Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2018, 17:59   #81
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Oh, maar dat dit onwaarschijnlijk verstrekkende gevolgen zal hebben voor onze welvaart, daar ben ik me terdege van bewust. Je legt immers ons lot in de handen van rechters die al jarenlang aan het bewijzen zijn dat ze in de achterzak zitten van de linkse NGO's. Ik wil dus ook niet dat dit onding getekend wordt. Helaas is er maar een minderheid in dit land die het met mij eens is.
Dat laatste zou ik niet durven zeggen. VRT NWS Politiek heeft een poll lopen op facebook. In de huidige stand van zaken wil 87% van de deelnemers dat het pact niet wordt getekend.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 18:11   #82
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Dat laatste zou ik niet durven zeggen. VRT NWS Politiek heeft een poll lopen op facebook. In de huidige stand van zaken wil 87% van de deelnemers dat het pact niet wordt getekend.
Tut tut tut, naar de bevolking moet je niet luiseren.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 19:51   #83
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Volgens de Schoof gaat den Theo dat wel aanpakken.
Nadat hij er twee jaar niets aan gedaan heeft tot het VB het enkele weken geleden in de aandacht bracht in het parlement !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 19:52   #84
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
"Global Compact for Migration” is nog niet alles: daarna volgt “Global Compact for Refugees"

Dat klinkt een beetje in de oren als: Alles voor de vluchteling en voor de migranten.

Ik hoop dat ik dat verkeerd gelezen heb.

Nog maar eens even meegeven:

UN MIGRANT COMPACT: THE DEATH OF NATIONS
We zullen er ver mee komen !!

Uitgewezen asielzoeker snijdt bejaarde man keel over in Duitsland.
https://sceptr.net/2018/11/uitgeweze...gbspU-m6JEYexE

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/a...4nqFJ_pqHiPtoE

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 november 2018 om 19:53.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 19:56   #85
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Die CD&V'er zit er wel goed naast. In de eerste zin van het pact staat :"commit" (zoek maar eens op wat dat betekent.). Verder staat er ook nog in dat men die "commit" gaat opvolgen. En dat iedereen de het er niet mee eens is moet zwijgen en dat men in scholen de kinderen moet indoctrineren. Lees het pact maar eens. De link is te vinden in de openingspost.

De NV-A is zich laat beginnen roeren. Het was niet Orban maar de Nederlander Dirk-Jan Eppinck die de boel in gang duwde (en de NV-A heeft haar kar pas gekeerd nadat De Winter in het parlement de vlam aan de lont hield)
Inderdaad !!
Daarvoor zwegen N-VA en Francken daar 2 jaar lang over.

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 november 2018 om 19:57.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 20:35   #86
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Stiekem hoop ik op vervroegde verkiezingen hierover. Een lekker bruine campagne waarbij alle voorstanders van het pact worden weggeveegd.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 20:45   #87
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Volgens de Schoof gaat den Theo dat wel aanpakken.
In april zei Francken in het parlement nog dat hij achter dat akkoord staat.
Wie gelooft die kazakkendraaiers nog?

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 november 2018 om 20:46.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 07:52   #88
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Die "burgeroorlogen" kwamen veelal NA de interventies van het westen.
Islam of geen islam, gooi je ergens de autoriteit met geweld omver, dan zal de rest erom vechten. Er worden democratieën opgelegd aan mensen die dat niet gewoon waren, niet voor de nieuwe heersers hebben gekozen en landen waar er geen groot draagvlak voor is.

Denk je dat je zomaar andere beschavingen kan ruïneren? Teken nu maar braafjes het pact.

De Arabische Lente heeft anders weinig van doen met westerse interventies. Tenzij je de kredietcrisis of internet een westerse interventie in de Arabische 'beschaving' wil noemen. De moslimoorlogen in Afrika hebben ook niet veel met het westen te maken. Overal aan de grenzen van waar moslims een meerderheid vormen is er conflict. En om de verschillende islamitische stromingen tegen elkaar op te zetten heb je geen lucifer nodig.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 08:00   #89
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
En stemmen winnen.
Orban en Co zijn zelf eigenaar van het migratiethema in hun landen, zij winnen daar idd mee.

in Vlaanderen is VB eigenaar van dat thema, als dat in de verf gezet wordt, dan wint alleen VB
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 08:03   #90
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Die "burgeroorlogen" kwamen veelal NA de interventies van het westen.
Islam of geen islam, gooi je ergens de autoriteit met geweld omver, dan zal de rest erom vechten. Er worden democratieën opgelegd aan mensen die dat niet gewoon waren, niet voor de nieuwe heersers hebben gekozen en landen waar er geen groot draagvlak voor is.

Denk je dat je zomaar andere beschavingen kan ruïneren? Teken nu maar braafjes het pact.
men heeft aan dat pact willen toevoegen dat elke Staat souverein beslist wie zijn grondgebied mag binnenkomen en er recht krijgt om te blijven.
dat amendement werd geweerd.

dat is wat je tekent als je dat pact tekent.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 08:04   #91
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
En daarom maken ze er nu zo'n drama van in de media? Yeah right.
uiteraard, ook de media hebben belang bij het nekken van N-VA, hoe moeilijker het vormen van volgende regering wordt, hoe meer kranten verkocht worden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 08:07   #92
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad !!
Daarvoor zwegen N-VA en Francken daar 2 jaar lang over.

dit zegt Theo daar zelf over:

Theo Francken
...
Omtrent Marrakesh
Vrienden,
Er heerst veel commotie maar ook veel verwarring over het VN Migratiepact van Marrakesh:
1/ Men probeert u wijs te maken dat ik dat VN-Migratiepact al zou hebben ondersteund, ja, zelfs ondertekend. Dit door te verwijzen naar een eerdere verklaring van Marrakesh die daarmee niets, maar dan ook niets, te maken heeft, namelijk de eindverklaring van de EU-West-Afrikatop in het kader van het zogenaamde Rabatproces in Marrakesh op 3 mei 2018.
De VN en de EU zijn twee verschillende instellingen. De zogenaamde ‘Verklaring van Marrakesh’, die op de top van mei werd aangenomen, gaat diep in op terugkeer en de strijd tegen mensensmokkel. Daarenboven heb ik van die gelegenheid geprofiteerd om daar bilaterale terugkeergesprekken aan te knopen met Tunesië, Niger, Gambia, Ivoorkust en Marokko zelf. Stuk voor stuk vruchtbare gespreken die zullen uitmonden in bijkomende migratie-akkoorden.
Wat voorligt in december is het VN migratiecompact en is totaal iets anders. Alleen vindt dit ook plaats in Marrakesh, vandaar de verwarring.
2/ Ik lees ook dat ik ‘2 jaar niets gedaan zou hebben’. Pertinent onwaar.
Het migratiecompact werd voor het eerst ernstig bediscussieerd op een informele Europese migratieraad in Sofia in januari van dit jaar. Het is immers de Europese Unie die onderhandelde over de tekst. Op die Raad ben ik stevig tussengekomen met forse inhoudelijke bezwaren. Ook erna bleven we onze inhoudelijke bezwaren formuleren.
Onze bezwaren tegen het pact zijn inhoudelijk en werden doorheen het proces consequent geformuleerd.
Deel dit bericht massaal aub. Hoe meer delers, hoe meer lezers en hoe minder onwaarheden. Bedankt.

Laatst gewijzigd door Anna List : 21 november 2018 om 08:17.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 08:08   #93
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Francken leest De posts van daiwa?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 08:16   #94
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Francken leest De posts van daiwa?
ik speel hem af en toe een post door.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 08:43   #95
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dit zegt Theo daar zelf over:

Theo Francken
...
Omtrent Marrakesh
Vrienden,
Er heerst veel commotie maar ook veel verwarring over het VN Migratiepact van Marrakesh:
1/ Men probeert u wijs te maken dat ik dat VN-Migratiepact al zou hebben ondersteund, ja, zelfs ondertekend. Dit door te verwijzen naar een eerdere verklaring van Marrakesh die daarmee niets, maar dan ook niets, te maken heeft, namelijk de eindverklaring van de EU-West-Afrikatop in het kader van het zogenaamde Rabatproces in Marrakesh op 3 mei 2018.
De VN en de EU zijn twee verschillende instellingen. De zogenaamde ‘Verklaring van Marrakesh’, die op de top van mei werd aangenomen, gaat diep in op terugkeer en de strijd tegen mensensmokkel. Daarenboven heb ik van die gelegenheid geprofiteerd om daar bilaterale terugkeergesprekken aan te knopen met Tunesië, Niger, Gambia, Ivoorkust en Marokko zelf. Stuk voor stuk vruchtbare gespreken die zullen uitmonden in bijkomende migratie-akkoorden.
Wat voorligt in december is het VN migratiecompact en is totaal iets anders. Alleen vindt dit ook plaats in Marrakesh, vandaar de verwarring.
2/ Ik lees ook dat ik ‘2 jaar niets gedaan zou hebben’. Pertinent onwaar.
Het migratiecompact werd voor het eerst ernstig bediscussieerd op een informele Europese migratieraad in Sofia in januari van dit jaar. Het is immers de Europese Unie die onderhandelde over de tekst. Op die Raad ben ik stevig tussengekomen met forse inhoudelijke bezwaren. Ook erna bleven we onze inhoudelijke bezwaren formuleren.
Onze bezwaren tegen het pact zijn inhoudelijk en werden doorheen het proces consequent geformuleerd.
Deel dit bericht massaal aub. Hoe meer delers, hoe meer lezers en hoe minder onwaarheden. Bedankt.
Ik las nochtans dat Francken zich in april positief had uitgelaten over het migratiepact. Maar ik vind geen deftige bron.

Wat de verklariing van Marrakesh betreft die kan men hier lezen. Net zoals in de 19de eeuw wordt ook nu weer in een andere taal en boven onze hoofden geregeerd en kijkt men neer op de werkende mensen.

Ook in deze verklaring staat dat we gehersenspoeld moeten worden om de noord zuid migratie te slikken. Men wil projecten opzetten om werkgevers rechtstreeks in Afrika vacatures te laten invullen (en dat met 2.2 miljoen Belgen die niet werken en kunnen werken).
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 21 november 2018 om 08:44.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 08:49   #96
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik las nochtans dat Francken zich in april positief had uitgelaten over het migratiepact. Maar ik vind geen deftige bron.

Wat de verklariing van Marrakesh betreft die kan men hier lezen. Net zoals in de 19de eeuw wordt ook nu weer in een andere taal en boven onze hoofden geregeerd en kijkt men neer op de werkende mensen.

Ook in deze verklaring staat dat we gehersenspoeld moeten worden om de noord zuid migratie te slikken. Men wil projecten opzetten om werkgevers rechtstreeks in Afrika vacatures te laten invullen (en dat met 2.2 miljoen Belgen die niet werken en kunnen werken).
ik las dat ook, weet ook niet of wat Theo schrijft juist is, maar vond het hier wel relevant.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 09:52   #97
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Beke (CD&V): “Als de N-VA probleem wil maken van VN-migratiepact, is dat haar verantwoordelijkheid”

Citaat:
BRUSSEL - CD&V-voorzitter Wouter Beke vindt dat België het VN-migratiepact wel degelijk moet goedkeuren, ondanks het forse verzet van regeringspartij N-VA. “Ik ga ervan uit dat premier Michel naar Marrakesh gaat. Als de N-VA daar een probleem van wil maken, is dat haar verantwoordelijkheid”, zei Beke in De Ochtend op Radio 1.
Citaat:
Beke verwijst onder meer naar het deel van de tekst dat zegt dat herkomstlanden zich ertoe moeten engageren mensen terug op te nemen die bijvoorbeeld in Europa geen recht op asiel hebben.
Dat lijkt mij anders de normaalste zaak van de wereld dat de herkomstlanden van asielzoekers/illegalen/bootjesvaarders die totaal geen recht hebben om er ergens ook maar aanspraak op te maken hun mensen terug moeten binnen pakken.

De vraag die rijst is dan: 'Willen die landen dat wel?'

Of zijn het mensen die ze zelf de deur gewezen hebben om de één of andere reden en die ze liever niet willen zien terugkomen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 november 2018 om 09:53.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 10:03   #98
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Beke (CD&V): “Als de N-VA probleem wil maken van VN-migratiepact, is dat haar verantwoordelijkheid”





Dat lijkt mij anders de normaalste zaak van de wereld dat de herkomstlanden van asielzoekers/illegalen/bootjesvaarders die totaal geen recht hebben om er ergens ook maar aanspraak op te maken hun mensen terug moeten binnen pakken.

De vraag die rijst is dan: 'Willen die landen dat wel?'

Of zijn het mensen die ze zelf de deur gewezen hebben om de één of andere reden en die ze liever niet willen zien terugkomen?
Citaat:
Beke verwijst onder meer naar het deel van de tekst dat zegt dat herkomstlanden zich ertoe moeten engageren mensen terug op te nemen die bijvoorbeeld in Europa geen recht op asiel hebben.
als ik Beke goed versta en wens te geloven, dan zegt hij mij dat het pact ginder wel juridisch afdwingbare gevolgen zal hebben.

terwijl Beke, Michel en Decroo hun stinkende best doen om mij ook wijs te maken dat het pact hier geen juridisch afdwingbare gevolgen zal hebben.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 10:37   #99
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Denk je dat je zomaar andere beschavingen kan ruïneren? Teken nu maar braafjes het pact.
1) Ja
2) nee
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 16:13   #100
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.705
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik las nochtans dat Francken zich in april positief had uitgelaten over het migratiepact. Maar ik vind geen deftige bron.
Hier heb je een deftige bron.

I
Citaat:
n de Kamer verklaart de eerste minister dat de tekst ook binnen de regering de geëigende weg heeft gevolgd. Alle betrokken ministers en staatssecretarissen hebben, tijdens dit overleg, opmerkingen kunnen formuleren. Ook de deelstaten krijgen inspraak. Dus ook de Vlaamse regering van minister-president Geert Bourgeois(N-VA). Er gebeurt niets. Meer nog, de houding ten opzichte van de tekst is ronduit positief. Dit blijkt uit een antwoord van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) op een vraag van PS-Kamerlid Stephane Crusnière. Eind april verklaart Francken ronduit het migratiepact te steunen.
https://vuyewouters.be/2018/11/20/mi...iUcJjFXWDhFWAM
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be