Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2016, 22:14   #821
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Is niet belangrijk wat U denkt ,ik gebruik die individuele paginas op mijn website om aan te tonen hoe ik werk met een brainstrorm ,al de rest laat ik weg net zoals in mijn wiskunde forum in Nederland ,niemand ziet het gezwam en gespam en er zijn studenten recht die dit aan het volgen zijn ,is case studie voor hen.

vanop mijn tablet ,strand Costa adeje
Zonder twijfel zijt ge daar de coqueluche van half seniele incontinente oudjes in Tenerife. Onze Paul das een slimme. Blijf daar vooraleer ge hier weer in de bak vliegt en Viv u moet appelsienen brengen. Als ge al in Tenerife zijt tenminste want op gebied van fantasie zijt ge niet te verslaan.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 13 november 2016 om 22:15.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2016, 22:44   #822
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zonder twijfel zijt ge daar de coqueluche van half seniele incontinente oudjes in Tenerife. Onze Paul das een slimme. Blijf daar vooraleer ge hier weer in de bak vliegt en Viv u moet appelsienen brengen. Als ge al in Tenerife zijt tenminste want op gebied van fantasie zijt ge niet te verslaan.
Die kapitaalsvermindering in de CVBA is geen fantasietje ,ik denk niet dat er 1 jurist is die dat gaat kunnen zonder dat hij een pauliaanse vordering aan zijn broek heeft. De 325.000 euro nog te volstorten kapitaal staat te blinken in de balans van de NV in de bijlage III onder staat van het kapitaal onder niet gestort kapitaal in de kolom niet opgevraagd ! NIET SIMPEL om dat op een perfect legale wijze op te lossen.

De gedachten gang waar ik nu mee bezig ben is niet een kapitaalsvermindering rechtstreeks maar een omzetting van vastkapitaal in variabel kapitaal voor alle bedragen boven het minimum vereiste kapitaal van een CVBA !
Hen me suf gesurfd deze middag en ik vond nergens op google maar 1 artikel dat ging over omzetten van vastkapitaal in variabelkapitaal !
Heb vraag gesteld aan bedrijfsrevisor en advocaten of dat dit de goede richting is.

Een goede wiskundige is een wiskundige die als hij fouten maakt ,fouten maakt in de goede richting zodat andere een hint zien en de oplossing aanreiken (is gezegde van Japanse wiskundige Shimura over Tanijama)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  collage-2016-11-13.jpg‎
Bekeken: 129
Grootte:  112,4 KB
ID: 104716  

__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 13 november 2016 om 23:07.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 00:17   #823
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
......bla.....bla.....bla.....
Hen me suf gesurfd deze middag en ik vond nergens op google maar 1 artikel dat ging over omzetten van vastkapitaal in variabelkapitaal !
......bla.......bla......bla
Ik weet niet hoe u zich een namiddag lang hebt kunnen suf surfen naar iets wat ieder ander in minder dan een minuut kan vinden :

Lees de vijfde alinea op bladzijde 11 van de volgende masterproef :
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/00...12_0001_AC.pdf

waarin duidelijk wordt gesteld dat in het kader van de omvorming van een bestaande vennootschap in een CVBA het volledig kapitaal, zoals dit aanwezig was vóór de omvorming, na de omvorming het vast gedeelte van het kapitaal moet zijn.

En omdat het hier blijkbaar in de mode is voeg ik er een foto bij van een man in korte broek :
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  1372376797.jpg
Bekeken: 254
Grootte:  64,0 KB
ID: 104717

Laatst gewijzigd door Gwylan : 14 november 2016 om 00:24.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 10:33   #824
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik weet niet hoe u zich een namiddag lang hebt kunnen suf surfen naar iets wat ieder ander in minder dan een minuut kan vinden :

Lees de vijfde alinea op bladzijde 11 van de volgende masterproef :
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/00...12_0001_AC.pdf

waarin duidelijk wordt gesteld dat in het kader van de omvorming van een bestaande vennootschap in een CVBA het volledig kapitaal, zoals dit aanwezig was vóór de omvorming, na de omvorming het vast gedeelte van het kapitaal moet zijn.

En omdat het hier blijkbaar in de mode is voeg ik er een foto bij van een man in korte broek :
Bijlage 104717
Dat had ik ook al ontdekt?LEES GOED VORIGE BERICHTEN en heb ook deze masterproef ,maar de vraag is nadat je de omvorming hebt gedaan en dus je volledig kapitaal als vastkapitaal hebt in je CVBA ,hoe kan je dan dit vast kapitaal splitsen in vast en variabel ?
Dit is een aparte notariele akte na de omvorming , en hiervan vind ik niets maar absoluut niets nergens zelfs niet in jura !
ik wil dus dat vastkapitaal brengen naar 18.550 en het overige als variabel kapitaal zetten zodanig dat ik dit op een later tijdstip uit de vennootschap onderhands kan laten nemen over een gespreide tijd (geen haast )

blij dat U mee redeneert en niet spamt of zwamt.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 10:36   #825
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Tekst Voor Wikipedia

Hierbij mijn tekst voor Wikipedia

Paul Maria van der Es
Autodidact in abstracte wiskunde en recht, uitvinder van de sterfhuisconstructie naar Belgisch recht voor individuele bedrijven naar analogie van de Nederlandse constructie voor holdings.
Van der Es werd voor deze feiten strafrechtelijk veroordeeld in 2003, 2005 en 2008 wegens omzeiling van de faillissementswet, omdat in die periode een faillissement van openbare orde was.
Zijn constructie was gebaseerd op het deficitair vereffenen, waarbij het activum van het bedrijf in moeilijkheden aanmerkelijk lager was dan het passivum.
Van der Es kreeg hiervoor van de strafrechter een beroepsverbod opgelegd van 10 jaar, ingaande 1 mei 2005.
Per 1 juni 2015 werd dit beroepsverbod opgeheven.
Door een wetswijziging in 2012 is deficitair vereffenen thans toegelaten en is het faillissement niet meer van openbare orde doch slechts van dwingend recht.
Van der Es geeft nu opleidingen voor bedrijven in moeilijkheden en is werkzaam als sterfhuisconsulent.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 14 november 2016 om 10:47.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 12:40   #826
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Vennootschap In Oprichting

VENNOOTSCHAP IN OPRICHTING !

Mijnheer,

De vennootschap moet eerst beschikken over een ondernemingsnummer vooraleer kan overgegaan worden tot activatie voor btw-doeleinden. Het is namelijk het ondernemingsnummer dat als btw-nummer geactiveerd wordt. De plaats waar de vennootschap gevestigd is bepaalt ook het bevoegde team Beheer. Kan u mij meedelen op welk adres de vennootschap gevestigd is.

Een vennootschap verkrijgt een ondernemingsnummer door neerlegging van de statuten bij de Rechtbank van Koophandel om gepubliceerd te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.
Eens die publicatie is gebeurd, kan de rest van de procedure afgerond worden. Inzake btw zal u dan een aanvraag tot activatie 604A moeten indienen om de in orde te zijn voor de btw-wetgeving. Een witte kassa is kan pas aangevraagd worden als er een ondernemingsnummer gekend is. deze kassa is verplicht vanaf een omzet voor maaltijden om ter plaatse te nuttigen van 25.000,00 €. Als de omzet deze drempel niet overschrijdt moeten ontvangstbewijzen uitgereikt worden. Deze kunnen enkel bij een erkende drukker besteld worden.

Voor verdere info omtrent de witte kassa verwijs ik u naar de site www.geregistreerdkassasysteem.be.

Pas wanneer alles in orde is en het btw-nummer actief staat, kunnen btw-aangiften ingediend worden. Tot dan moet u inderdaad dagelijks alles noteren in een ontvangstenboek.

In bijlage zend ik u alvast een formulier 604A voor de aanvraag tot activatie alsook een vragenlijst.

Met vriendelijke groeten

De Attaché - teamchef
de Graeve M.

Gezien ik alles selectief lees is deze mail een toestemming om 2 jaar te werken in oprichting en alles in te schrijven in een kasboek.
Met deze mail als bewijs kan ik het doen !
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  WINNEN.jpg‎
Bekeken: 171
Grootte:  160,9 KB
ID: 104720  

__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 14 november 2016 om 12:44.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 12:49   #827
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Die kapitaalsvermindering in de CVBA is geen fantasietje ,ik denk niet dat er 1 jurist is die dat gaat kunnen zonder dat hij een pauliaanse vordering aan zijn broek heeft. De 325.000 euro nog te volstorten kapitaal staat te blinken in de balans van de NV in de bijlage III onder staat van het kapitaal onder niet gestort kapitaal in de kolom niet opgevraagd ! NIET SIMPEL om dat op een perfect legale wijze op te lossen.

De gedachten gang waar ik nu mee bezig ben is niet een kapitaalsvermindering rechtstreeks maar een omzetting van vastkapitaal in variabel kapitaal voor alle bedragen boven het minimum vereiste kapitaal van een CVBA !
Hen me suf gesurfd deze middag en ik vond nergens op google maar 1 artikel dat ging over omzetten van vastkapitaal in variabelkapitaal !
Heb vraag gesteld aan bedrijfsrevisor en advocaten of dat dit de goede richting is.

Een goede wiskundige is een wiskundige die als hij fouten maakt ,fouten maakt in de goede richting zodat andere een hint zien en de oplossing aanreiken (is gezegde van Japanse wiskundige Shimura over Tanijama)
Uw shirt nooit in uw broek steken, dat is iets voor oude peekes.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 14:06   #828
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Uw shirt nooit in uw broek steken, dat is iets voor oude peekes.
BEDANKT Wist ik niet ,maar ik ben ook een oud peeke (64)
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 20:19   #829
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
VENNOOTSCHAP IN OPRICHTING !

Mijnheer,

De vennootschap moet eerst beschikken over een ondernemingsnummer vooraleer kan overgegaan worden tot activatie voor btw-doeleinden. Het is namelijk het ondernemingsnummer dat als btw-nummer geactiveerd wordt. De plaats waar de vennootschap gevestigd is bepaalt ook het bevoegde team Beheer. Kan u mij meedelen op welk adres de vennootschap gevestigd is.

Een vennootschap verkrijgt een ondernemingsnummer door neerlegging van de statuten bij de Rechtbank van Koophandel om gepubliceerd te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.
Eens die publicatie is gebeurd, kan de rest van de procedure afgerond worden. Inzake btw zal u dan een aanvraag tot activatie 604A moeten indienen om de in orde te zijn voor de btw-wetgeving. Een witte kassa is kan pas aangevraagd worden als er een ondernemingsnummer gekend is. deze kassa is verplicht vanaf een omzet voor maaltijden om ter plaatse te nuttigen van 25.000,00 €. Als de omzet deze drempel niet overschrijdt moeten ontvangstbewijzen uitgereikt worden. Deze kunnen enkel bij een erkende drukker besteld worden.

Voor verdere info omtrent de witte kassa verwijs ik u naar de site www.geregistreerdkassasysteem.be.

Pas wanneer alles in orde is en het btw-nummer actief staat, kunnen btw-aangiften ingediend worden. Tot dan moet u inderdaad dagelijks alles noteren in een ontvangstenboek.

In bijlage zend ik u alvast een formulier 604A voor de aanvraag tot activatie alsook een vragenlijst.

Met vriendelijke groeten

De Attaché - teamchef
de Graeve M.

Gezien ik alles selectief lees is deze mail een toestemming om 2 jaar te werken in oprichting en alles in te schrijven in een kasboek.
Met deze mail als bewijs kan ik het doen !
U leest zodanig selectief dat u kennelijk niet eens de link in de mail hebt aangeklikt. In die tekst staat letterlijk het volgende :

Vanaf wanneer moet u de 25.000 euro regel toepassen?

U startte uw activiteit:

* gedurende de eerste 6 maanden van 2015, dan wordt uw eerste referentieperiode de 12 maanden vóór 01.07.2016:
* gedurende de laatste 6 maanden van 2015, dan neemt u het aantal kalendermaanden waarin u actief was vóór 01.07.2016, en dan mag u het drempelbedrag van 25.000 éénmalig pro rata temporis verminderen voor het maken van de berekening;
* vanaf 1 juli.2016: dan dient u (bijvoorbeeld op basis van uw ondernemingsplan) in te schatten of u de 25.000 euro gaat overschrijden: zo ja, dan dient u uiterlijk 2 maanden na de start uw uitbating te registreren bij de FOD Financiën en dient u uiterlijk 1 maand later uw GKS actief te hebben.


Dat is zowat het tegendeel van "een toestemming om 2 jaar te werken in oprichting en alles in te schrijven in een kasboek", nietwaar.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 14 november 2016 om 20:30.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 20:39   #830
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
.........
blij dat U mee redeneert ..........

Naam: 1146.gif
Bekeken: 430
Grootte: 949,8 KB

Ho ho, hold your horses, beste mijnheer. Het is niet omdat ik zoals anderen zo nu en dan de vinger leg op een van uw flagrante stommiteiten dat ik “met u mee redeneer”.

Laat dit duidelijk zijn : mijn denken en redeneren speelt zich uitsluitend af binnen de grenzen van de moraliteit en van de letter en zin der wet. Van eender welk onwettelijk of louche concept zoals onder andere uw soort « constructies » neem ik de grootst mogelijke afstand.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 00:11   #831
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
U leest zodanig selectief dat u kennelijk niet eens de link in de mail hebt aangeklikt. In die tekst staat letterlijk het volgende :

Vanaf wanneer moet u de 25.000 euro regel toepassen?

U startte uw activiteit:

* gedurende de eerste 6 maanden van 2015, dan wordt uw eerste referentieperiode de 12 maanden vóór 01.07.2016:
* gedurende de laatste 6 maanden van 2015, dan neemt u het aantal kalendermaanden waarin u actief was vóór 01.07.2016, en dan mag u het drempelbedrag van 25.000 éénmalig pro rata temporis verminderen voor het maken van de berekening;
* vanaf 1 juli.2016: dan dient u (bijvoorbeeld op basis van uw ondernemingsplan) in te schatten of u de 25.000 euro gaat overschrijden: zo ja, dan dient u uiterlijk 2 maanden na de start uw uitbating te registreren bij de FOD Financiën en dient u uiterlijk 1 maand later uw GKS actief te hebben.


Dat is zowat het tegendeel van "een toestemming om 2 jaar te werken in oprichting en alles in te schrijven in een kasboek", nietwaar.
Ja ,bedankt dan gaan we enkel voor de witte kassa zaken een oprichtingsperiode van 3 maanden nemen.
Is het dan ok zo ?

voor mijn eigen zaak sterfhuisconsulent i o neem ik de volle 2 jaar want ik heb geen witte kassa van doen.

Met meedenken bedoel ik niet dat U mij volgt maar dat U strikt juridische argumenten gebruikt zoals deze om de constructie aan te passen (PDCA systeem van brainstorm)
Dus bedankt ik pas het concept dus in die zin aan ,want U hebt juridisch gelijk.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 00:18   #832
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Bijlage 104722

Laat dit duidelijk zijn : mijn denken en redeneren speelt zich uitsluitend af binnen de grenzen van de moraliteit en van de letter en zin der wet. Van eender welk onwettelijk of louche concept zoals onder andere uw soort « constructies » neem ik de grootst mogelijke afstand.
En dan binnen de grenzen van de letter van de wet (want ik redeneer ook zo ) ,weet U dan misschien hoe je vast kapitaal van een CVBA omvormd naar Vast (wettelijk minimum) en variabel (de rest) ?

Is er nog iets anders in deze constructie dat volgens U niet binnen de letter van de wet zou kunnen zijn ? Zie laatste stand van zaken met dien verstande dat de cvoa 's 3 maanden werken in oprichting en de verkoop van de handelsfondsen dus gebeurt aan CVOA in oprichting.

Moest ik niet werken binnen de letter van de wet dan had men mij heus geen 9 jaar ondervraagd en naar huis laten gaan !

En hoe verklaart U dan dat ik binnen de brainstorm enkel de consensus toepas ,dat wil zeggen iedereen is akkoord en ondertekend het bijzonder verslag noodzakelijk binnen de alarmprocedure ,vergeet niet dat de brainstorm de wettelijke alarmprocedure is en dat ik overtuigd ben dat dit in niet veel gevallen zo gebeurt ,meestal is een alarm procedure een geschreven tekstje dat de boekhouder opstelt ,das iets helemaal anders dan de alarmprocedure die wij nu bezig zijn want ook al deze voorstellen worden opgenomen binnen het kader van de alarmprocedure van de NV.
iK GEBRUIK LETTERLIJK COPIES VAN BERICHTEN IN DIT FORUM in mijn bijzonder verslag ,dus je staat er mee in.

Het verslag van deze brainstorm (bijzonder verslag ) wordt getekend door de bestuurders ,3 advocaten,boekhouder en een revisor,1 bijgeroepe curator (de latere vereffenaar ) en mezelf.
Dat is een van de hoofdreden waarom ik naar Belgie kom ,ik moet tekenen.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 15 november 2016 om 00:33.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 02:31   #833
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
En dan binnen de grenzen van de letter van de wet (want ik redeneer ook zo ) ,weet U dan misschien hoe je vast kapitaal van een CVBA omvormd naar Vast (wettelijk minimum) en variabel (de rest) ?

Is er nog iets anders in deze constructie dat volgens U niet binnen de letter van de wet zou kunnen zijn ? Zie laatste stand van zaken met dien verstande dat de cvoa 's 3 maanden werken in oprichting en de verkoop van de handelsfondsen dus gebeurt aan CVOA in oprichting.

.......bla......bla.......bla.....
Ik had het niet enkel over de letter der wet, maar evenzeer over de zin of (beter vertaald naar het Nederlands) de geest der wet.

Als het uw bedoeling is om u te houden aan de letter en de geest van de wet kan ik u slechts zeer sterk aanraden om u voor een afdoend antwoord op de vragen die u hebt te wenden tot een Belgische advocaat, notaris, of accountant naar uw keuze, al kunnen uw “klanten” dat vanzelfsprekend net zo goed zelf doen.

Zelfs als het niet uw bedoeling is om u te houden aan de letter en de geest der wet, en u bijvoorbeeld opzettelijk schuldeisers wil benadelen of andere louche plannen hebt, raad ik u sterk aan om u te wenden tot een Belgische advocaat opdat deze u minstens kan uitleggen welke straffen en andere gevolgen u desgevallend te wachten staan.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 09:55   #834
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik had het niet enkel over de letter der wet, maar evenzeer over de zin of (beter vertaald naar het Nederlands) de geest der wet.
, raad ik u sterk aan om u te wenden tot een Belgische advocaat opdat deze u minstens kan uitleggen welke straffen en andere gevolgen u desgevallend te wachten staan.
In deze sterfhuisconstructie werk ik met 3 advocaten,1 curator ,1 boekhouder en 1 revisor en nu komt er 1 notaris bij ,dat is voldoende juridische ondersteuning zeker ?

We proberen juist een Pauliana te vermijden ,dus mogen we geen quasi delict doen of fraude !

Ik verwacht elk moment antwoord van Belgie van de notaris want deel 1 van de constructie moet asap worden ingezet .
Ik laat alles zien hoe ik het doe ,net zoals ik gedaan heb met de redding van het fabriek en met de redding van TT.

Deze maal kan je volgen a la minute wat er gebeurt en je obstructie geven als je iets buiten de letter en geest van de wet vind.


Heb ik tot hier toe al iets onwettelijks voorgesteld ?
Inventief en wetten oneigenlijk gebruiken is iets anders als onwettelijk.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 10:04   #835
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Bijlage 104722

Ho ho, hold your horses, beste mijnheer. Het is niet omdat ik zoals anderen zo nu en dan de vinger leg op een van uw flagrante stommiteiten dat ik “met u mee redeneer”. .
welke flagrante stomiteiten schieten er nog over ? want ik dacht dat ik al uw objecties en de overige gepareerd had.

Een vennootschap in oprichting mag 2 jaar werken en factureren en indien het om de witte kassa zaken gaat mag het maar 3 maanden.

Welk voorstel was flagrant mis !!
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 10:22   #836
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

KNOOP DOORGEHAKT
Op donderdag 24 november heeft om 2 uur s middags het volgende bij de Notaris plaats.

1) omvorming van NV naar CVBA

2) kapitaalsomzetting door de Algemene Vergadering van het Vast kapitaal in Vast en Variabel ,het vastkapitaal is dan 18.550 euro.

Dit is een beslissing van de algemene vergadering waartegen derden 6 maanden de tijd hebben om de nietigheid te vragen ,waarna het onherroepelijk is.(zou niet weten op welke grond zij die nietigheid kunnen doen want het gaat om een omzetting van kapitaal niet om een kapitaalsvermindering.)

inbreng van 4 handelszaken (4 verschillende aktes) in 4 verschillende cvoa vennootschappen in oprichting.

Hierdoor zijn die 4 horeca zaken al zeker gered.

ik moet dus in Belgie zijn zaterdag of zondag as want de officiele alarmprocedure en bijzonder verslag heeft plaats op maandag 21 november.

Das al 1 zaak opgelost.

Daarna gaan we over tot effectieve kapitaalsvermindering van het variabel kapitaal maar daar mag ik geen quasi delict doen anders Pauliana ,dus dat wordt ook beslist op de vergadering van maandag HOE we dat doen.
Een reele kapitaalsvermindering met terugname gelden is uit den boze want dan hebben we Pauliana aan ons broek.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 15 november 2016 om 10:29.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 10:33   #837
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
In deze sterfhuisconstructie werk ik met 3 advocaten,1 curator ,1 boekhouder en 1 revisor en nu komt er 1 notaris bij ,dat is voldoende juridische ondersteuning zeker ?

We proberen juist een Pauliana te vermijden ,dus mogen we geen quasi delict doen of fraude !

Ik verwacht elk moment antwoord van Belgie van de notaris want deel 1 van de constructie moet asap worden ingezet .
Ik laat alles zien wat ik doe ,net zoals ik gedaan heb met de redding van het fabriek en met de redding van TT.

Deze maal kan je volgen a la minute wat er gebeurt en je obstructie geven als je iets buiten de letter en geest van de wet vind.


Heb ik tot hier toe al iets onwettelijks voorgesteld ?
Inventief en wetten oneigenlijk gebruiken is iets anders als onwettelijk.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 17:26   #838
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

In al mijn constructies word het handelsfonds verkocht aan de Going concern waarde welke 5 x hoger is dan de liquidatiewaarde ingeval van faillissement.
Door going concern concept moet al het personeel worden overgenomen door de nieuwe zaak met al haar rechten en ancieniteit.
Dit was wel niet de methode die ik vroeger gebruikte ,dit is nieuw.
Verder wordt de oude zaak deficitaire vereffend door de huisadvocaat.
Ik factureer dus geen Euro aan de oude zaak (in tegenstelling tot vroeger ) maar ik wordt betaald in de nieuwe zaak door meerwaarde op aandelen.
Daardoor kan ik nooit ontdraging van activa doen want ik kom aan de oude zaak met geen vinger aan.
Ik heb zeer veel bijgeleerd sedert 1997.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 23:57   #839
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Verontschuldig mijn onwetendheid, maar is er iemand op dit forum die weet over welke concrete zaak/redding/faillissement dit eigenlijk gaat?
Iedereen (inclusief elke hond met een hoed op) kan hier wat komen neuzelen over een vermeende (al dan niet apert frauduleuze)"actie/brainstorm/redding/broehaha"
Bewijzen, documenten, links graag!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2016, 00:03   #840
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Verontschuldig mijn onwetendheid, maar is er iemand op dit forum die weet over welke concrete zaak/redding/faillissement dit eigenlijk gaat?
Iedereen (inclusief elke hond met een hoed op) kan hier wat komen neuzelen over een vermeende (al dan niet apert frauduleuze)"actie/brainstorm/redding/broehaha"
Bewijzen, documenten, links graag!
Dan moet ik wel zeer kreatief zijn om dat allemaal uit mijn teen te zuigen,als de sterfhuisconstructie onomkeerbaar is dat wil zeggen goedgekeurd door de latere curator dan publiceer ik hier alles ,maar voorlopig is de constructie nog in opbouw.
In verzoek alleen als iemand fouten ziet dit mede te delen zoals die 3 maanden in oprichting werken ipv 2 jaar.

ik denk niet dat en hond met een hoed op de juridische kennis heeft die tot nu toe besproken is, je moet verdomd veel van vennootschapswet kennen en inzonder PAULIANA om dit hier allemaal op te zetten.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 16 november 2016 om 00:07.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be