Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Nele Lijnen (Open VLD) - 19 maart tot 25 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Nele Lijnen (Open VLD) - 19 maart tot 25 maart ° 1978, gecoöpteerd senator door Open VLD (Vivant)

 
 
Discussietools
Oud 23 maart 2007, 16:59   #1
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard gemeenschapsdienst

geachte jufrouw Lijnen

Hoe staat u tegenover de verplichting van gemeenschapsdienst?
Piet Hein is offline  
Oud 23 maart 2007, 17:27   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

echte liberalen zijn voor vrijheid en tegen elke vorm van verplichting
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 23 maart 2007, 22:08   #3
Nele Lijnen
 
 
Nele Lijnen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2007
Berichten: 16
Standaard

Verplichtingen zijn niet wat we beogen. Verplichtingen houden reglementen in, toezicht, sancties, toezicht op de sancties, kortom een heel overheidapparaat bij elke tewerkgestelde die dan ook met veel plezier aan de slag zal gaan. Wij zien geen heil in dwangarbeid, uitgezonderd misschien voor criminelen.
Vrijheid is wat we wensen te verwerven en wat we als we niet voorzichtig zijn, stap voor stap verliezen (meninsguiting, pers, werk, enz.. ). Het gevaarlijke is dat we dikwijls niet beseffen hoe weinig vrijheid ons nog rest.
We zijn dus voorstander van het RECHT op werk.
Nele Lijnen is offline  
Oud 23 maart 2007, 23:27   #4
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

recht op werk is ok

staat trouwens in de grondwet

eigenlijk zouden al die werklozen dus de staat een proces aan haar broek kunnen moeten lappen

in een echte rechtstaat zou dat mogelijk zijn
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 23 maart 2007 om 23:47.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 24 maart 2007, 14:05   #5
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nele Lijnen Bekijk bericht
Verplichtingen zijn niet wat we beogen. Verplichtingen houden reglementen in, toezicht, sancties, toezicht op de sancties, kortom een heel overheidapparaat bij elke tewerkgestelde die dan ook met veel plezier aan de slag zal gaan. Wij zien geen heil in dwangarbeid, uitgezonderd misschien voor criminelen.
Vrijheid is wat we wensen te verwerven en wat we als we niet voorzichtig zijn, stap voor stap verliezen (meninsguiting, pers, werk, enz.. ). Het gevaarlijke is dat we dikwijls niet beseffen hoe weinig vrijheid ons nog rest.
We zijn dus voorstander van het RECHT op werk.
Dus, als ik het goed begrijp, bent u het niet eens met het goede voorstel van uw partijgenoot Rik Daems om langdurig werklozen te verplichten gemeenschapsdiensten te verrichten in ruil voor hun uitkering ?

Laatst gewijzigd door Cynicus : 24 maart 2007 om 14:07.
Cynicus is offline  
Oud 24 maart 2007, 16:33   #6
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Dus, als ik het goed begrijp, bent u het niet eens met het goede voorstel van uw partijgenoot Rik Daems om langdurig werklozen te verplichten gemeenschapsdiensten te verrichten in ruil voor hun uitkering ?
Verplichten is niet liberaal...
Tavek is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be