Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Nele Lijnen (Open VLD) - 19 maart tot 25 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Nele Lijnen (Open VLD) - 19 maart tot 25 maart ° 1978, gecoöpteerd senator door Open VLD (Vivant)

 
 
Discussietools
Oud 22 maart 2007, 14:51   #21
Werner
Burgemeester
 
Geregistreerd: 20 maart 2007
Berichten: 594
Standaard

Satiper,

Om in dit verband zo weinig mogelijk weerstanden op te roepen ten opzichte van de nieuwe evolutie, dient men best ook hiermee rekening te houden

Waarom geven we niet iedereen gewoon meer, enig probleem hiermee misschien ?

Waarom zouden we dat verzet veroorzaken wanneer het niet nodig is ?
__________________
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org
Werner is offline  
Oud 22 maart 2007, 15:09   #22
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
het basisinkomen is eigenlijk een liberaal idee bij uitstek. En zeker indien het niet uit belasting op arbeid wordt gefinancierd.
Geen klassiek-liberaal idee, maar zeker wel een liberaal idee, dat klopt.
Citaat:
Het basisinkomen maakt vakbonden en minimumlonen grotendeels overbodig en geeft de arbeider een absolute garantie tegen uitbuiting - het basisinkomen biedt een minimum gegarandeerde onderhandelingspositie. Daardoor kan ieder individu zelf zijn eigen loon onderhandelen op de arbeidsmarkt.
Minimumlonen en vakbonden zijn nu ook al overbodig en toch bestaan ze. Het bestaan van een basisinkomen zal volgens mij dan ook niets veranderen aan het bestaan van minimumlonen en vakbonden - meer zelfs, de laatste keer dat ik het Vivantprogramma las, stond erin dat het minimumloon minstens twee keer het basisinkomen zou moeten bedragen.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
Oud 22 maart 2007, 15:10   #23
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nele Lijnen Bekijk bericht
onvoorwaardelijke individuele vrijheid

Het basisinkomen is een indiviueel recht, een onverwaardelijk recht en een recht voor iedereen.
Het is een aanspraak voor iedereen; dat zeker. Een recht zou ik het niet noemen, daarvoor is het namelijk niet universaliseerbaar zonder andere rechten in het gedrang te brengen (met name, het recht om vrij te beschikken over eigendom).
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
Oud 22 maart 2007, 15:34   #24
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Het is een aanspraak voor iedereen; dat zeker. Een recht zou ik het niet noemen, daarvoor is het namelijk niet universaliseerbaar zonder andere rechten in het gedrang te brengen (met name, het recht om vrij te beschikken over eigendom).
als het recht op eigendom ( met name het recht op eigendom van natuurlijke hulpbronnen) ongebreideld is dan brengt het onvermijdelijk alle andere rechten in het gedrang.

het eigendomsrecht is inderdaad heel belangrijk als motor van s lands economie

maar het eigendomsrecht van één weegt toch niet op tegen al de andere rechten van velen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2007 om 15:37.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 22 maart 2007, 15:39   #25
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Minimumlonen en vakbonden zijn nu ook al overbodig en toch bestaan ze. Het bestaan van een basisinkomen zal volgens mij dan ook niets veranderen aan het bestaan van minimumlonen en vakbonden - meer zelfs, de laatste keer dat ik het Vivantprogramma las, stond erin dat het minimumloon minstens twee keer het basisinkomen zou moeten bedragen.
ik spreek je niet tegen over wat er in het vivantprogramma staat. Dat het minimumloon het dubbel zou zijn van het basisinkomen lijkt me intuitief bijna evident. Ook zonder cao, minimumloon enz.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 22 maart 2007, 16:37   #26
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner Bekijk bericht
Satiper,

Om in dit verband zo weinig mogelijk weerstanden op te roepen ten opzichte van de nieuwe evolutie, dient men best ook hiermee rekening te houden

Waarom geven we niet iedereen gewoon meer, enig probleem hiermee misschien ?

Waarom zouden we dat verzet veroorzaken wanneer het niet nodig is ?
Welke rechten en plichten heeft een wereldburger?

Is het te verantwoorden dat een kind in armoede geboren wordt en elke dag onzeker is of het de volgende zal halen gewoon door gebrek aan de meest elementaire behoeften als water en voedsel?

Is het te verantwoorden dat iemand die 12u per dag werkt tegen een hongerloon een deel van dit loon dient af te staan voor dit hongerend kind?

Is het te verantwoorden dat men alle nood probeert te lenigen door het geld te halen bij de ondernemers die door deze aanslag op hun ondernemerszin verkiezen om niet langer te ondernemen en zich liever aansluiten bij diegenen die hun deel opeisen zonder ervoor te werken.

Geen van deze mogelijkheden lijkt te verantwoorden.
Het zal er dus op aankomen een zo goed mogelijke koers te bepalen tussen deze uitersten in.

In dit soort van discussies worden vaak extreme stellingen ingenomen van waaruit men de tegenstander met allerlei fraais om de oren slaat.

Niet dat één van de extremen ooit tot een bevredigende oplossing kan zorgen.

De meest aanvaardbare oplossing zal altijd ergens tussen deze uitersten gelegen zijn

Op dit forum kan men mekaar wat bekogelen vanuit het eigen grote gelijk, of proberen na te gaan waar de weg van het midden best getrokken wordt.
satiper is offline  
Oud 22 maart 2007, 17:42   #27
Werner
Burgemeester
 
Geregistreerd: 20 maart 2007
Berichten: 594
Standaard

Satiper,

Dank voor je reactie en kan je enkel bijtreden.

Vandaar ook m’n vraag, wie belet ons om iedereen gewoon meer te geven waarbij dat ‘meer’ uiteraard bekeken wordt vanuit een niet verkwistende economie.

Wat is nu het probleem in feite om dat gewoon te doen ? Als we dat lijstje hebben dan kunnen we starten. Of hebben we ook hier 40 jaar debat voor nodig zoals bvb. BHV.

Plannen liggen toch in de schuif bij onze politiekers, of niet dan ? Dat men alvast eerst probeert samen te werken in plaats van de bevolking verder te verdelen. Zou alvast een goede start zijn, zo lijkt me.

Als men absoluut de beste wil zijn, kan men dat toch beter in het Big Brother huis doen, niet dan ? Kunnen we allemaal een sms sturen, kwestie van directe democratie.

Beetje creativiteit kan nooit kwaad, denk ik.
__________________
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org
Werner is offline  
Oud 22 maart 2007, 18:08   #28
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner Bekijk bericht
Satiper,

Dank voor je reactie en kan je enkel bijtreden.

Vandaar ook m’n vraag, wie belet ons om iedereen gewoon meer te geven waarbij dat ‘meer’ uiteraard bekeken wordt vanuit een niet verkwistende economie.

Wat is nu het probleem in feite om dat gewoon te doen ? Als we dat lijstje hebben dan kunnen we starten. Of hebben we ook hier 40 jaar debat voor nodig zoals bvb. BHV.

Plannen liggen toch in de schuif bij onze politiekers, of niet dan ? Dat men alvast eerst probeert samen te werken in plaats van de bevolking verder te verdelen. Zou alvast een goede start zijn, zo lijkt me.

Als men absoluut de beste wil zijn, kan men dat toch beter in het Big Brother huis doen, niet dan ? Kunnen we allemaal een sms sturen, kwestie van directe democratie.

Beetje creativiteit kan nooit kwaad, denk ik.
idd als we niet oppassen dan zitten we met st juttemis nog te discussieren over het basisinkomen.

Wat wij voorstellen is dat men om een teken te geven dat men er echt werk van gaat maken een soort marshallplan opstelt voor de bestrijding van de armoede in ons land. (momenteel leeft minimaal 16 percent onder de armoedegrens )

Centraal in dit marshallplan zou de invoering staan van een onvoorwaardelijk basisinkomen. Een basisinkomen dat ons inziens geleidelijk aan moet worden ingevoerd.

Voor de komende verkiezingen kunnen politieke acties van het vierde wereld syndicaat zelfs op voorhand gesust worden als men een symbolisch basisinkomen zou invoeren met daaraan gekoppeld het politiek engagement om dit bvb op tien jaar tijd op te trekken tot net boven de armoedegrens

Eens dat het basisinkomenmolentje begint te draaien zal iedereen er de voordelen meer en meer van beginnen inzien. Het basisinkomen en het basisinkomenfonds van waaruit het gefinancierd wordt zou een scharnierpunt kunnen vormen waarrond men onze gehele economie en de fiscaliteit gans anders kan organiseren ( lees saneren ) - en dit niet eensklaps maar geleidelijk aan - in fasen en dus gecontroleerd.

vandaar dat wij heden pleitten voor de invoering van het symbolisch basisinkomen van 1 euro per maand per burger. De invoering van het princiepe is prioritair, het bedrag van het basisinkomen daarover zullen we het achteraf nog wel hebben.

natuurlijk dit alles wel onder de voorwaarde dat men de hedendaagse voorwaardelijke SZ slechts afbouwt in die mate waarin men de onvoorwaardelijke heeft opgebouwd
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 22 maart 2007, 18:43   #29
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Geen klassiek-liberaal idee, maar zeker wel een liberaal idee, dat klopt.
Het basisinkomen is de kroon, het sluitstuk op het liberalisme .

En wat het vooral doet dat is het liberalisme openstellen voor iedereen en niet zoals nu alleen voor de rijken !

mvg
een volksliberaal

__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2007 om 18:49.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 22 maart 2007, 18:57   #30
Werner
Burgemeester
 
Geregistreerd: 20 maart 2007
Berichten: 594
Standaard

Hey,

Voor ons persoonlijk is dat BASISINKOMEN al lang een feit en zelfs zoveel je wilt.

Het gaat niet langer over geld, die illusie hebben we inmiddels rekenkundig doorprikt maar wanneer VIVANT zelf er zelfs geen dialoog over wenst te houden, dan stopt het.

Het enige dat we mankeren is een ruimere visie waardoor we niet langer denken dat we locaal onze problemen opgelost zullen krijgen. Wat betreft dat Marshall plan kan ik je enkel bijtreden. De 'grap' is dat al die plannen in de schuiven liggen bij onze politiekers.

Maar wat doen ze ermee ? Wachten op Godot of geconcentreerd luisteren naar de muziek om dan snel een zitje in te nemen ?

Plannen zijn er dus genoeg, geld is ook geen probleem...waar wacht men dan op ? We willen zelfs helpen maar dat schijnt echt niet zo evident te zijn in deze wereld.

De mensheid lijkt in verval te geraken...een mens vraagt zich dan vervolgens af hoe terrorisme en criminaliteit ontstaat...
__________________
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org

Laatst gewijzigd door Werner : 22 maart 2007 om 18:59.
Werner is offline  
Oud 22 maart 2007, 19:01   #31
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner Bekijk bericht
Hey,

Voor ons persoonlijk is dat BASISINKOMEN al lang een feit en zelfs zoveel je wilt....
wie is ons ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 22 maart 2007, 19:07   #32
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
niet alle rechten zijn voorwaardelijk of subjectief.

1de rechten voor gehuwden zijn bvb enkel op je van toepassing als je ervoor kiest te huwen

2maar of je nu gehuwt bent of niet je recht op onschendbaarheid van de woning bvb is onvoorwaardelijk of objectief.

3Het probleem waar we als armenorganisatie al jaren zien is dat er zg mazen zijn in het sociaal vangnet. Mazen waartussen teveel mensen doorglippen waarna ze in extreme armoede belanden.

4deze maatschappij is momenteel als een gekooide vogel waarvan ze de kooi hebben hebben opengezet maar die niet door de deur naar buiten wil ( durft ) vliegen.

5De vorige generaties hebben hard gewerkt dat is waar. Een onmenselijk beestenbestaan hebben ze vaak geleefd. Maar net daardoor kunnen we het ons nu als maatschappij permitteren om de armoede én de slavernij voor goed af te schaffen !!!

De vogel moet alleen maar naar buiten durven vliegen
1wat gehuwden betreft zijn het geen rechten maar zijn het wetten,dacht ik
2een deurwaarder heef laks aan aan je onvoorwaardelijkheid,niet?
3Er is geen sociaal vangnet,er is een sociaalvalnet,denk daar eens aan voor een tijdje.
4idd
5ja zeker,alleen zal dat niet geschieden met je ideologie!
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz

Laatst gewijzigd door guerin : 22 maart 2007 om 19:13.
guerin is offline  
Oud 22 maart 2007, 19:08   #33
Werner
Burgemeester
 
Geregistreerd: 20 maart 2007
Berichten: 594
Standaard

Hey King,

Moet er tussenuit, bericht je anders...
__________________
Financiële Relativiteitstheorie www.chaospunt.org
Werner is offline  
Oud 22 maart 2007, 19:38   #34
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard Werkloosheid, een kwestie van simpele logica ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner Bekijk bericht
Hey King,

Moet er tussenuit, bericht je anders...
king en werner,de twee eerste hoofstukken op het chaos website voond ik te pruimen tot het derde dat het arbeidsethos al maar weer niet in vraag stelde,nog maar eens een reformistische partij damned.
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline  
Oud 22 maart 2007, 19:55   #35
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

werner

citaat van je webstek

quote

Hoe zal de overdracht van de tegoeden plaatsvinden?

Het geld wordt niet in handen gegeven of op de rekening van de consument geplaatst.De overdracht gebeurt via de levering van duurzaam geproduceerde goederen en diensten. De levering gebeurt door het bedrijf bij wie de goederen en diensten door de VN besteld zijn.

unquote

Daar kunnen we al absoluut niet mee akkoord gaan. Het is niet aan de overheid om te bepalen wat iemand zijn basisbehoeften zijn.

Het vrijheidsinkomen is geen vrijheidsinkomen indien je het niet vrij kan uitgeven

maw neen dank je maar ik hoef je in sovchozen geproduceerde geitenwollensokken echt niet

hoe wij het zien is zo kort mogelijk gezegd hetvolgde.

1.de wereld is van iedereen, dat geeft iedereen recht op een aardeaandeel
2. aardeaandeel kan je iemand onmogelijk letterlijk uitkeren, doch men kan iemand wel de opbrengt geven van de verkoop of verhuur van zijn aardeaandeel
3. het éen zeven miljardste deel van de opbrengt vd verkoop en verhuur van de wereld kunnen we periodiek uitkeren in de vorm van een aardedivident of anders genoemd basisinkomen.

in een dergelijk scenario zouden alle andere belastingen kunnen worden afgeschaft - oliebronnen en goudmijnen enzo die per opbod door de overheid worden verkocht brengen meer dan genoeg op om dat allemaal overbodig te maken

indien we van meet af aan het collectief erfgoed eerlijk herverdelen dan is die idiote en veel te dure sociale correctie achteraf helemaal niet meer nodig en pas dan kan er een echte liberale samenleving onstaan
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2007 om 20:19.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 22 maart 2007, 20:54   #36
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nele Lijnen Bekijk bericht
onvoorwaardelijke individuele vrijheid

Het basisinkomen is een indiviueel recht, een onverwaardelijk recht en een recht voor iedereen.

En wie gaat dat betalen ??????????????????????????????????????????????
Cynicus is offline  
Oud 22 maart 2007, 21:23   #37
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
En wie gaat dat betalen ??????????????????????????????????????????????
gij gaat dat allemaal betalen
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 22 maart 2007, 21:35   #38
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
als het recht op eigendom ( met name het recht op eigendom van natuurlijke hulpbronnen) ongebreideld is dan brengt het onvermijdelijk alle andere rechten in het gedrang.

het eigendomsrecht is inderdaad heel belangrijk als motor van s lands economie

maar het eigendomsrecht van één weegt toch niet op tegen al de andere rechten van velen.
Het fundamentele recht is volgens mij, dat iedereen zijn eigen leven mag inrichten zoals hij of zij wil; dat iedereen het recht heeft om over zijn lichaam en zijn middelen te beschikken zoals hij wil, en dus ook, dat niemand over andermans lichaam of middelen mag beschikken zonder diens toestemming.

Zo'n principe leidt niet tot geïnstitutionaliseerde botsingen (het "gratis en verplicht basisonderwijs" daarentegen wél, bijvoorbeeld).

En een beetje realiteitszin graag: het is niet zo dat één persoon de hele wereld bezit en wij arme stakkers allemaal huurders en werknemers zijn, met enkel onze nakomelingen als ons 'eigene'.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
Oud 22 maart 2007, 21:36   #39
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik spreek je niet tegen over wat er in het vivantprogramma staat. Dat het minimumloon het dubbel zou zijn van het basisinkomen lijkt me intuitief bijna evident. Ook zonder cao, minimumloon enz.
Niet noodzakelijk, echter. Maar goed; de centrale kwestie is eigenlijk dat vaste prijzen (en dus ook lonen) ofwel tot schaarste ofwel tot verspilling leiden. In het geval van arbeid tot een overaanbod (of een te kleine vraag, zo je wil).
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline  
Oud 22 maart 2007, 21:43   #40
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nele Lijnen Bekijk bericht
onvoorwaardelijke individuele vrijheid

Het basisinkomen is een indiviueel recht, een onverwaardelijk recht en een recht voor iedereen.
Zo zo! Tien posts al!

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 22 maart 2007 om 21:44.
liberalist_NL is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be