Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2020, 23:37   #2421
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Dat zo cynisch en "ik ben onpartijdig , hoor" proberen klinken blijft grappig.
Waar heb ik ooit beweerd onpartijdig te zijn?

Ik ben zeer partijdig als het aankomt op religies die actief mij proberen te bekeren.

De Sikh en Joden willen dat net niet. De Christenen hebben hun macht verloren in deze omgeving. Wat blijft er over?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 14:16   #2422
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

nogmaals bewijs dat je niet veel kent over dit conflict.

het gaan hem niet over religies (palestijnen hebben ook christenen bv trouwens).

het gaat hem over een annexatie ideologie (zionisme uitgevonden door Hertzl) tegenover palestina.

maar goed om te weten dat je eigenlijk u enkel mengt, pro-Israel zijnde, omdat je bang bent voor moslims.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 17:27   #2423
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
nogmaals bewijs dat je niet veel kent over dit conflict.

het gaan hem niet over religies (palestijnen hebben ook christenen bv trouwens).

het gaat hem over een annexatie ideologie (zionisme uitgevonden door Hertzl) tegenover palestina.

maar goed om te weten dat je eigenlijk u enkel mengt, pro-Israel zijnde, omdat je bang bent voor moslims.
Nogmaals dat u me dingen toekent die alleen bestaan in uw brein.

En ja, ik ben bang voor relidioten die me de keuze geven tussen relidioot worden, of slaaf.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 21:26   #2424
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je blijft dezelfde meme hanteren, terwijl die toch echt niet werkt...
Citaat:
Dit spel heeft NIETS te zien met 'vredelievend' zijn of 'rechtvaardigheid'.
voor de criminelen en hun supporters niet nee.
Citaat:
Territoriale geschillen hebben nooit niets te zien met moraliteit, maar gaan enkel over macht.
Dit is veel meer dan een territoriaal geschil!

Citaat:
Wie aan de territoriale macht, grens, of veiligheid van een staat wil komen moet beseffen dat er ook staten zijn die deze 100% bewaken. En dat wie dat wil in vraag stellen, moet bereid zijn om het nodige pak rammel in ontvangst te nemen.
Een uitermate slappe rechtvaardiging die gebaseerd is op de leugen dat de demonstranten werkelijk een gevaar vormden.

Uw principes werken overigens maar in 1 richting

Citaat:
Wie de 'vredelievende partij is' interesseert IRL niemand.
Waarom zijner dan zo veel verdedigers van Israel die steeds hun best doen om Israel als vredelievend af te schilderen? Ik doe dat zeker niet . Ik benoem het zoals het is.

U pleit continu voor het terug draaien van de tijd , waarin menselijke beschaving nog geen rol speelde. Met u redeneringen kunnen we Adolf Hitler ook prima verdedigen , want moraliteit speelt immers geen rol , het was gewoon een territoriale strijd, niks mis mee. De machthebbers zijn een soort heilige voor u, die mogen gewoon alles doen in naam van hun staat, zij kunnen niet misdadig handelen, want misdaad gaat vooral over moraliteit en menselijkheid en daar het het volgens u niets mee te maken.
Ik denk daar anders over.

Minachting en haat voor anderen speelt hier een rol , en ook doorgeslagen extreem rechtse ideeën en die kenmerken zich in het bijzonder door extreem nationalisme, nativistische ideologieën, en autoritaire tendensen, tegen de achtergrond van een organicistisch wereldbeeld.

Europa heeft ervaring met het volledig uit de hand lopen van deze denkwijze meer dan andere delen van de wereld. Had Hitler atoomwapens gehad dan was het nog veel erger geweest. Vandaar dat Europa kritisch is over Israel.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 21:50   #2425
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
voor de criminelen en hun supporters niet nee.
Dit is veel meer dan een territoriaal geschil!

Een uitermate slappe rechtvaardiging die gebaseerd is op de leugen dat de demonstranten werkelijk een gevaar vormden.

Uw principes werken overigens maar in 1 richting

Waarom zijner dan zo veel verdedigers van Israel die steeds hun best doen om Israel als vredelievend af te schilderen? Ik doe dat zeker niet . Ik benoem het zoals het is.

U pleit continu voor het terug draaien van de tijd , waarin menselijke beschaving nog geen rol speelde. Met u redeneringen kunnen we Adolf Hitler ook prima verdedigen , want moraliteit speelt immers geen rol , het was gewoon een territoriale strijd, niks mis mee. De machthebbers zijn een soort heilige voor u, die mogen gewoon alles doen in naam van hun staat, zij kunnen niet misdadig handelen, want misdaad gaat vooral over moraliteit en menselijkheid en daar het het volgens u niets mee te maken.
Ik denk daar anders over.

Minachting en haat voor anderen speelt hier een rol , en ook doorgeslagen extreem rechtse ideeën en die kenmerken zich in het bijzonder door extreem nationalisme, nativistische ideologieën, en autoritaire tendensen, tegen de achtergrond van een organicistisch wereldbeeld.

Europa heeft ervaring met het volledig uit de hand lopen van deze denkwijze meer dan andere delen van de wereld. Had Hitler atoomwapens gehad dan was het nog veel erger geweest. Vandaar dat Europa kritisch is over Israel.
Waarom zou dit dan wel volgens jou geen louter territoriaal veiligheidsvraagstuk zijn ?
Israël vraagt niets en verlangt niets van , nada, noppes aan de Gaza bewoners. Behalve dat zij de grens respecteren. Wie dat niet doet, pleegt agressie tegenover de staat israël en moet dan ook maar de gevolgen dragen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 22:05   #2426
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nogmaals dat u me dingen toekent die alleen bestaan in uw brein.

En ja, ik ben bang voor relidioten die me de keuze geven tussen relidioot worden, of slaaf.
Angst voor een situatie waar veel religieuzen helemaal niet voor staan.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 22:13   #2427
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dit is veel meer dan een territoriaal geschil!
Ah, wat is het dan? Alvast geen religieus geschil, zoals u al dikwijls hebt aangehaald.
Citaat:
Een uitermate slappe rechtvaardiging die gebaseerd is op de leugen dat de demonstranten werkelijk een gevaar vormden.
1 "vrijheidsstrijder" die de grens over geraakt zou wel eens een gevaar kunnen zijn.
En dat is iets dat u al lang hebt toegegeven, het zijn wanhopige mensen die wanhopige daden uitvoeren.
Citaat:
Uw principes werken overigens maar in 1 richting
Als amoraal persoon vind ik uw principes lachwekkend.
Citaat:
Waarom zijner dan zo veel verdedigers van Israel die steeds hun best doen om Israel als vredelievend af te schilderen? Ik doe dat zeker niet . Ik benoem het zoals het is.
Taman en u benoemen me al lang als "verdediger" van Israël. Maar ik kan me niet herinneren dat ik Israël vredelievend heb genoemd. Wel wat andere dingen, zoals terughoudend in het gebruik van geweld om het probleem ten gronde op te lossen.
Citaat:
U pleit continu voor het terug draaien van de tijd , waarin menselijke beschaving nog geen rol speelde. Met u redeneringen kunnen we Adolf Hitler ook prima verdedigen , want moraliteit speelt immers geen rol , het was gewoon een territoriale strijd, niks mis mee. De machthebbers zijn een soort heilige voor u, die mogen gewoon alles doen in naam van hun staat, zij kunnen niet misdadig handelen, want misdaad gaat vooral over moraliteit en menselijkheid en daar het het volgens u niets mee te maken.
Het was niet meer dan dat, maar met een groot territorium in het spel. De winnaars hebben die geschiedenis geschreven, die u nu probeert te gebruiken om uw gelijk te halen.
Daar hoort niks heiligs of midadigs bij.
Citaat:
Ik denk daar anders over.
Dat mag u.
Citaat:
Minachting en haat voor anderen speelt hier een rol , en ook doorgeslagen extreem rechtse ideeën en die kenmerken zich in het bijzonder door extreem nationalisme, nativistische ideologieën, en autoritaire tendensen, tegen de achtergrond van een organicistisch wereldbeeld.
Wow, een plethora aan moeilijke woorden, u hebt uw roeping gemist.
Citaat:
Europa heeft ervaring met het volledig uit de hand lopen van deze denkwijze meer dan andere delen van de wereld. Had Hitler atoomwapens gehad dan was het nog veel erger geweest.
Deze What If is al een paar keer tot in detaïl uitgewerkt. Genoeg boeken daarover. En ik weet niet wat erger is, de Sovjet Unie die tot aan de Noordzee uitstrekt, of het 1000jarige rijk dat een grens met China moet bewaken?
Citaat:
Vandaar dat Europa kritisch is over Israël.
Europa als staatsvorm is een hele hoop hebzuchtige geestjes die een enorme graaiende hand proberen te controleren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 3 oktober 2020 om 22:16.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 23:01   #2428
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom zou dit dan wel volgens jou geen louter territoriaal veiligheidsvraagstuk zijn ?
Israël vraagt niets en verlangt niets van , nada, noppes aan de Gaza bewoners. Behalve dat zij de grens respecteren. Wie dat niet doet, pleegt agressie tegenover de staat israël en moet dan ook maar de gevolgen dragen.
"behalve dat zij de grens respecteren"

stel u voor dat electriciteit afgesloten wordt in uw straat, geen watervoorziening, af en toe een drone die boven u en uw buren vliegt, een bombardementje om de paar weken, en ze maken een grens daarboven op nog rond uw straat.

ga dan es zeggen, "ze doen niks, ze vragen niks, behalve dat we de grens moeten respecteren."

Laatst gewijzigd door Tamam : 3 oktober 2020 om 23:01.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 23:30   #2429
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
"behalve dat zij de grens respecteren"

stel u voor dat electriciteit afgesloten wordt in uw straat, geen watervoorziening, af en toe een drone die boven u en uw buren vliegt, een bombardementje om de paar weken, en ze maken een grens daarboven op nog rond uw straat.

ga dan es zeggen, "ze doen niks, ze vragen niks, behalve dat we de grens moeten respecteren."
Als die "nuts voorzieningen" afgesloten worden omdat een stel debielen idiote stoten hebben uitgehaald waardoor de leveranciers van die "nuts voorzieningen" niet meer willen leveren, denk ik dat die debielen meer last van me gaan hebben dan de leveranciers.

Idem kwa bombardementen. En die grens was er niet tot een hoop idioten te hard aan't rellen geslagen zijn. Het belangrijkste ik me zou verwijten is dat ik de bui niet vroeger zag hangen en er "toen*" niets aan gedaan heb.

* Oftewel, kant kiezen zoals de palestijnen in 1948 konden. De Palestijnen die toen de kant van het prille Israël kozen , awel, dat zijn nu 2derangs burgers in Israël. De anderen zitten over de hele wereld, al dan niet gepamperd, of in die regio, als kampzitters of overschot zonder waarde. Uitzonderingen daargelaten, er zijn er altijd die het veel beter of slechter doen dan het gemiddelde.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 3 oktober 2020 om 23:34.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 00:28   #2430
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom zou dit dan wel volgens jou geen louter territoriaal veiligheidsvraagstuk zijn ?
omdat er miljoenen mensen dagelijks keihard getroffen worden.

Citaat:
Israël vraagt niets en verlangt niets van , nada, noppes aan de Gaza bewoners.
ow echt , wat vriendelijk van ze
Citaat:
Behalve dat zij de grens respecteren. Wie dat niet doet, pleegt agressie tegenover de staat israël en moet dan ook maar de gevolgen dragen.
Waarom zouden zij een grens respecteren die zonder medezeggenschap door Israel bepaald is, een 'grens' met veiligheids zones die diep gaza ingaan en landbouwgrond onbereikbaar maken , een 'grens' die hen van de buitenwereld afsluit , Een 'grens' die niet internationaal erkend is, een 'grens' die hen van hun familie scheidt, hen van voedselhulp afhankelijk maakt ,enzovoorts.



Zij moeten hun bezetting en de blokkade maar respecteren anders zwaait er wat. Onderdrukking noemen we dat.
Andersom is dat natuurlijk plotseling helemaal niet aan de orde. Israel mag zelfs met legers Gaza in gaan, no problem want gaza is immers geen staat.

U zou eens een jaartje in Gaza moeten gaan wonen , ik durf te wedden dat uw standpunten beginnen te schuiven!
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 02:23   #2431
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
omdat er miljoenen mensen dagelijks keihard getroffen worden.
En dat maakt het niet territoriaal ofzo? Plotseling is Israël Palestijnen aan't afmaken in Argentinië ofzo. Niet dat Eichman dat verbazingwekkend zou vinden.
Citaat:
ow echt , wat vriendelijk van ze
Neen, vriendelijk zit niet in het plaatje.
Citaat:
Waarom zouden zij een grens respecteren die zonder medezeggenschap door Israel bepaald is, een 'grens' met veiligheids zones die diep gaza ingaan en landbouwgrond onbereikbaar maken , een 'grens' die hen van de buitenwereld afsluit , Een 'grens' die niet internationaal erkend is, een 'grens' die hen van hun familie scheidt, hen van voedselhulp afhankelijk maakt ,enzovoorts.
Landbouw in een "overbevolkte stedelijke omgeving", athans voor u, omdat Hamas geen verborgen schuilplaatsen zonder "human shields" kan hebben in Gaza.
Een grens die Internationaal niet aanvaard is. Ik weet niet, internationaal is de enige reactie wat boze brieven en blikken.
Hen afhankelijk maakt van voedselhulp. Meh, België kan ook niet voorzien in eigen voedsel, tenzij we echt Noord Koreaans gaan kwa menu.
Citaat:
Zij moeten hun bezetting en de blokkade maar respecteren anders zwaait er wat. Onderdrukking noemen we dat.
Het is onderdrukking. Uithongeren van de belegerde burcht tot onvoorwaardelijke overgave of gewoon verovering en plundering.
Niks speciaals als het aankomt op historische oorlogsvoering.
Maar dat ontgaat u natuurlijk, als het langer geleden is dan uw attentiespanne is het niet meer van toepassing.
Citaat:
Andersom is dat natuurlijk plotseling helemaal niet aan de orde. Israël mag zelfs met legers Gaza in gaan, no problem want gaza is immers geen staat.
Van mij mag Gaza met legers Israël binnengaan. Lost het probleem waarschijnlijk voor eens en altijd op.
Citaat:
U zou eens een jaartje in Gaza moeten gaan wonen , ik durf te wedden dat uw standpunten beginnen te schuiven!
Ik denk niet dat u dat gaat doen. En ik al zeker niet, ik zit hier veel te comfortabel, en wil dat zo houden. Liefst zonder relidioten en soortgelijken die als spinkhanen de noeste arbeid van onze voorouders komen opvreten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 08:06   #2432
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
omdat er miljoenen mensen dagelijks keihard getroffen worden.
Dat is een gevolg, geen doelstelling. Het draait slechts rond één zaak : de grens, die hermetisch dicht is en moet blijven.
Citaat:
ow echt , wat vriendelijk van ze
Vriendelijkheid bestaat niet als het over territoriale vragen gaat, pragmatisme des te meer.

Citaat:
Waarom zouden zij een grens respecteren die zonder medezeggenschap door Israel bepaald is, een 'grens' met veiligheids zones die diep gaza ingaan en landbouwgrond onbereikbaar maken , een 'grens' die hen van de buitenwereld afsluit , Een 'grens' die niet internationaal erkend is, een 'grens' die hen van hun familie scheidt, hen van voedselhulp afhankelijk maakt ,enzovoorts.
...omdat ze anders een 5,56 mm als reactie krijgen.

Citaat:
Zij moeten hun bezetting en de blokkade maar respecteren anders zwaait er wat. Onderdrukking noemen we dat.
Andersom is dat natuurlijk plotseling helemaal niet aan de orde. Israel mag zelfs met legers Gaza in gaan, no problem want gaza is immers geen staat.
Van mij 'moeten' ze niets. Ik ben toeschouwer. En ik zie dat Israël dit conflict de-facto al jaren geleden gewonnen heeft. Dat Hamas militair ondanks alle pogingen volkomen faalde. In 10 jaar tijd heeft Israël haar grens hermetisch weten te dichten, heeft ervoor kunnen zorgen dat de aanvalstunnels waardeloos geworden zijn, heeft een barrière in zee die de Gaza naval commando's kan tegenhouden, en Iron Dome haalt >90% van de raketten of mortieren uit de lucht.

De logische stap zou zijn om de nederlaag te erkennen, en het op een andere manier aan te pakken om de blokkade door israël en egypte te laten afbouwen.
Dus : ceasefire, ontwapening, en dan in ruil een afbouw van de blokkade.

De geschiedenis toont aan wat mogelijk is : na de capitulatie van Duitsland heeft de overwinner een gigantische financiële injectie in duitsland gedaan die het land in recordsnelheid weer heeft laten aan heropbouw doen.

Maar had die capitulatie er niet gekomen, dan was men blijven doorbombarderen tot het laatste huis zou platgelegen hebben.

Citaat:
U zou eens een jaartje in Gaza moeten gaan wonen , ik durf te wedden dat uw standpunten beginnen te schuiven!
Iemand die vrijwillig een jaar in Gaza gaat wonen, moet behoorlijk ziek zijn in zijn hoofd.
En moest ik van origine een Gaza bewoner zijn, dan zou ik nog maar één objectief hebben : die hellhole zo snel als mogelijk definitief verlaten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 09:57   #2433
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Angst voor een situatie waar veel religieuzen helemaal niet voor staan.
Het is niet de stilzwijgende hoofdmoot waar ik me zorgen over maak, het is die luidruchtige, agressieve minderheid die hun goesting afdwingt met het enige recht dat ze zichzelf met plezier toeëigenen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 17:43   #2434
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is een gevolg, geen doelstelling. Het draait slechts rond één zaak : de grens, die hermetisch dicht is en moet blijven.


Vriendelijkheid bestaat niet als het over territoriale vragen gaat, pragmatisme des te meer.



...omdat ze anders een 5,56 mm als reactie krijgen.



Van mij 'moeten' ze niets. Ik ben toeschouwer. En ik zie dat Israël dit conflict de-facto al jaren geleden gewonnen heeft. Dat Hamas militair ondanks alle pogingen volkomen faalde. In 10 jaar tijd heeft Israël haar grens hermetisch weten te dichten, heeft ervoor kunnen zorgen dat de aanvalstunnels waardeloos geworden zijn, heeft een barrière in zee die de Gaza naval commando's kan tegenhouden, en Iron Dome haalt >90% van de raketten of mortieren uit de lucht.
Dit gaat al heel lang niet meer over wie de overwinnaar is !!! totaal niet meer 0,0
Het gaat over een onderdrukkingssituatie , daarom duurt dit voort . De partij die lang geleden al won moet en kan de eerste stappen zetten. Eerst verwachten dat de bevolking de blokkade en bezetting accepteert voor een paar jaar , is belachelijk en onmogelijk.

Citaat:
De logische stap zou zijn om de nederlaag te erkennen, en het op een andere manier aan te pakken om de blokkade door israël en egypte te laten afbouwen.
Mensen wereldwijd die de situatie wel beter begrijpen hebben juist gezegd dat de blokkade direct moet stoppen zonder voorwaarden . Dat is de enigste logische stap. U gaat aan de slachtoffers van dit conflict nog meer voorwaarden lopen stellen. Volgens u ligt de oplossing van dit probleem bij de machteloze gazanen en niet bij de grootmacht. weinig logisch.

Citaat:
De geschiedenis toont aan wat mogelijk is : na de capitulatie van Duitsland heeft de overwinner een gigantische financiële injectie in duitsland gedaan die het land in recordsnelheid weer heeft laten aan heropbouw doen.

Maar had die capitulatie er niet gekomen, dan was men blijven doorbombarderen tot het laatste huis zou platgelegen hebben.
u begrijpt mijn punt niet .Wat dacht u van het voorkomen van een wereldoorlog door de ambities van staten op tijd in te dammen.


Citaat:
Iemand die vrijwillig een jaar in Gaza gaat wonen, moet behoorlijk ziek zijn in zijn hoofd.
En moest ik van origine een Gaza bewoner zijn, dan zou ik nog maar één objectief hebben : die hellhole zo snel als mogelijk definitief verlaten.
het zou prima werken om uw beeld van gaza en de israelische rol realistisch te krijgen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 18:03   #2435
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.757
Standaard

Er worden zware misdaden gepleegd , wie daar kritiek op heeft geeft u de reactie .

"Vriendelijkheid bestaat niet als het over territoriale vragen gaat, pragmatisme des te meer."
Vanuit het idee dat het Israelische handelen pragmatisch is een daarom dus niet veroordeeld kan of mag worden.

Citaat:
Dat is een gevolg, geen doelstelling. Het draait slechts rond één zaak : de grens, die hermetisch dicht is en moet blijven.
dus daarom ging men zo maar lopen schieten op mensen die niet eens aan de grens stonden , die geen gevaar waren voor uw grens.
enorm logisch en pragmatisch allemaal .

Het draait voor u alleen om de vermeende balangen van Israel . Want u komt altijd af met "het draait om" en dan weer die vermeende Israelische belangen. de rest is voor u irrelevant .
Wie pragmatisch handelt kijkt ook naar moraliteit en rechtvaardigheid, doet men dat niet dan loopt het slecht af , en is erg van pragmatisch handelen dus geen sprake.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 16:43   #2436
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Er worden zware misdaden gepleegd , wie daar kritiek op heeft geeft u de reactie .
Bof, die Israëli doen dat ten slotte ook maar in de naam van Allah, want da's gewoon de nieuwe naam van Jaweh.
Citaat:
"Vriendelijkheid bestaat niet als het over territoriale vragen gaat, pragmatisme des te meer."
Vanuit het idee dat het Israëlische handelen pragmatisch is een daarom dus niet veroordeeld kan of mag worden.
Veroordeel er maar op los.
Citaat:
Dus daarom ging men zo maar lopen schieten op mensen die niet eens aan de grens stonden , die geen gevaar waren voor uw grens.
Enorm logisch en pragmatisch allemaal .
Ik zie er de logica wel van in, en het is enorm pragmatisch , maar dan extreem cynisch.
Citaat:
Het draait voor u alleen om de vermeende belangen van Israël.
Want u komt altijd af met "het draait om" en dan weer die vermeende Israëlische belangen. de rest is voor u irrelevant .
Israël verdedigd eigen belang prima.
Citaat:
Wie pragmatisch handelt kijkt ook naar moraliteit en rechtvaardigheid, doet men dat niet dan loopt het slecht af , en is er van pragmatisch handelen dus geen sprake.
Als uw laagje vernis in de vorm van moraliteit mij een voordeel oplevert, ga ik uw moraliteit zeer zeker gebruiken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 18:17   #2437
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Ik zie er de logica wel van in, en het is enorm pragmatisch
Waarom ?
Citaat:
Israël verdedigd eigen belang prima.
En daar ging het over ??
Waarom zouden we als buitenstaanders alleen naar de belangen van Israel kijken. Waar komt die rare nonsense toch vandaan?

Citaat:
Als uw laagje vernis in de vorm van moraliteit mij een voordeel oplevert, ga ik uw moraliteit zeer zeker gebruiken.
Natuurlijk levert dat voordeel. Met wederzijds respect is bv zaken doen ook zo veel makkelijker, en voordeliger. Oorlogen voorkomen is ook een enorm voordeel.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 18:25   #2438
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.367
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Waarom ?
De Israëli leiders hebben nu een gecastreerde vijand die ze te pas en onpas kunnen gebruiken om hun goestingskes door te drukken.
Citaat:
En daar ging het over ??
Het is alvast een deel van de situatie nietwaar.
Citaat:
Waarom zouden we als buitenstaanders alleen naar de belangen van Israël kijken.
Waarom zouden we als buitenstaanders alleen de Gazoenen bejubelen?
Citaat:
Natuurlijk levert dat voordeel. Met wederzijds respect is bv zaken doen ook zo veel makkelijker, en voordeliger.
Awel, daar is het probleem. Wederzijds respect. Ik kan weinig respect opbrengen voor mensen die zich aan hun religie houden zoals dat voorgeschreven is, als die religie bekeringen verplicht. En ik kan even weinig respect opbrengen voor mensen die hun beloftes al op't voorhand breken.
Citaat:
Oorlogen voorkomen is ook een enorm voordeel.
Niet in mijn opinie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 20:07   #2439
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Waarom ?
En daar ging het over ??
Waarom zouden we als buitenstaanders alleen naar de belangen van Israel kijken. Waar komt die rare nonsense toch vandaan?



Natuurlijk levert dat voordeel. Met wederzijds respect is bv zaken doen ook zo veel makkelijker, en voordeliger. Oorlogen voorkomen is ook een enorm voordeel.
Nogmaals... wij 'moeten' niets... Het zal Israël worst wezen wat atmosphere en pandareus hierover denken. Het enige wat Israël interesseert, is Israël. Die gazoenen zijn wat hen betreft een extern probleem, te managen met minimale kost aan eigen kant en maximale deterrence door vernietiging bij de tegenstander. Methodiek : systematisch, 100%, elke aanval beantwoorden. Disproportioneel hard. En dat laatste is een doelstelling hee, dat moet zelfs voor een blinde toch duidelijk zijn ?
Hoe lang ? Zonder tijdslimiet uiteraard. Tot de overgave/ceasefire een feit is. Dat is het enige doel dat nog moet omgezet worden in praktijk. Al de rest is al voor 99% gerealiseerd.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 20:09   #2440
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.757
Standaard

En sinds wanneer is het de bedoeling dat dit alles steeds gaat over wat Israel er van vind?? U zegt dit steeds omdat u het Israelische beleid zelf werkelijk geweldig vind en autoriteitsgeil bent.

Wij zijn buitenstaanders met een mening
Waarom zouden we continu alleen naar de Israelische belangen willen kijken??? dat is precies wat u constant doet, want daar draait het allemaal om volgens u.
We zijn hier om meningen te geven.

Citaat:
Methodiek : systematisch, 100%, elke aanval beantwoorden. Disproportioneel hard. En dat laatste is een doelstelling hee, dat moet zelfs voor een blinde toch duidelijk zijn ?
Hoe blind kun je zijn om de hypocrisie hiervan niet in te zien. En wederom gaat u uit van een situatie waarin gaza steeds de aanvallende partij is waar Israel slechts op reageert.
Dat is de grootst mogelijke onzin.

Uw principes zijn uitsluitend op Israel van toepassing
Disproportioneel geweld = terrorisme , u steunt dus terrorisme maar denkt dat u dat niet doet omdat dit per definitie nooit Israelisch kan zijn.
Vind u ook dat er disproportioneel op een Israelische aanval gereageerd mag worden ??? Geef daar eens antwoord op!

Citaat:
Hoe lang ? Zonder tijdslimiet uiteraard. Tot de overgave/ceasefire een feit is. Dat is het enige doel dat nog moet omgezet worden in praktijk. Al de rest is al voor 99% gerealiseerd.
correctie, gerealiseerd betekent hier afgedwongen.
Verschrikkelijk naïef om te denken dat dat het enige doel is van Israel met die blokkade. U zit in dezelfde tunnel als de Israeli wat betreft nieuws voorziening.

U geeft Israel een vrijbrief om zo veel te moorden als ze maar willen u steund immers hun disproportioneel geweld . Waar komt dat fanatisme toch vandaan??
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be