Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 13 maart 2015, 16:42   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat u vindt mijn beste is helemaal niet relevant. Wat IS doet is niet wat mijn religie me voorschrijft.

Ze krijgen steun van een kleine minderheid. Die paar honderd 'moslims' wegen niet op tov de miljoenen moslims die IS niet steunen en wel in vrede leven van andersgelovigen.
Gooi eens uw telraam in de vuilbak.
Een paar honderd "moslims" vormen het leger van IS?
Straffe gasten, dat moet ik toegeven.
Bobke is offline  
Oud 13 maart 2015, 16:51   #42
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Vandaar dat ze vaak gediscrimineerd worden. Maar bon, das een andere discussie.
Leg het toch maar eens uit, want ik heb andere ervaringen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 13 maart 2015 om 16:53.
Zipper is offline  
Oud 13 maart 2015, 17:39   #43
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Vandaar dat ze vaak gediscrimineerd worden. Maar bon, das een andere discussie.
Inderdaad.
We zullen het er nog eens over hebben wanneer Marokko de bouw van kerken toestaat.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 13 maart 2015, 17:54   #44
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gooi eens uw telraam in de vuilbak.
Een paar honderd "moslims" vormen het leger van IS?
Straffe gasten, dat moet ik toegeven.
Bleef het dan nog gewoon bij IS.
Maar neen, Boko Haram, de Taliban, de Pakistaanse Taliban, Abu Sayef, al qaeda, al shabaab, GIA, GICM, Jemaah Islamiyah, Islamitische Jihad van Egypte, de lijst is eindeloos. Ieder islamitisch land heeft zijn eigen beweging(en).

Het wordt tijd dat daar eens klare taal wordt over geschonken.
Die "kleine minderheid" is heel wat groter dan wordt toegegeven.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 13 maart 2015, 18:26   #45
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik denk dat hier wel wat inzit:



Verder is een leven met een leidraad zoals de Koran/Bijbel of andere rommel veel gemakkelijker, zeker als je weggerukt bent uit je natuurlijke habitat naar een maatschappij waar presteren belangrijk is en sociale cohesie minder aanwezig is.
"Weggerukt" is hier het slachtofferwoord . De anderen hebben deze mensen weggerukt .
Weggepest door je broeders en zusters in de islam is veel correcter .
En dan toch vasthouden aan de pestende cultuur , om in het gastland dezelfde cultuur te gebruiken om op jouw beurt zowel gastheer , broeder en zusters te pesten .
Pest is hier het juiste woord voor . Zoek maar eens in het woordenboek .
vlaams realist is offline  
Oud 13 maart 2015, 18:30   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Bleef het dan nog gewoon bij IS.
Maar neen, Boko Haram, de Taliban, de Pakistaanse Taliban, Abu Sayef, al qaeda, al shabaab, GIA, GICM, Jemaah Islamiyah, Islamitische Jihad van Egypte, de lijst is eindeloos. Ieder islamitisch land heeft zijn eigen beweging(en).

Het wordt tijd dat daar eens klare taal wordt over geschonken.
Die "kleine minderheid" is heel wat groter dan wordt toegegeven.
En onafhankelijk van elkaar hebben ze allemaal dezelfde verkeerde kijk op de islam. Raar he?
Bobke is offline  
Oud 13 maart 2015, 18:37   #47
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En onafhankelijk van elkaar hebben ze allemaal dezelfde verkeerde kijk op de islam. Raar he?
Allemaal de schuld van Israël.
Heeft niks met de islam te maken.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 13 maart 2015, 18:42   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Allemaal de schuld van Israël.
Heeft niks met de islam te maken.
Was ik even vergeten.
Bobke is offline  
Oud 13 maart 2015, 18:49   #49
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Was de originele tekst onder het bewuste schilderij niet:

Zo de ouden zongen, zo pijpten de jongen ...

(pijpten in de zin van fluitspelen uiteraard, het kindje als fluitspeler op het schilderij )

Ik dacht dat men de bewuste tekst op het schilderij in het KMSKA eens vervangen heeft door de iets rustiger klinkende: Zo de ouden zongen, piepten de jongen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 13 maart 2015, 22:40   #50
vuggie
Parlementsvoorzitter
 
vuggie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 2.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Was de originele tekst onder het bewuste schilderij niet:

Zo de ouden zongen, zo pijpten de jongen ...

(pijpten in de zin van fluitspelen uiteraard, het kindje als fluitspeler op het schilderij )

Ik dacht dat men de bewuste tekst op het schilderij in het KMSKA eens vervangen heeft door de iets rustiger klinkende: Zo de ouden zongen, piepten de jongen.
Om heel eerlijk te zijn zocht ik met googel een plaatje bij dit gezegde en vond dit plaatje wel mooi.

Een ander gezegde dat van toepassing is: ze krijgen het met de paplepel ingegoten.

En vervang dan het eens voor haat.
__________________
I want to light the lights of patriotism.
Lech Walesa
vuggie is offline  
Oud 13 maart 2015, 23:22   #51
Frailty
Partijlid
 
Frailty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 279
Standaard

Als IS 'radikaal' is en de islam "misinterpreteert" dan moet dat wel de schuld van Mohammed zijn, want IS volgt gewoon zijn voorbeeld in alles wat ze doen en zeggen.

Zelfverklaarde "brave" moslims temidden van niet-moslims in Europa moeten wel
anders piepen.

Hier is een link naar het online tijdschrift van IS:https://azelin.files.wordpress.com/2...gazine-722.pdf

Vertel me nu eens wat daar niet islamitisch aan is...

Laatst gewijzigd door Frailty : 13 maart 2015 om 23:24.
Frailty is offline  
Oud 14 maart 2015, 05:01   #52
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wanneer ik ga toegeven dat er fouten in de Qoran staan? Nooit, de Qoran bevat geen fouten.
Blijven herhalen, meid. Blijven herhalen.

De enige manier om jezelf blijvend te overtuigen.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline  
Oud 14 maart 2015, 11:35   #53
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat u vindt mijn beste is helemaal niet relevant. Wat IS doet is niet wat mijn religie me voorschrijft.

Ze krijgen steun van een kleine minderheid. Die paar honderd 'moslims' wegen niet op tov de miljoenen moslims die IS niet steunen en wel in vrede leven van andersgelovigen.
Hier zou ik graag wat uitleg krijgen, want iedereen die kan lezen, is in staat na te gaan dat wat IS doet, niets meer of minder dan letterlijk de koran volgen is.
IS doet dus eigenlijk precies wat uw religie voorschrijft, mooi dat u daar niet achter staat, maar zeggen " dat het niet is wat uw religie voorschrijft" slaat nergens op, want dat is het juist wel!

Misschien wordt uw inbreng relevant, wanneer u toch iets meer morele eerlijkheid aan de dag legt en toelicht hoe u zelf uw koran interpreteert, daar ben ik best benieuwd naar.
alice is offline  
Oud 14 maart 2015, 11:45   #54
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

De IS heeft vrouwen en kinderen vermoord en alleen dat al maakt ze dienaars van de dajjal. Ze volgen hun leer dus niet te letterlijk op. Want een kind en vrouw vermoorden mag toch niet van de islam?

Laatst gewijzigd door Peche : 14 maart 2015 om 11:46.
Peche is offline  
Oud 14 maart 2015, 11:55   #55
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Toch bizar dat de meerderheid gewoon in vrede leeft en desondanks het geloof praktiseert. Wat de kornuiten van IS ed. doen is onze islam niet.

Wanneer ik ga toegeven dat er fouten in de Qoran staan? Nooit, de Qoran bevat geen fouten.
Juist, de aarde is plat en de zon draad rond de aarde.
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett
Wautd is offline  
Oud 14 maart 2015, 12:59   #56
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De IS heeft vrouwen en kinderen vermoord en alleen dat al maakt ze dienaars van de dajjal. Ze volgen hun leer dus niet te letterlijk op. Want een kind en vrouw vermoorden mag toch niet van de islam?
"Wie één mens doodt, doodt de gehele mensheid".

Een uitspraak die moslims graag aanhalen om de tolerantie van de islam aan te halen.
Toen Mohammed en zijn gezellen in Medina samen leefden met een bepaalde joodse stam, kreeg hij het in zijn achterdochtig hoofd dat ze achter zijn rug samen spanden met zijn vijanden tegen hem.
Iedere man van de stam werd onthoofd, alle vrouwen en kinderen als slaaf verkocht.

Om maar één van de vele wandaden te betitelen waarop de uitdrukking "een Mohammedje doen" (kijk niet naar mijn daden, luister naar mijn woorden) van toepassing is.

Alles wat IS uithaalt is hen door de profeet voorgedaan. Of het nu in de koran staat of niet. En dit los van het feit dat de koran volstaat met tegenstrijdige verzen.

Edit: Mohammed, volgend elke moslim de edelste mens die ooit geleefd heeft en het te volgen grote voorbeeld voor iedere van hen.
Dat verzin ik niet, dat zeggen ze zelf. Ook sugar.
Als sugar eerlijk is, zal ze dat toegeven.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 14 maart 2015 om 13:04.
Nierika is offline  
Oud 14 maart 2015, 14:46   #57
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat u vindt mijn beste is helemaal niet relevant. Wat IS doet is niet wat mijn religie me voorschrijft.

Ze krijgen steun van een kleine minderheid. Die paar honderd 'moslims' wegen niet op tov de miljoenen moslims die IS niet steunen en wel in vrede leven van andersgelovigen.
Tiens, de barbaarse daden van de islamitische staat hebben dus niets met de islam te maken. Nochtans is uw profeet het stichtend voorbeeld voor deze moslimbeulen. Zo heer, zo knecht. Volgens uw redenering was uw profeet dan ook geen goede of echte moslim.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 14 maart 2015, 14:55   #58
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
"Wie één mens doodt, doodt de gehele mensheid".

Een uitspraak die moslims graag aanhalen om de tolerantie van de islam aan te halen.
Toen Mohammed en zijn gezellen in Medina samen leefden met een bepaalde joodse stam, kreeg hij het in zijn achterdochtig hoofd dat ze achter zijn rug samen spanden met zijn vijanden tegen hem.
Iedere man van de stam werd onthoofd, alle vrouwen en kinderen als slaaf verkocht.

Om maar één van de vele wandaden te betitelen waarop de uitdrukking "een Mohammedje doen" (kijk niet naar mijn daden, luister naar mijn woorden) van toepassing is.

Alles wat IS uithaalt is hen door de profeet voorgedaan. Of het nu in de koran staat of niet. En dit los van het feit dat de koran volstaat met tegenstrijdige verzen.

Edit: Mohammed, volgend elke moslim de edelste mens die ooit geleefd heeft en het te volgen grote voorbeeld voor iedere van hen.
Dat verzin ik niet, dat zeggen ze zelf. Ook sugar.
Als sugar eerlijk is, zal ze dat toegeven.
Dus Mohammed vermoordde geen kinderen en vrouwen?
Hij verhandelde ze als slaven.
Dus, ge moogt geen kinderen en vrouwen van de islam vermoorden?
En andersgelovigen kunnen in vrede leven in islamitische staten wanneer zij tol betalen. Natuurlijk maak ik mij geen illusies....
Maar de regels zijn de regels, en de IS strijders leven die alles behalve na.
Peche is offline  
Oud 14 maart 2015, 15:34   #59
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dus Mohammed vermoordde geen kinderen en vrouwen?
Hij verhandelde ze als slaven.
Dus, ge moogt geen kinderen en vrouwen van de islam vermoorden?
En andersgelovigen kunnen in vrede leven in islamitische staten wanneer zij tol betalen. Natuurlijk maak ik mij geen illusies....
Maar de regels zijn de regels, en de IS strijders leven die alles behalve na.
*zucht*

Zoek eens het lot van de dochters van Abdoellah bin Katal en Asma bint Marwan op.
Vrouwen die spotdichten maakten over de zelfverklaarde profeet Mohammed en op zijn commando door zijn gezellen werden vermoord.

PS: dit kun je toch allemaal zelf uitzoeken?

Tal van artikels zijn al verschenen waarin haarfijn uitgelegd wordt waarom alles wat IS doet tot in de puntjes gedirigeerd is om perfect aan te sluiten bij de oorspronkelijke daden en woorden van de profeet, en jij zit hier zonder enige kennis, middels pure duimzuigerij, het omgekeerde te beweren.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 14 maart 2015 om 15:34.
Nierika is offline  
Oud 14 maart 2015, 17:18   #60
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Jamaar, is een pedofiele priester de consensus voor het katholisme?

Islam is islam...

Lees eens wat fatwa's.

Citaat:
Islam spoort zijn volgelingen niet aan tot het doden (van wie dan ook van onder de Koefaar) behalve de strijders en degenen die de Moeshrikien en andere vijanden van de Islam geld of advies verstrekken, gezien het feit dat het Qoer’anische Vers zegt: En strijdt op de Weg van Allah tegen degenen die tegen jullie strijden… Strijden is een tweezijdig proces, twee zijden zijn betrokken, dus een ieder die vecht of op wat voor wijze/manier dan ook deelneemt aan het gevecht dient te worden bevochten en gedood, anders dient hij of zij te worden gespaard. Dat is waarom het niet nodig is om vrouwen te doden, vanwege hun zwakheid, tenzij zij vechten. Kinderen en monniken dienen niet opzettelijk te worden gedood, tenzij zij zich mengen met de Moeshrikien en wij (zodoende) niet instaat zijn om alleen de strijdende Moeshrikien aan te vallen; in dit geval vuren wij naar de Moeshrikien, maar we doelen niet op de zwakken (d.w.z. de niet-strijdende vrouwen, monniken en kinderen). Mishandelen/doden van kinderen en de zwakken beërft haat naar de komende generaties, en wordt door de geschiedenis heen overgeleverd met tranen en bloed, en generatie na generatie zou men erover blijven verhalen en dit is precies waar de Islam tegen is. Islam heeft tot doel de mensen dichter te brengen (bij de Waarheid), het tracht ook Allah (Ta’aala), Zijn Boodschapper (salallahoe alayhi wa sallam) en Zijn religie geliefd te maken bij de mensen, maar, aan de andere kant verandert het niet aan de hand van de grillen van mensen, noch verandert het zijn Pad om de mensen te behagen: “Als de Waarheid hun begeerten zou volgen zouden de hemelen en de aarde en alles wat er op hen is ten onder gaan!” (23:71) De geleerden hebben verschillende meningen over deze zaak (d.w.z. het doden van vrouwen, kinderen en bejaarden in een situatie van oorlog). De eerste mening: Het doden van vrouwen en kinderen is in geen enkele omstandigheid toegestaan, zelfs als de Koefaar hun vrouwen en kinderen als menselijke schilden gebruiken. En dit is de madh-hab van Maalik en Al Ouzay. (Deze mening wordt niet goed ondersteund met bewijzen). - De Tweede Mening: De zwakken (d.w.z. vrouwen, kinderen en bejaarden) dienen niet te worden genomen als doelwit, tenzij zij vechten of zich mengen met de strijders, op zo’n wijze dat ze het onmogelijk maken voor de Moslims te vechten zonder hen te doden. En dit is de mening van Shafi’ies en Hanafies. Al Mawaurdee zei (in Al Ahkaam As Sultaaniyah p41): “Het doden van vrouwen en kinderen in oorlog is niet toegestaan, zolang zij niet vechten, vanwege het verbod van de Profeet (sallallahoe alayhi wa sallam) om hen te doden.” Al Sarkhasy zei (in Al Mabsoot Vol, 10, p31): “Het in brand steken van hun (d.w.z. forten van de koeffaar) zal niet worden gestopt (enkel) om de aanwezigheid van vrouwen en kinderen; het zal niet gestopt worden vanwege de aanwezigheid van een Moslim krijgsgevangene - zolang het de Moeshrikien zijn waarop gedoeld wordt.” De bejaarden, die een rol hebben in besluitvorming, mogen worden gedood, omdat de Profeet (sallallahoe alayhi wa sallam) instemde met het doden van Duraid As Sammah, die over de 100 jaar oud was, door Aboe Amr Al Ash’arie. (De hadith is overgeleverd in Boechari en Moeslim). Blinde, invalide en verstandelijk gehandicapte krijgsgevangenen dienen niet gedood te worden, want alleen de strijders dienen (opzettelijk) te worden gedood. Er is niets mis met het zenden van water (onder water zetten) naar een Kaafirstad of in brand steken van hun steden of hen bombarderen met Al Minjaniek. (Mangonel ballista, een oorlogsmachine die gebruikt werd om rotsen te werpen), zelfs als er kinderen of Moslim individuen aanwezig zijn… De Geleerden (van de Salaf) hadden verschillende meningen betreffende deze zaak, vanwege de wijze waarop zij sommige Ahadieth begrepen en vanwege de beschikbaarheid van deze Ahadieth voor hen. De Profeet (sallallahoe alayhi wa sallam) toonde de reden achter het verbieden van het doden van vrouwen en kinderen toen hij langs een gedode vrouw passeerde (na één van de veldslagen). Hij (sallallahoe alayhi wa sallam) zei: “Zij was niet in staat te vechten.” (Ofwel zij behoorde niet gedood te worden omdat zij niet in staat was te vechten). [Overgeleverd door Ahmad en Aboe Dawoed] Imam Malik gebruikte de volgende hadieth als algemeen bewijs voor de onwettigheid van het doden van vrouwen en kinderen; Ibn 'Umar (radiAllahoe ‘anhoe) zei: “Een vrouw werd dood aangetroffen in één van de veldslagen van de Profeet (sallallahoe alayhi wa sallam), dus de Profeet verbood het doden van vrouwen en kinderen.” (Overgeleverd door Al Jama'ah (d.w.z. Boechari, Moeslim, Ibn Madjah, At Tirmidhie) behalve door An Nasaa'ie en Aboe Dawoed). Terwijl de Shafi’ies het er anderzijds over eens waren dat, hoewel dit een algemene regel of richtlijn voor oorlog is, er speciale zaken en situaties zijn, zoals bewezen door de volgende hadieth. As Sab Ibn Joethamah zei: “De Profeet (sallallahoe alayhi wa sallam) werd gevraagd over het aanvallen van de Moeshrikien tijdens de nachttijden, waarbij vrouwen en kinderen worden geraakt (onopzettelijk). Hij (sallallahoe alayhi wa sallam) antwoordde: “Zij zijn van hen.” (ofwel de aanval behoort niet gestopt te worden vanwege de aanwezigheid van vrouwen en kinderen).” [Overgeleverd door Boechari, Moeslim, Ibn Madjah, At Tirmidhie enz.] Een andere hadieth ondersteunt deze mening; At Tirmidhie overlevert: “De Profeet (sallallahoe alayhi wa sallam) gebruikte Minjaniek (Mangonel ballista) om de mensen van At Taa’ief te bombarderen.” (En het is bekend dat de mensen van de stad At Taa’ief hun families met hen in de kastelen hadden). Een derde hadieth ondersteunt ook dit argument. Salmah Ibn Al Akwa zei: “Wij vielen met Aboe Bakr As Siddiq de Houzan (stam) aan tijdens de nacht, nadat de Profeet (sallallahoe alayhi wa sallam) hem als de Amier voor deze aanval aanwees.” [Overgeleverd door Ahmad en Aboe Dawoed]. Bovenstaande twee aanvallen, die van At Taa’ief en Houzan, waren tijdens het einde van het leven van de Profeet (sallallahoe alayhi wa sallam). (Dus het kan niet gezegd worden dat deze regel ongeldig is en vervangen is door een ander regel, zoals sommigen misschien beredeneren). Wanneer we deze zaak vanuit een andere hoek bekijken, zien we dat het weerhouden van het moslimleger van het bevechten van de Moeshrikien wanneer zij kinderen bij zich hebben, de Moslims en hun belangen onder gevaar en kwaad brengt, vooral in deze dagen waarin vechten afhangt van artillerievuur, luchttoestellen en tanken. Want dit zou betekenen dat het gebruik van al deze machinegeweren (en wapens etc.) vermeden en gestopt moet worden. (Wat onzin is). De Geleerden hebben unaniem ingestemd over het (onopzettelijk) doden van een Moslim als hij/zij wordt meegenomen (en gebruikt wordt) als een menselijk schild door de Koefaar, dus waarom zouden zij het bevechten van de Koefaar verbieden omdat de Koefaar hun (Kaafier) vrouwen en kinderen bij zich hebben?... Is de onschendbaarheid van Moeshrikvrouwen en -kinderen groter dan die van Moslims? Plus, het verbieden (van het doden van vrouwen) is wanneer een vrouw niet deelneemt aan de oorlog, noch deelneemt aan het gevecht, noch opoffert voor haar geloof en ideologie en voor hen tracht te sterven……. Als voor nu, de situatie is veranderd en verschillen vrouwen niet veel van mannen omtrent deze specifieke zaak. Shaykhul Islam Ibn Taymiyyah zegt [in zijn Fatawa 28/537]: “De Moslim oemmah is het er unaniem over eens dat wanneer de Koefaar de Moslims als menselijke schilden nemen, en de Moslims vrezen (nederlaag) indien zij niet aanvallen, dan is het toegestaan om te vuren, maar we doelen op de Koefaar. Sommige geleerden hebben gezegd dat het nog steeds toegestaan is te vuren zelfs als het stoppen van vuren geen enkel kwaad vormt (voor de Moslims).” Ibn Al Arabi zei in Ahkaam al Qur'an 1/104: “Kaafirvrouwen zullen niet gedood worden tenzij zij vechten, omdat de Profeet (sallallahoe alayhi wa sallam) dat verboden heeft, (maar) dat is (alleen) indien zij niet vechten. Indien zij dat wel doen, worden zij gedood.”
Waarlijk, indien het kalief degene zou pakken die ze dienen te pakken, ze krijgen het eeuwig respect en zullen als martelaren Che, Malcolm X, JFK en Marthun Luther King voorbij streven in de geschiedenis.
Peche is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be