Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 november 2003, 12:16   #1
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Tientallen jongeren hebben gisteren amok gemaakt in enkele Brusselse filmzalen. Ook in de stad richtten ze vernielingen aan.
In een zaal van het bioscoopcomplex Kinepolis aan de Heizel stichtten jongeren rond 17 uur brand. Het personeel kon het vuur snel doven, maar toch kwam de politie ter plaatse. Op vraag van de directie van Kinepolis ontruimden de agenten de gelijkvloerse verdieping.
Op en rond de parking bleven jongeren nog een tijdje amok maken. Later dropen ze af richting centrum en richtten ze schade aan in het metrostation Stuyvenberg. In het UGC-cinemacomplex aan het Brouckèreplein was het de hele dag bijzonder onrustig. Jongeren staken bommetjes af, rookten in de zalen en vielen een toeschouwer lastig. 's Avonds haalden de ordediensten 15 jongeren uit de zaal.
Rond het Brouckèreplein was een grote ordemacht op de been om rellen te voorkomen. Agenten die paraat stonden voor de voetbalmatch Anderlecht-Lyon, werden naar het centrum geroepen. In totaal werden zo'n dertig jongeren opgepakt.
Kinepolis liet voor de laatavond-voorstellingen gisterenavond alleen een "select" publiek binnen.

(bron: Het Volk)

P.S. Dit is de politiek-correcte versie van de feiten.
P.P.S. let vooral op de laatste zin
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 13:08   #2
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Vrolijk Suikerfeest, zou ik zo zeggen.
Die jonge gastjes waren waarschijnlijk geen moslims?
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 13:18   #3
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Vrolijk Suikerfeest, zou ik zo zeggen.
Die jonge gastjes waren waarschijnlijk geen moslims?
Aangezien dat dit de politiek-correcte versie van de feiten is kan u uw vraag zelf wel beantwoorden zeker ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 13:21   #4
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Maw. het waren moslimjongeren, die heel religieus hun feestje gingen vieren in Kinepolis.
Ze waren iets te uitbundig en wij reageerden weer heel rascistisch omdat we het niet begrepen...
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 13:24   #5
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid
 
kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Berichten: 720
Standaard

Is precies nodig dat wij vlamingen snel een cursus inburgering gaan volgen want wij makenhet die migrantjes wel echt moeilijk he zeg,als ze nu al geen geweldadig suikerfeest mogen geven in de cinema waar gaan we dan naartoe zeg
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 13:27   #6
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Ik stel voor:

Een inburgeringscursus met strenge eisen.
Een zondagsschool Islam.
Taalcursus Arabisch en Marrokaans en Berbers.
Nadien moeilijk examen afleggen.

Nadien krijgen we stemrecht (zijn we van de plicht vanaf)
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 13:57   #7
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

voorlopig niets over deze gebeurtenissen op de VRT, maar ja wat wil je, de Marrokanen zijn juist negatief in beeld gebracht door de rellen in Borgerhoout en de overval op McDonalds, nog eens een keer vertellen dat het om allochtonen gaat deze keer zou wat van het goede teveel zijn hé
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 14:29   #8
heksken
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 55
Standaard

Kijkt da begrijp ik nu niet. Het suikerfeest, een religieus feest dus bij de moslims, kan toch ook op normale manieren gevierd worden? Als deze moslims op straat bv staan zingen of mensen bij hun feest betrekken, zal het op een positieve manier worden bekeken en zullen vele Belgen hier zelfs voor openstaan.

Mijn vraag is: waarom moet er altijd van alles vernield worden? Begrijpen deze allochtonen zelf niet dat ze hiermee veel Belgen tégen hen in jagen?

Ik kan bepaalde mensen het boek "de terroristenjaagster" sterk aanraden. Deze vrouw (zelf een moslim) heeft zich geinfiltreerd in de typische mannenwereld binnen de moslims. Zij heeft hierover een boek geschreven en het is weerzinwekkend als je dat allemaal leest. Deze vrouw waarschuwt voor het grote gevaar van de arabische landen. Zij zijn uit op de wereldmacht (die ze in de vroegere geschiedenis ooit gehad hebben) en zullen niet rusten alvorens zij die macht hebben én daarbij zal nog heel veel geweld bij te pas komen.
Nu moeten we eerlijk zijn, waar gaat de wereld naartoe als wij allemaal blijven toekijken zonder ook maar iets te doen?
Deze rellen en geweldplegingen moeten stoppen en SNEL!
heksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 16:14   #9
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

heksken, gij vuile raciste hoe durft ge zoiets zeggen! Bruin madammeke!

Die jongeren vonden gewoon dat de westerse decadente uitwassen van de cinema niet pasten in het vredevolle suikerfeest dat ze wilden vieren!

En ook zij hebben recht op hun eigen cultuur!

Tegen volgend jaar moeten dus alle films eerst door de islamitische filmkeuring anders zullen de cinemazalen het zelf wel voelen!

De sjaitan (=broer van de satan) dwaalt hier rond maar de moslims zullen het kwade overwinnen!

En wat zei je? "'liedjes zingen"? FOEI! vermaledijde westerse hoer! Echte moslims zingen niet want Allah heeft tegen onze profeet gezegd dat hij dat niet graag heeft! Muziek en dans zijn uit den boze!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 16:45   #10
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

8)

Het zal er niet op beteren...

In de filmzalen in Antwerpen is het net hetzelfde.

Het ergste is dan nog dat je zoiezo de stempel RACIST krijgt, als je gewoon je mening zegt. Blijkbaar moet je hier dus alle tolereren.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 17:04   #11
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
8)

Het zal er niet op beteren...

In de filmzalen in Antwerpen is het net hetzelfde.

Het ergste is dan nog dat je zoiezo de stempel RACIST krijgt, als je gewoon je mening zegt. Blijkbaar moet je hier dus alle tolereren.
Inderdaad, wat op dat moment dat je vaststelt dat "het altijd dezelfden zijn", maak je volgens de politiek correcten onmiddellijk een discriminerende opmerking of vaststelling. Geen nood, op een bepaald moment barst de bom bij de AUTOCHTONEN en dan zullen de politiek correcten roepen "Wir haben es nicht .... ".
Deze week de reportage van Telefacts gedeeltelijk gezien over Kurregem. Dit zijn arme autochtonen die daar getrroriseerd worden door jongerenbendes. Het kwam niet ter sprake maar ik kan mij voorstellen dat deze mensen op het VB stemmen. Waar is de politie, wie pakt die jonge criminelen aan. De overheid doet blijkbaar niets of te weinig.
Wat trouwens zo leuk is, is dat hiermee HET argument van de linkiewinkies wordt ondergraven dat wanneer mensen stemrecht/plicht hebben dit deze mensen ( lees de allochtonen of vreemdelingen ) een stem zal geven waardoor de politici wel naar hen zullen luisteren. Wel deze arme autochtonen hebben stemplicht, maar hun leefomgeving is er nog altijd even slecht aan toe.
Ik zou zeggen, weg met het PC-denken.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 17:12   #12
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Gisteren in Terzake:

Moeders van Afrikaanse of Congolese kinderen gaan de strijd aan tegen bendevorming in de Brusselse metro. Ze vinden het ongehoord dat hun kinderen zomaar op straat hangen of amok maken in de metro. Die kinderen doen dat puur uit verveling, ze stelen en dealen drugs...

Nu, ik vind dat een zeer positief initiatief van die mensen. Ze willen hun kinderen op het recht pad houden. Ik heb soms de indruk dat ouders van allochtone kinderen (en dan spreek ik voornamelijk over de Marokkaanse mensen), zich weinig aantrekken van hetgeen hun kind doet. Ze laten het maar op straat rondhangen.

Nu, ik wil niet alle Marokkanen over dezelfde schreef trekken, er zijn ook perfect geïntegreerde marokkanen waar je totaal geen last mee hebt.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 17:15   #13
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Nu, ik wil niet alle Marokkanen over dezelfde schreef trekken, er zijn ook perfect geïntegreerde marokkanen waar je totaal geen last mee hebt.
Hola, maar Ik, Abu Jahjah, wil niet integreren. Ik eis het recht op om mij niet te integreren noch om te assimileren.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 17:17   #14
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Nu, ik wil niet alle Marokkanen over dezelfde schreef trekken, er zijn ook perfect geïntegreerde marokkanen waar je totaal geen last mee hebt.
Hola, maar Ik, Abu Jahjah, wil niet integreren. Ik eis het recht op om mij niet te integreren noch om te assimileren.
Voila, perfect voorbeeld...

Onrustzaaier tot en met, het is door zo'n idioot dat al die jongeren opgedraaid worden.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 18:19   #15
Woutertje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Berichten: 206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
voorlopig niets over deze gebeurtenissen op de VRT, maar ja wat wil je, de Marrokanen zijn juist negatief in beeld gebracht door de rellen in Borgerhoout en de overval op McDonalds, nog eens een keer vertellen dat het om allochtonen gaat deze keer zou wat van het goede teveel zijn hé


Ik vind ook dat de VRT hierin gebreke blijft. De mensen hebben recht op juiste informatie maar de hele top van de openbare omroep is van SP.A signatuur wat wil je dan???
Woutertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 18:31   #16
heksken
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
heksken, gij vuile raciste hoe durft ge zoiets zeggen! Bruin madammeke!

Die jongeren vonden gewoon dat de westerse decadente uitwassen van de cinema niet pasten in het vredevolle suikerfeest dat ze wilden vieren!

En ook zij hebben recht op hun eigen cultuur!

Tegen volgend jaar moeten dus alle films eerst door de islamitische filmkeuring anders zullen de cinemazalen het zelf wel voelen!

De sjaitan (=broer van de satan) dwaalt hier rond maar de moslims zullen het kwade overwinnen!

En wat zei je? "'liedjes zingen"? FOEI! vermaledijde westerse hoer! Echte moslims zingen niet want Allah heeft tegen onze profeet gezegd dat hij dat niet graag heeft! Muziek en dans zijn uit den boze!
heksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 22:35   #17
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

En vtm zou ook gaan vissen in het rooie vijvertje heb ik ergens gelezen, kwestie van geen gratis reclame te maken voor het blok. Moet de media geen waarheidsgetrouwe informatie verspreiden? Blijkbaar niet. Toch niet in dit apeland.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 22:38   #18
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

pfft
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2003, 18:59   #19
de vlaamse leeuw
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Berichten: 2
Standaard

Hier in het verre limburg is het helaas niet anders.
In Hout-halen meer bepaald Meulenberg, hebben onze bruine (jonge) nieuwe belgen geen enkele vorm van respect voor hun buren.
Het gaat zo ver dat de omwonende hekken dienen te bouwen om de schoften buiten te houden. Maar niet getreurt, onze federale agent neemt ze op, leid ze voor en moet ze helaas terug laten gaan.

Heeft een ( 1 ) dag op teletekts gestaan, meer niet, maar ik ben er van overtuigd dat een week voor de verkiezingen onze t.v. makers reportages over de kampen, joden die vergast worden en dergelijke meer gaan vertoond worden om zo iedereen angst aan te jagen wat rechts stemmen kan betekenen.

Erg he
de vlaamse leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2003, 18:59   #20
zillox
Burger
 
zillox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2003
Locatie: Beringen
Berichten: 173
Stuur een bericht via MSN naar zillox
Standaard

Misschien is het een nieuwe manier van film kijken.
Een vuurtje stoken en gezellig naar de film kijken
In limburg hebben wij er nog geen last van... Maar wij zijn dan ook altijd wat trager hee
zillox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be