bang, van 85% van de Belgen mag de EU uit Brussel vertrekken, zou ons een hoop geld en ellende besparen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 07:52   #51
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De opnieuw bekrachtigde uitsluiting in 2014 van de nazaten van Oranjes voor publieke bestuursfuncties zegt meer als voldoende over de haat...
Wij Willen Willem Weg, Wille Willem Wijzer Worden, Wij Willen Willem Weer.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 08:07   #52
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wij Willen Willem Weg, Wille Willem Wijzer Worden, Wij Willen Willem Weer.
Denk niet dat een Oranje zijn neus nog steekt in het wespennest België om opnieuw daar Koning te worden. Veel te complex land.

Heb ook best wel bewondering voor Charles Michel dat hij in zulke moeilijke omstandigheden premier heeft kunnen zijn! Maar ook respect voor het koningshuis daar!

De uitsluiting is in feite discriminatie van personen om hun afkomst. Het verbod strekt zich uit voorbij de functie van koning. Deze uitsluiting past niet binnen Europa.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 08:18   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Denk niet dat een Oranje zijn neus nog steekt in het wespennest België om opnieuw daar Koning te worden. Veel te complex land.

Heb ook best wel bewondering voor Charles Michel dat hij in zulke moeilijke omstandigheden premier heeft kunnen zijn! Maar ook respect voor het koningshuis daar!

De uitsluiting is in feite discriminatie van personen om hun afkomst. Het verbod strekt zich uit voorbij de functie van koning. Deze uitsluiting past niet binnen Europa.
België is helemaal niet complex.
En denk dat Orange maar al te graag België terug onder zijn vlag wil.

Welke moeilijke omstandigheden, dat is gewoon dagelijks kost in andere landen.
En ja, het Belgische koningshuis verdient respect, laten hun dochters niet in doorkijk jurken lopen.

Discriminatie op basis van afkomst vindt je overal.
Zo mag je in de USA geen president worden als je daar niet geboren bent.
En die regels is in veel landen van toepassingen.
En ik mag geen koning van Nederland of België zijn omdat ik de verkeerde moeder had.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 09:51   #54
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
België is helemaal niet complex.
En denk dat Orange maar al te graag België terug onder zijn vlag wil.

Welke moeilijke omstandigheden, dat is gewoon dagelijks kost in andere landen.
En ja, het Belgische koningshuis verdient respect, laten hun dochters niet in doorkijk jurken lopen.

Discriminatie op basis van afkomst vindt je overal.
Zo mag je in de USA geen president worden als je daar niet geboren bent.
En die regels is in veel landen van toepassingen.
En ik mag geen koning van Nederland of België zijn omdat ik de verkeerde moeder had.
Niet complex, hoeveel (deel) regeringen en parlementen zijn er wel niet? Best moeilijk te begrijpen voor een niet-Belg.

U kunt rustig koning of gemaal zijn in Nederland, mocht u een gehuwd zijn met de Koningin of Koning ( jawel! Dat laatste kan ook!).

Het koningshuis hier heeft geen ambities meer in België.
Denk dat ze echter wel spijt hebben dat Oost Friesland destijds is ingeruild voor België..

Verder zijn de regels in de USA ook discutabel. Maar een Oostenrijker van geboorte mag daar wel gouverneur zijn. Een oranje echter mag geen enkele bestuursfunctie in België hebben.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 10:28   #55
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 10:41   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Niet complex, hoeveel (deel) regeringen en parlementen zijn er wel niet? Best moeilijk te begrijpen voor een niet-Belg.
Maar jongen toch.
Als je de Belgische bestuurlijke structuur al complex vindt, hoe noem je dan de Amerikaanse, Russische, Congolese, Australische en Engelse bestuurlijke structuur?
En dan hebben we het nog niet over de Amerikaanse gerechtelijke en politiële structuur.


Citaat:

U kunt rustig koning of gemaal zijn in Nederland, mocht u een gehuwd zijn met de Koningin of Koning ( jawel! Dat laatste kan ook!).

Het koningshuis hier heeft geen ambities meer in België.
Denk dat ze echter wel spijt hebben dat Oost Friesland destijds is ingeruild voor België..

Verder zijn de regels in de USA ook discutabel. Maar een Oostenrijker van geboorte mag daar wel gouverneur zijn. Een oranje echter mag geen enkele bestuursfunctie in België hebben.
De oranges zullen het te veel uithangen zekers?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 10:48   #57
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Niet complex, hoeveel (deel) regeringen en parlementen zijn er wel niet? Best moeilijk te begrijpen voor een niet-Belg.

U kunt rustig koning of gemaal zijn in Nederland, mocht u een gehuwd zijn met de Koningin of Koning ( jawel! Dat laatste kan ook!).

Het koningshuis hier heeft geen ambities meer in België.
Denk dat ze echter wel spijt hebben dat Oost Friesland destijds is ingeruild voor België..

Verder zijn de regels in de USA ook discutabel. Maar een Oostenrijker van geboorte mag daar wel gouverneur zijn. Een oranje echter mag geen enkele bestuursfunctie in België hebben.


Zwitserland heeft er meer dan 30 voor een kleinere bevolking dan België.

Oostenrijk heeft ook meer regeringen dan België, opnieuw met minder inwoners.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 11:16   #58
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

verhip, edwin is juist...mijn excuses.

Citaat:
1993

Het eerste wetsvoorstel om de eeuwige uitsluiting op te heffen, werd gelanceerd door Vlaams Blok-kamerlid Luk Van Nieuwenhuysen. zijn voorstel haalde het niet, maar gaf aanleiding tot een princiepsadvies door de Raad van State.[3]
2001

Op 1 februari 2001 waagde federaal volksvertegenwoordiger Alexandra Colen (Vlaams Blok) een volgende poging om het decreet af te laten schaffen, door het door de Kamer van volksvertegenwoordigers voor herziening vatbaar te laten verklaren met later een eventuele opheffing tot gevolg.

Colen gaf een toelichting bij haar voorstel waarbij ze het onder andere had dat het decreet verouderd is en mogelijk zelfs in strijd is of zal worden met de antidiscriminatiewetten in België. Ook gaf ze aan dat het decreet gecreëerd werd op foutieve gronden. Zo was de taalpolitiek die Willem I voerde een zekere bescherming voor de Vlamingen, die na de Belgische onafhankelijkheid onderdrukt werden doordat de taalregeling werd afgeschaft en België in het Frans bestuurd werd.[4]
2003

In 2003 diende senator Frank Creyelman (Vlaams Blok), samen met zijn collega's en partijgenoten Wim Verreycken en Yves Buysse, opnieuw een voorstel van verklaring tot herziening. Dezelfde redenen als die van Alexandra Colen werden opgegeven.[5] Het voorstel luidde als volgt:

"De Kamers verklaren dat er reden bestaat tot herziening van het decreet nr. 5 van 24 november 1830 betreffende de eeuwige uitsluiting van de familie Oranje-Nassau van enige macht in België, om het op te heffen."

De uitslag van de stemming, waarbij 59 senatoren aanwezig waren, was als volgt: Aanwezig: 14 senatoren waren voor, 41 waren tegen en 4 senatoren onthielden zich. Het voorstel werd bijgevolg niet aangenomen.

Dezelfde stemuitslag werd aanvaard voor het volgende voorstel van verklaring van senator Luc Van den Brande. Dit voorstel luidde als volgt:

"De Kamers verklaren dat er redenen zijn tot herziening van de volgende bepaling van de Grondwet: Decreet nr. 5 van 24 november 1830 betreffende de eeuwige uitsluiting van de familie Oranje-Nassau van enige macht in België, teneinde het op te heffen."
2007

Op 26 oktober 2007 waagde Alexandra Colen (Vlaams Belang) opnieuw een poging om het decreet voor herziening vatbaar te laten verklaren door de Kamer van volksvertegenwoordigers. Haar toelichting was dezelfde als die van 2001.[6]
2010

Senatoren Yves Buysse en Filip Dewinter dienden op 23 december 2010 een nieuw voorstel in, maar het werd niet aangenomen.[7]
2014
Op 23 april 2014 probeerde N-VA-senator Karl Vanlouwe de herzienbaarverklaring van het decreet te bereiken door een amendement in te dienen op het ontwerp van verklaring tot herziening van de Grondwet.[8] Het werd evenwel verworpen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 11:55   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
verhip, edwin is juist...mijn excuses.
't ja, zolang er over groot Nederland word gesproken of over Vlaanderen samen te voegen met Nederland word gesproken, zullen de Oranges hier geen bestuursfunctie mogen uitvoeren.
Willem zijn nakomelingen zijn immers nog steeds niet wijzer geworden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 12:38   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
verhip, edwin is juist...mijn excuses.
"verhip" ???

zeker dat jij geen Nederlander bent, Tavek?


of ben je gewoon een stripfiguur?

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 juli 2019 om 12:39.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be