Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2007, 09:05   #21
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Ik ben tijdens het kijken in slaap gevallen.

Wat ik wel vreselijk vind in deze wereld dat is de afvalberg. Ook gebruik ik spaarlampen, in de hoop mijn electra rekening wat te drukken. Een beetje respect is goed. Er is bv een 'fijnstof' probleem dat enorme ravages aanricht op gezondheid. Ik heb ook een hekel aan de hoeveelheid stinkauto's in de stad. Heb zelf géén auto, en zelfs geen fiets, wegens te gevaarlijk hier.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 09:26   #22
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Als ik merk hoeveel invloed een mediacampagne kan hebben op sommige mensen, dan vraag ik me altijd af hoe oud ze zijn, hoeveel uur geschiedenis ze gekregen hebben en hoeveel ze om geschiedenis geven.

Het maakt me bang.
Goeie vraag, je maakt me bang, vandaar enkele directe vragen: hoe oud ben jij? hoeveel uur geschiedenis heb je gekregen en hoeveel geef je om geschiedenis? Graag een eerlijk antwoord.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 09:40   #23
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Goeie vraag, je maakt me bang, vandaar enkele directe vragen: hoe oud ben jij? hoeveel uur geschiedenis heb je gekregen en hoeveel geef je om geschiedenis? Graag een eerlijk antwoord.
Ik ga je een zo eerlijk mogelijk antwoord geven, binnen de limieten van wat ik op internet aan persoonlijke gegevens wens kenbaar te maken.

Ik ben een pak ouder dan de gemiddelde poster. Laten we zeggen dat ik de jaren '70, toen velen hier nog moesten geboren worden, politiek bewust en actief heb meegemaakt.

Gezien ik net voor de VSO-rage aan mijn humaniora begonnen ben, heb ik nog het normale aantal uren geschiedenis gekregen. Twee per week de eerste jaren, als ik me goed herinner. In elk geval was geschiedenis toen nog een kennisvak als de andere, waarbij je je een overzicht moest eigen maken in plaats van rond een losse reeks van ad-hoc onderwerpjes te "werken". En ook was het toen nog geen vak dat allerlei politiek gewenste doelen moest dienen. Kennis, daar ging het om. De analyse werd toen nog aan elke burger zelf overgelaten.

Hoe belangrijk ik geschiedenis inschat? Dat kan je uit het bovenstaande vermoedelijk wel opmaken. Zeer belangrijk. Kennis van de geschiedenis is imho de basis van een democratische maatschappij. Wie de geschiedenis niet kent, of slechts verloren deelaspectjes ervan, kan gemanipuleerd worden in alle richtingen. Hij is een vogel voor de kat.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 24 oktober 2007 om 09:42.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 15:54   #24
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ik heb de film gezien, maar hij heeft me niet meer bewust gemaakt dan ik was voor de film.
Ik was blij dat iemand dit soort film maakte, omdat dit een manier is om de kennis vanuit het labo te laten doorsijpelen tot in de huiskamers. Je weet nooit wat dat opleveren kan.
In het geval van Abba Kovner blijkbaar heel veel, prachtig!
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 15:58   #25
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik heb de film gezien, maar hij heeft me niet meer bewust gemaakt dan ik was voor de film.
Ik was blij dat iemand dit soort film maakte, omdat dit een manier is om de kennis vanuit het labo te laten doorsijpelen tot in de huiskamers. Je weet nooit wat dat opleveren kan.
In het geval van Abba Kovner blijkbaar heel veel, prachtig!
Getekend,

De geïndoctrineerde stadsmens
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 16:45   #26
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Ik heb de film gezien, vond het eerlijk gezegd op sommige momenten wel wat te simplistisch uitgelegd, die grafiekskes waren bv al één van die dingen die er teveel aan waren. Een echte ‘overtuigde believer’ zal ik daarom waarschijnlijk nooit worden, niet op die manier, teveel show.

Doch ik heb respect voor het milieu en ik heb wel een paar kleine zaken veranderd thuis onder het motto: “Baat het niet dan schaadt het niet”.

Ik heb spaarlampkes gekocht, maar dat zijn rotdingen, veel te groot en passen niet overal in. Bovendien moet je het licht een paar minuten voor je je ding wil doen aansteken anders ziet ge geen steek vanwege de opwarmperiode en loop ik er ’s nachts regelmatig tegen omdat ze zo groot zijn.

Mijn auto heb ik weg gedaan en ik heb een DINA aanvraag lopen om drie jaar gratis met het openbaar vervoer te kunnen rijden. Ik heb nog wel mijne motto, diene weiger ik weg te doen. Ik heb me ook een mountain-bike gekocht voor de kleine verplaatsingen, goed voor de lijn.

De plaatsen in huis die geïsoleerd kunnen worden daar ben ik nog mee bezig.

Doordat ik in de polders woon en veel koeien zie, loop ik ook voortdurend mijne kop te breken over hun scheten die naar het schijnt bijdragen aan het probleem. Kunnen we daar niets nuttig mee doen vraag ik me dan af? Knap lastig vraagstuk, das ook Gore zijn schuld.

Ik ben me er wel van bewust dat dit alles idd slechts druppels op een hete plaat zijn, nochtans was ik na het herlezen van mijn tekst een beetje verbaasd dat ik al zoveel gedaan heb.

Eerlijkheidshalve voeg ik eraan toe dat veel van bovengenoemde zaken ook een dubbele bodem hebben en dus niet speciaal met het milieu in het achterhoofd gedaan werden maar eerder uit economische overwegingen.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 19:16   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb die propagandafilm gezien, en het enige me dat deed was eens goed lachen. Komt in de buurt qua propagandawaarde van Leni Liefenstahl's "Triumf des Willens", alleen veel minder interessant. De zaak is wel dat de meeste kijkers het IQ van een naaktslak hebben, en dus na het paniekerig rondkijken, en wat onnuttige aankopen ,gewoon verder leven zoals ze dat voorheen deden.

Wat ikzelf doe voor het milieu. Met of zonder die film. Zorgen dat mijn eigen zak gevuld blijft.

Spaarlampen overal.( milieutechnisch neutraal, minder energieverbruik tijdens de gebruiksduur, maar minder vriendelijk tijdens productie en verwerking)
Gloedjenieuwe HR aardgasketel.
Veel beter geisoleerde woning.
Wagen met een laag verbruik ten opzichte van de laadcapaciteit.

Toekomstplannen. Nog betere isolatie voor de woning. Met oa, zelf ontworpen luiken voor alle ramen.
Zelfvoorziening van brandstof/electriciteit (Jantje, we moeten de koppen nog eens samensteken)
Betere waterhuishouding.
Bouwen van 2 of 3 electroligfietsen
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 19:26   #28
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Ik ben gaan kicken op plastieke waterflessen...
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 19:34   #29
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Ik heb de film na een tijdje afgezet. Gore presenteerde het wel goed, maar al die grafieken en opsommingen begonnen al vlug te vervelen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 20:38   #30
lezer
Burgemeester
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 583
Standaard

Heb hem gezien

en ben mij grote zorgen gaan maken.

De eenzijdige (en nog steeds onbewezen) focus op CO2 zal meer milieuproblemen veroorzaken dan oplossen:

- rehabilitatie van de kernenergie (al goed bezig, was ook het opzet toen Thatcher het CO2-onderzoek begon te financieren en past goed in de kraam van nucleair lobbyist Gore)

- boom van zgn. "biobrandstoffen", helemaal niet bio en problematisch voor de voedselvoorziening

- verwaarlozing van vele andere milieuproblemen die veel reëler zijn
Het Greenpeace-boekje staat er vol van (ja, ik weet het, ik ben nog steeds lid, ondanks de klimaathype. Moeilijk om na 20 jaar zomaar plots te stoppen)

en last but not least:

Wanneer bij het grote publiek begint door te dringen dat het weer de zoveelste misslag was, dan kunnen we het wel schudden om nog bewustzijn en actie te vragen voor de werkelijke milieuproblemen.
En dan zijn we nog veel verder van af.

Laatst gewijzigd door lezer : 24 oktober 2007 om 20:47.
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 20:43   #31
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Heb hem gezien

en ben mij grote zorgen gaan maken.

De eenzijdige (en nog steeds onbewezen) focus op CO2 zal meer milieuproblemen veroorzaken dan oplossen:
-
Strike...
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 20:51   #32
lezer
Burgemeester
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 583
Standaard

Verder blijf ik:

- 99% bio kopen (voeding én kleding - dat laatste ook soms op uitverkopen)

- zeer beperkt autorijden; doe ook aan autodelen

- zeer zuinig energie verbruiken

- systematisch isoleren; plannen voor zonne-energie

- lid van Velt en Natuurpunt (voorlopig, want ook daar steekt de klimaathype me serieus tegen)

-...

Laatst gewijzigd door lezer : 24 oktober 2007 om 20:51.
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 20:54   #33
lezer
Burgemeester
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 583
Standaard

Alleen over spaarlampen weet ik het nog niet.

Ik heb er een paar, de andere gebruik ik weinig.

Heeft iemand enkele links ivm de totale milieuimpact, want ik wil niet zomaar klakkeloos alles overnemen wat voorgekauwd wordt.

Hoe zit het met dat kwik, is dat nog actueel?
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 21:52   #34
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Ik heb Al Gore's $30,000 per jaar aan facturen voor gas / electriciteit eens bekeken en doe al het mogelijke om het nog beter te doen als de grote voorvechter van moeder natuur. Tot nu toe heb ik nog niet te veel moeten doen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 08:36   #35
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Heb hem gezien

en ben mij grote zorgen gaan maken.

De eenzijdige (en nog steeds onbewezen) focus op CO2 zal meer milieuproblemen veroorzaken dan oplossen:

- rehabilitatie van de kernenergie (al goed bezig, was ook het opzet toen Thatcher het CO2-onderzoek begon te financieren en past goed in de kraam van nucleair lobbyist Gore)

- boom van zgn. "biobrandstoffen", helemaal niet bio en problematisch voor de voedselvoorziening

- verwaarlozing van vele andere milieuproblemen die veel reëler zijn
Het Greenpeace-boekje staat er vol van (ja, ik weet het, ik ben nog steeds lid, ondanks de klimaathype. Moeilijk om na 20 jaar zomaar plots te stoppen)

en last but not least:

Wanneer bij het grote publiek begint door te dringen dat het weer de zoveelste misslag was, dan kunnen we het wel schudden om nog bewustzijn en actie te vragen voor de werkelijke milieuproblemen.
En dan zijn we nog veel verder van af.
hier sluit ik me bij aan.

Ik heb hem gezien en was geschokt. Ik ben me uitgebreider gaan informeren, en werd zeer verontwaardigd.

Pleiten voor een veranderd energieverbruik, daar kan ik me volledig in terug vinden, maar gebruik daarvoor niet de dreiging van de klimaatsverandering (de eindigheid ervan, en de prijs voldoen daarvoor), focus niet op 1 deelaspect daarvan en sla daar de bevolking murg mee, en negeer vooral andere nefaste aspecten van de menselijk invloed op het milieu niet, aspecten die mi acuter en dringender zijn.
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 08:39   #36
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Ik heb de film gezien en onmiddellijk gemerkt dat er een reeks fouten inzaten (waarvan er een aantal door een Engelse rechter onlangs zijn geïdentificeerd).
Maar wat meer is: ik ben er ook virtueel zeker van dat een reeks van die fouten moedwillig zijn gemaakt, en dus eigenlijk leugens zijn. Dat stemt trouwens overeen met de principes van Al Gore zelf, die expliciet heeft gesteld dat men mag overdrijven omwille van de goede zaak. ("it is appropriate to have an over-representation of factual presentations on how dangerous it is, as a predicate for opening up the audience to listen to what the solutions are, and how hopeful it is that we are going to solve this crisis" - zo'n mensen hebben geen geweten, blijkbaar).

http://www.msnbc.msn.com/id/12743273/

De affiche van de film, die gebaseerd is op het idee industrie=>opwarming=>orkanen, wekte onmiddellijk mijn diepe argwaan. Er is, ondanks enige verwoede pogingen in die richting, geen verband aangetoond tussen opwarming en aantal of kracht van de orkanen. Dit jaar is trouwens goed op weg om wereldwijd één van de slapste orkaanjaren ooit te worden.

Maar evengoed: de leugenmolen draait voort, want de globalistische agenda moet worden geïmplementeerd. Nu is het kurkdroog in een stuk van de USA, met branden tot gevolg, en u raadt dat het alweer AGW moet zijn wat hiervoor verantwoordelijk is. In werkelijkheid gaan droge jaren samen met jaren met lage orkaanactiviteit (de orkanen en tropische stormen leveren in de nu droge gebieden een aanzienlijk deel van de luchtvochtigheid), en we dachten toch dat AGW méér orkanen veroorzaakt, nietwaar Gore? Droge orkanen misschien?



Verschil in luchtvochtigheid, voor orkaanarme-orkaanrijke seizoenen
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 08:50   #37
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Alleen over spaarlampen weet ik het nog niet.

Ik heb er een paar, de andere gebruik ik weinig.

Heeft iemand enkele links ivm de totale milieuimpact, want ik wil niet zomaar klakkeloos alles overnemen wat voorgekauwd wordt.

Hoe zit het met dat kwik, is dat nog actueel?
Er bestaat niet zoiets als een 'totale milieu-impact', die men kan uitdrukken in één eenheid. Dat is me vele jaren geleden duidelijk geworden, toen ik enkele briefjes heb gewisseld met de studiedienst van Agalev over hun voorkeur voor recycleerbare flessen boven briks. De flessen hebben het voordeel dat ze een keer of 20-30 kunnen hergebruikt worden, maar hebben het nadeel dat ze telkens met enkele liters detergenthoudend water moeten uitgespoeld worden, en dat ze weer terug naar de fabrikant moeten getransporteerd worden. De briks hebben het nadeel van hun éénmalige bruikbaarheid. Het werd me in de loop van de lectuur en de discussie hierover duidelijk, dat het onmogelijk is om de impact van bv. een liter detergenthoudend water af te wegen tegen de impact van één brik die tot afval is gedegradeerd. Er is gewoon geen objectieve gemeenschappelijke maatstok voorhanden om beide impact op gelijke wijze te meten. De discussies over de bepaling van zo'n totale impacts zijn bijna altijd irrationeel.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 25 oktober 2007 om 08:53.
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 09:08   #38
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Ik heb een stuk van de film gezien, de eerste 20 min., dan was ik hem beu, zowel de film als Gore.
Stop, eject, prullenmand.
Wat ik gedaan heb voor het milieu sinds die 20 min. dat ik die film gezien heb, gewoon verder geleefd als anders, ik vind van mezelf dat ik al milieu vriendelijk genoeg ben.

Laatst gewijzigd door alberto : 25 oktober 2007 om 09:12.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 09:18   #39
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Volgens de titel topic............

Dan denk ik aan die zowat 12.500 in werking zijnde vulkanen.Waarschijnlijk ook te wijten aan de opwarming aarde en vooral roetuitstoot
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 09:25   #40
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Ik heb die film gelukkig genoeg nooit gezien, dus kan ik er ook niet naar handelen. Niet dat het nodig zou zijn.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be