Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 2 juni 2006, 16:56   #101
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Natuurlijk kan dat als een boemerang in hun gezicht terugkeren, vandaar dat de ware toedracht m.i. nooit zal worden vrijgegeven.

Ik blijft steken op twee gegevens (zie kifkif):

- het feit dat het slachtoffer eerst met neef en broer (in elk geval met twee anderen) een taxi hadden besteld, waarbij het slachtoffer is uitgestapt "om geld uit de muur te halen", terwijl de taxi door kon rijden.
Indien ik met 3 man een taxi neem, en nog geld uit de muur moet halen, dan laat ik die taxi even wachten.
Als dit taxi verhaal klopt, dan vraag ik me af waarom het slachtoffer terug naar de plaats des onheils is gegaan?

- Het feit dat zijn kleding (volgens een krant alvast) netjes opgevouwen aan de wal lag: je gaat je niet eerst netjes van je broek ontdoen alvorens in het water te vallen, als je wordt achternagezeten.

- Als men toch duidelijk weet dat zowel getuigen als de politie ter plaatse was toen het slachtoffer in het water viel, waarom dan nog 48 uur wachten alvorens de verdwijning aan te geven?

Het lijkt verdorie wel een Agatha Christie roman? Alleen... de laatste pagina's krijgen we vast nooit te lezen.
Ik heb dat interview met de broer van Mohamed Bouazza in HUMO gelezen maar veel wijzer word ik daar niet van.

In het interview wordt bevestigd dat de kleren van Mohamed (en ook zijn identiteitskaart) op de oever werden teruggevonden. Mohamed is blijkbaar in het water terechtgekomen gekleed in een boxershort en schoenen. Dat vind ik op het eerste zicht een rare uitrusting, zowel voor iemand die in het water valt, als voor iemand die in het water springt om zich zwemmend te redden.

Er zijn zeer zware beschuldigingen aan het adres van de politie. Die zou geweten hebben dat Mohamed in het water lag, maar geen moeite hebben gedaan om hem te redden om hij “...maar ne makak” zou zijn. De politie zou ook aan familie verzwegen hebben, dat Mohameds spullen op de oever waren gevonden. “De politie heeft er alles aan gedaan om de feiten te verdraaien”; “Negen dagen lang heeft de lokale politie geweigerd hem te zoeken” aldus Omar Bouazza.

Er zou ook een officiële verklaring van de vermeende dader Y. zijn. Hij zou volgens de eigen verklaring Mohamed hebben achtervolgd maar zijn kwijtgespeeld. De dader zou teruggekeerd zijn in de dancing en daar het hoge woord hebben gevoerd en de moord hebben bevestigd.Y. zou iemand zijn die “...bekend is bij justitie” en er zouden heel wat klachten ivm vechten tegen hem lopen. Hij wordt door Omar Bouazza beschreven als: “een grote blonde Vlaming, één stuk agressie”.


De broer bevestigt ook dat zij zich als geboren en getogen Antwerpenaars beschouwen en alleen Antwerps spreken (niettemin is Mohamed toch begraven in Marokko).

Verder: “Het Antwerpse parket wil al enige tijd ‘niet meer communiceren’ over de zaak-Bouazza. Off the record is te vernemen dat de autopsie (‘helaas’) geen bewijzen van in- of uitwendige letsels heeft opgeleverd. Het parket gaat ervan uit dat Mohamed op de loodsboot inderdaad de verdrinkingsdood is ingejaagd door Y., maar bij gebrek aan harde bewijzen van een vechtpartij is het ‘moeilijk tot onmogelijk om tot een strafrechtelijke kwalificatie te komen’ ” (p.18 ).
Misschien kan een interview met Y. en/of zijn vrienden wat meer licht op de zaak werpen. Of misschien kan de Antwerpse politie iets laten weten. Normaal zou je op de zware beschuldigingen aan het adres van de politie toch een reactie verwachten.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline  
Oud 2 juni 2006, 17:05   #102
Rogier
Banneling
 
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Rumst
Berichten: 1.355
Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
In het interview wordt bevestigd dat de kleren van Mohamed (en ook zijn identiteitskaart) op de oever werden teruggevonden. Mohamed is blijkbaar in het water terechtgekomen gekleed in een boxershort en schoenen. Dat vind ik op het eerste zicht een rare uitrusting, zowel voor iemand die in het water valt, als voor iemand die in het water springt om zich zwemmend te redden.
+++OOOOO+++ Heel vreemd!
Rogier is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be