Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 december 2020, 11:16   #13581
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Momenteel,begin december 2020 staan er blijkbaar steeds groter wordende vrachtwagenfiles aand de Noord-Franse kusten...Dat gaat om de toegangen naar de veerboten en de chunnel ...

Doordat met nieuwjaar de "Brexit onder onbepaalde omstandigheden" ingaat nemen veel bedrijven ,uit voorzorg,extra stock in en kan het "zottekensspel" dus beginnen.....Balansen,zeker in het VK,zullen nu opzwellen met "stock"....een extra probleem voor de industrie aldaar.


Het GROTE probleem,vanuit het standpunt van de bedrijfswereld,is eigenlijk niet meer de Brexit an-sich...dat is wat het is...maar het feit dat de VEROORZAKERS van gans die affaire,politici van beide kanten van het kanaal,niet bekwaam blijken om HUn WERK te doen en mede te delen onder welke voorwaarden die Brexit moet geschieden...


Dus ja,de mededeling van een "clean hard brexit" ongeveer een half jaar geleden ,zou eigenlijk het efficientst geweest zijn.Dan wisten we allemaal al lang waar we aan toe waren en was al lang een nieuw evenwicht ontstaan.....zes maanden waren daartoe ruim genoeg..zelfs mét covids erbij..
Toen was het voor iedereen al duidelijk dat het een harde Brexit zou worden (de Britten vroegen geen verlenging van de overgangsperiode).
De EU is zich daar allang op aan het voorbereiden maar ze bleven 'onderhandelen' om niet de schuld van de mislukking te krijgen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 11:27   #13582
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dus ja,de mededeling van een "clean hard brexit" ongeveer een half jaar geleden ,zou eigenlijk het efficientst geweest zijn.Dan wisten we allemaal al lang waar we aan toe waren en was al lang een nieuw evenwicht ontstaan.....zes maanden waren daartoe ruim genoeg..zelfs mét covids erbij..
We wisten al sinds juli dit jaar dat er stevige frictie zou ontstaan aan alle grenzen tussen EU en UK vanaf 1 janurai.

In feite wisten we dat al sinds 2016, enkel niet de juiste datum.

Laatst gewijzigd door parcifal : 4 december 2020 om 11:28.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 11:49   #13583
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
We wisten al sinds juli dit jaar dat er stevige frictie zou ontstaan aan alle grenzen tussen EU en UK vanaf 1 janurai.

In feite wisten we dat al sinds 2016, enkel niet de juiste datum.
Inderdaad,politici hebben het weer KOMPLEET verknald...

Een effectiev,prompte bevestiging van een harde Brexit nadat het VK zijn verlengingstermijn ingetrokken had zou een korte schok veroorzaakte hebben (en dat in een handelsstroom die door covids zowiezo al wat minder was en beurskoersen die toch al laag stonden toen)...

Dan waren dat de voorwaarden die al maanden met zekerheid bekend zouden geweest zijn,vooraf,terwijl politici dan,op het gemak zouden kunnen discussieren over bilaterale handelovereenkomsten....zonder het veroorzaken van nog meer schokken.....(we hebben de laatste nog niet gezien...)


Dat is belangrijk,in onze Westerse maatschappijvormen hangt alles af van wettelijke basissen.....er is nu,de 4de december 2020,VIER JAAR na dat referendum geen duidelijk zicht onder welke vorm die Brexit zal gebeuren ,of er nog overgangsmaatregelen zullen zijn......eigenlijk liggen er overal stapels scenario's klaar,ongetwijfeld,maar op dit moment is geen enkele dan de gewone EU-regelgeving nog enkele weken van toepassing en straks plotsklap? de "harde brexit" waarvoor de modaliteiten nu toch asap zullenmoeten bekend gemaakt worden....(alles 30% belasten en douane op de grenzen? iemand? )

strak plan....

Laatst gewijzigd door kelt : 4 december 2020 om 11:53.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 14:18   #13584
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Inderdaad,politici hebben het weer KOMPLEET verknald...
|
De signalen waren nochthans duidelijk zichtbaar voor wie het wou zien.





parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 03:46   #13585
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Toen was het voor iedereen al duidelijk dat het een harde Brexit zou worden (de Britten vroegen geen verlenging van de overgangsperiode).
De EU is zich daar allang op aan het voorbereiden maar ze bleven 'onderhandelen' om niet de schuld van de mislukking te krijgen.
Ik denk dat een harde Brexit ook aantoont dat op deze manier de EU niet werkt.
Autoritair, onpraktisch en "veel" te duur, de Britten en ook anderen klagen daar reeds lang over.
Britten zijn Britten en eilandbewoners zijn overal een beetje anders en eigenzinnig, ze zijn ook groot genoeg om het te wagen.
En dan nog was maar een heel nipte meerderheid voor de Brexit, dus moeten ze daar nu alles uit de kast halen.
Een fiasco zal ook een fiasco voor de regerende partij zijn en Trump II is ook al geen cadeau aan tafel.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 05:22   #13586
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Wat ik van dat hele Britse bitse interne gekrakeel heb overgehouden was een pareltje van een insult door Boris aan diene Trotskyist Laaider van hun Waarkman's Partai:

“Call an election, you great big girl’s blouse.”


__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 08:27   #13587
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Wat ik van dat hele Britse bitse interne gekrakeel heb overgehouden was een pareltje van een insult door Boris aan diene Trotskyist Laaider van hun Waarkman's Partai:

“Call an election, you great big girl’s blouse.”





Dat nog uit de tijd dat ook "The Speaker of the House" vrijwel iedere zitting ferm uit de hoek kon komen,ook Boris zelf,PM of niet,kreeg al eens verbale "petsen op de blote poep"....ik was trouwe volger op YT van zijn "optredens"....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 08:29   #13588
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De signalen waren nochthans duidelijk zichtbaar voor wie het wou zien.





tsja......alvast mijn werkgever heeft in 2016 iedere verdere prospectie in het VK stilgelegd.......We hebben amper business met "de buren"....

Ik heb mij door onze export afdeling laten vertellen dat Jordanie en Saudi-Arabie voor ons nu merkelijk meer omzet genereren dan het VK....

Laatst gewijzigd door kelt : 5 december 2020 om 08:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 09:14   #13589
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat nog uit de tijd dat ook "The Speaker of the House" vrijwel iedere zitting ferm uit de hoek kon komen,ook Boris zelf,PM of niet,kreeg al eens verbale "petsen op de blote poep"....ik was trouwe volger op YT van zijn "optredens"....
Bercow? "Mister Oordddderr ?!"
Heerlijke tijden...

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 11:09   #13590
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik denk dat een harde Brexit ook aantoont dat op deze manier de EU niet werkt.
Autoritair, onpraktisch en "veel" te duur, de Britten en ook anderen klagen daar reeds lang over.
Britten zijn Britten en eilandbewoners zijn overal een beetje anders en eigenzinnig, ze zijn ook groot genoeg om het te wagen.
En dan nog was maar een heel nipte meerderheid voor de Brexit, dus moeten ze daar nu alles uit de kast halen.
Een fiasco zal ook een fiasco voor de regerende partij zijn en Trump II is ook al geen cadeau aan tafel.
Met landen zoals Engeland (ik zeg Engeland en niet UK). Als je verdragen en Unie’s sluit is dat om als geheel voordeel te halen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 15:45   #13591
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

In de sprint naar een vaccin is Engeland geklopt door Rusland: in Moskou beginnen vandaag inentingen op grote schaal met Sputnik.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 03:52   #13592
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waterglas Bekijk bericht
Ietwat verweesd...

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 14:39   #13593
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Ursula en Boris hebben telefonisch kontakt gehad en zijn overeengekomen dat de onderhandelteams verder mogen proberen....

Het ziet ernaar uit dat beide kanten het eens blijven over wat ze oneens zijn.(dat is heel belangrijk,we hebben al menige onderhandelingsronde gezien,speciaal buiten Europa,waarbij we ons konden afvragen of iedereen daar wel voor dezelfde reden zat....)


En ja,ook na de "clearout" in de Britse regering van verleden maand is het heel erg duidelijk,Boris heeft iets beloofd aan de kiezers en heeft alle intentie zich daaraan te houden.Nog liever een harde Brexit dan een (vanuit Brits standpunt!) "slechte" brexit...




.....wachten we nu allemaal samen op het mirakel van Kerstmis....

Laatst gewijzigd door kelt : 6 december 2020 om 14:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 14:46   #13594
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 15:06   #13595
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ursula en Boris hebben telefonisch kontakt gehad en zijn overeengekomen dat de onderhandelteams verder mogen proberen....

Het ziet ernaar uit dat beide kanten het eens blijven over wat ze oneens zijn.(dat is heel belangrijk,we hebben al menige onderhandelingsronde gezien,speciaal buiten Europa,waarbij we ons konden afvragen of iedereen daar wel voor dezelfde reden zat....)


En ja,ook na de "clearout" in de Britse regering van verleden maand is het heel erg duidelijk,Boris heeft iets beloofd aan de kiezers en heeft alle intentie zich daaraan te houden.Nog liever een harde Brexit dan een (vanuit Brits standpunt!) "slechte" brexit...




.....wachten we nu allemaal samen op het mirakel van Kerstmis....
Of Oudejaar...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 17:05   #13596
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Momenteel,begin december 2020 staan er blijkbaar steeds groter wordende vrachtwagenfiles aand de Noord-Franse kusten...Dat gaat om de toegangen naar de veerboten en de chunnel ...

Doordat met nieuwjaar de "Brexit onder onbepaalde omstandigheden" ingaat nemen veel bedrijven ,uit voorzorg,extra stock in en kan het "zottekensspel" dus beginnen.....Balansen,zeker in het VK,zullen nu opzwellen met "stock"....een extra probleem voor de industrie aldaar.

Het GROTE probleem,vanuit het standpunt van de bedrijfswereld,is eigenlijk niet meer de Brexit an-sich...dat is wat het is...maar het feit dat de VEROORZAKERS van gans die affaire,politici van beide kanten van het kanaal,niet bekwaam blijken om HUn WERK te doen en mede te delen onder welke voorwaarden die Brexit moet geschieden...

Dus ja,de mededeling van een "clean hard brexit" ongeveer een half jaar geleden ,zou eigenlijk het efficientst geweest zijn.Dan wisten we allemaal al lang waar we aan toe waren en was al lang een nieuw evenwicht ontstaan.....zes maanden waren daartoe ruim genoeg..zelfs mét covids erbij..
De extra drukte is van bedrijven die vlug nog hun stock willen aanvullen, iets wat 6 maanden geleden te vroeg was om te doen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 20:30   #13597
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

We hebben al veel" deadlines" gezien in dit verhaal.Blijkbaar duwt Ursula op de gaspedaal en wil ze nu woendag,de 9de ,een deal of is het niet meer nodig...


Omgekeerd,ik moet het toegeven,lijken me de visserijkwestie,en vooral de toekomstige beperkingen die voor de Britten zouden bestaan om hun handelsregels erg te laten afwijken van de Europese-(het zgn "level playing field"),zo onredelijk dat het me zeer zou verwonderen moest Boris toegeven....

Dit zal geen verhaal van winnaars worden,en voor ons,EU-bewoners van de westrand een groot (financieel) ongemak...

Het zij zo.....het moet nu maar eens eindigen...

Laatst gewijzigd door kelt : 7 december 2020 om 20:32.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 21:25   #13598
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We hebben al veel" deadlines" gezien in dit verhaal.Blijkbaar duwt Ursula op de gaspedaal en wil ze nu woendag,de 9de ,een deal of is het niet meer nodig...


Omgekeerd,ik moet het toegeven,lijken me de visserijkwestie,en vooral de toekomstige beperkingen die voor de Britten zouden bestaan om hun handelsregels erg te laten afwijken van de Europese-(het zgn "level playing field"),zo onredelijk dat het me zeer zou verwonderen moest Boris toegeven....

Dit zal geen verhaal van winnaars worden,en voor ons,EU-bewoners van de westrand een groot (financieel) ongemak...

Het zij zo.....het moet nu maar eens eindigen...
Heeft geen zin meer er is nu een Boris/ Ursula ontmoeting geweest. Langs beide kanten voor de schone schijn. Hard Brexit it is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 21:42   #13599
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

De Britten gaan krijgen wat ze willen met hun Brexit...
Hard met hun hoofd tegen de muur botsen maw.
Als je het onderste uit de kan wenst/eist kom je meestal bedrogen uit.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 7 december 2020 om 21:44.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2020, 21:47   #13600
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
De Britten gaan krijgen wat ze willen met hun Brexit...
Hard met hun hoofd tegen de muur botsen maw.
Als je het onderste uit de kan wenst/eist kom je meestal bedrogen uit.
Ze (de Engelsen dus) zullen de schuld wel op de EU steken.

De Schotten en de Ieren dat is wat anders. Boris gaat boeiende tijden tegemoet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be