Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 26 februari 2015, 12:53   #81
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
over intentieprocessen gesproken...
tja, op een gegeven moment moet je wel een gevolgtrekking durven nemen. als er maar geen antwoord komt op een vraag.....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 26 februari 2015, 12:54   #82
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
We hebben het hier niet over individuele anecdotiek, maar over politiek. Als ik op jouw voorbeeld van de hond verderbouw: stel je voor dat de automobilist die jouw hond overrijdt levenslang of de doodstraf krijgt, terwijl de automobilist die 10 mensen doodreed op de ring van Brussel vrijuit gaat en zelfs zijn rijbewijs niet moet inleveren.

Zou je dat dan een faire uitspraak vinden?
Dat is iets dat u er zelf aan breidt. Natuurlijk niet en dat heeft er niets met te maken. Mensen vinden van nature hun eigen kring en nabijheid belangrijker.

Het is voor die Afrikanen wiens dochter is ontvoerd in Nigeria ook veel belangrijker dan aanslagen in Europa. Als we uw raison moeten volgen zijn dat dan ook racisten.
Gipsy is offline  
Oud 26 februari 2015, 12:58   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
in jouw woorden dan: ik heb jou nog niet het geweld van Babbar Khalsa zien veroordelen, jij keurt dat geweld dus goed.
Dat geweld hoort nochtans ook onder ALLE andere geweld.
Het ene geweld is echter het andere niet.
Het ene geweld lokt wel het andere uit.

Of bedoel je dat de moordenaars van Charly Hebdo geen haarbreed in de weg had mogen gelegd worden?

Dat de politie en het leger geen moslimterroristen mogen omleggen als ze onschuldigen vermoorden?

Dat IK mij niet zou mogen wapenen tegen moslimterroristen die Allah-weet-waar in Belgique aanslagen beramen?

Doe toch je ogen open mens, vooraleer jouw onschuldige lammetjes van muzelratten ze sluiten!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 februari 2015, 13:04   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is iets dat u er zelf aan breidt. Natuurlijk niet en dat heeft er niets met te maken. Mensen vinden van nature hun eigen kring en nabijheid belangrijker.

Het is voor die Afrikanen wiens dochter is ontvoerd in Nigeria ook veel belangrijker dan aanslagen in Europa. Als we uw raison moeten volgen zijn dat dan ook racisten.
In Europa wordt een mensenleven hoe dan ook meer naar waarde geschat dan in de Afrikaanse en Arabische wereld.
Hier worden geen homo's van de toren gegooid, geen "ontrouwe" vrouwen gestenigd, of geen bloedwraak genomen op kinderen die weigeren met een pedofiel te trouwen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 februari 2015, 13:04   #85
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat is iets dat u er zelf aan breidt. Natuurlijk niet en dat heeft er niets met te maken. Mensen vinden van nature hun eigen kring en nabijheid belangrijker.

Het is voor die Afrikanen wiens dochter is ontvoerd in Nigeria ook veel belangrijker dan aanslagen in Europa. Als we uw raison moeten volgen zijn dat dan ook racisten.
Racisme is geen zaak van individuele affecten, het is een systemisch gegeven. In het voorbeeld van je hond ben je natuurlijk voorstander van het strenger straffen van de automobilist die verantwoordelijk is voor de dood van 10 mensen dan voor de automobilist die verantwoordelijk is voor het overrijden van je hond, ook al ben je emotioneel meer betrokken bij je hond dan bij 10 onbekenden.

Dat komt omdat je naast gevoelens voor je hond ook standaarden hebt van universele rechtvaardigheid: wie 10 mensen doodt, verdient een zwaardere straf dan wie 1 hond doodt.

Welnu, op dezelfde dag stierven in Parijs een tiental en in Nigeria een duizendtal mensen. De massamedia op alle continenten spraken dagenlang over niets anders dan over dat tiental in Parijs, maar er was nauwelijks een medium dat over de vermoorde Nigerianen sprak. Er was een gigantische betoging waar ook veel staats- en regeringsleiders uit Afrika en alle andere continenten deelnamen voor het tiental in Parijs, maar voor het duizendtal Nigerianen was er niets.

Uiteraard voel je je als Belg die op een boogscheut van Parijs woont emotioneel meer betrokken bij de doden in Parijs: het is veel dichterbij, tastbaarder en je kan je gemakkelijker in hun situatie verzetten, terwijl je je spontaan veel minder identificeert met arme mensen in Afrika. Dat geldt uiteraard ook voor mij.

Naast die spontane affecten en identificatie hebben we echter ook algemene principes van universele rechtvaardigheid en als we een beetje nadenken en afstand nemen, dan stellen we vast dat die situatie onrechtvaardig, discriminerend en racistisch is: het leven van zwarte mensen is op onze aardbol anno 2015 nog altijd minder waard dan dat van blanke mensen.

Dat is en blijft onrechtvaardig, hoezeer we ons ook meer met die gepriviligieerde blanken kunnen identificeren. Het gaat dus niet om racistische mensen, maar om een racistisch systeem waar we allen willens of nillens deel van uitmaken, mijzelf inbegrepen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 26 februari 2015, 13:19   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is een racistische reactie. Omdat Nigerianen zwart zijn, mogen ze afgemaakt worden. Omdat Syriërs geen Indo-Europese taal spreken, mogen ze afgemaakt worden, ook als ze een Christelijke godsdienst aanhangen die in theorie ook in Europa nog wordt beleden.
Wie maakt Nigerianen en Syriërs af omdat ze zwart zijn of geen Indo-Europese taal spreken?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 februari 2015, 13:26   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Racisme is geen zaak van individuele affecten, het is een systemisch gegeven. In het voorbeeld van je hond ben je natuurlijk voorstander van het strenger straffen van de automobilist die verantwoordelijk is voor de dood van 10 mensen dan voor de automobilist die verantwoordelijk is voor het overrijden van je hond, ook al ben je emotioneel meer betrokken bij je hond dan bij 10 onbekenden.

Dat komt omdat je naast gevoelens voor je hond ook standaarden hebt van universele rechtvaardigheid: wie 10 mensen doodt, verdient een zwaardere straf dan wie 1 hond doodt.

Welnu, op dezelfde dag stierven in Parijs een tiental en in Nigeria een duizendtal mensen. De massamedia op alle continenten spraken dagenlang over niets anders dan over dat tiental in Parijs, maar er was nauwelijks een medium dat over de vermoorde Nigerianen sprak. Er was een gigantische betoging waar ook veel staats- en regeringsleiders uit Afrika en alle andere continenten deelnamen voor het tiental in Parijs, maar voor het duizendtal Nigerianen was er niets.

Uiteraard voel je je als Belg die op een boogscheut van Parijs woont emotioneel meer betrokken bij de doden in Parijs: het is veel dichterbij, tastbaarder en je kan je gemakkelijker in hun situatie verzetten, terwijl je je spontaan veel minder identificeert met arme mensen in Afrika. Dat geldt uiteraard ook voor mij.

Naast die spontane affecten en identificatie hebben we echter ook algemene principes van universele rechtvaardigheid en als we een beetje nadenken en afstand nemen, dan stellen we vast dat die situatie onrechtvaardig, discriminerend en racistisch is: het leven van zwarte mensen is op onze aardbol anno 2015 nog altijd minder waard dan dat van blanke mensen.

Dat is en blijft onrechtvaardig, hoezeer we ons ook meer met die gepriviligieerde blanken kunnen identificeren. Het gaat dus niet om racistische mensen, maar om een racistisch systeem waar we allen willens of nillens deel van uitmaken, mijzelf inbegrepen.
Niemand belet de arme Nigerianen om betogingen tegen het blanke racisme te organiseren in eigen land.

Maar wat doen ze wel in andermans land?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 3 maart 2015, 15:52   #88
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
Dan moet je godsdienstvrijheid afschaffen. In de bijbel staan ook veel uitspraken die tot geweld tegen andersdenkenden kunnen aanzetten.
En nog veel last gehad onlangs van wat er in de bijbel staat?
"Godsdienst" is misschien aan een nieuwe definitie toe? De islam zie ik niet als een godsdienst maar als een oorlogsmachine!
Er is blijkbaar maar één "godsdienst" in de wereld die teweeg brengt wat de islam doet!
De nazi's hadden ook dat spelletje moeten spelen en "het nazisme" een godsdienst noemen! Dan liepen ze hier waarschijnlijk ook nog rond!
andev is offline  
Oud 3 maart 2015, 18:19   #89
schaakspeler
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En nog veel last gehad onlangs van wat er in de bijbel staat? De islam zie ik niet als een godsdienst maar als een oorlogsmachine!
Van het katholicisme heb ik persoonlijk weinig last gehad ... trouwens evenmin van de islam - behalve dan enige verontwaardiging over bepaalde excessen, zoals ik die ook voel als ik (zoals gisterenavond op ZDF) bv een documentaire kijk over de heksenvervolgingen.
Citaat:
De nazi's hadden ook dat spelletje moeten spelen en "het nazisme" een godsdienst noemen! Dan liepen ze hier waarschijnlijk ook nog rond!
Er lopen er anders nog meer dan genoeg rond en hun gedachtengoed en manier van "redeneren" slaat me vaak met verstomming - zelfs op dit forum.
schaakspeler is offline  
Oud 3 maart 2015, 18:29   #90
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
Van het katholicisme heb ik persoonlijk weinig last gehad ... trouwens evenmin van de islam - behalve dan enige verontwaardiging over bepaalde excessen, zoals ik die ook voel als ik (zoals gisterenavond op ZDF) bv een documentaire kijk over de heksenvervolgingen.

Er lopen er anders nog meer dan genoeg rond en hun gedachtengoed en manier van "redeneren" slaat me vaak met verstomming - zelfs op dit forum.
Eerst, ZDF, dat is iets anders van kaliber dan de BRT en de VTM nietwaar?

Verder, Heb je 'De Heksenhamer' gelezen van Institoris?

Natuurlijk, Institoris, de inquisitie, de heksenvervolgingen, dat is allemaal lang geleden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 3 maart 2015, 18:59   #91
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
Van het katholicisme heb ik persoonlijk weinig last gehad ... trouwens evenmin van de islam - behalve dan enige verontwaardiging over bepaalde excessen, zoals ik die ook voel als ik (zoals gisterenavond op ZDF) bv een documentaire kijk over de heksenvervolgingen.

Er lopen er anders nog meer dan genoeg rond en hun gedachtengoed en manier van "redeneren" slaat me vaak met verstomming - zelfs op dit forum.
Dat is toch rap gezegd en geschreven! Geef eens een paar zinnige voorbeelden, die "nazi's" op het forum! Er zijn inderdaad beweringen gedaan door bepaalde lieden die met verstomming slaan...in alle richtingen!

Laatst gewijzigd door andev : 3 maart 2015 om 19:01.
andev is offline  
Oud 4 maart 2015, 00:42   #92
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

2 !!!!!!!!!

Laatst gewijzigd door werkman : 4 maart 2015 om 00:50.
werkman is offline  
Oud 4 maart 2015, 11:53   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
Van het katholicisme heb ik persoonlijk weinig last gehad ... trouwens evenmin van de islam - behalve dan enige verontwaardiging over bepaalde excessen, zoals ik die ook voel als ik (zoals gisterenavond op ZDF) bv een documentaire kijk over de heksenvervolgingen.

Er lopen er anders nog meer dan genoeg rond en hun gedachtengoed en manier van "redeneren" slaat me vaak met verstomming - zelfs op dit forum.
De verstomming heeft bij jou wel zéér selectief toegeslagen.

Het gedachtegoed van Multidinges is jou in alle geval geen reactie waard.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 4 maart 2015, 15:04   #94
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

http://www.gva.be/cnt/dmf20150304_01...s-zwart-schaap

Vader Belkacem overweegt om terug naar Marokko te gaan.
Ik vind dat een goed idee.
Pericles is offline  
Oud 4 maart 2015, 15:22   #95
schaakspeler
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De verstomming heeft bij jou wel zéér selectief toegeslagen.
Het gedachtegoed van Multidinges is jou in alle geval geen reactie waard.
Hoezo selectief? Ik reageerde gewoon op "De nazi's hadden ook dat spelletje moeten spelen en het nazisme een godsdienst noemen! Dan liepen ze hier waarschijnlijk ook nog rond!".
Welk gedachtegoed van Multidinges?
schaakspeler is offline  
Oud 4 maart 2015, 18:23   #96
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
http://www.gva.be/cnt/dmf20150304_01...s-zwart-schaap

Vader Belkacem overweegt om terug naar Marokko te gaan.
Ik vind dat een goed idee.
Beloven...beloven...
Maar doen zal er wel niet bij zijn!
En zijn lieve zoon mag weer als een slachtoffer worden opgevoerd!
Als die kwast de ellende uit de wereld wil helpen, waarom begint hij dan niet in zijn eigen land(en), want daar is nog veel meer werk aan de winkel!
andev is offline  
Oud 4 maart 2015, 21:05   #97
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MultiMAN Bekijk bericht
met kogels doorzeven tot er van discriminatie van andersdenkenden geen sprake meer kan zijn.
En toen was er niets (meer) , en ook dat werd gediscrimineerd !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be