Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Nultolerantie tegenover criminele allochtonen?
Ja 18 75,00%
Nee 6 25,00%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 december 2003, 23:57   #1
Freaky Frank
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 december 2003
Berichten: 7
Standaard

..
__________________
Ja!
Freaky Frank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2003, 23:59   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Echte straffen voor elke crimineel zou beter klinken.

Ik stem dus niet op deze weerom niet complete poll.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2003, 00:24   #3
KAHRAMAN Yücel
Schepen
 
Geregistreerd: 23 oktober 2003
Locatie: Beringen
Berichten: 436
Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Elke Belg is gelijk voor de wet.
Dit is een principe dat ik van kindsafaan heb toe gekregen. Dit principe heeft me sterk geboeid en is vandaag één van mijn motivaties om alle mensen als gelijke te zien.

Ik hoop dat we niet terug gaan naar tijden waar vrouwen, gehandicapten, armen als een lage klasse van de samenleving waren.
Ik hoop dat we niet vervallen in een Indische casten-systeem. Want in die systemen heb je steeds nog een grotere klasse. Vergeet dit niet.

Al die verworvenheden, waarom zouden we die omverwerpen, hoeveel mensen hebben voor die rechtnen niet hun leven gegeven? Hoeveel mensen geven nu nog steeds hun leven voor vrijheid, gelijkheid en broederlijk.

Als de fascisten waarden als ultra-nationalisme aanhalen zijnde ongelijkheid tussen mensen wil ik deze mensen verwijzen naar de geschienislessen van het lager onderwijs. Kijk eens in de boekjes van de kinderen, luister eens naar de nog onbezoedelde kinderen en hoor, hoor wat grote lessen je van hun kunt leren.

Ik wil leren hoe we nog meer gelijkheid kunnen brengen in deze maatschappij en in de hele wereld. Ik wil leren hoe we nog meer de boodschap van liefde kunnen verspreiden. Ik wil leren hoe we gesteende harten terug kunnen opwarmen. Om ze warm genoeg te maken dat zij ook anderen harten kunnen opwarmen. Want alleen barmhartigheid zal onze voortzetting zijn.
__________________
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2003, 09:06   #4
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
Elke Belg is gelijk voor de wet.
Dit is een principe dat ik van kindsafaan heb toe gekregen. Dit principe heeft me sterk geboeid en is vandaag één van mijn motivaties om alle mensen als gelijke te zien.
Is heel schoon in theorie, maar waarom mag een minister of een lid van de koninklijke familie meer dan een gewone burger? En ik voel mij niet de gelijke van Dutroux of saddam hussein!

Citaat:
Ik hoop dat we niet terug gaan naar tijden waar vrouwen, gehandicapten, armen als een lage klasse van de samenleving waren.
Ik zie dat je de islam hebt afgezworen! zeer goed!

Citaat:
Ik hoop dat we niet vervallen in een Indische casten-systeem. Want in die systemen heb je steeds nog een grotere klasse. Vergeet dit niet.
een beetje zoals het onderscheid tussen gelovigen en niet-gelovigen in de islam!

Citaat:
Al die verworvenheden, waarom zouden we die omverwerpen, hoeveel mensen hebben voor die rechtnen niet hun leven gegeven? Hoeveel mensen geven nu nog steeds hun leven voor vrijheid, gelijkheid en broederlijk.
Allezins niet de asielzoekers die hier de bij hun ontbrekende economische en democratische waarden vinden!

Citaat:
Als de fascisten waarden als ultra-nationalisme aanhalen zijnde ongelijkheid tussen mensen wil ik deze mensen verwijzen naar de geschienislessen van het lager onderwijs. Kijk eens in de boekjes van de kinderen, luister eens naar de nog onbezoedelde kinderen en hoor, hoor wat grote lessen je van hun kunt leren.
zeg, ipv naar de indoctrinatie te luisteren van linkse leraars zou je eens beter werken van echte wetenschappers lezen! En het islamisme is nu het gevaar! remember 11 september!

Citaat:
Ik wil leren hoe we nog meer gelijkheid kunnen brengen in deze maatschappij en in de hele wereld. Ik wil leren hoe we nog meer de boodschap van liefde kunnen verspreiden. Ik wil leren hoe we gesteende harten terug kunnen opwarmen. Om ze warm genoeg te maken dat zij ook anderen harten kunnen opwarmen. Want alleen barmhartigheid zal onze voortzetting zijn.
Amen! en zalig kerstfeest en prettig nieuwjaar!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2003, 12:11   #5
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Trouwens, kinderen al eens bezig gezien op de speelplaats ???

Al ooit van pesten gehoord ? Of het in mekaar rammen van "kameraadjes" ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2003, 12:45   #6
Spelev
Minister
 
Spelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 3.199
Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

Voila
__________________
Spelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2003, 15:35   #7
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Hebt ge al eens peuters bezig gezien ??? Gruwelijk hoe gemeen dat die tegen hun medespelertjes kunnen doen ! "Onbezoedelde kinderdertjes"... hah !
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2003, 19:34   #8
Leviathan
Provinciaal Statenlid
 
Leviathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2003
Berichten: 677
Standaard

Waarom geen nultolerantie tegenover alle criminelen? Ten eerste moet vervroegd vrijkomen afgeschaft worden. Om gevangenen aan te moedigen zich te gedragen moet men, in plaats van ze vroeger vrij te laten, ze langer vasthouden als ze het zwijn uithangen. Zogenaamde 'alternatieve straffen' zijn niet bepaald echte straffen. Een oranje overall aandoen waar in grote letters 'gestraft' op staat en kettingen rond hun enkels zodat ze nog stappen van tien centimeter kunnen zetten. Zo'n vernedering is pas een straf! Levenslang moet ook echt levenslang zijn, dus geen twaalf jaar zoals nu. Levenslange opsluiting in een cel van twee op twee meter, zonder daglicht.
Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2003, 20:33   #9
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Om de “kleine criminaliteit” (waaronder de huidige bewindslui ook auto-inbraken, handtassen- en gauwdiefstallen en afpersing op straat verstaan) en straatoverlast tegen te gaan, is het Vlaams Blok voorstander van een zo algemeen mogelijk nultolerantiebeleid. Nultolerantie houdt in dat de politie streng en doortastend optreedt tegen elke vorm van criminaliteit, gekoppeld aan een even volhardend en consequent justitiebeleid. Zo mag het niet gebeuren dat een winkeldief enkele uren na zijn betrapping reeds opnieuw wordt vrijgelaten en op de plaats van het misdrijf kan opduiken. Het Vlaams Blok is dan ook voorstander van een uitgebreider toepassing van de voorlopige hechtenis. De beperking van de administratieve aanhouding tot 24 uur moet met een eenvoudig schriftelijk of elektronisch bevel van de parketmagistraat uitgebreid kunnen worden tot 48 uur. Een efficiënt en veralgemeend snelrecht voor eenvoudige misdrijven moet er voor zorgen dat straatschuimers en boeven reeds na enkele dagen lik op stuk krijgen. Dit snelrecht moet uitgebouwd worden naar Frans voorbeeld met een verschijning voor de strafrechter binnen de vijf dagen en een maximale periode van voorarrest van twee maanden i.p.v. zeven dagen.

Elke klacht in verband met straatcriminaliteit en straatoverlast moet door de politie dadelijk in een PV worden opgenomen en worden onderzocht. Het Vlaams Blok wil dan ook een halt toeroepen aan het huidige seponeringsbeleid: de parketten moeten een transparant juridisch gevolg geven aan elk PV dat wordt opgesteld. Seponeringen dienen
beter gemotiveerd en meteen ter kennis gebracht van de slachtoffers.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2003, 22:25   #10
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
Elke Belg is gelijk voor de wet.
Dit is een principe dat ik van kindsafaan heb toe gekregen. Dit principe heeft me sterk geboeid en is vandaag één van mijn motivaties om alle mensen als gelijke te zien.

Ik hoop dat we niet terug gaan naar tijden waar vrouwen, gehandicapten, armen als een lage klasse van de samenleving waren.
Ik hoop dat we niet vervallen in een Indische casten-systeem. Want in die systemen heb je steeds nog een grotere klasse. Vergeet dit niet.

Al die verworvenheden, waarom zouden we die omverwerpen, hoeveel mensen hebben voor die rechtnen niet hun leven gegeven? Hoeveel mensen geven nu nog steeds hun leven voor vrijheid, gelijkheid en broederlijk.

Als de fascisten waarden als ultra-nationalisme aanhalen zijnde ongelijkheid tussen mensen wil ik deze mensen verwijzen naar de geschienislessen van het lager onderwijs. Kijk eens in de boekjes van de kinderen, luister eens naar de nog onbezoedelde kinderen en hoor, hoor wat grote lessen je van hun kunt leren.

Ik wil leren hoe we nog meer gelijkheid kunnen brengen in deze maatschappij en in de hele wereld. Ik wil leren hoe we nog meer de boodschap van liefde kunnen verspreiden. Ik wil leren hoe we gesteende harten terug kunnen opwarmen. Om ze warm genoeg te maken dat zij ook anderen harten kunnen opwarmen. Want alleen barmhartigheid zal onze voortzetting zijn.
goed zo! je neemt me de woorden uit de mond
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2003, 22:22   #11
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
Elke Belg is gelijk voor de wet.
Dit is een principe dat ik van kindsafaan heb toe gekregen. Dit principe heeft me sterk geboeid en is vandaag één van mijn motivaties om alle mensen als gelijke te zien.
Is heel schoon in theorie, maar waarom mag een minister of een lid van de koninklijke familie meer dan een gewone burger? En ik voel mij niet de gelijke van Dutroux of saddam hussein!

Citaat:
Ik hoop dat we niet terug gaan naar tijden waar vrouwen, gehandicapten, armen als een lage klasse van de samenleving waren.
Ik zie dat je de islam hebt afgezworen! zeer goed!

Citaat:
Ik hoop dat we niet vervallen in een Indische casten-systeem. Want in die systemen heb je steeds nog een grotere klasse. Vergeet dit niet.
een beetje zoals het onderscheid tussen gelovigen en niet-gelovigen in de islam!

Citaat:
Al die verworvenheden, waarom zouden we die omverwerpen, hoeveel mensen hebben voor die rechtnen niet hun leven gegeven? Hoeveel mensen geven nu nog steeds hun leven voor vrijheid, gelijkheid en broederlijk.
Allezins niet de asielzoekers die hier de bij hun ontbrekende economische en democratische waarden vinden!

Citaat:
Als de fascisten waarden als ultra-nationalisme aanhalen zijnde ongelijkheid tussen mensen wil ik deze mensen verwijzen naar de geschienislessen van het lager onderwijs. Kijk eens in de boekjes van de kinderen, luister eens naar de nog onbezoedelde kinderen en hoor, hoor wat grote lessen je van hun kunt leren.
zeg, ipv naar de indoctrinatie te luisteren van linkse leraars zou je eens beter werken van echte wetenschappers lezen! En het islamisme is nu het gevaar! remember 11 september!

Citaat:
Ik wil leren hoe we nog meer gelijkheid kunnen brengen in deze maatschappij en in de hele wereld. Ik wil leren hoe we nog meer de boodschap van liefde kunnen verspreiden. Ik wil leren hoe we gesteende harten terug kunnen opwarmen. Om ze warm genoeg te maken dat zij ook anderen harten kunnen opwarmen. Want alleen barmhartigheid zal onze voortzetting zijn.
Amen! en zalig kerstfeest en prettig nieuwjaar!

mr. hyoens, het is intriest om uw reactie te lezen op een dergelijke indrukwekkende post. De hypocrisie en de verzuurdheid druipt er vanaf. Je zwart-wit denken en je negationisme doen mijn kerst-diner bijna terug bovenkomen.

on topic : nultolerantie ten aanzien van Belgen van allochtone afkomst is strijdig met een van de basis waarden waarop onze Belgische samenleving gestoeld is : de gelijkheid van elke Belg voor de wet. Ik stel voor iedereen die hier 'ja' stemt op 'her'integratiecursus' te sturen.
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2003, 22:49   #12
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
Elke Belg is gelijk voor de wet.
Dit is een principe dat ik van kindsafaan heb toe gekregen. Dit principe heeft me sterk geboeid en is vandaag één van mijn motivaties om alle mensen als gelijke te zien.

Ik hoop dat we niet terug gaan naar tijden waar vrouwen, gehandicapten, armen als een lage klasse van de samenleving waren.
Ik hoop dat we niet vervallen in een Indische casten-systeem. Want in die systemen heb je steeds nog een grotere klasse. Vergeet dit niet.

Al die verworvenheden, waarom zouden we die omverwerpen, hoeveel mensen hebben voor die rechtnen niet hun leven gegeven? Hoeveel mensen geven nu nog steeds hun leven voor vrijheid, gelijkheid en broederlijk.

Als de fascisten waarden als ultra-nationalisme aanhalen zijnde ongelijkheid tussen mensen wil ik deze mensen verwijzen naar de geschienislessen van het lager onderwijs. Kijk eens in de boekjes van de kinderen, luister eens naar de nog onbezoedelde kinderen en hoor, hoor wat grote lessen je van hun kunt leren.

Ik wil leren hoe we nog meer gelijkheid kunnen brengen in deze maatschappij en in de hele wereld. Ik wil leren hoe we nog meer de boodschap van liefde kunnen verspreiden. Ik wil leren hoe we gesteende harten terug kunnen opwarmen. Om ze warm genoeg te maken dat zij ook anderen harten kunnen opwarmen. Want alleen barmhartigheid zal onze voortzetting zijn.
DE VRAAG is of jouw waarden van "gelijkheid, broederlijkheid en vrijheid" wel echt nastrevenswaardige waarden zijn. Je doet alsof deze waarden superieur zijn aan andere waarden, die we tot nu toe hadden. Je presenteert dit hier alsof door de realisering ervan, de wereld een betere plek wordt. Wel ik betwijfel dit. Ik zeg niet dat de wereld er een slechtere plek door wordt, maar de vraag is of deze waarden, en zeker de door jouw aangehaalde waarde "liefde" wel waarden zijn die door een maatschappij moeten worden toegepast. Een maatschappij is immers geen liefdadigheidsinstelling.
Ten tweede worden deze waarden hier meer en meer geaccepteerd in het westen, en gretig vermengd met allerlei Christelijke ideeën die West-Europa reeds 1500 jaar gekneed hebben. All you need is love, en men verwijst dan graag naar de evangelies. Liefde vervult de hele wet.

Al te vaak wordt dan echter vergeten dat JEZUS helemaal niet opkwam voor een "doe wat ge wilt, als de anderen er maar niet op een of andere rationeel te achterhalen manier door benadeeld worden"-moraal of ethiek. Jezus vergaf ja, gaf kansen ja, MAAR zei ook dat bepaalde dingen niet konden: GA HEEN, EN ZONDIG NIET MEER.
In onze huidige tijd hoor ik hier echter mensen als Stevaert zich opwerpen als de nieuwe christenen en presenteren ze een menselijke uitvinding, namelijk de grote verlichtingsidealen, als de kern van het evangelie. Zo wordt onze maatschappij stillaan geïndoctrineerd, en alle andere invalshoeken en oordelen worden afgedaan als ouderwets. Alles moet kunnen als ik de andere maar niet schaadt, ja toch ??? NEE.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2003, 22:54   #13
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

alvader, als dat is waar je voor staat, dan sta je toch veel verder van het West Europese gedachtengoed (cf. de nieuwe, bijna geadopteerde Europese constitutie) dan iemand als Yucel ?
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2003, 11:07   #14
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
alvader, als dat is waar je voor staat, dan sta je toch veel verder van het West Europese gedachtengoed (cf. de nieuwe, bijna geadopteerde Europese constitutie) dan iemand als Yucel ?
Ga jij vertellen dat de Europese constitutie staat voor het West-Europese gedachtengoed ??? Komaan, sinds wanneer worden "Vrijheid, gelijkheid en broederlijkheid" in Europa geproclameerd ???

Wat ik wil zeggen, is dat ik het bijvoorbeeld spijtig vind dat iemand als een S. Nimmegeers zich kandidaat stelt voor een partij als de SP.A, gewoon omdat hierdoor veel Christenen gaan denken dat de SPA ( met haar drie grote verlichtingsidealen ( SPIRIT zit trouwens ook in dit schuitje ), eigenlijk het evangelie verkondigt, en dat het dus om universele, eeuwige waarden zou gaan. Ook als je niet in het evangelie gelooft, worden deze waarden dan gefundeerd in die andere afgod: de Rede.
Misschien is dit een nieuwe vorm van Christendom, maar het is alvast niet Jezus' Christendom.

Verder wil ik erop wijzen dat aan deze "drie grote waarden" eigenlijk 1 onderliggend fundament is: het individualisme. Het individu of de mens beroept zich via deze drie waarden op een aantal mensenrechten, waardoor HIJ /ZIJ zich ten volle zou kunnen ontplooien.
Wel ik geloof dat de "mens" zich pas ten volle kan ontplooien wanneer hij zijn identiteit haalt uit een traditie die hem gegeven is. Natuurlijk is deze traditie of cultuur een dynamisch gegeven, maar ergens is er een niet te definiëren kern.

Tenslotte wil ik aanstippen dat Yücel een ongeoorloofde sprong maakt van "Alle mensen gelijk VOOR DE WET", naar "Alle mensen zien als gelijken".
Daarbij komt nog dat mensen niet gelijk zijn. Ik ben een man, kan dus geen kinderen baren. Waarom zou ik dan mensen moeten zien als gelijken? Geef ik me dan niet over aan begripshallucinaties.
__________________
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2003, 12:06   #15
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
alvader, als dat is waar je voor staat, dan sta je toch veel verder van het West Europese gedachtengoed (cf. de nieuwe, bijna geadopteerde Europese constitutie) dan iemand als Yucel ?
Ga jij vertellen dat de Europese constitutie staat voor het West-Europese gedachtengoed ??? Komaan, sinds wanneer worden "Vrijheid, gelijkheid en broederlijkheid" in Europa geproclameerd ???
vertrekkend van de vaststelling dat cultuur een dynamisch gegeven is, denk ik dat je toch mag stellen dat 't voorstel tot Europese constitutie (want uiteraard nog niet goedgekeurd) een behoorlijk goeie reflectie is van het geheel der basiswaarden en normen die op dit ogenblik aan de basis van de samenlevingen in Europa liggen. Het is uiteindelijk toch een werkdocument dat werd samengesteld door de vertegenwoordigers van de verschilende lidstaten. En dit is natuurlijk gebaseerd op een eeuwenlange traditie, waarbij er inderdaad stroomversnellingen zijn opgetreden zoals de Franse revolutie.


[quote="Alvader"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Wat ik wil zeggen, is dat ik het bijvoorbeeld spijtig vind dat iemand als een S. Nimmegeers zich kandidaat stelt voor een partij als de SP.A, gewoon omdat hierdoor veel Christenen gaan denken dat de SPA ( met haar drie grote verlichtingsidealen ( SPIRIT zit trouwens ook in dit schuitje ), eigenlijk het evangelie verkondigt, en dat het dus om universele, eeuwige waarden zou gaan. Ook als je niet in het evangelie gelooft, worden deze waarden dan gefundeerd in die andere afgod: de Rede.
Misschien is dit een nieuwe vorm van Christendom, maar het is alvast niet Jezus' Christendom.


Verder wil ik erop wijzen dat aan deze "drie grote waarden" eigenlijk 1 onderliggend fundament is: het individualisme. Het individu of de mens beroept zich via deze drie waarden op een aantal mensenrechten, waardoor HIJ /ZIJ zich ten volle zou kunnen ontplooien.
Wel ik geloof dat de "mens" zich pas ten volle kan ontplooien wanneer hij zijn identiteit haalt uit een traditie die hem gegeven is. Natuurlijk is deze traditie of cultuur een dynamisch gegeven, maar ergens is er een niet te definiëren kern.

Tenslotte wil ik aanstippen dat Yücel een ongeoorloofde sprong maakt van "Alle mensen gelijk VOOR DE WET", naar "Alle mensen zien als gelijken".
Daarbij komt nog dat mensen niet gelijk zijn. Ik ben een man, kan dus geen kinderen baren. Waarom zou ik dan mensen moeten zien als gelijken? Geef ik me dan niet over aan begripshallucinaties.

je hebt natuurlijk gelijk dat de onderliggende gedachte aan die drie basiswaarden het 'individualisme' is . Meer bepaald wordt iedereen als individu erkend met een aantal onvervreembare rechten (en plichten), en niet zozeer als déél van een geheel (cf. het kastensysteem waarnaar Yucel verwijst). Ik vind dat net één van de grote verworvenheden in onze West Europese geschiedenis. Maar, niets sluit toch uit uit dat je je als mens, om tot vervollediging te komen, baseert op een bepaalde traditie. Dat je je bepaalde cultuurtrekken aanmatigt om tot je vervollediging te komen. Nergens toch zit er in die theorie van het individualisme een aanwijzing dat men bepaalde tradities niet mag onderhouden ?

Het gaat trouwens niet zozeer om fysische ongelijkheid (man die geen kinderen kan baren) . Het gaat erom dat alle mensen als gelijke subjecten hun rechten kunnen laten gelden, en dat er géén verschillende stromingen ontstaan.. gelijkheid van kansen, maw.. Wat je dan met die kansen doet, dat is andere koek.. (natuurlijk zal niet iedereen hetzelfde resultaat boeken, maar dat hoeft ook niet).
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2004, 23:56   #16
El Cid
Gouverneur
 
El Cid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2003
Locatie: België
Berichten: 1.380
Standaard

Ja! Strenge straffen voor iedere crimineel. Allochtoon of autochtoon.
__________________
[size=7][/size]
[size=7]België is en blijft[/size]
El Cid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2004, 00:10   #17
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Ja! Strenge straffen voor iedere crimineel. Allochtoon of autochtoon.
Volledig mee eens. Maar zolang links hier de plak zwaait zal er van nultolerantie niet veel in huis komen vrees ik.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2004, 21:48   #18
Leviathan
Provinciaal Statenlid
 
Leviathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2003
Berichten: 677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Ja! Strenge straffen voor iedere crimineel. Allochtoon of autochtoon.
Volledig mee eens. Maar zolang links hier de plak zwaait zal er van nultolerantie niet veel in huis komen vrees ik.
Uiteraard niet. Criminaliteit aanpakken is namelijk een extreem rechts standpunt dus moet je daarover zwijgen. Het is veel beter criminelen een berisping te geven en hoogstens een paar dagen de straat te laten vegen. Ze zullen hun lesje dan wel geleerd hebben en zich gedragen.
__________________

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 01:13   #19
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

dus ook nultolerantie voor collaborateurs, of is een harde aanpak van de misdaad selectief?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 03:22   #20
KAHRAMAN Yücel
Schepen
 
Geregistreerd: 23 oktober 2003
Locatie: Beringen
Berichten: 436
Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Ik heb deze week iemand tegengekomen die een week geleden uit de gevangenis is gekomen.
Hij zei me het volgende: "Ik dacht dat ik een serieuze probleemmaker was, daar kom je pas echte gansters tegen, je moet mijn adressenboek eens zien."
Dus die man is uit de gevangenis gekomen met een hele boel nieuwe gangstervrienden, nieuwe criminele plannen en met veel haat voor de polietiediensten. Hij is heel wat van zijn rechten verloren zoals werkloosheidsvergoeding, als hij na een paar dagen interimwerk naar huis mag vertrekken bijvoorbeeld. Ik geloof dat die man in de kortste tijd terug op roverspad zal belanden.
Hij vond zijn straf in de gevangenis wel heel zwaar. Toch helpt het blijkbaar bij de meesten niet. Eenmaal dief, voor altijd dief: is voor sommige mensen blijkbaar de enige uitweg na een grote blunder-keuze in hun leven.

Er bestaat ook een preventieve weg: zorgen dat mensen geen straffijten uithalen. Daarvoor is goede opvoeding, scholing, zorg, kansen en insluiting nodig. Als we dit allemaal meer en meer zouden implimenteren in onze samenleving dan geloof ik dat we al heel wat criminelen armer en leefbare buurten rijker zullen zijn in de toekomst.

Er zal altijd uitschot zijn tussen de mensen en daarom moet natuurlijk een zinnige en menswaardige gevangenisstraf blijven bestaan. Kwestie van menselijkheid tegelijk met bescherming van de maatschappij realiseren.
__________________
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be