Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2020, 17:21   #1
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard varkenspest in la Belgique

http://www.afsca.be/avp/actualiteit/belgie/

Citaat:
Actualiteit in België
Afdrukbare versie | Laatst bijgewerkt op 04.11.2020
02/03/2020: NIEUWSBRIEF: PREVENTIE EN BESTRIJDING VAN AFRIKAANSE VARKENSPEST IN BELGIË – STAND VAN ZAKEN (PDF)

(update 4/11/2020)
Meer dan twee jaar geleden – op 13 september 2018 – werden in ons land de eerste besmettingen van Afrikaanse Varkenspest (AVP) bij everzwijnen vastgesteld...
Citaat:
Door het verlies van de OIE-status "vrij van AVP bij alle varkens" – hoewel dus steeds de AVP-vrije status voor gedomesticeerde varkens werd behouden – hebben meerdere derde landen embargo’s ingesteld en/of het onmogelijk gemaakt om onze vlees- en andere varkensproducten te exporteren. Dit heeft aanzienlijke economische verliezen voor de varkenssector met zich meebracht.
Dus al meer dan twee jaar geleden werd die pest in ons land vastgesteld...

Vandaag op de franstalige TV over de gevolgen van de coronacrisis op de internationale handel van ons land en van onze buurlanden vertelde een vertegenwoordigster dat Nederland op alle gebieden het beter deed dan België en dat Nederland heel veel terrein gewonnen had door de beperking van onze uitvoer van varkens naar vele landen waar België op een zwarte lijst staat...

Hoe komt het dat er zo weinig over deze regelrecht crises in Vlaanderen gehoord wordt bij onze Vlaamse media???
Of zit ik verkeerd??? Kijk welke hetse er vroeger gemaakt werd van de dioxinecrises en andere gelijkwaardige gebeurtenissen... Nu verloopt alles zonder de minste mediameldingen... Waarom?

Of is het weer van alles kaat kut in Belgique...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 19 november 2020 om 17:23.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 19:33   #2
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
http://www.afsca.be/avp/actualiteit/belgie/





Dus al meer dan twee jaar geleden werd die pest in ons land vastgesteld...

Vandaag op de franstalige TV over de gevolgen van de coronacrisis op de internationale handel van ons land en van onze buurlanden vertelde een vertegenwoordigster dat Nederland op alle gebieden het beter deed dan België en dat Nederland heel veel terrein gewonnen had door de beperking van onze uitvoer van varkens naar vele landen waar België op een zwarte lijst staat...

Hoe komt het dat er zo weinig over deze regelrecht crises in Vlaanderen gehoord wordt bij onze Vlaamse media???
Of zit ik verkeerd??? Kijk welke hetse er vroeger gemaakt werd van de dioxinecrises en andere gelijkwaardige gebeurtenissen... Nu verloopt alles zonder de minste mediameldingen... Waarom?

Of is het weer van alles kaat kut in Belgique...
Ik spreek hier over dit onderwerp, niet zo zeer omdat de varkenspest mij interesseert maar omdat het weer en opnieuw een krankzinnig voorbeeld is van hoe in la Belgique alles gecorrumpeerd is tot in het onzinnige...

Om de jachtgebieden van onze, boven de meeste burgers verheven, elite te behagen werden er, tegen de wet in, everzwijnen uit de oostbloklanden ingevoerd en met hen de varkenspest...
Heeft iemand weet van proces-verbalen die werden opgesteld???
Liefst van al werd alles maar blauw-blauw gelaten, maar het bleek toch onder druk van de Vlaamse boeren, die vreesden om hunne hele handel te zien in rook opgaan, dat er maatregelen om het besmet gebied in te perken werden genomen... en vele Waalse varkensboeren hun hele veestapel werd afgeslacht en het blijkt dat zelfs nu nog die stallen, dus al meer dan twee jaar leeg staan...
Dus mogen we verstandelijk aannemen dat die boeren een enorme schadevergoeding hebben gekregen en nog krijgen want we horen niet veel gejammer van hun kant... Waarschijnlijk zal de Waalse regering, en misschien zelfs de federale regering dat wel betalen... Ik zie echt niet de gepriviligeerde jachtvelden het doen...
En die jachtvelden zijn enorm...

Dus, niets horende, dacht ik dat het voor Vlaanderen wel los liep en dan hoor ik vandaag dat Nederland, dank zij de ingevoerde en ongestraft gelaten everzwijnenpest in Wallonië, hele delen van de Vlaamse handel heeft kunnen inpikken...

En, vreemd, maar onze Vlaamse media heeft er geen woord voor over...
Waarschijnlijk dat dan ook de Vlaamse boeren gouden handdrukken hebben gekregen want van hun kant ook weinig misbaar... En opnieuw wie betaalt die handdrukken anders dan wij allemaal om de jachtgezindheid van onze boven alle burgers verheven elite in ere te houden...

In ieder geval, buiten af en toe coronamaatregelen, gaat hier het jagen onverminderd verder...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 21:29   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
http://www.afsca.be/avp/actualiteit/belgie/

Dus al meer dan twee jaar geleden werd die pest in ons land vastgesteld...

..
Ik herinner me dat pakweg 25 jaar geleden in Vlaanderen er sprake was van Afrikaanse varkenspest.
De toenmalige voedselveiligheidsdienst organiseerde massale varkensslachtingen, onder andere met gangen waar de varkens moesten passeren en via hangende metalen kettingen geëlektrocuteerd werden. Daarna verbrand op grote brandstapels op militaire gebieden.
Even opgezocht in de wiki: dat was in 97/98.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 10:31   #4
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik herinner me dat pakweg 25 jaar geleden in Vlaanderen er sprake was van Afrikaanse varkenspest.
De toenmalige voedselveiligheidsdienst organiseerde massale varkensslachtingen, onder andere met gangen waar de varkens moesten passeren en via hangende metalen kettingen geëlektrocuteerd werden. Daarna verbrand op grote brandstapels op militaire gebieden.
Even opgezocht in de wiki: dat was in 97/98.
En aan wie werd de rekening gepresenteerd???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2020, 19:07   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En aan wie werd de rekening gepresenteerd???
De Hooggeborene de Laeken de scheefpoeper??? Neen, die zeker niet, die betaalt geen belastingen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 13:16   #6
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Hooggeborene de Laeken de scheefpoeper??? Neen, die zeker niet, die betaalt geen belastingen.
Kun je je voorstellen; een hele vruchtbare economische tak, vooral in Vlaanderen, die ten behoeve van een stinkend rijke 'hoogwaardige' elite, met enorm veel macht, duidelijk achter de schermen, in de vernieling werd en wordt gereden en onze openbare media zwijgen in alle talen???

Ha, ha, ik hoor juist in het franstalige nieuws dat Europa de beperkingen op het Belgische varkensvlees heeft opgeheven...
Voor Wallonië gaat het over 6% van de totale Belgische varkensteelt...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 21 november 2020 om 13:17.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 13:20   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.695
Standaard

We kunnen het ook hebben over de wolven die "plots" opduiken in Vlaanderen.

Wie gelooft er in dat sprookje?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 13:29   #8
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We kunnen het ook hebben over de wolven die "plots" opduiken in Vlaanderen.

Wie gelooft er in dat sprookje?
Het gaat wel over onrechtmatig ingevoerde besmette everzwijnen in de jachtgebieden van de Walen... de oorzaak van de problemen...
Of zijn er nog anderen oorzaken misschien???

Sorry, ik dacht dat je het had over sprookjes en dat je mijn verhaal wou afdoen als een sprookje...
Maar je hebt gelijk wat die plots opgedoken wolven in Vlaanderen betreft en weet maar dat de franstaligen TV dat streng opvolgt en al herhaaldelijk zijn leed heeft beleden voor welpen van die wolven die verongelukken op de weg...
Hun vraag; kan de overheid daar nu echt niets tegen doen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 21 november 2020 om 13:31.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2020, 15:29   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het gaat wel over onrechtmatig ingevoerde besmette everzwijnen in de jachtgebieden van de Walen... de oorzaak van de problemen...
Of zijn er nog anderen oorzaken misschien???

Sorry, ik dacht dat je het had over sprookjes en dat je mijn verhaal wou afdoen als een sprookje...
Maar je hebt gelijk wat die plots opgedoken wolven in Vlaanderen betreft en weet maar dat de franstaligen TV dat streng opvolgt en al herhaaldelijk zijn leed heeft beleden voor welpen van die wolven die verongelukken op de weg...
Hun vraag; kan de overheid daar nu echt niets tegen doen...
Die wolven horen hier gewoon niet thuis.
Als ik zie wat een leed die al veroorzaakten bij dierenliefhebbers die enkele beestjes in hun weide hadden lopen.

Het zijn echte moordenaars, onlangs werd een koe, die pas een kalfje geworpen had, doodgebeten omdat ze een bloedgeur had.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be