Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2018, 15:20   #21
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Precies of goede tuning onderdelen worden niet gemaakt door professionelen ? Volgens u zijn Alpina Hartge Gemballa of Ruf amateurs ?

Al aan gedacht dat de grote merken meestal hun mosterd halen bij die tuners ?
dan zullen al die tuners die ik zie rijden wel diy prutsers zijn en niet Gemballa of Ruf, want ik zie alleen maar belachelijke toestanden rond (proberen) rijden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2018, 15:34   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan zullen al die tuners die ik zie rijden wel diy prutsers zijn en niet Gemballa of Ruf, want ik zie alleen maar belachelijke toestanden rond (proberen) rijden.
Dat is opdat U geen enkel benul hebt van degelijke en professionele tuning. U bent meer dan waarschijnlijk nooit bij een Duitse tuner geweest.

U kan dit al dan niet belachelijk vinden. Ik vind deze getunede mini getuigen van smaak en professionalisme.

Naam: d18132be8f7ac99106d8bfa2c340ade1.jpg
Bekeken: 122
Grootte: 86,4 KB
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2018, 19:38   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat is opdat U geen enkel benul hebt van degelijke en professionele tuning. U bent meer dan waarschijnlijk nooit bij een Duitse tuner geweest.

U kan dit al dan niet belachelijk vinden. Ik vind deze getunede mini getuigen van smaak en professionalisme.

Bijlage 108625
Gemballa is anders een enorm professionele Porsche tuner.

En ik pluk er lukraak maar eentje uit mijn draadje in K&K over autokes


Die minike's zijn best leuk maar zijn levensgevaarlijk als het op remmen aankomt mocht er iemand wat harder met gaan dan de toegestane snelheden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 maart 2018 om 19:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2018, 20:19   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Niet alle "tuners" maken auto's sportiever of sneller, sommige ook comfortabeler, verfijnder en totaal anders. Zoals een zeldene wagen die je niet met automatiek kunt krijgen toch met automatiek maken door er een andere V8 in te bouwen. De wagen wordt navenant verfijnd en krijgt een comfortabelere ophanging/vering. En daarom willen de Amerikanen en andere hem pas kopen.

https://www.alpina-archive.com/?page...mt=Roadster-V8
https://www.caranddriver.com/reviews...t-drive-review
(Alpina is al heel lang een eigen automerk geworden (1983) op basis van BMW-wagens)

De Alpina-modellen rijdt in de regel comfortabeler maar niet altijd langzamer als de M-versies van BMW...
https://de.wikipedia.org/wiki/Alpina...rd_Bovensiepen

Laatst gewijzigd door Micele : 21 maart 2018 om 20:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 07:57   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Tuners zijn mensen die hun penis graag verlengd zien. No problema.

Straatracers zijn criminelen. Grande problema.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 08:13   #26
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat is opdat U geen enkel benul hebt van degelijke en professionele tuning. U bent meer dan waarschijnlijk nooit bij een Duitse tuner geweest.

U kan dit al dan niet belachelijk vinden. Ik vind deze getunede mini getuigen van smaak en professionalisme.

Bijlage 108625
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Gemballa is anders een enorm professionele Porsche tuner.

En ik pluk er lukraak maar eentje uit mijn draadje in K&K over autokes


Die minike's zijn best leuk maar zijn levensgevaarlijk als het op remmen aankomt mocht er iemand wat harder met gaan dan de toegestane snelheden.
wie z'n zelfvertrouwen niet uit het opzichtig uitzicht van zijn auto moet halen, kan voor dat geld wel veel meer wagen kopen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 08:48   #27
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah, is maddox een tuner?

wat ik niet snap is, als ge nu 10K of is het 20K extra steekt in ne prutsauto, waarom koopt ge dan niet ineens nen deftigen auto van 20K duurder, met alles erop en eraan? en die kan ook nog eens normaal over ne verkeersdrempel...
Dat iemand een hobby beoefend en daar wat centen insteekt hoeft niemand te snappen. Ik probeer bijvoorbeeld ook niemand te snappen die met de lotto speelt. Laat ieder mens toch vrij om te kiezen aan wat hij zijn centen besteed.
Als je extra centen nodig hebt dan ga je daar ook extra voor werken. In ieder geval beter dan op achter een scherm te zitten en je gewoon je tijd te verprutsen.
Kost niks dat wel ... (en je hoeft geen extra inkomsten te genereren bovenop je te klein loon of uitkering )
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 10:32   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Gemballa is anders een enorm professionele Porsche tuner.

En ik pluk er lukraak maar eentje uit mijn draadje in K&K over autokes


Die minike's zijn best leuk maar zijn levensgevaarlijk als het op remmen aankomt mocht er iemand wat harder met gaan dan de toegestane snelheden.
ABT Tuning. Ken ik heel goed. Klasse.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 10:35   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat iemand een hobby beoefend en daar wat centen insteekt hoeft niemand te snappen. Ik probeer bijvoorbeeld ook niemand te snappen die met de lotto speelt. Laat ieder mens toch vrij om te kiezen aan wat hij zijn centen besteed.
Als je extra centen nodig hebt dan ga je daar ook extra voor werken. In ieder geval beter dan op achter een scherm te zitten en je gewoon je tijd te verprutsen.
Kost niks dat wel ... (en je hoeft geen extra inkomsten te genereren bovenop je te klein loon of uitkering )
Inderdaad. De ene gaat zich alle weken arm vreten aan 27 soorten smaken in één pot gegooid en de andere wil zich absoluut op zijn 75 nog kapot fietsen op de Tourmalet. Weer anderen geven hun laatste duit aan Coke en hoeren. Zolang het uw centen zijn allemaal niks mis mee.

Quand on aime on ne compte pas zeggen de Fransen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 maart 2018 om 10:36.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 10:42   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
ABT Tuning. Ken ik heel goed. Klasse.
ABT is inderdaad een klasse apart.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 10:43   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wie z'n zelfvertrouwen niet uit het opzichtig uitzicht van zijn auto moet halen, kan voor dat geld wel veel meer wagen kopen.
Dat klinkt zoals de 'cowboy en zijn revolver' precies?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 12:16   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Getunede auto:

Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 16:23   #33
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is niet mijn ervaring.
Ook niet de mijne. Als je in Frankrijk op de autoroutes de toegestane snelheid rijdt, en je wordt voorbijgevlogen door iemand is het 8 op 10 keer een een Grote Brit die de eerstvolgende uren de linker rijstrook niet verlaat, vaak nog bumperklevend bij iemand die zelf ook al te snel rijdt.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 19:03   #34
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Politie plukt tiental Engelse straatracers van de E40



U weet beste forumleden dat ik mij in deze draad al meerdere keren de vraag stelde: 'Waarom rijden die Engelsen allemaal zo snel?'

Wie zijn die of denken zij te zijn om de wet te overtreden?

Ik doe dat traject met de regelmaat van de klok Veurne-Jabbeke-Antwerpen en je ziet ze tegen snelheden om u tegen te zeggen voorbijrazen die Engelsen.

Je zou u kunnen afvragen naar richting Calais toe: Moet je uw bootje hebben?

Richting Nederland: drug/mensenhandel?

Ik prijs mij zelfs gelukkig dat de ordediensten dit eens nader zijn gaan onderzoeken en het klopt best ware het niet dat het in dit geval om straatraces ging.

Niet alleen gewonde wagens: Ooit heb ik daar een bus (tuning) zien optrekken waar best veel andere wagens niet tegen op konden.

Begrijpt u mij niet verkeerd, ik heb niets tegen tuning maar dat hoort op een racecircuit thuis.
Allemaal dikke zever.

Ik was deze week in Duitsland onderweg.

Als je daar wil opvallen moet je trager dan 170 ?* 180 rijden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 04:26   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Allemaal dikke zever.

Ik was deze week in Duitsland onderweg.

Als je daar wil opvallen moet je trager dan 170 ?* 180 rijden.
Zo is het met veel dingen in het leven. Wat hier als totaal absurd wordt ervaren wordt in andere landen dan weer als de normaalste zaak ervaren en omgekeerd.
Een Duitser kijkt helemaal niet op van iemand die 170 rijdt. Een Amerikaan kijkt helemaal niet op van iemand die met een Winchester rondloopt. Een Belg kijkt helemaal niet op van iemand die dronken op een terras aan zijn 6 de trappist begint ....een Amerikaan gaat daar wel even moeilijk over doen ...enz..enz...
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2018, 07:47   #36
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo is het met veel dingen in het leven. Wat hier als totaal absurd wordt ervaren wordt in andere landen dan weer als de normaalste zaak ervaren en omgekeerd.
Toch wel raar dat eenzelfde handelingen in een westers beschaafd land A als normaal worden ervaren en dat diezelfde handelingen in een westers beschaafd land B kunnen leiden naar effectieve celstraffen.

Wat zou daar de oorzaak van zijn? Het lijkt me toch alsof mensen met een westerse cultuur redelijk gelijkdenkend zijn.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2018, 20:41   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Getunede auto:

De aaibaarheidsfactor van die wagen ligt best hoog.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be