Politics.be Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2021, 21:27   #21
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Natuurpunt mag wat mij betreft rustig opgedoekt worden sedert ik enkele dagen geleden vernam dat zij zomaar vonden dat zeven hectare bos rustig tegen de vlakte mocht gelegd worden. Want zij hadden er graag heide van gemaakt. Gelukkig heeft Zuhal Demir daar een stokje voor gestoken.
Over zaken waarvoor u niet competent bent kunt u beter zwijgen.
Oud 20 mei 2021, 21:28   #22
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Meer dan 114.000 gezinnen zijn lid van Natuurpunt.
Oud 21 mei 2021, 20:59   #23
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Meer dan 114.000 gezinnen zijn lid van Natuurpunt.

Nu we dit ook mogen weten hebben we dus in dit land voldoende mensen; die naar ik hoop; maijonaise onder hun schedeldak bezitten om er iets van terecht te brengen. Maar.......ik ben er ook mee gestopt. Ik heb drie jaar na mekaar de persbeker gewonnen. Was ook lid van natuurpunt. Heb gebieden meegemaakt waar er overtallig oppervlakte water aanwezig was maar waar men sloten heeft heeft uitgediept dat men doorheen de kleilagen heeft gegaan zodat het oppervlakte woestijnen werden. Ik heb ook ijsvogelwanden weten aanleggen waarin bouwafval verwerkt werd en die begroeid waren op de schuine kanten met gras zodat ratten gemakkelijk de jonge ijsvogels konden roven. Ben ook aangestelde door natuurpunt als verantwoordelijk voor het Demerbekken. En nadat men dertig jaar vergaderde over de oppervlakte waterproblematiek in de streek en er niks uit de bus kwam heb ik mijn fiets over de haag gegooid.
Zelfs aan de Univ is men overgegaan tot de kweek van de Grote Modderkruiper die dan weer niet mocht uitgezet worden van stomkoppen omdat niet bewezen werd dat de kweek streekeigen was.
Persoonlijk heb ik in mijn eigen tuin duizenden (lees gerust duizenden) kikkerlarven van de groene kikker gekweekt. Ze mochten niet worden uitgezet! Watersalamanders idem dito. Padden idem.
Moet ik doorgaan met mijn bevindingen neer te pennen?
Maar de invasie van de in Nederland gekweekte aalscholvers mocht wel doorgaan. Van de soorten die in Europa bejaagd werden wegens overtalrijk
mocht een bepaalde soort, de ergste nog wel; dan weer niet in België bejaagd worden.
België is een land waar de gekste dingen gebeuren.
En wat gebeurt er dan uiteindelijk. Wel je geeft het op.
Mijn fiets hangt aan de haak en hij hangt er goed!
Kust ze dus. Men is in dit apenkot nooit sant in eigen land.
En nu wordt er nog gehoopt door groene idioten dat ze wolven kunnen kweken. Geen groener land dan het onze in Europa!
De hele wereld bekijkt ons van jaar tot jaar met grotere argusogen

Laatst gewijzigd door werkman : 21 mei 2021 om 21:12.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2021, 14:07   #24
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ik zag ze vaak verstopt geparkeerd staan langsheen waterwegen, die auto's van agentschap waterwegen en zeekanaal, wachtende tot hun "werkdag" gepasseerd is.

Alles illustreert het: de overheid wekt via haar dagelijkse propaganda de indruk dat ze milieu en vanalles wil beschermen, de realiteit is dat ze die elke dag steeds meer om zeep helpen. Voortdurende nieuw geld creatie en bestaand andermans spaar geld vernietiging, met de creatie in de vorm van voortdurend kwijtgescholden schulden, gemaakt voor de bouw van de 7 gangs luxe van hun aanhang, en de rest voor de sandwich hokjes voor het wèl werkende bevolkingsdeel.

Niet alleen natuurpunt mag opgedoekt worden - het gehele overheidsapparaat is er teveel aan. Zonder hun dwingelandij om te blijven bestaan waren ze failliet gegaan bij hun eerste maandafrekening.
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor spaarders: buy when negativism, and sell when positivism rules the media. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2021, 21:40   #25
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik zag ze vaak verstopt geparkeerd staan langsheen waterwegen, die auto's van agentschap waterwegen en zeekanaal, wachtende tot hun "werkdag" gepasseerd is.

Alles illustreert het: de overheid wekt via haar dagelijkse propaganda de indruk dat ze milieu en vanalles wil beschermen, de realiteit is dat ze die elke dag steeds meer om zeep helpen. Voortdurende nieuw geld creatie en bestaand andermans spaar geld vernietiging, met de creatie in de vorm van voortdurend kwijtgescholden schulden, gemaakt voor de bouw van de 7 gangs luxe van hun aanhang, en de rest voor de sandwich hokjes voor het wèl werkende bevolkingsdeel.

Niet alleen natuurpunt mag opgedoekt worden - het gehele overheidsapparaat is er teveel aan. Zonder hun dwingelandij om te blijven bestaan waren ze failliet gegaan bij hun eerste maandafrekening.
Oud 30 mei 2021, 11:14   #26
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Dat krijg je hier als je reageert. Een leeg blad op een forum omdat uw reactie te lang zou zijn. Ook een manier om je monddood te maken. Van mij mag dit forum dus de boom in. Eindeloos gezever over futiliteiten;dat wel.
Oud 1 juni 2021, 05:54   #27
vanderzapig
Minister-President

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Natuurpunt mag wat mij betreft rustig opgedoekt worden sedert ik enkele dagen geleden vernam dat zij zomaar vonden dat zeven hectare bos rustig tegen de vlakte mocht gelegd worden. Want zij hadden er graag heide van gemaakt. Gelukkig heeft Zuhal Demir daar een stokje voor gestoken.
2
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2021, 00:24   #28
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Dat krijg je hier als je reageert. Een leeg blad op een forum omdat uw reactie te lang zou zijn. Ook een manier om je monddood te maken. Van mij mag dit forum dus de boom in. Eindeloos gezever over futiliteiten;dat wel.
Wie maakt u monddood? U ventileert uw mening mijns inziens.
Oud 15 juni 2021, 00:26   #29
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De regering rijdt vooral voor de grote bedrijven.
Oud 16 juni 2021, 02:48   #30
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik ben geen boer. Dus mag ik verheugd zijn als ze verplicht zijn om hun gewassen te laten verdorren op hun velden? Dat is onze westerse mentaliteit.
Als het niet op mijn veld gebeurt kan het ons geen bal schelen.
Ze verdienen zoal genoeg, die boeren.
Degenen die de oorlog nog beleefden weten nog zeer goed hoeveel moeite ze moesten opbrengen om aan een tasje melk te geraken.
Maar dat is ons blanke ras. Zowel de bruinen als wijzelf hebben niet de hersens om ze te gebruiken.
Wij hebben dus te weinig water. Godverdomse leugenaars!
En ik zit hier al jaren te beweren dat ik water goedkoop kan bezorgen.
Maar zoiets moet je niet zeggen tegen een woestijnbewoonster. Die weten dat beter. Maar .....totaal niks weten ze.
Het probleem dat u hier aanhaalt is dat van de grondwaterwinning in de meeste gevallen door putjes te boren. Beregenen noemt men dat.
"Beregenen is het toevoeren van water in plaats van of in aanvulling op de natuurlijke regenval met water van een andere bron om gewassen te laten groeien."
De openingspost gaat over de bevuiling van oppervlaktewater door mest en pesticiden. Het probleem van de beregening door het boren van putjes her en der is een ander probleem.
Oud 16 juni 2021, 05:04   #31
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Om te lezen:
Commentaren voor mestfraudeurs zijn niet mals
12 feb 2021
Een fragmentje:
(...) De Standaard wijst er op dat zes achtereenvolgende mestactieprogramma’s er niet voor hebben gezorgd dat de waterkwaliteit in Vlaanderen verbetert. “Dat de toestand ondanks strengere normen en reglementering nog verslechterde, liet vermoeden dat er nog te veel mest illegaal op de velden belandde”, aldus de krant dat in mei 2019 al verhalen over fraude naar boven bracht. “De dubieuze mechanismen die onze krant toen blootlegde, komen nu terug in het gerechtelijk onderzoek.” Volgens de krant zijn vooral de correct werkende boeren daar de dupe van omdat zij de regels steeds strenger zien worden. (...)

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be