Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2019, 13:00   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Logisch ook, er zijn veel N-VA-stemmers - zoals ik zelf, die het advies van Valerie Van Peel hebben opgevolgd, stem gerust op het VB zei ze, want wij willen jullie niet.

Alleszins, over een Vlaamse meerderheid, Bingo zeg je, maar ik geloof u niet.

BDW spreekt de waarheid als hij roept, "we zijn geen separatisten".
Zoek dan maar eens op wat Valerie letterlijk zei.
Want jij stelt het verkeerd voor.

(het zou strafbaar moeten zijn om Valerie verkeerd of foutief voor te stellen of te citeren. Die is daar veel te schoon en te goed voor.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 21:37   #62
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb me laten vertellen dat het gebruik van de besnijdenis in Westerse Joden middens geëvolueerd is naar een symbolisch ritueel die een besnijdenis uitbeeldt: de rabijn met zijn groot mes komt figuurlijk in de buurt van het penisje, en dat is voldoende.
(wat niet betekent dat iemand met een groot mes in de buurt van de mijne zou moeten komen ...)
Ge hebt U dat laten vertellen ? ... en daar neemt ge dan genoegen mee ?

"In 2012 meldde Le Soir een toename van 21% in het aantal besnijdenissen in België van 2006 tot 2011. In de voorgaande 25 jaar zou een op de drie in België geboren jongens besneden zijn. Uit een rondvraag bij Waalse en Brusselse ziekenhuizen bleek dat ongeveer 80 tot 90% van de ingrepen religieus of cultureel gemotiveerd was.[56] In 2017 werd geschat dat ongeveer 15% van de Belgische mannen besneden zijn"

Da's toch vrij duidelijk, niet ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 21:42   #63
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Heu, kan het zijn dat de Belgische gewoonweg haar werk niet doet???
Ah ja ...da's waar ook... het grote complot
Wij gaan dat allicht véél beter juridisch kunnen vaststellen en beteugelen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 21:51   #64
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Veel meer dan dat ze U vertellen weet gij precies nooit. Ik kan U bevestigen, ik ken nogal wat joden, dat hetgeen ze aan U vertellen ook deze keer weer niet klopt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Briet_mila

Maar uw poging om mijn vraag te ontwijken is weer opmerkelijk.
Bij joden zijn besnijdenis, gedwongen huwelijken en onverdoofd slachten opeens deel van - dixit De Wever - "een subtiele cultuur".

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04...k-gezet--dat-/

Zoveel hypocrisie.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 22:16   #65
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het was, zoals gewoonlijk, niet mijn bedoeling om je vraag te ontwijken, maar wel - zoals gewoonlijk - ze straal te negeren.


Ik lees wat er staat in het Vlaams regeerakkoord, en stel vast dat dit in de vorige regeringen niet kon staan, omdat de tsjeven vonden dat snijden aan foefkes of pietjes van kindjes behoorde tot de godsdienstvrijheid.
Punt.
zonder en met punt : onzin

1) Het zaakje ( dan heb ik het over het over vgv, waarover het Vlaamse regeringsakkoord & het topic dus ook gaat ) is al van november 2000 strafbaar
Reken eens uit hé over de verschillende regeringsperiodes
Dat heeft dus maar weinig te maken met tjeven die vonden dat het maar moest kunnen... integendeel ze stemden mee die wet
En bovenop ze dienden wetsvoorstellen in (2018,2019) om de strijd aan te gaan

2) wat pietjes massacreren (circumcisie) betreft ligt het inderdaad wat anders.
Maar ge vergeet er wel even bij te vertellen dat het over heel de brede consensus ( drogredenen aangaande beroep op traditie, zelfs pseudo-medische, etc) ( geldt btw ook bij onze buren Frankrijk en Nederland) en op raad van een commissie (2017 "Het Raadgevend Comité voor Bio-ethiek beveelt geen wetswijziging aan.") weerhouden werd.

“De besnijdenis is sedert duizenden jaren het symbool bij uitstek van de Joodse verbondenheid die de verschillen en de disputen allerhande (orthodoxen ,conservatieven, en zelfs vrijzinnigen) transcendeert”, schreef André Gantman (N-VA) enkele jaren geleden reeds in Joods Actueel.

en BDW is blijkbaar geobsedeerd door zo'n afgesneden velleke

...er is tot nu toe amper sprake van een debat
alhoewel wie weet, misschien binnen een jaar of twintig
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 22:22   #66
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
zonder en met punt : onzin

1) Het zaakje ( dan heb ik het over het over vgv, waarover het Vlaamse regeringsakkoord & het topic dus ook gaat ) is al van november 2000 strafbaar
Reken eens uit hé over de verschillende regeringsperiodes
Dat heeft dus maar weinig te maken met tjeven die vonden dat het maar moest kunnen... integendeel ze stemden mee die wet
En bovenop ze dienden wetsvoorstellen in (2018,2019) om de strijd aan te gaan

2) wat pietjes massacreren (circumcisie) betreft ligt het inderdaad wat anders.
Maar ge vergeet er wel even bij te vertellen dat het over heel de brede consensus ( drogredenen aangaande beroep op traditie, zelfs pseudo-medische, etc) ( geldt btw ook bij onze buren Frankrijk en Nederland) en op raad van een commissie (2017 "Het Raadgevend Comité voor Bio-ethiek beveelt geen wetswijziging aan.") weerhouden werd.

“De besnijdenis is sedert duizenden jaren het symbool bij uitstek van de Joodse verbondenheid die de verschillen en de disputen allerhande (orthodoxen ,conservatieven, en zelfs vrijzinnigen) transcendeert”, schreef André Gantman (N-VA) enkele jaren geleden reeds in Joods Actueel.

en BDW is blijkbaar geobsedeerd door zo'n afgesneden velleke

...er is tot nu toe amper sprake van een debat
alhoewel wie weet, misschien binnen een jaar of twintig
Over besnijdenis bij jongens durft niemand discussiëren vrees ik. Misschien bij de Pvda?
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2019, 22:26   #67
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen meneer, ge vergist u alweer voor de volle 100 procent.

Vlaanderen is op dat vlak alleen bevoegd voor preventie.
En in dat regeerakkoord staat - in tegenstelling tot de vorige - dat er vollen bak werk van gemaakt zal worden van die preventie.
Dat werd vroeger altijd tegen gehouden door de godsdienstfanatici, genaamd "tsjeven".
Nu hebt ge het dus duidelijk over het Vlaamse regeringsakkoord waarvan jij beweert dat de cd&v zich (tot zoveelx toe, en daarvoor Groen ? ) verzette tegen iedere maatregel die het respecteren van een al +- 15 jaar in voege wetgeving zou kunnen bewerkstelligen ?

Maak dat de kat wijs.
Graag bron waar staat dat de cd&v zich verzette tegen iedere beteugeling van een vastgestelde inbreuk
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2019, 19:28   #68
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Over besnijdenis bij jongens durft niemand discussiëren vrees ik. Misschien bij de Pvda?
Ik vrees dat we zelfs zovér nog lang niet zijn
Het is geen kwestie van durven maar van een totaal non-issue
termen als : totaal niet vergelijkbaar, goed omwille van hygiënische redenen, erkenning door de Wereldgezondheidsorganisatie als bijkomende interventie om het risico op hiv door vaginale geslachtsgemeenschap bij de man te verminderen, mijnen nonkel heeft daar toch gene hinder van ? integendeel die komt minder rap klaar, een speldenprikje, etc .... zegt het toch wel

Dát gaat het misschien nog worden als landen zoals Duitsland of IJsland ons voorgaan, bij ons compleet not-done meer wordt en vervolgens als 'wapen' gaat gerecupereerd kan worden om geviseerde groepen te gaan belagen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 10:22   #69
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Over besnijdenis bij jongens durft niemand discussiëren vrees ik. Misschien bij de Pvda?
Zou het kunnen dat het zelfs bij vele Joden alleen nog maar een symbolische daad is???
Ken jij bovendien een Jood, eens volwassen geworden die klachten heeft neergelegd wegens de lichamelijke negatieve gevolgen van zijn besnijdenis???
Ik in ieder geval ken er geen of heb er nooit van gehoord...
Hetzelfde kan niet gezegd worden van de meisjes, eens vrouw geworden en zelfs ervoor...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 19:54   #70
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zou het kunnen dat het zelfs bij vele Joden alleen nog maar een symbolische daad is???
Ken jij bovendien een Jood, eens volwassen geworden die klachten heeft neergelegd wegens de lichamelijke negatieve gevolgen van zijn besnijdenis???
Ik in ieder geval ken er geen of heb er nooit van gehoord...
Hetzelfde kan niet gezegd worden van de meisjes, eens vrouw geworden en zelfs ervoor...
Hola, een hoofddoek is fout, maar een stuk van onze lul snijden is best ok.
__________________
Ben ik ‘uw volk’?
https://forum.politics.be/showpost.p...9&postcount=10
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 23:29   #71
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hola, een hoofddoek is fout, maar een stuk van onze lul snijden is best ok.
niet alleen dat...
Het eerste is mits uitdrukkelijke wens zelf fout... het tweede is ok zolang we daarmee weg kunnen bij personen die niet kunnen instemmen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 09:07   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
zonder en met punt : onzin

1) Het zaakje ( dan heb ik het over het over vgv, waarover het Vlaamse regeringsakkoord & het topic dus ook gaat ) is al van november 2000 strafbaar
Reken eens uit hé over de verschillende regeringsperiodes
Dat heeft dus maar weinig te maken met tjeven die vonden dat het maar moest kunnen... integendeel ze stemden mee die wet
En bovenop ze dienden wetsvoorstellen in (2018,2019) om de strijd aan te gaan

2) wat pietjes massacreren (circumcisie) betreft ligt het inderdaad wat anders.
Maar ge vergeet er wel even bij te vertellen dat het over heel de brede consensus ( drogredenen aangaande beroep op traditie, zelfs pseudo-medische, etc) ( geldt btw ook bij onze buren Frankrijk en Nederland) en op raad van een commissie (2017 "Het Raadgevend Comité voor Bio-ethiek beveelt geen wetswijziging aan.") weerhouden werd.

“De besnijdenis is sedert duizenden jaren het symbool bij uitstek van de Joodse verbondenheid die de verschillen en de disputen allerhande (orthodoxen ,conservatieven, en zelfs vrijzinnigen) transcendeert”, schreef André Gantman (N-VA) enkele jaren geleden reeds in Joods Actueel.

en BDW is blijkbaar geobsedeerd door zo'n afgesneden velleke

...er is tot nu toe amper sprake van een debat
alhoewel wie weet, misschien binnen een jaar of twintig
Tut tut met die tsjeven.
Eerst zich weren gedurende lange tijd tegen die wetgeving, maar dan toch maar toegeven,
daarna zich weren tegen de Vlaamse bevoegdheid van preventie ..

De tsjeven hebben enkele belangrijke agendapunten, waarvan er een is: de kalotengodsdienst niets in de weg leggen. Daarom zijn ze bereid alles te slikken van de moslims en de joden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 09:27   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hola, een hoofddoek is fout, maar een stuk van onze lul snijden is best ok.
Eigenlijk is dat zelfs logisch. Als er een stuk van uw lul gesneden werd, is dat enkel maar UW probleem. Ge loopt met die verminkte lul niet bloot te koop he (letterlijk). Geen kat die dat "ziet" op wat sekspartners na.

Maar een hoofddoek is een propaganda en intimidatie instrument. Het is een manier om propaganda te maken en te intimideren. Ik zou zeggen: ge zijt vrij om een hoofddoek te dragen in uw onderbroek.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 oktober 2019 om 09:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 09:31   #74
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hola, een hoofddoek is fout, maar een stuk van onze lul snijden is best ok.
vraag het eens aan uw vrouwelijke bedpartners.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 09:44   #75
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Och, er zijn er zelfs die een hoofdoek rond hun lul doen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 10:17   #76
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eigenlijk is dat zelfs logisch. Als er een stuk van uw lul gesneden werd, is dat enkel maar UW probleem. Ge loopt met die verminkte lul niet bloot te koop he (letterlijk). Geen kat die dat "ziet" op wat sekspartners na.

Maar een hoofddoek is een propaganda en intimidatie instrument. Het is een manier om propaganda te maken en te intimideren. Ik zou zeggen: ge zijt vrij om een hoofddoek te dragen in uw onderbroek.
dat het propaganda of intimidatie is, is een interpretatie, geen feit.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2019, 22:30   #77
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tut tut met die tsjeven.
Eerst zich weren gedurende lange tijd tegen die wetgeving, maar dan toch maar toegeven,
daarna zich weren tegen de Vlaamse bevoegdheid van preventie ..

De tsjeven hebben enkele belangrijke agendapunten, waarvan er een is: de kalotengodsdienst niets in de weg leggen. Daarom zijn ze bereid alles te slikken van de moslims en de joden.
herhalen van je dogma brengt gen zoden aan de dijk

Waar, hoe & wanneer hebben die de al zeer lang geldende wet gedwarsboomd ( dus geijverd voor het niet overgaan van vervolging) inzake vgv ?
Bronnen graag

Waar, hoe & wanneer heeft die straffe madam ( Zuhar Demir) van jullie in haar strijd voor vrouwen ooit opgekomen voor het zelfbeschikkingsrecht inzake vgv ( of andere thema's) ?

Waar, hoe & wanneer heeft die zelfde straffe madam als staatssecretaris 'Gelijke kansen' zich ooit het lot aangetrokken van genitale verminking bij jongetjes ?

Waar, hoe & wanneer heeft de nva al een wetsvoorstel ingediend om een einde te stellen aan gedwongen circumcisie ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 10:38   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat het propaganda of intimidatie is, is een interpretatie, geen feit.
Hoe bepaal je of een vorm van communicatie dan feitelijk propaganda of intimidatie is of niet ? Het volstaat dat een vorm van communicatie die effecten kan hebben, en er de mogelijkheid bestaat dat de communicatie daarvoor werd aangewend, he.

Welnu, het dragen van een hoofddoek, of elk ander symbool, heeft duidelijk die bedoelingen, en mogelijks die effecten he.

Elk openbaar vertoon van een symbool heeft dat effect. Dus is elk openbaar symbool een vorm van propaganda en intimidatie - vooral als het een symbool is dat associeerbaar is aan fysieke of psychologische geweldvoering en bedreiging he - maar zelfs zonder, puur door het "aantal".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 11:10   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eigenlijk is dat zelfs logisch. Als er een stuk van uw lul gesneden werd, is dat enkel maar UW probleem. Ge loopt met die verminkte lul niet bloot te koop he (letterlijk). Geen kat die dat "ziet" op wat sekspartners na.

Maar een hoofddoek is een propaganda en intimidatie instrument. Het is een manier om propaganda te maken en te intimideren. Ik zou zeggen: ge zijt vrij om een hoofddoek te dragen in uw onderbroek.
Op voorwaarde dat je volwassen bent.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 12:47   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Op voorwaarde dat je volwassen bent.
Zelfs al was je minderjarig, is het nog altijd enkel maar uw probleem met uw afgesneden piemel he. Het hebben van een afgesneden piemel is geen last voor anderen.

Ik bedoel daarmee: ge zijt misschien zelf ongelukkig daardoor, maar dat raakt anderen niet. Een kopvod raakt anderen door haar symboliek en propaganda instrument.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 oktober 2019 om 12:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be