Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Nele Lijnen (Open VLD) - 19 maart tot 25 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Nele Lijnen (Open VLD) - 19 maart tot 25 maart ° 1978, gecoöpteerd senator door Open VLD (Vivant)

 
 
Discussietools
Oud 24 maart 2007, 18:09   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Tuurlijk niet; die mensen moet je de kans geven er zelf voor te gaan werken. Of je moet ze de kans geven een lening af te sluiten, die ze later kunnen terug betalen. Ik vind echter niet dat je ze van staatswege moet gaan sponsoren. Dat laat me net iets teveel ruimte voor misbruik.
Het is niet zo simpel als u stelt. Een studie (een degelijke studie) vergt al vaak 40 uur college/pratica/werkcolleges in de week. Hoe wil je in gods naam daar buiten nog gaan werken als je dan ook nog moet studeren ? Door te stellen dat je dan nog moet gaan werken, gaan deze studenten gewoon langer over hun studie doen. En geloof mij, dat kost de staat meer als die mannen 5 jaar lang een mooie beurs te geven....

Natuurlijk moeten er voorwaarden aan zo een beurs hangen: slagen ieder jaar.
Tavek is offline  
Oud 24 maart 2007, 18:38   #42
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dat u 'lening- en werkstudentschap' voorstaat waar ingenious net zei dat dat niet werkt. (En gelijkheidsgedachte is daar ook ver zoek.)
Dat Ingenious zegt dat dat niet werkt is zijn zaak. Ik heb het tegendeel al zien werken.

Citaat:
Aanpassen in de zin van niveau verlagen is inderdaad niet opportuun maar aanpassen in de zin van beter onderwijs (minder 'rationalisering' en meer pedagogiek om verschillen dus niet te vergroten maar net te verkleinen) kan in mijn ogen wel.
Het is niet de taak van hoger onderwijs om de gecultiveerde verschillen terug te reduceren. Zorg er dan in de eerste plaats voor dat de verschillen er niet zijn.
Sfax is offline  
Oud 24 maart 2007, 18:44   #43
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is niet zo simpel als u stelt. Een studie (een degelijke studie) vergt al vaak 40 uur college/pratica/werkcolleges in de week. Hoe wil je in gods naam daar buiten nog gaan werken als je dan ook nog moet studeren ? Door te stellen dat je dan nog moet gaan werken, gaan deze studenten gewoon langer over hun studie doen. En geloof mij, dat kost de staat meer als die mannen 5 jaar lang een mooie beurs te geven....
Weekend- en avondwerk verdienen goed genoeg om naast je 40 uur te doen, en om nog tijd te hebben om te studeren. Been there, done that. Het vraagt wat zelfopoffering, maar het gaat. No free lunch remember...

Citaat:
Natuurlijk moeten er voorwaarden aan zo een beurs hangen: slagen ieder jaar.
En op zijn minst voldoen aan de toelatingsvoorwaarden lijkt me; met daarbovenop een bewijs dat de ouders het effectief niet aankunnen.
Sfax is offline  
Oud 24 maart 2007, 18:48   #44
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Weekend- en avondwerk verdienen goed genoeg om naast je 40 uur te doen, en om nog tijd te hebben om te studeren. Been there, done that. Het vraagt wat zelfopoffering, maar het gaat. No free lunch remember...


En op zijn minst voldoen aan de toelatingsvoorwaarden lijkt me; met daarbovenop een bewijs dat de ouders het effectief niet aankunnen.

Idem, ik heb mijn hele master zowat gewerkt. Alleen toen heb ik ook effectief maar 2 vakken van de 14 gevolgd, de rest in zelfstudie. Wel alles mooi gehaald, maar toch, tis niet goed.

En ik ben een fervente tegenstander om altijd de jongere te koppelen aan de ouders. Rijk, arm, iedereen gelijk voor de wet....zoals in Nederland bvb.
Tavek is offline  
Oud 24 maart 2007, 18:54   #45
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Idem, ik heb mijn hele master zowat gewerkt. Alleen toen heb ik ook effectief maar 2 vakken van de 14 gevolgd, de rest in zelfstudie. Wel alles mooi gehaald, maar toch, tis niet goed.

En ik ben een fervente tegenstander om altijd de jongere te koppelen aan de ouders. Rijk, arm, iedereen gelijk voor de wet....zoals in Nederland bvb.
Iedereen gelijk voor de wet inderdaad; maar niet iedereen is an sich gelijk dus is er evenmin noodzaak om alles gelijk te maken. Da's enkel duur en inefficiënt.
Ieder gelijk voor de wet inderdaad, maar ik geloof niet in presentjes. Mij is steeds geleerd te werken voor wat je wil bereiken/hebben en dat is nog steeds een goeie insteek. Pech dat er anderen zijn met meer geluk, maar da's enkelleen stimulans.
Sfax is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be