Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2015, 07:46   #61
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Een arts is geen prioritair voertuig en kan dat nooit worden. Dan hij zou gewoon de ambulance moeten bellen.

Ik wil niet gewoon de wet volgen wanneer ik aanvoel dat de wet niet billijk is.
Iedere advocaat zal u vertellen dat een wet ook billijk (fair) moet zijn.

Wat zou u ervan zeggen als ze opeens, laat ons zeggen, de personenbelasting verhogen tot 70% ? "Alles braaf betalen, of ontduiken maar dan wel int gevang zitten als ze u pakken" ?
Wat zou u ervan zeggen als we iedereen zelf laten bepalen welke wetten hij wel dan niet naleeft?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 08:51   #62
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Wat een achterlijke conclusie.
Ik stel me vragen bij de wetenschap en statistiek die schuil gaat achter dit "onderzoek", maar dat de kranten er dan nog een causaal verband van maken in de title, slaat werkelijk alles.

Ik dacht dat het weer om een hoax ging, zoals dat van Neveneffecten een paar jaar geleden met seks en politieke voorkeur.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 11:32   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat ik niet om de haverklap een draadje opstart om daar over te zagen en de wegbheerder het voordeel van de twijfel geef.
Het voordeel van de twijfel ? Welke twijfel ?

Hoe kan men nu de Vmax op dezelfde rijbaan -buiten bebouwde kom- en dezelfde wegomgeving van vandaag op morgen van 90 naar 70 kmh of van 70 naar 50 kmh verlagen ? Binnen de bebouwde kom is al 50 kmh dus je verlaat de bebouwde kom en het blijft 50 kmh?
Aan welke ziekte of drug is die wegbeheerder plots vervallen?

Hoe kan men een rijbaan die net veiliger gemaakt is door betere en gescheiden fietspaden een snelheidsregime opleggen dat van vandaag op morgen 20 km/h lager ligt ? Niet 10 kmh hé 20 kmh.

Wil je het in %-en ? Van 90 kmh naar 70 kmh is een 22,2 % lagere Vmax. En het verhoogt daarenboven wslk de verkeersONveiligheid. Twijfel zei je ?
Citaat:
http://www.steunpuntverkeersveilighe...RA-2006-97.pdf
Effectiviteit van verkeersmaatregelen:
snelheidsverlaging van 90km/h naar 70 km/h op gewestwegen
Resultaten uit Vlaanderen RA-2006-97

In de meest waarschijnlijke situatie (dispersiefactor = 0,37) vinden we niet-significante stijgingen van 6% voor alle ongevallen en van 8% voor de letselongevallen.
Precies ofdat 60 kmh en 80 kmh limieten taboe zijn, awel in NL zijn die cijfers niet taboe, ook 100 kmh is helemaal geen taboe op de betere 1+1-wegen, niet 2+2-middenbermwegen hé waar in BE meestal 90 kmh geldt, Nederland past ook 100 kmh toe op 1+1-wegen-zonder-middenberm#, begrijp je dat verschil ?
#
Citaat:
http://www.limburg.nl/Beleid/Verkeer...ieuw_uiterlijk
Duidelijkheid voor de weggebruiker

Het is voor de weggebruiker niet altijd even duidelijk op wat voor wegcategorie (stroomweg, gebiedsontsluitingsweg of erftoegangsweg) hij rijdt en welk bijbehorend (snelheids)gedrag daar gewenst is. Met de EHK-markering wordt op een eenvoudige manier hierover duidelijkheid gegeven:

- geen markering of alleen onderbroken kantmarkering: erftoegangsweg met een maximum snelheid van 60 km/h buiten en 30 km/h binnen de bebouwde kom;
- dubbele asmarkering met onderbroken kantmarkering: gebiedsontsluitingsweg met een maximum snelheid van 80 km/h buiten kom en 50 km/h binnen de bebouwde kom;
- dubbele asmarkering met groene vulling en doorgetrokken kantmarkering: stroomwegen met een maximum snelheid van 100 km/h.



Minder verkeersslachtoffers

Het “Implementatieplan Essentiële Herkenbaarheidkenmerken” heeft betrekking op provinciale wegen. De provinciale wegen zijn gebiedsontsluitingswegen die conform EHK uitgerust zullen worden met een dubbele asmarkering. De dubbele asmarkering leidt tot lagere rijsnelheden en minder inhaalmanoeuvres. De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) rekent (voorzichtig) met een effectiviteit voor deze maatregel van tenminste 10% minder wegvakslachtoffers. Een onderzoek op basis van praktijkervaringen op de N342 in Overijssel laat zelfs een reductie van 38% van het totaal aantal slachtoffers zien.
Je moogt ook eens lezen wat Europa schrijft:
Citaat:
http://ec.europa.eu/transport/road_s...olicies_en.htm

Who is responsible for setting speed limits?

Clearly, there are differences between countries in the way that speed limit setting is arranged. Generally, the national government decides on the general, national speed limits for different road types. The national government may also determine which exceptions to the general limits can be applied. It generally is the road authority that decides what speed limit is applied for a specific road or road section in their jurisdiction. This decision, of course, must fit within the national speed limit framework. It means, however, that local or regional road authorities have a large amount freedom in determining which speed limit would be applied where.
A common approach to determine the most appropriate speed limit for a particular road or road section is to set the limit close to the V85. The V85-speed is the speed that is not exceeded by 85% of the vehicles. Ideally, however, the speed limit should be based on an analysis of the road and traffic characteristics to make sure that the limit represents a safe speed and, in addition, that the limit is a credible limit for the majority of drivers.
Je moogt een tekening maken of watdanook fotootje, je moet me dat eens uitleggen dat soort twijfel dat jij de wegbeheerder dan geeft.

Je kunt de wegbeheerder ook voorstellen dat we - aangezien een rijbewijs toch niets waard blijkt - overgaan tot het bouwen van brommobielen op grote schaal voor het plebs in Vlaanderen. Hier het Model R van Vlaanderen:



LOL.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 november 2015 om 12:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 23:35   #64
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Ik wil niet gewoon de wet volgen wanneer ik aanvoel dat de wet niet billijk is.
Ah , u geeft dus toe dat u schijt aan de wet ,
achteraf niet komen mekkeren voor leuke overschrijving die u ontvangt !!
Zo ken ik er nog ene , elke maand verkeersboetes:
- ALTIJD TE snel rijden , want hij bepaalt dat zelf wel
- Als voetganger oversteken bij rood naast het zebrapad ,
en dan zelfs nog schuin oversteken aldaar
- Of bij een zebrapad zonder licht , hij steekt over
ACHTER de 1ste die voor het zebrapad staat !!
- soms door rood rijden , komt er bij:
roepen tegen overstekers wanneer ze groen hebben ,
hij rijdt gewoon door , zonder te stoppen al dan !!
- Eenrichtingsstraten inrijden , en als er niks gebeurt ,
of er zijn geen overstekende , of er rijdt niemand in de juiste richting ,
wat doet die dan toch verkeerd , dan is er toch niks aan de hand ??
- of waar geen zebrapad , schuin oversteken zonder uitkijken desnoods !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 9 november 2015 om 23:37.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be