Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2020, 09:06   #41
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Een dotatie krijgt ze niet maar ze mag wel in het rijtje gaan aanschuiven voor de erfenis als het zover zou komen.

Wat zijn de voor- en nadelen van het vruchtgebruik en welke alternatieven bestaan er?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 10:55   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Geen dotatie.
"Op een dotatie kan ze geen aanspraak maken".
Of moet dat in het Frans voor jou ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 10:56   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...BT=64312582234


Het is officieel, we hebben er een prinsesje bij.

Juich mensen juich.


Het Nieuwsblad 1-10-20
Haar advocaat bevestigt het nieuws aan onze redactie. “Het klopt: ze krijgt zowel de erkenning van het vaderschap, als de naam, van Saksen-Coburg, als de titel prinses van België”, klinkt het. “De titel is voor haar en haar twee kinderen.” Dus ook haar kinderen, Joséphine en Oscar, gaan vanaf nu door het leven als ‘prinses en prins van België’. Prinses Delphine zal zich tevens laten aanspreken als ‘Hare Koninkelijke Hoogheid’.


Op een dotatie kan ze echter geen aanspraak maken. Haar halfbroer en -zus Astrid en Laurent hebben hier wel nog recht op, maar dit is wettelijk geregeld binnen een uitdoofdscenario. In de wet staat dit nominaal genoteerd, en niet algemeen voor het nageslacht Saksen-Coburg, waardoor Delphine Boël/van Saksen-Coburg er geen aanspraak op kan maken.
De aanhouder wint !
Ze is zo koppig als een Westvlaamse boerin.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 20:11   #44
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Zij heeft zich laten onterven van de Boël kant anders kon ze Albert niet voor de rechtbank trekken.
Van Boël kon ze 760 miljoen€ erven en nu gaat ze een povere 25 miljoen erven. Boël zal wel maken dat ze met financiële constructies toch de ultimate beneficiary wordt.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 2 oktober 2020 om 20:38.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 21:16   #45
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Jammer dat ze blijkbaar geen recht zal hebben op 'n dotatie.

Ik had hen dat wel gegund.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 21:46   #46
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jammer dat ze blijkbaar geen recht zal hebben op 'n dotatie.

Ik had hen dat wel gegund.
Geen sympathie voor beide partijen:

- Albert: ordinaire scheefpoeper die z'n daden halsstarrig ontkende, en uiteindelijk enorme imagoschade heeft bezorgd aan het koningshuis

- Delphine: aandachtshoer die nu kan "stoefen" met haar prinsessentitel

Zielig spektakel
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 21:57   #47
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Geen sympathie voor beide partijen:

- Albert: ordinaire scheefpoeper die z'n daden halsstarrig ontkende, en uiteindelijk enorme imagoschade heeft bezorgd aan het koningshuis

- Delphine: aandachtshoer die nu kan "stoefen" met haar prinsessentitel

Zielig spektakel
Ben 't daar volledig mee eens, maar ik denk niet dat er veel monarchen waren die geen buitenechtelijke bastaards hadden rondlopen.
Bernhard had er 'n stuk of wat, die zijn gewoon in z'n testament opgenomen na z'n dood. Bij mijn weten heeft hij hen ook nooit officieel erkend, noch hebben ze ooit zo'n spektakel gemaakt en 'n prinselijke titel gekregen.

Albert woonde destijds niet eens meer samen met Paola, ze wilden zelfs scheiden, maar dat mocht niet van Heilige Boudewijn.

Slachtoffers van de omstandigheden.

In dit zielige spektakel zijn geen winnaars.


PS; ik had 'hen' dat wel gegund, die dotatie, niet haar, maar de hardste roepers die meenden of (nog steeds) menen België kapot te krijgen door Albert in diskrediet te brengen.
Ik vind niet dat 't de manier is om Vlaamse onafhankelijkheid te bereiken.
Dat dient op 'n andere manier bereikt te worden.

Laatst gewijzigd door SDX : 2 oktober 2020 om 22:04.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 22:13   #48
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
(...)

PS; ik had 'hen' dat wel gegund, die dotatie, niet haar, maar de hardste roepers die meenden of (nog steeds) menen België kapot te krijgen door Albert in diskrediet te brengen.
Ik vind niet dat 't de manier is om Vlaamse onafhankelijkheid te bereiken.
Dat dient op 'n andere manier bereikt te worden.
Weet je, over het koningshuis kan ik wel wat vertellen, omdat ik indertijd aan de univ m'n eindwerk er over maakte (weliswaar over een andere periode). Naar mijn bescheiden mening is het koningschap van Albert II het slechtste van alle Coburgs (op z'n pa na dan, die het wel erg bont maakte)

Er is niet alleen de enorme imagoschade door het Delphine-verhaal (dit sleept dus al 21 jaar aan hé!) . Imagoschade die hij had kunnen voorkomen door alles stil en in overleg te regelen. Er is ook het feit dat de man geen enkele interesse toonde in z'n job: tijdens de vele regeringscrisissen zat zijne majesteit meer op z'n jacht in Zuid-Frankrijk als in Brussel. Sorry, maar of je 't nu leuk vindt of niet: de vorst heeft belangrijke verantwoordelijkheden tijdens de regeringsvorming, maar blijkbaar was z'n zeiljacht belangrijker.

Neen, sorry: Albert II heeft geen externe vijanden nodig om z'n imago en dat van heel zijn familie te beschadigen.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 22:24   #49
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Weet je, over het koningshuis kan ik wel wat vertellen, omdat ik indertijd aan de univ m'n eindwerk er over maakte (weliswaar over een andere periode). Naar mijn bescheiden mening is het koningschap van Albert II het slechtste van alle Coburgs (op z'n pa na dan, die het wel erg bont maakte)

Er is niet alleen de enorme imagoschade door het Delphine-verhaal (dit sleept dus al 21 jaar aan hé!) . Imagoschade die hij had kunnen voorkomen door alles stil en in overleg te regelen. Er is ook het feit dat de man geen enkele interesse toonde in z'n job: tijdens de vele regeringscrisissen zat zijne majesteit meer op z'n jacht in Zuid-Frankrijk als in Brussel. Sorry, maar of je 't nu leuk vindt of niet: de vorst heeft belangrijke verantwoordelijkheden tijdens de regeringsvorming, maar blijkbaar was z'n zeiljacht belangrijker.

Neen, sorry: Albert II heeft geen externe vijanden nodig om z'n imago en dat van heel zijn familie te beschadigen.
De man is nooit opgeleid om ooit koning te worden, daar had hij volgens mij ook nooit om gevraagd.

2de Zonen in monarchieën zijn meestal flierefluiters, zo ook Albert.

Slachtoffers van de omstandigheden.

Ik draag 'n monarchie geen warm hart toe, die beschadiging er van is dan ook 't laatste van mijn zorgen.

Dat zijn Filip's zorgen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 22:29   #50
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De man is nooit opgeleid om ooit koning te worden, daar had hij volgens mij ook nooit om gevraagd.

2de Zonen in monarchieën zijn meestal flierefluiters, zo ook Albert.

Slachtoffers van de omstandigheden.

Ik draag 'n monarchie geen warm hart toe, die beschadiging er van is dan ook 't laatste van mijn zorgen.

Dat zijn Filip's zorgen.
Mja, blijk geven van een beetje sérieux geldt voor elke job hé. De man mocht misschien ook wel beseffen dat hij met zijn strapatsen zijn familie ferm schade kon toebrengen.

Dit gezegd zijnde, ik geloof de documentaires waarin men zegt dat Filip best wel intelligent is. Aan de intelligentie van zijn vader daarentegen, durf ik twijfelen.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 22:29   #51
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De man is nooit opgeleid om ooit koning te worden, daar had hij volgens mij ook nooit om gevraagd.

2de Zonen in monarchieën zijn meestal flierefluiters, zo ook Albert.

Slachtoffers van de omstandigheden.

Ik draag 'n monarchie geen warm hart toe, die beschadiging er van is dan ook 't laatste van mijn zorgen.

Dat zijn Filip's zorgen.
Koning of prins, je bloedeigen kinderen niet erkennen (ze bastaard maken, zeggen ze hier bij ons) is onvergeeflijk. Die man is een totale mislukking.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 22:55   #52
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Koning of prins, je bloedeigen kinderen niet erkennen (ze bastaard maken, zeggen ze hier bij ons) is onvergeeflijk. Die man is een totale mislukking.
Maar die niet te beroerd was om als koning in zijn kersttoespraken erop te wijzen dat "het gezin de hoeksteen van de samenleving is"...

Een groot deel van de verantwoordelijkheid over dat gebeuren ligt ook bij de media die het met zijn allen wel wisten wat er daar precies aan de hand was in dat prinselijk huishouden van destijds,maar die er in alle talen zedig over hebben gezwegen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 00:27   #53
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Koning of prins, je bloedeigen kinderen niet erkennen (ze bastaard maken, zeggen ze hier bij ons) is onvergeeflijk. Die man is een totale mislukking.
Ik wil ze de kost niet geven, alle buitenechtelijken, en al zeker niet in monarchieën door de eeuwen heen.

Bernhard had 3 buitenechtelijke kinderen die hij bij leven nooit erkend heeft.
Pas na z'n dood mocht 't bekend gemaakt worden.

Daar heeft geen haan naar gekraaid.

Laatst gewijzigd door SDX : 3 oktober 2020 om 00:30.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 02:08   #54
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Maar die niet te beroerd was om als koning in zijn kersttoespraken erop te wijzen dat "het gezin de hoeksteen van de samenleving is"...

Een groot deel van de verantwoordelijkheid over dat gebeuren ligt ook bij de media die het met zijn allen wel wisten wat er daar precies aan de hand was in dat prinselijk huishouden van destijds,maar die er in alle talen zedig over hebben gezwegen...
Die toespraken werden immers geschreven door anderen, die hij noodgedwongen, als 1 van z'n 'koninklijke' taken op zich moest nemen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 02:15   #55
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik wil ze de kost niet geven, alle buitenechtelijken, en al zeker niet in monarchieën door de eeuwen heen.

Bernhard had 3 buitenechtelijke kinderen die hij bij leven nooit erkend heeft.
Pas na z'n dood mocht 't bekend gemaakt worden.

Daar heeft geen haan naar gekraaid.
Ik denk ook niet dat het Albert "kwalijk" wordt genomen door de goegemeente dat hij een scheve schaats reed. Dat glasharde ontkennen en Delphine haar recht misgunnen is waar het schoentje wrong.

Had hij dit gewoon van in het begin toegegeven dan was er mss eerste wat Ooh! en Aah! maar dan zou het snel gaan liggen. Nu heeft het echt wel een tragikomische apotheose gehad en kwam hij er een beetje als de shlemiel uit.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 3 oktober 2020 om 02:16.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 02:21   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Maar die niet te beroerd was om als koning in zijn kersttoespraken erop te wijzen dat "het gezin de hoeksteen van de samenleving is"...
.
Kan je zien wat voor een hypocriet die vent eigenlijk was.

Zo verweet hij in een van zijn toespraken de bevolking materialisme maar zelf ging hij bij Di Rupo klagen dat zijn pensioen te laag was. 900.000 euro geloof ik.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 02:21   #57
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik denk ook niet dat het Albert "kwalijk" wordt genomen door de goegemeente dat hij een scheve schaats reed. Dat glasharde ontkennen en Delphine haar recht misgunnen is waar het schoentje wrong.

Had hij dit gewoon van in het begin toegegeven dan was er mss eerste wat Ooh! en Aah! maar dan zou het snel gaan liggen. Nu heeft het echt wel een tragikomische apotheose gehad en kwam hij er een beetje als de shlemiel uit.
Blijkbaar mocht hij niet van Paola, dan liet ze hem misschien alsnog zitten nu dat de heilige Bo toch al dood was.

De mama van Delfien zal hem ook niet meer (terug) gewild hebben.

En wie wil er op z'n oude dag graag alleen zitten?

Laatst gewijzigd door SDX : 3 oktober 2020 om 02:33.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 02:23   #58
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Die toespraken werden immers geschreven door anderen, die hij noodgedwongen, als 1 van z'n 'koninklijke' taken op zich moest nemen.
Als hij nog een beetje zelfrespect kon hij dat weigeren zoals zijn broer de abortuswet weigerde te tekenen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 02:27   #59
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Kan je zien wat voor een hypocriet die vent eigenlijk was.

Zo verweet hij in een van zijn toespraken de bevolking materialisme maar zelf ging hij bij Di Rupo klagen dat zijn pensioen te laag was. 900.000 euro geloof ik.
Ja,en Di Rupo had hem destijds een hoger pensioen beloofd net zoals zijn schoonzus er één had...

Maar het was destijds de minister van financiën die deze deal ongedaan maakte...

Maar daarentegen staat nog altijd dat hij rondtuft met zijn jacht onder de belgische marinevlag met een verbruik van 5000 liter op een actieradius van 900 kilometer én het factuur hiervan nog steeds door defensie wordt betaald....

En hij destijds in Italië zijn jacht liet bouwen als onderdeel van de Belgische marine en hierdoor géén BTW daarop hoefde te betalen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2020, 02:38   #60
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Blijkbaar mocht hij niet van Paola, dan liet ze hem misschien alsnog zitten nu dat de heilige Bo toch al dood was.
U bedoeld diegene die even scheef geschaatst heeft als alberreke zélf...

Destijds zei men smalend dat de prins bij zijn minnares zat,de prinses bij haar minnaar,en de kinderen bij de gouvernante...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

En wie wil er op z'n oude dag graag alleen zitten?
Daar had hij dan maar eerder moeten aan denken,of is verveling en nutteloosheid in het bestaan een geldige reden om vreemd te gaan,en daarbij de eigen kinderen kompleet te verwaarlozen....

Iedere modale burger die hetzelfde zou proberen zal moeten meemaken hoe zijn kinderen hem zullen afgenomen worden om vervolgens geplaatst te worden in ofwel een tehuis of in het beste geval in een pleeggezin...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be