Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 maart 2015, 09:55   #281
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je hebt in de vorige postings heel duidelijk aangetoond dat je de Psalmen niet kende. Laat mij toe dus toe eventjes te lachen met uw bewering.

Een, twee, drie:
Ja, dat vind ik ook opvallend. Ge zou toch denken dat die fundamentalisten dat allemaal letterlijk van buiten kennen. Niet dus.
Met Drukazz is dat net hetzelfde. Zogezegd Christen, maar het NT is hem onbekend.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En neen, ook de Chinezen of de Indiërs hebben geen weet van zulke massale weerekerende bevingen in hun geschiedenis.
Dat klopt in elk geval voor de Chinezen. Eli heeft hier ooit eens beweerd dat het Chinese teken voor 'vloed' (洪) een verwijzing is naar Noah. Nu ken ik net genoeg Chinees om te weten dat dat niet klopt. Voor de rest heb ik me geïnformeerd, en hoewel de Chinezen wel legenden kennen over overstromingen, is er geen enkele Chinese legende dat enige gelijkenis heeft met het verhaal van Noach. Eli verkoopt 'BS' en weet dat perfect.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Maar ik besef wel dat dit uw hele denkwereld onverhoopt gooit, en dus onmogelijk te vatten is.
Van gedacht veranderen is voor iedereen moeilijk, maar voor fundamentalisten een onmogelijke intellectuele inspanning.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 09:59   #282
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat klopt in elk geval voor de Chinezen. Eli heeft hier ooit eens beweerd dat het Chinese teken voor 'vloed' (洪) een verwijzing is naar Noah. Nu ken ik net genoeg Chinees om te weten dat dat niet klopt. Voor de rest heb ik me geïnformeerd, en hoewel de Chinezen wel legenden kennen over overstromingen, is er geen enkele Chinese legende dat enige gelijkenis heeft met het verhaal van Noach.
Bs'd

In het verre oosten zien we het vloedverhaal allereerst terug in de mythen van de oude chinezen. (13) Zij vertellen hoe de mens ooit in vrede op de aarde leefde, totdat er een grote catastrophe plaatsvond. De lucht spleet open en het begon hevig te regenen; binnen korte tijd was de aarde bedekt met kolkende waterstromen. Tegelijkertijd braken de vulkanen open die kokend hete lava op de aarde lieten neerdalen. De aarde zou volledig verwoest worden, maar gelukkig had Nuwa besloten de wereld te redden. Nuwa repareerde de scheuren in de lucht waardoor de regen stopte, en maakte dammen op aarde waardoor de vloed werd tegengehouden. Toen de mensheid in veiligheid gebracht was nam Nuwa afscheid van de andere goden en verdween voor altijd. Volgens andere versies van de mythe zou Nuwa ontkomen zijn in een boot. Na de vloed zou Nuwa de eerste mens hebben voortgebracht uit klei.

De naam van de chinese vloedoverlevende Nuwa, kent grote overeenkomst met de naam Noach. Nuwa wordt in de chinese mythen niet alleen gezien als vloedheld, maar ook als een belangrijke voorvader van de mensheid. Nuwa was de vader van drie zonen (net als Noach) die zijn heerschappij overnamen. Noorbergen zegt hierover: “Drie legendarische mannen volgden Nuwa op; er wordt vaak aan hen gerefereerd als helden, vorsten, of koningen, en zij overbrugden de periode tussen de Oude Man (Nuwa) en de eerste chinese dynastieën; de Hsia, de Shang, en de Chou. Is het mogelijk dat Nuwa en Noach van de bijbel dezelfde zijn? (14)

De vloed is tot op vandaag een centraal thema onder veel stammen en etnische groepen in China: De Han, Yi, Bai, Hani, Naxi, Lahu, Miao, Jinuo, Yal, She, Li, Shui, Dong, Zhuang, Buyi, Goashan, Gelao, Bengling, en Wa - allemaal zijn ze van mening dat de mensheid is voortgekomen uit de overlevenden van de vloed. (17) Sommige van deze overleveringen zijn sterk vervaagd, zoald die van Lusu uit Noordwest – Yunnan (China). Zij vertellen hoe twee weeskinderen door gouden volgels werden gewaarschuwd voor de vloed, en de ramp overleefden in een pompoen. Na de vloed trokken de kinderen van de weeskinderen verschillende richtingen op en werden zo de voorouders van alle volken. Andere mythen hebben meer herkenbare elementen, zoals die van de Yi (vroeger wel Lolo genoemd) uit Zuidwest China. Zij beschrijven hoe de mensen voor de vloed slecht en goddeloos waren, op Du-mu na, die werd gered op een houtblok, met zijn vier zonen en enkele otters, wilde eenden en andere dieren. Du-mu wordt door de Yi aanbeden als hun voorvader, en bijna alle Yi-legendes beginnen met een verwijzing naar Du-mu of de vloed. (18)

13. Bingham J. “Chinese Myths”, Windmill books New York, 2009 p 16

14. Noorbergen R. “Secrets of the Lost Races”, Teach Services inc, 2001, p 7

17. Honko L. “Religion, Myth, and Folklore in the Worlds Epics: the Kaleva and its Predecesssors”, Walter de Gruyter, 19990, p 507

Voor een uitgebreide analyse van oude Chinese vloedmythen, zie: Lewis, M.E. “The Floood Myths of Early China” SUNY press 2006

18. Kemp E.G., “Chinese Mettle”, Cosimo inc 2005, p 133

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 31 maart 2015 om 10:00.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 10:05   #283
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Dat klopt in elk geval voor de Chinezen. Eli heeft hier ooit eens beweerd dat het Chinese teken voor 'vloed' (洪) een verwijzing is naar Noah. Nu ken ik net genoeg Chinees om te weten dat dat niet klopt. Voor de rest heb ik me geïnformeerd, en hoewel de Chinezen wel legenden kennen over overstromingen, is er geen enkele Chinese legende dat enige gelijkenis heeft met het verhaal van Noach. Eli verkoopt 'BS' en weet dat perfect.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

In het verre oosten zien we het vloedverhaal allereerst terug in de mythen van de oude chinezen. (13) Zij vertellen hoe de mens ooit in vrede op de aarde leefde, totdat er een grote catastrophe plaatsvond. De lucht spleet open en het begon hevig te regenen; binnen korte tijd was de aarde bedekt met kolkende waterstromen. Tegelijkertijd braken de vulkanen open die kokend hete lava op de aarde lieten neerdalen. De aarde zou volledig verwoest worden, maar gelukkig had Nuwa besloten de wereld te redden. Nuwa repareerde de scheuren in de lucht waardoor de regen stopte, en maakte dammen op aarde waardoor de vloed werd tegengehouden. Toen de mensheid in veiligheid gebracht was nam Nuwa afscheid van de andere goden en verdween voor altijd. Volgens andere versies van de mythe zou Nuwa ontkomen zijn in een boot. Na de vloed zou Nuwa de eerste mens hebben voortgebracht uit klei.

De naam van de chinese vloedoverlevende Nuwa, kent grote overeenkomst met de naam Noach. Nuwa wordt in de chinese mythen niet alleen gezien als vloedheld, maar ook als een belangrijke voorvader van de mensheid. Nuwa was de vader van drie zonen (net als Noach) die zijn heerschappij overnamen. Noorbergen zegt hierover: “Drie legendarische mannen volgden Nuwa op; er wordt vaak aan hen gerefereerd als helden, vorsten, of koningen, en zij overbrugden de periode tussen de Oude Man (Nuwa) en de eerste chinese dynastieën; de Hsia, de Shang, en de Chou. Is het mogelijk dat Nuwa en Noach van de bijbel dezelfde zijn? (14)

De vloed is tot op vandaag een centraal thema onder veel stammen en etnische groepen in China: De Han, Yi, Bai, Hani, Naxi, Lahu, Miao, Jinuo, Yal, She, Li, Shui, Dong, Zhuang, Buyi, Goashan, Gelao, Bengling, en Wa - allemaal zijn ze van mening dat de mensheid is voortgekomen uit de overlevenden van de vloed. (17) Sommige van deze overleveringen zijn sterk vervaagd, zoald die van Lusu uit Noordwest – Yunnan (China). Zij vertellen hoe twee weeskinderen door gouden volgels werden gewaarschuwd voor de vloed, en de ramp overleefden in een pompoen. Na de vloed trokken de kinderen van de weeskinderen verschillende richtingen op en werden zo de voorouders van alle volken. Andere mythen hebben meer herkenbare elementen, zoals die van de Yi (vroeger wel Lolo genoemd) uit Zuidwest China. Zij beschrijven hoe de mensen voor de vloed slecht en goddeloos waren, op Du-mu na, die werd gered op een houtblok, met zijn vier zonen en enkele otters, wilde eenden en andere dieren. Du-mu wordt door de Yi aanbeden als hun voorvader, en bijna alle Yi-legendes beginnen met een verwijzing naar Du-mu of de vloed. (18)

13. Bingham J. “Chinese Myths”, Windmill books New York, 2009 p 16

14. Noorbergen R. “Secrets of the Lost Races”, Teach Services inc, 2001, p 7

17. Honko L. “Religion, Myth, and Folklore in the Worlds Epics: the Kaleva and its Predecesssors”, Walter de Gruyter, 19990, p 507

Voor een uitgebreide analyse van oude Chinese vloedmythen, zie: Lewis, M.E. “The Floood Myths of Early China” SUNY press 2006

18. Kemp E.G., “Chinese Mettle”, Cosimo inc 2005, p 133
kwa afgang kan deze ook weer tellen...
Maar heu ging het niet over de tweestaten oplossing?
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 12:47   #284
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Die Nu Wa was blijkbaar een vrouw-met-slangenstaart die neukte met haar broer.

Toch raar dat Eli zo'n dingen altijd weg laat uit zijn uitleg
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 13:02   #285
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
kwa afgang kan deze ook weer tellen...
Maar heu ging het niet over de tweestaten oplossing?
Wat afgang? Ik spreek Chinees, en heb het aan verschillende Chinezen gevraagd. Die hebben het voor alle duidelijkheid nog eens opgezocht en die zeggen dat het allemaal BS is.
Gij moogt een fundamentalistische Hollander geloven. Ik geloof de Chinezen.

Tenzij gij ook gelooft in Noach? Denkt gij dat die echt bestaan heeft? Dat dat verhaal 'waar' is?

En zoals gewoonlijk als ik u een ambetante vraag stel zal ik geen antwoord krijgen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 13:09   #286
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat afgang? Ik spreek Chinees, en heb het aan verschillende Chinezen gevraagd. Die hebben het voor alle duidelijkheid nog eens opgezocht en die zeggen dat het allemaal BS is.
Gij moogt een fundamentalistische Hollander geloven. Ik geloof de Chinezen.

Tenzij gij ook gelooft in Noach? Denkt gij dat die echt bestaan heeft? Dat dat verhaal 'waar' is?

En zoals gewoonlijk als ik u een ambetante vraag stel zal ik geen antwoord krijgen.
Bs'd

Zoals gewoonlijk moeten we jou maar weer op je woord geloven en kom je met nul komma geen onderbouwing.

Ik geef volop bronnen.

Dus het moge duidelijk zijn wie er gelijk heeft en wie er dingen uit zijn duim loopt te zuigen.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 13:11   #287
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
De bergen waren veel lager dan nu, er kwam water ook uit de aarde vandaan, en toen stond de hele boel onder water.
HAHAHA

Je kent je eigen sprookjesboek niet eens.



Man man man, val je hier toch even door de mand.
En dan bij hoog en laag blijven beweren dat je de torah bestudeert.
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 13:18   #288
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Hier is een wat recentere bron voor je; Science Daily van 2008:

http://www.sciencedaily.com/releases...0611144021.htm

Date:
June 12, 2008
Source:
Florida State University
Summary:

About 15,000 feet up on Tibet's desolate Himalayan-Tibetan Plateau, an international research team was surprised to find thick layers of ancient lake sediment filled with plant, fish and animal fossils typical of far lower elevations and warmer, wetter climates.

Back at the FSU-based National High Magnetic Field Laboratory, analysis of carbon and oxygen isotopes in the fossils revealed the animals' diet (abundant plants) and the reason for their demise during the late Pliocene era in the region (a drastic climate change). Paleo-magnetic study determined the sample's age (a very young 2 or 3 million years old).

That fossil evidence from the rock desert and cold, treeless steppes that now comprise Earth's highest land mass suggests a literally groundbreaking possibility:

Major tectonic changes on the Tibetan Plateau may have caused it to attain its towering present-day elevations -- rendering it inhospitable to the plants and animals that once thrived there -- as recently as 2-3 million years ago, not millions of years earlier than that, as geologists have generally believed. The new evidence calls into question the validity of methods commonly used by scientists to reconstruct the past elevations of the region.

Dus, zoals zij ook helder en duidelijk zeggen, die bergen kunnen niet hun huidige hoogte bereikt hebben eerder dan 2 of 3 miljoen jaar geleden.
En dus GEEEN 6000 jaar geleden.


__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 14:23   #289
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Je mag lachen zoveel als je wil, maar dat voegt natuurlijk helemaal niks toe aan de discussie.

Feit is dat er nergens in de Bijbel staat dat de bergen in het begin geschapen werden, en daarna nooit meer hoger werden.

En hoe hard je ook lacht, die feiten veranderen niet.

Ik zou veel meer onder de indruk zijn als je, in plaats van te lachen als een hyena, onderbouwing geeft. Maar dat schijnt niet mogelijk te zijn.
Ik hoef niks te onderbouwen, het staat gewoon in de Bijbel geschreven. En laat dat nu juist het verschil zijn tussen jou en ik: de kennis van de Bijbel.

Over hyena's gesproken, ben je er al uit hoe je een hyena kunt fokken vanuit twee honden?

Citaat:
Nee, dat besef ik niet, en dat is ook niet zo.



Doe dat dan maar even. Ik ben benieuwd.



En varkens kunnen vliegen.



Logisch nadenken is ook niet je sterke kant.
Ik zie dat uw argumentatie (nou ja, argumentatie...) hoge toppen scheert...

Citaat:
De bergen waren veel lager dan nu, er kwam water ook uit de aarde vandaan, en toen stond de hele boel onder water.
Maar je kan nog steeds niet zeggen waar al dat water naartoe is gegaan.
Want het bolletje op uw kaart geeft aan dat er meer dan onvoldoende water was om de hele aarde met een massa bijkomend water van 3000 m (volgens jou) hoog te bedekken

Citaat:
Vage beweringen dat er onderbouwingen zijn daar heb ik niks aan, ik wil de onderbouwingen zien.
Jij wilt enkel zien wat in jouw kraam past. Ik zie niet in waarom ik naar ongeveer alle geologen van de laatste 25 jaar zou moeten verwijzen.

Citaat:
En denk je dat die fossielen ineens ipv max 2 miljoen jaar oud, ineens 250 miljoen jaar oud zijn geworden?

Hier is een wat recentere bron voor je; Science Daily van 2008:

http://www.sciencedaily.com/releases...0611144021.htm

Date:
June 12, 2008
Source:
Florida State University
Summary:

About 15,000 feet up on Tibet's desolate Himalayan-Tibetan Plateau, an international research team was surprised to find thick layers of ancient lake sediment filled with plant, fish and animal fossils typical of far lower elevations and warmer, wetter climates.

Back at the FSU-based National High Magnetic Field Laboratory, analysis of carbon and oxygen isotopes in the fossils revealed the animals' diet (abundant plants) and the reason for their demise during the late Pliocene era in the region (a drastic climate change). Paleo-magnetic study determined the sample's age (a very young 2 or 3 million years old).

That fossil evidence from the rock desert and cold, treeless steppes that now comprise Earth's highest land mass suggests a literally groundbreaking possibility:

Major tectonic changes on the Tibetan Plateau may have caused it to attain its towering present-day elevations -- rendering it inhospitable to the plants and animals that once thrived there -- as recently as 2-3 million years ago, not millions of years earlier than that, as geologists have generally believed. The new evidence calls into question the validity of methods commonly used by scientists to reconstruct the past elevations of the region.

Dus, zoals zij ook helder en duidelijk zeggen, die bergen kunnen niet hun huidige hoogte bereikt hebben eerder dan 2 of 3 miljoen jaar geleden.
Ik vrees dat je niet goed gelezen hebt wat er geschreven is...

Nu ja, laten we stellen dat zij gelijk heeft, en dat het Tibetaans Plateau zijn huidige hoogte zo'n 2.000.000 jaar geleden min of meer heeft bereikt. Dat bewijst nog steeds dat de Himalaya op het ogenblik van de Zondvloed wel degelijk haar huidige hoogte had, gezien de Zondvloed waarschijnlijk zo'n 6000 jaar geleden heeft plaatsgevonden.

Citaat:
En er wordt ook heel duidelijk bij gezegd: DOOR HET NIEUWE BEWIJS (wat dus al zou oud was als mijn bronnen van 80 jaar geleden) WORDT DE BEWIJSKRACHT VOOR DE GEWOONLIJK GEBRUIKTE METHODEN OM DE OPHEFFING VAN DE BERGEN TE RECONSTRUEREN IN TWIJFEL GETROKKEN.

Oftewel, er wordt hier gewoon gezegd dat de "wetenschap" die beweert dat de himalaya 50 of 250 miljoen jaar oud zijn, dat die het gewoon bij het verkeerde eind hebben, en dat van hun bewijsvoering niks klopt.
Je verwart heel duidelijk het model van datatie van stenen, en het model van opheffing van die bewuste stenen.

Citaat:
Natuurlijk was die kennis al bijna 100 jaar aanwezig, maar de "wetenschap" gaf er de voorkeur aan om daarvoor hun kop in het zand te steken, want dat past niet zo goed in de evolutie-hypothese, en ondersteunt het bijbelverhaal.
En dat kon natuurlijk niet.
Waarom niet?

Citaat:
Heel eenvoudig, het Psalm dat jij zelf bracht:

"6 U had hem met de watervloed als met een gewaad bedekt, het water stond tot boven de bergen.
7 Door Uw bestraffing vluchtten ze, ze haastten zich weg voor het geluid van Uw donder.
8 De bergen rezen op, de dalen daalden neer op de plaats die U ervoor bestemd had.
9 U hebt een grens gesteld, die ze niet zullen overgaan, ze zullen de aarde nooit meer bedekken."

De aarde die door een watervloed bedekt was, dat het water boven de bergen stond, dat was met de zondvloed. Dat is vers 6.
En dan in vers 8 staat er dat de bergen oprezen, en de dalen daalden.
Dat is dus na de zondvloed.

En vers 9 gaat natuurlijk weer over het water, waarvan God beloofd heeft dat het niet nog eens de aarde zal bedekken.
Waarmee je, weer eens, bewijst dat je toch wel een héél slechte student bent, en echt meer in de klas moet opletten.
De Psalmen 104 zijn een Ode aan de Schepping en zijn gelinkt aan Gen 1 (en een beetje Gen 2 en 3), dus niet aan het verhaal van de Zondvloed.

Citaat:
En waarom, als je het hebt over een bol van 2m, zou dan een beving die een verhoging van 1,2 mm veroorzaakt over een lengte van 12.5 cm de hele korst moeten laten smelten??
Het gaat dan ook niet om een bol van 2m, maar om de hele Aarde. De massa's zijn ietskes groter. En gezien energie en massa nogal veel met elkaar te maken hebben...

Citaat:
Nee. Ik denk ook niet dat ik dat zal gaan proberen.

Maar wat heeft dat met onze discussie te maken?
Niks, behalve dat het jou een idee zou kunnen geven van welke krachten er aan bod komen in dit heel verhaal.

Citaat:
Ja hoor, dat hebben ze wel. Verwijzingen naar rampen die de hele wereld treffen vinden we in alle oude culturen. Evenals vloedgolven, niet van 30 meter hoog, maar van duizenden meters hoog die over de bergen kwamen, en een nieuwe binnenzee veroorzaakten, evenals de 15 jaar die ze bezig waren om een kanaal te graven door de bergen om die zee weer te laten afvloeien de oceaan in.

Maar, zoals gewoonlijk, steekt de "wetenschap" hun kop in het zand voor deze simpele fetien, want dat pas niet in hun theorieën.

Maar ik besef wel dat dit jouw hele denkwereld onverhoopt gooit, en dus onmogelijk te vatten is.
Wat ook logisch is gezien er ongeveeer overal in de wereld aardbevingen plaatsvinden, en dat die ongeveer overal in de wereld voor Tsunami's kunnen zorgen (in zoverre de zee niet al te ver is, uiteraard). In héél uitzonderlijke gevallen (na aardverschuivingen) kan een tsunami zelfs honderden meters hoog worden.

Enig probleem: de Zondvloed heeft 7 maanden geduurd over de hele wereld. Een tsunami duurt nog geen uur op een welbepaalde locatie. Een serieus verschil, niet?

Maar nog steeds spreekt men van een kleinigheid tegenover een aardbeving van kracht 13+, verschillende keren per jaar, over duizenden jaren heen.
Of van een beving van kracht 25+, waarbij de hele Himalaya ineens de hoogte is ingegaan.
(mijn cijfers zijn uit de duim gezogen, gezien er niks is waargenomen boven een schaal 12, en dat was dan de kracht van de aardbeving na de impact van de asteroïde die waarschijnlijk tot de verdwijning van de dinosauriers heeft geleid; enige zekerheid is dat de kracht méér dan 12 zal zijn, veel meer zelfs)
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 31 maart 2015 om 14:24.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 15:50   #290
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik hoef niks te onderbouwen, het staat gewoon in de Bijbel geschreven. En laat dat nu juist het verschil zijn tussen jou en ik: de kennis van de Bijbel.
Bs'd

Ik had dit al helder en duidelijk uitgelegd voor je, maar je schijnt niet zo vlug van begrip te zijn, dus ik zal dit even herhalen voor je:

Heel eenvoudig, het Psalm dat jij zelf bracht:

"6 U had hem met de watervloed als met een gewaad bedekt, het water stond tot boven de bergen.
7 Door Uw bestraffing vluchtten ze, ze haastten zich weg voor het geluid van Uw donder.
8 De bergen rezen op, de dalen daalden neer op de plaats die U ervoor bestemd had.
9 U hebt een grens gesteld, die ze niet zullen overgaan, ze zullen de aarde nooit meer bedekken."

De aarde die door een watervloed bedekt was, dat het water boven de bergen stond, dat was met de zondvloed. Dat is vers 6.
En dan in vers 8 staat er dat de bergen oprezen, en de dalen daalden.
Dat is dus na de zondvloed.

En vers 9 gaat natuurlijk weer over het water, waarvan God beloofd heeft dat het niet nog eens de aarde zal bedekken.

Citaat:
Maar je kan nog steeds niet zeggen waar al dat water naartoe is gegaan.
Want het bolletje op uw kaart geeft aan dat er meer dan onvoldoende water was om de hele aarde met een massa bijkomend water van 3000 m (volgens jou) hoog te bedekken
Kan je bovenstaande zin nog eens proberen, maar nu in het Nederlands graag?

Citaat:
Jij wilt enkel zien wat in jouw kraam past. Ik zie niet in waarom ik naar ongeveer alle geologen van de laatste 25 jaar zou moeten verwijzen.
Je kan geen enkele bron geven, dus daarover zijn uitgepraat.

Citaat:
Ik vrees dat je niet goed gelezen hebt wat er geschreven is...

Nu ja, laten we stellen dat zij gelijk heeft, en dat het Tibetaans Plateau zijn huidige hoogte zo'n 2.000.000 jaar geleden min of meer heeft bereikt. Dat bewijst nog steeds dat de Himalaya op het ogenblik van de Zondvloed wel degelijk haar huidige hoogte had, gezien de Zondvloed waarschijnlijk zo'n 6000 jaar geleden heeft plaatsgevonden.
En ik lees niet goed wat er staat???

Er staat niet dat "het Tibetaans Plateau zijn huidige hoogte zo'n 2.000.000 jaar geleden min of meer heeft bereikt", wat er staat is dat de tijd waarop dat gebeurde MAXIMAAL 2 miljoen jaar geleden is.
Maar het kan natuurlijk zonder problemen veel korter zijn.

En wat er nu ook helder en duidelijk bewezen is, is dat die dateringstechnieken van "de wetenschap" de afvalbak in kunnen, want of het nou 2 miljoen jaar geleden was of 4000 jaar geleden, het is geen 50 of 250 miljoen jaar geleden, zoals "de wetenschap" beweert.

Citaat:
Je verwart heel duidelijk het model van datatie van stenen, en het model van opheffing van die bewuste stenen.
Hoe kom je op dat foutieve idee?

Citaat:
Waarom niet?
Omdat de wetenschap geen ideeën zal accepteren die tegen de gevestigde theorieën in gaan.

Want dan gaan er een hoop "wetenschappers" voor schut, en raken hun baan kwijt, en kunnen zich dan laten omscholen.

Citaat:
Waarmee je, weer eens, bewijst dat je toch wel een héél slechte student bent, en echt meer in de klas moet opletten.
De Psalmen 104 zijn een Ode aan de Schepping en zijn gelinkt aan Gen 1 (en een beetje Gen 2 en 3), dus niet aan het verhaal van de Zondvloed.
Waar haal je dat nou weer vandaan? Je dikke duim? Het gaat over de vloed.

Citaat:
Het gaat dan ook niet om een bol van 2m, maar om de hele Aarde. De massa's zijn ietskes groter. En gezien energie en massa nogal veel met elkaar te maken hebben...
Maar de verhoudingen blijven gelijk.....

Citaat:
Niks, behalve dat het jou een idee zou kunnen geven van welke krachten er aan bod komen in dit heel verhaal.
Wat heeft een komeet te maken met de aardkorst?

Citaat:
Wat ook logisch is gezien er ongeveeer overal in de wereld aardbevingen plaatsvinden, en dat die ongeveer overal in de wereld voor Tsunami's kunnen zorgen (in zoverre de zee niet al te ver is, uiteraard). In héél uitzonderlijke gevallen (na aardverschuivingen) kan een tsunami zelfs honderden meters hoog worden.
Alleen in dit geval was de tsunami niet honderden meters hoog, maar duizenden.

En waar het om gaat natuurlijk is dat deze opmerking van jou: "De bevingen zouden meer dan 10 op de schaal van Richter bereiken, met een wereldwijde impact dus. De beving van 2004 zou een lachertje zijn vergeleken met een aardbeving dat veroorzaakt zou worden door, pakweg, een verschuiving van de hele Himalaya van 10 meter.
En neen, ook de Chinezen of de Indiërs hebben geen weet van zulke massale weerekerende bevingen in hun geschiedenis" hiermee dus ook al volledig onderuitgehaald is.

Citaat:
Enig probleem: de Zondvloed heeft 7 maanden geduurd over de hele wereld. Een tsunami duurt nog geen uur op een welbepaalde locatie. Een serieus verschil, niet?
Een heel serieus verschil. Maar ik beweer dan ook niet dat die tsunami de zondvloed was.

Citaat:

Maar nog steeds spreekt men van een kleinigheid tegenover een aardbeving van kracht 13+, verschillende keren per jaar, over duizenden jaren heen.
Of van een beving van kracht 25+, waarbij de hele Himalaya ineens de hoogte is ingegaan.
(mijn cijfers zijn uit de duim gezogen, gezien er niks is waargenomen boven een schaal 12, en dat was dan de kracht van de aardbeving na de impact van de asteroïde die waarschijnlijk tot de verdwijning van de dinosauriers heeft geleid; enige zekerheid is dat de kracht méér dan 12 zal zijn, veel meer zelfs)
Wel, aangezien je dit keer zelf al aangeeft dat je de zaken uit je duim zuigt, denk ik niet dat het nodig is om daar nog serieus op in te gaan.

En ja, er waren plaatselijk gigantische aardbevingen en rampen, die waarschijnlijk ook nog wel wereldwijd gevoeld werden, maar niet zo erg dat de hele mensheid uitgeroeid wordt.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 16:50   #291
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Omdat de wetenschap geen ideeën zal accepteren die tegen de gevestigde theorieën in gaan.
Want dan gaan er een hoop "wetenschappers" voor schut, en raken hun baan kwijt, en kunnen zich dan laten omscholen.
Goh, dat roepen de knettergekke Alu-hoedjes ook altijd.
Als het om aliëns gaat of perpetuum mobile met gratis energie.

Eén groot gesticht, die zandbak.
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 16:54   #292
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Ik had dit al helder en duidelijk uitgelegd voor je, maar je schijnt niet zo vlug van begrip te zijn, dus ik zal dit even herhalen voor je:

Heel eenvoudig, het Psalm dat jij zelf bracht:

"6 U had hem met de watervloed als met een gewaad bedekt, het water stond tot boven de bergen.
7 Door Uw bestraffing vluchtten ze, ze haastten zich weg voor het geluid van Uw donder.
8 De bergen rezen op, de dalen daalden neer op de plaats die U ervoor bestemd had.
9 U hebt een grens gesteld, die ze niet zullen overgaan, ze zullen de aarde nooit meer bedekken."

De aarde die door een watervloed bedekt was, dat het water boven de bergen stond, dat was met de zondvloed. Dat is vers 6.
En dan in vers 8 staat er dat de bergen oprezen, en de dalen daalden.
Dat is dus na de zondvloed.

En vers 9 gaat natuurlijk weer over het water, waarvan God beloofd heeft dat het niet nog eens de aarde zal bedekken.
helaas voor jou zijn ongeveer alle theologen, zowel bij de Christenen als bij de Joden, van oordeel dat de Psalmen 104 beschrijven wat er tijdens de Schepping is gebeurd, en niet tijdens de Zondvloed.

Misschien is dat nog een carrière voor jou : de Bijbel herinterpreteren.

Citaat:
Kan je bovenstaande zin nog eens proberen, maar nu in het Nederlands graag?
Jij zeggen: water van Zondvloed in Aarde is gegaan na Zondvloed
Dat betekenen: water van toen zit nu in de Aarde.
Halve bolleke toevallig water zijn die in de Aarde zit
A+B willen zeggen dat Halve bolleke water van de Zondvloed is.
Maar niet genoeg water om Zondvloed te doen.
Dus jij met immens probleem zitten.

Zo beter?

Citaat:
En ik lees niet goed wat er staat???

Er staat niet dat "het Tibetaans Plateau zijn huidige hoogte zo'n 2.000.000 jaar geleden min of meer heeft bereikt", wat er staat is dat de tijd waarop dat gebeurde MAXIMAAL 2 miljoen jaar geleden is.
Maar het kan natuurlijk zonder problemen veel korter zijn.

En wat er nu ook helder en duidelijk bewezen is, is dat die dateringstechnieken van "de wetenschap" de afvalbak in kunnen, want of het nou 2 miljoen jaar geleden was of 4000 jaar geleden, het is geen 50 of 250 miljoen jaar geleden, zoals "de wetenschap" beweert.

Hoe kom je op dat foutieve idee?
In het Nederlands, of in het Nederlands?

Het feit dat het Plateau eventueel (Wang zegt zelf dat het om een gissing gaat) veel recenter op huidige hoogte is gekomen dan wat aannemelijk is. Dit betekent evenwel niet dat de lagen die op die hoogte liggen twee miljoen jaar oud zijn. Zij kunnen heel eenvoudig 50 miljoen, of zelfs meer, jaar oud zijn, maar (ietskes) sneller naar boven zijn gegaan dan aangenomen wordt.

Eenvoudig toch, niet?

Citaat:
Omdat de wetenschap geen ideeën zal accepteren die tegen de gevestigde theorieën in gaan.

Want dan gaan er een hoop "wetenschappers" voor schut, en raken hun baan kwijt, en kunnen zich dan laten omscholen.
De wetenschap doet niks anders dan gevestigde theorieën in vraag stellen, of zelfs verwerpen.
Nooit opgemerkt?

Citaat:
Waar haal je dat nou weer vandaan? Je dikke duim? Het gaat over de vloed.
Ik herhaal het, ik ken de Bijbel, en weet hoe je die moet interpreteren.
Jij duidelijk niet. Nogmaals.

Citaat:
Maar de verhoudingen blijven gelijk.....
Verhoudingen hebben er niks mee te maken, de energie is niet afhankelijk van "verhoudingen", maar van massa, snelheid, enz.
Een zandsteen van 1 g dat op een andere zandsteen van 1 g botst met een snelheid van pakweg 1km/u, zal niks betekenen. Probeer het met twee zonnen van pakweg de massa van onze zon, nog steeds met een snelheid van 1km/u.

(voor de andere posters, als ik verkeerd ben, zeg het maar hé, )

Citaat:
Wat heeft een komeet te maken met de aardkorst?
Niks, behalve dat zij af en toe nogal in contact met elkaar komen, zo.

Citaat:
Alleen in dit geval was de tsunami niet honderden meters hoog, maar duizenden.
Bron?

Citaat:
En waar het om gaat natuurlijk is dat deze opmerking van jou: "De bevingen zouden meer dan 10 op de schaal van Richter bereiken, met een wereldwijde impact dus. De beving van 2004 zou een lachertje zijn vergeleken met een aardbeving dat veroorzaakt zou worden door, pakweg, een verschuiving van de hele Himalaya van 10 meter.
En neen, ook de Chinezen of de Indiërs hebben geen weet van zulke massale weerekerende bevingen in hun geschiedenis" hiermee dus ook al volledig onderuitgehaald is.
Waarmee je mij gelijk geeft, tx.

Citaat:
Wel, aangezien je dit keer zelf al aangeeft dat je de zaken uit je duim zuigt, denk ik niet dat het nodig is om daar nog serieus op in te gaan.
Niet de zaken, de cijfers.

Citaat:
En ja, er waren plaatselijk gigantische aardbevingen en rampen, die waarschijnlijk ook nog wel wereldwijd gevoeld werden, maar niet zo erg dat de hele mensheid uitgeroeid wordt.
Wat weer eens mijn bewijs aantoont: de Himalaya is absoluut niet na de Zondvloed naar omhoog gerezen. QED, bedankt voor uw samenwerking.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 17:35   #293
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Zoals gewoonlijk moeten we jou maar weer op je woord geloven en kom je met nul komma geen onderbouwing.

Ik geef volop bronnen.

Dus het moge duidelijk zijn wie er gelijk heeft en wie er dingen uit zijn duim loopt te zuigen.
Ik zeg het toch, mijn bronnen zijn de Chinezen zelf. Mijn schoonfamilie en mijn lerares chinees. Die lerares is trouwens van Hong Kong, en Christelijk (1 of ander protestant geloof). Zij kent de bijbel zeer goed (beter dan u, maar dat is niet moeilijk) , en verzekerde mij dat er geen enkele Chinese legende overeenkomsten heeft met eender welke bijbelse legende of mythe. Ook de Griekse of Romeinse Goden verhalen zijn nooit tot in het oude China doorgedrongen.

Ik wacht nog altijd op de naam van de Chinees die u verzekerd heeft dat in het Chinese teken voor vloed er het teken voor 'aarde' verscholen zit.

Indien u wenst geef ik u het emailadres van mijn lerares Chinees. Zij heeft me trouwens ook verteld dat ge de verhalen uit de bijbel (net als de chinese mythes) niet letterlijk moet nemen.
Een wijze raad waar ge misschien eens kunt over nadenken.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 18:07   #294
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
helaas voor jou zijn ongeveer alle theologen, zowel bij de Christenen als bij de Joden, van oordeel dat de Psalmen 104 beschrijven wat er tijdens de Schepping is gebeurd, en niet tijdens de Zondvloed.

Misschien is dat nog een carrière voor jou : de Bijbel herinterpreteren.
Bs'd

Zoals ik al eerder gezegd heb: Weerleggingen zonder onderbouwing gaan zonder onderbouwing de afvalbak in.

Citaat:
Jij zeggen: water van Zondvloed in Aarde is gegaan na Zondvloed
Dat betekenen: water van toen zit nu in de Aarde.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat een GEDEELTE van het water van de zondvloed de aarde in is gegaan.

Citaat:
Het feit dat het Plateau eventueel (Wang zegt zelf dat het om een gissing gaat) veel recenter op huidige hoogte is gekomen dan wat aannemelijk is. Dit betekent evenwel niet dat de lagen die op die hoogte liggen twee miljoen jaar oud zijn. Zij kunnen heel eenvoudig 50 miljoen, of zelfs meer, jaar oud zijn, maar (ietskes) sneller naar boven zijn gegaan dan aangenomen wordt.

Eenvoudig toch, niet?
Eenvoudig, maar totaal niet relevant voor onze discussie. Hoe oud de aardlagen van de himalaya zijn is niet interessant. Waar het om gaat is hoe de himalaya zelf is.

Citaat:
De wetenschap doet niks anders dan gevestigde theorieën in vraag stellen, of zelfs verwerpen.
Nooit opgemerkt?
Als er iemand met iets nieuws komt, dan breekt de pleuris uit, nooit opgevallen?

Citaat:
Ik herhaal het, ik ken de Bijbel, en weet hoe je die moet interpreteren.
Jij duidelijk niet. Nogmaals.
Als je iets zinnigs te melden hebt dan zeg je het maar.

Citaat:
Verhoudingen hebben er niks mee te maken, de energie is niet afhankelijk van "verhoudingen", maar van massa, snelheid, enz.[
Een zandsteen van 1 g dat op een andere zandsteen van 1 g botst met een snelheid van pakweg 1km/u, zal niks betekenen. Probeer het met twee zonnen van pakweg de massa van onze zon, nog steeds met een snelheid van 1km/u.
Waar het bij ons natuurlijk om gaat is om het door jou geopperde "smelten van de aardkost" als de himalay's gevormd worden.

Aangezien de himalaya zo heel klein is in verhouding met de aardkorst is dat een lachwekkende veronderstelling.

Citaat:
Niks, behalve dat zij af en toe nogal in contact met elkaar komen, zo.
Interessant, maar ook dat is totaal irrelevant voor onze discussie.

Citaat:
Bron?
Ik heb de boeken nu niet bij de hand, maar over een paar weken dan zou ik ze weer moeten hebben, en dan zal ik daar bij gelegenheid wel is een paar files over maken.

Citaat:
Waarmee je mij gelijk geeft, tx.
Je denkt dat je gelijk hebt als je dingen uit je duim gaat zuigen??

Citaat:
Niet de zaken, de cijfers.
En daarmee worden de zaken die je probeert te bewijzen totaal ongeloofwaardig.

Citaat:
Wat weer eens mijn bewijs aantoont: de Himalaya is absoluut niet na de Zondvloed naar omhoog gerezen. QED, bedankt voor uw samenwerking.
De logica van die redenering ontgaat me volledig.

Kan je even toelichten waarom dat aangetoond zou moeten worden, want ik vermoed dat je weer niet weet waar je het over hebt.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 18:37   #295
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Zoals ik al eerder gezegd heb: Weerleggingen zonder onderbouwing gaan zonder onderbouwing de afvalbak in.
Ik was reeds heel verbaasd dat je Psalm 104 niet kon identificeren terwijl het een heel belangrijk deel is van de Joodse liturgie. Maar ik twijfelde nog eventjes omdat je maar nooit weet met vertalingen.

Maar dat je, als "student", ook niet weet dat Psalm 104, niet zomaar een Bijbelse tekst dus, bijna steeds gelinkt wordt aan Gen 1-3, en Nooit (bij mijn weten althans) aan het verhaal van Noah, toont duidelijk "iets" aan. Je hebt uw kans gehad om mijn ongelijk te bewijzen.

Gezien ik enkel met echte fanatiekelingen discussieer, zal ik het dus hierbij laten. Spijtig want ik amuseerde mij rot.

Maar eerlijk is eerlijk, de andere posters zullen misschien heel tevreden zijn dat deze totale off-topic discussie eindelijk stopt. Sorry guys...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 19:35   #296
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik was reeds heel verbaasd dat je Psalm 104 niet kon identificeren terwijl het een heel belangrijk deel is van de Joodse liturgie. Maar ik twijfelde nog eventjes omdat je maar nooit weet met vertalingen.
Bs'd

Zo gauw als je bronnen geeft zal ik daar is wat nader naar gaan kijken, maar dat zal zoals gewoonlijk wel niet gebeuren.

Maar goed, we zijn een hoop opgeschoten in de discussie.

Je moest toegeven dat de himalaya geen 250 miljoen jaar oud zijn, maar slechts maximaal 2 miljoen jaar, en je zag ook dat de theorieën over de ouderdom van die bergen ook helemaal fout is, dus je weet dat de "wetenschap" enorme uitglijers maakt.

Je snapt nu ook dat als bergen gevormd worden niet de hele aardkorst hoeft te smelten, en nog meer van die vreemde ideeën zijn ontkracht.

Citaat:
Gezien ik enkel met echte fanatiekelingen discussieer, zal ik het dus hierbij laten. Spijtig want ik amuseerde mij rot.
Ja hoor, je amuseerde je zo hard dat je gauw met je staart tussen je poten wegrent uit de discussie.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2015, 19:54   #297
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.764
Standaard

een paar off topic posts zijn niet zo erg , maar dit gaat te ver , maak dan gewoon een nieuwe aan !!
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 14:21   #298
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik geloof de Chinezen.
En ik de bronnen. Iets wat jij beter ook zou doen. Nog iets on topic te melden of blijf jij trollen?
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 14:22   #299
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
een paar off topic posts zijn niet zo erg , maar dit gaat te ver , maak dan gewoon een nieuwe aan !!
voor 1 keer het met je eens!
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be