Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 12 mei 2006, 19:50   #1
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard Andere mogelijke 'schuldigen'

Aan elke kant van het politieke spectrum werden reeds recuperatiepogingen voor deze moorden gelanceerd. De klassieke bruin-zwarte zondebok wordt vlotjes met alle zonden beladen de woestijn ingestuurd door Brice De Ruyver (raar, maar enkel de verwijzing in de zoekmachine is er nog, het artikel is weggehaald........) en premier Verhofstadt
Sommige maffe moraalridders willen ons zelfs collectief te culpabiliseren.
Ik hoef me dus niet te generen om ook voor mijn ideeëngoed deze gebeurtenissen te recupereren.

Mijn stelling:
De taboesfeer op racisme en verbod op meningsuiting zijn een mogelijk oorzaak van de gebeurtenissen.

Recente berichten tonen aan dat de dader niet direct bekend stond als aperte racist. De familie, vrienden en kennissen van de schutter zouden nooit vermoed hebben dat racistische motieven aanleiding zouden geweest zijn tot de gebeurtenissen.
Laat er ons gemakkelijkheidshalve van uitgaan dat de dader desondanks toch met racistische inzichten zijn schutterij voltrok. Is het dan niet denkbaar dat hij deze bewustzijnsinhouden verzweeg wegens de taboe- en censuursfeer die er op dergelijke uitingen rust? Mocht hij als notoire racist bekend gestaan hebben, dan konden misschien voorzorgsmaatregelen het drama vermeden hebben. Dialoog en de nieuwe inzichten die zulks meebrengt, verzacht vaak de zeden. Een wapenhandelaar zou misschien 'second thoughts' krijgen wanneer een freak die zich als potentiële racistische moordenaar uit via groezelige symboliek zich een wapen komt aanschaffen.

Heel de tragedie zou dus best kunnen vergeleken worden met het openbarsten van een onderhuidse zweer veroorzaakt door de censuurliefhebbers en politiek correcte zedenprekers die maar al te graag anderen de mond snoeren.
Om dergelijke zaken misschien tijdig aan het licht te laten komen, pleit ik er dus voor om iedereen absolute vrijheid van meningsuiting te garanderen. Racistische bewustzijnsinhouden blijven immers toch actief in iemands hoofd, ook als je die persoon verbiedt ze te uiten. Een spreek- of schrijfverbod op dergelijke verwerpelijke meningen staat gelijk met de kop in het zand steken voor wat écht leeft bij de mensen, terwijl je een tijdbom creëert, die, eens ze ontploft, niet langer te beheersen is, laat staan onschadelijk te maken.

CGKR en andere voorstanders van gedachtenpolitie zijn wat mij betreft minstens even schuldig als de verspreiders van hate-speech: ze sussen ons in slaap voor de bestaande waarheid, terwijl die behoort gekend te zijn, hoe gruwelijk ze ook is.

__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 12 mei 2006 om 20:02.
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 mei 2006, 19:58   #2
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Aan elke kant van het politieke spectrum werden reeds recuperatiepogingen voor deze moorden gelanceerd. De klassieke bruin-zwarte zondebok wordt vlotjes met alle zonden beladen de woestijn ingestuurd door Brice De Ruyver (raar, maar enkel de verwijzing in de zoekmachine is er nog, het artikel is weggehaald........) en premier Verhofstadt
Sommige maffe moraalridders willen ons zelfs collectief te culpabiliseren.
Ik hoef me dus niet te generen om ook voor mijn ideeëngoed deze gebeurtenissen te recupereren.

Mijn stelling:
De taboesfeer op racisme en verbod op meningsuiting zijn een mogelijk oorzaak van de gebeurtenissen.

Recente berichten tonen aan dat de dader niet direct bekend stond als aperte racist. De familie, vrienden en kennissen van de schutter zouden nooit vermoed hebben dat racistische motieven aanleiding zouden geweest zijn tot de gebeurtenissen.
Laat er ons gemakkelijkheidshalve van uitgaan dat de dader desondanks toch met racistische inzichten zijn schutterij voltrok. Is het dan niet denkbaar dat hij deze bewustzijnsinhouden verzweeg wegens de taboe- en censuursfeer die er op dergelijke uitingen rust? Mocht hij als notoire racist bekend gestaan hebben, dan konden misschien voorzorgsmaatregelen het drama vermeden hebben. Dialoog en de nieuwe inzichten die zulks meebrengt, verzacht vaak de zeden. Een wapenhandelaar zou misschien 'second thoughts' krijgen wanneer een freak die zich als potentiële racistische moordenaar uit via groezelige symboliek zich een wapen komt aanschaffen.

Heel de tragedie zou dus best kunnen vergeleken worden met het openbarsten van een onderhuidse zweer veroorzaakt door de censuurliefhebbers en politiek correcte zedenprekers die maar al te graag anderen de mond snoeren.
Om dergelijke zaken misschien tijdig aan het licht te laten komen, pleit ik er dus voor om iedereen absolute vrijheid van meningsuiting te garanderen. Racistische bewustzijnsinhouden blijven immers toch actief in iemands hoofd, ook als je die persoon verbiedt ze te uiten. Een spreek- of schrijfverbod op dergelijke verwerpelijke meningen staat gelijk met de kop in het zand steken voor wat écht leeft bij de mensen, terwijl je een tijdbom creëert, die, eens ze ontploft, niet langer te beheersen is, laat staan onschadelijk te maken.

CGKR en andere voorstanders van gedachtenpolitie zijn wat mij betreft minstens even schuldig als de verspreiders van hate-speech: ze sussen ons in slaap voor de bestaande waarheid, terwijl die behoort gekend te zijn, hoe gruwelijk ze ook moge is.

Politiek iets mindere, maar wel zeer correcte analyse.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:00   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Supe®staaf@

Je beseft toch dat dit een ernstige aanklacht is tegen de regering Verhofstadt die het CGKR nog voortdurend versterkt?

Niettemin zit je er pal op!
Dit is het eerste, zinnige commentaar dat ik tot nu toe hoorde!

Citaat:
De taboesfeer op racisme en verbod op meningsuiting zijn een mogelijk oorzaak van de gebeurtenissen.

Heel de tragedie zou dus best kunnen vergeleken worden met het openbarsten van een onderhuidse zweer veroorzaakt door de censuurliefhebbers en politiek correcte zedenprekers die maar al te graag anderen de mond snoeren.


CGKR en andere voorstanders van gedachtenpolitie zijn wat mij betreft minstens even schuldig als de verspreiders van hate-speech: ze sussen ons in slaap voor de bestaande waarheid, terwijl die behoort gekend te zijn, hoe gruwelijk ze ook moge is
.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:01   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Politiek iets mindere, maar wel zeer correcte analyse.
Waar ga ik politiek de mist in?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:04   #5
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Waar ga ik politiek de mist in?
Politiek correct volgens Verhofstadt en co gaat u de mist in. Volgens hun regels hebben ze altijd gelijk.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:08   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Politiek correct volgens Verhofstadt en co gaat u de mist in. Volgens hun regels hebben ze altijd gelijk.

Sorry, had de woordspeling niet begrepen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:10   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Volgens hun regels hebben ze altijd gelijk.
Ze hebben wmb gelijk wanneer ze racisme verwerpelijk vinden, en een te bestrijden zaak.
Ze gebruiken echter de verkeerde strijdmiddelen..........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:13   #8
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ze hebben wmb gelijk wanneer ze racisme verwerpelijk vinden, en een te bestrijden zaak.
Ze gebruiken echter de verkeerde strijdmiddelen..........
Ben ik het mee eens. Links werkt averechts.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:28   #9
Schavuit
Partijlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2005
Berichten: 297
Standaard

het stuk dat knuppel citeerde is een goeie analyze, superstaaf

spijkers met koppen

Laatst gewijzigd door Schavuit : 12 mei 2006 om 20:29.
Schavuit is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:28   #10
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Laat er ons gemakkelijkheidshalve van uitgaan dat de dader desondanks toch met racistische inzichten zijn schutterij voltrok. Is het dan niet denkbaar dat hij deze bewustzijnsinhouden verzweeg wegens de taboe- en censuursfeer die er op dergelijke uitingen rust?
Superstaaf,
ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar over welke taboesfeer heb je het in godsnaam ? Er heerst in ons land in de verste verte geen taboesfeer over racisme. Integendeel, racisme, xenophobie en dergelijke meer kunnen in dergelijke mate openlijk ten toon gespreid worden (en ik hoef maar te verwijzen naar wat er hier op het forum allemaal gepost wordt) dat er helemaal geen sprake kan zijn van een 'uitbarsting' omdat alles te lang onderdrukt werd gehouden.

Een partij die voor racisme veroordeeld wordt haalt maarliefst 1 miljoen stemmen . Voor mensen met een racistisch gedachtengoed heeft de situatie er met andere woorden nooit beter uitgezien. De laatste tien jaar is er op dat vlak dan ook véél en véél meer mogelijk geworden. Mensen houden hun mond niet meer en ik word op dagelijkse basis met racistische uitspraken geconfronteerd, weliswaar vaak onder het mom van een grap en een grol.

VIa internet vinden gelijkgestemden bovendien hoe langer en hoe meer een gericht kanaal om hun gedachtengoed te delen. Op dat vlak zijn er veel en veel meer kansen dan pakweg een tiental jaren geleden.

In mijn ogen is het correct om te stellen dat het VB medeverantwoordelijk is voor de schepping van het klimaat, doordat ze op populistische wijze aan politiek doet en angstgevoelens bij de mensen aanjaagt teneinde er politiek voordeel uit te halen. Dat neemt niet weg dat er ook reeële problemen zijn, die te lang verwaarloosd zijn en nog steeds op bepaalde vlakken worden.
__________________
It's deep how you can be so shallow

Laatst gewijzigd door lyot : 12 mei 2006 om 20:29.
lyot is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:44   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Staaf bedoelt dat je met muilkorfwetten geen racisme bestrijdt maar het enkel ondergronds doet woekeren. Tot de onbehandelde puist een zweer wordt en alle opgekropte pus er wel uit moet etteren.

Het heeft geen enkele zin om het verzet dat vandaag duidelijk onderhuids woekert de kop in te drukken. En dat is uitgerekend wat de verantwoordelijken, die zélf al sinds mensenheugenis aan de macht zijn in dit land, doen: de puist die zij zelf veroorzaakten met muilkorf-en antidiscriminatiewetten allerhande tot een ongeneeslijke, etterende zweer laten uitgroeien.
Knuppel is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:49   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
Superstaaf,
ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar over welke taboesfeer heb je het in godsnaam ?
Nog nooit gehoord van de anti-discriminatiewet?

Citaat:
Er heerst in ons land in de verste verte geen taboesfeer over racisme. Integendeel, racisme, xenophobie en dergelijke meer kunnen in dergelijke mate openlijk ten toon gespreid worden (en ik hoef maar te verwijzen naar wat er hier op het forum allemaal gepost wordt) dat er helemaal geen sprake kan zijn van een 'uitbarsting' omdat alles te lang onderdrukt werd gehouden.
Dat zie je verkeerd.
De anti-racismewet verbiedt weldegelijk bepaalde uitingen op openbare plaatsen.
Wat betreft het forum: hier wordt meestal anoniem gepost, dus verre van openlijk.

Citaat:
Een partij die voor racisme veroordeeld wordt haalt maarliefst 1 miljoen stemmen .
In de beslotenheid van het stemhok heersen uiteraard geen taboes......
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:50   #13
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Grootste schuldige is voor mij de media, vooral de moord op die jongen in Brussel was zeer fel overbelicht. En om daar dan nog een mars voor op te zetten tja, Men oogst wat men gezaait heeft zeker. Ik werd er allezins ongemakkelijk van en vele mensen met mij: de overdrijvingen, het pessimisme en de veralgemeningen vloeiden van het schermen en dit over een moord zonder voorbedachte raden iets wat men zelfs eerder als een ongeluk zou kunnen omschrijven
maarte is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:52   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
In mijn ogen is het correct om te stellen dat het VB medeverantwoordelijk is voor de schepping van het klimaat, doordat ze op populistische wijze aan politiek doet en angstgevoelens bij de mensen aanjaagt teneinde er politiek voordeel uit te halen. Dat neemt niet weg dat er ook reeële problemen zijn, die te lang verwaarloosd zijn en nog steeds op bepaalde vlakken worden.
Je beseft toch dat je jezelf hiermee totaal tegenspreekt?

Je geeft met andere woorden toe dat degenen die de problemen al jaren afdoen als 'onveiligheidsgevoelens, racisme en discriminatie' inplaats van er iets aan te doen, met als enige doel politiek voordeel uit de grote aantallen allochtonen te halen, de schuldigen zijn. Niet degenen die de godgeklaagde toestand aankloegen maar daarvoor zelfs gerechtelijk werden vervolgd.
Knuppel is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:53   #15
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Met wetjes te maken bestrijd je uiteraard geen racisme, de allochtone medemens moet gewoon meer betrokken worden in de sociale levenssferen van de autochtonen. Ik denk daarbij eerst en vooral aan sport en hobby clubs
maarte is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:54   #16
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Correcte analyse S Staaf in je openingspost.
rik47 is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:56   #17
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Grootste schuldige is voor mij de media, vooral de moord op die jongen in Brussel was zeer fel overbelicht.
Even opfrissen: de moord gebeurde voor de 'mediatieke overbelichting'.
Hoe kan je de media dan oorzaak van moord in de schoenen schuiven.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:57   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Grootste schuldige is voor mij de media, vooral de moord op die jongen in Brussel was zeer fel overbelicht. En om daar dan nog een mars voor op te zetten tja, Men oogst wat men gezaait heeft zeker. Ik werd er allezins ongemakkelijk van en vele mensen met mij: de overdrijvingen, het pessimisme en de veralgemeningen vloeiden van het schermen en dit over een moord zonder voorbedachte raden iets wat men zelfs eerder als een ongeluk zou kunnen omschrijven
Overdrijf je nu niet een beetje?
Vijf keer met een mes doorsteken doe je niet om te spelen, hé?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:57   #19
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Nog nooit gehoord van de anti-discriminatiewet?


Dat zie je verkeerd.
De anti-racismewet verbiedt weldegelijk bepaalde uitingen op openbare plaatsen.
Wat betreft het forum: hier wordt meestal anoniem gepost, dus verre van openlijk.


In de beslotenheid van het stemhok heersen uiteraard geen taboes......
die anti discriminatie wet is een lachertje , beste Superstaaf.. Jan met de racistische pet wordt er niet in de minste mate door gehinderd in het spuien van zijn gedachtengoed te spuien. Als jij het tegendeel beweert dan stel ik me toch wel degelijk vragen eerlijk gezegd. Over die wet wordt misschien wel veel ophef gemaakt , vooral op fora als deze, maar in de praktijk maakt ze toch zo goed als geen verschil, laat staan dat ze een klimaat van censuur zou creeêren. Zwaar overtrokken !
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline  
Oud 12 mei 2006, 20:57   #20
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ben ik het mee eens. Links werkt averechts.
Aaaaaah... ik heb je helemaal verkeerd begrepen Boadicea! Dat je racisme verwerpt kan je misschien op betere manier tot uiting te laten komen...
Casca is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be