Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2019, 20:52   #201
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die is nu minister ? Of WAS minister ?
De kortste ministeriële carriere uit de Belgische geschiedenis : 28 dagen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 09:11   #202
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voel je veel butthurt dat ik graag de spot drijf met jullie uitverkoop van je precieuze artikel 1 in ruil voor machtsdeelname ?

Goed zo !
Met de Spa de spot drijven zou wat moeilijk zijn. Jouw partij bestaat quasi niet meer, alhoewel jouw voorzitter zijn uiterste best doet om de partij terug op de sporen te krijgen. Jij kiest gewoon een andere, de gemakkelijke oplosssing. Het feit dat jij geen politieker bent speelt in deze geen rol aangezien jij dit forum bekijkt als je eigendom en iedereen die jouw mening niet deelt beschouwt als een halfgebakken idioot. In mei zal zal 30 % van de kiezers je een neus zetten. Indien je er de VB-kiezers bijtelt zelfs meer dan 40 %. Het feit dat je hun kiezers wegzet als regelrechte nazi's leeft op dit forum. Zolang BDW je haat min of meer deelt zit je ietwat safe maar de geschiedenis leert ons dat haat een zeer slechte raadgever is. Vroeg of laat wordt het onding dat het cordon is doorbroken. Tot spijt van wie het benijdt natuurlijk.

Laatst gewijzigd door robert t : 18 februari 2019 om 09:12.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 09:25   #203
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Is die mongool federaal of regionaal ?
Mocht je de stortvloed van panda berichten beter volgen zou je weten over wie het gaat. Vergis je echter niet, de man vindt alle Vlaams-nationalisten ten hoogste grappig. Voor de rest zijn het allemaal gestoorde gekken. Hij moet tenslotte De Croo sr laten zien dat hij een goede leerling is.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 10:12   #204
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
de geschiedenis herhaald zich, dat is mijn vrees

de regering Dehaene had een zwaar programma afgewerkt en kon goede cijfers voorleggen. België stond er toen goed voor. Net op het moment dat ze deze goede cijfers wilden verkopen met de verkiezingen, brak de dioxine crisis uit.

Een thema waar vooral links Agalev ( Groen ) mee scoorde met de verkiezingen.
De CVP ( cd&v ) werd gewipt en Verhofstadt werd premier. Vrhst deelde veel cadeautjes uit en Belgie kwam jaren later er slechter uit.


ik vrees dat de geschiedenis zich nog wel eens zou kunnen herhalen. Met de huidige klimaatbetogingen. Dat we regering gaan krijgen die populistisch cadeautjes gaat uitdelen en België opnieuw naar de afgrond gaat brengen.

hoe dank ook, er zal een sterk NVA nodig zijn om dat te voorkomen. Hetzij via de Vlaamse regering , hetzij in de federale regeringsvorming
Dehaene werd gewipt door Verhofstadt, die de Dioxinecrisis veroorzaakte, terwijl die eigenlijk in alle stilte al was opgelost.
De Dioxine crisis van januari tot mei plaats had en hoewel Verhofstadt toen al op de hoogte was, bracht hij het pas enkele weken voor de verkiezingen in april in de media.
De landbouw heeft zich nooit meer kunnen herstellen van de schade die Verhofstadt toen heeft aangebracht en enkele tienduizenden jobs in de lanbouw en aanverwante zijn toen verdwenen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 11:42   #205
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je verkoopt onzin... N-VA kotst het Vlaams Blok uit, de Grote Leider is daar uiterst duidelijk in, zijn walging voor blokkers is bijna fysiek voelbaar als je hem daarover hoort communiceren.

Die twee bijeen tellen is even onzinnig als de stemmen van de liberalen en de commie bastards van pvda bijeen tellen. Niet dus.
Ik denk hierbij niet aan die twee letters "VB" en een paar van hun kopstukken, maar aan de leden. Dat zullen niet allemaal "uit te kotsen" racisten enz zijn en die kunnen gemakkelijk van de ene naar een andere partij bij elke verkiezing.
Elke verkiezing kan er een verrassing van komen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 12:58   #206
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Met de Spa de spot drijven zou wat moeilijk zijn. Jouw partij bestaat quasi niet meer, alhoewel jouw voorzitter zijn uiterste best doet om de partij terug op de sporen te krijgen. Jij kiest gewoon een andere, de gemakkelijke oplosssing. Het feit dat jij geen politieker bent speelt in deze geen rol aangezien jij dit forum bekijkt als je eigendom en iedereen die jouw mening niet deelt beschouwt als een halfgebakken idioot. In mei zal zal 30 % van de kiezers je een neus zetten. Indien je er de VB-kiezers bijtelt zelfs meer dan 40 %. Het feit dat je hun kiezers wegzet als regelrechte nazi's leeft op dit forum. Zolang BDW je haat min of meer deelt zit je ietwat safe maar de geschiedenis leert ons dat haat een zeer slechte raadgever is. Vroeg of laat wordt het onding dat het cordon is doorbroken. Tot spijt van wie het benijdt natuurlijk.
Eigenaardige opmerking van iemand die hier beweert niks willen te maken te hebben met het belang
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 13:04   #207
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eigenaardige opmerking van iemand die hier beweert niks willen te maken te hebben met het belang
Neen; het corden is een ondemocratisch onding, ook al is het VB zeker niet mijn partij, toch vind ik dat. Trouwens, met dezelfde criteria voor het cordon tegen het VB zouden er, ten zuiden van de taalgrens, ook partijen in een cordon moeten geplaatst worden, en dat is niet zo.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 13:06   #208
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De kortste ministeriële carriere uit de Belgische geschiedenis : 28 dagen
nee, ik heb gelezen dat dit in het b-land zelfs geen record was.

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 februari 2019 om 13:06.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 13:38   #209
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

De intenties van Groen zijn goed.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 13:40   #210
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Neen; het corden is een ondemocratisch onding, ook al is het VB zeker niet mijn partij, toch vind ik dat. Trouwens, met dezelfde criteria voor het cordon tegen het VB zouden er, ten zuiden van de taalgrens, ook partijen in een cordon moeten geplaatst worden, en dat is niet zo.
Het cordon is juridisch helemaal niet afdwingbaar. Geen enkele partij kan worden gedwongen zich aan dat cordon te houden.

Kiezen met welke partijen men al dan niet in zee wil gaan, is een deel van de politiek. Het zou net omdemocratisch zijn om partijen te verplichten met een bepaalde andere partij coalities te vormen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 13:43   #211
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, ik heb gelezen dat dit in het b-land zelfs geen record was.
Het kortste dat ik gevonden heb is Etienne de Gerlache, 25 dagen Premier in 1831.
Maar ik ben er bijna zeker van dat het nog korter kan!
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 13:47   #212
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het kortste dat ik gevonden heb is Etienne de Gerlache, 25 dagen Premier in 1831.
Maar ik ben er bijna zeker van dat het nog korter kan!
als ik t me goed herinner had ik iets van 13 dagen gelezen, maar heb t niet onthouden verder (geen bron en geen naam)...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 13:54   #213
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het cordon is juridisch helemaal niet afdwingbaar. Geen enkele partij kan worden gedwongen zich aan dat cordon te houden.

Kiezen met welke partijen men al dan niet in zee wil gaan, is een deel van de politiek. Het zou net omdemocratisch zijn om partijen te verplichten met een bepaalde andere partij coalities te vormen.
Da's waar. Maar het is niet naar de geest van wat democratie is.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 14:13   #214
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het kortste dat ik gevonden heb is Etienne de Gerlache, 25 dagen Premier in 1831.
Maar ik ben er bijna zeker van dat het nog korter kan!
Dat was de eerste Belgische regering, de kortste regeerperiode ooit in België.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 14:16   #215
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Da's waar. Maar het is niet naar de geest van wat democratie is.
Spijt voor het VB, maar dat is dus democratie, de meerderheid beslist.
Dus zelfs met 49.999% van de zetels heeft het VB geen meerderheid en moet het andere vragen om samen met hen een meerderheid te vormen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 14:52   #216
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voel je veel butthurt dat ik graag de spot drijf met jullie uitverkoop van je precieuze artikel 1 in ruil voor machtsdeelname ?

Goed zo !
Butthurt, butthurt... jij hebt het daar zo dikwijls over. Voor de verandering schrijf ook eens iets over “kuthurt” dat ligt mij persoonlijk prettiger. Of denk jij voortdurend in “kontterminologie”?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 14:56   #217
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Butthurt, butthurt... jij hebt het daar zo dikwijls over. Voor de verandering schrijf ook eens iets over “kuthurt” dat ligt mij persoonlijk prettiger. Of denk jij voortdurend in “kontterminologie”?
zal samenhangen met zijn mentale leeftijd...

Citaat:
De anale fase is, volgens Freud, de tweede fase in de psychoseksuele ontwikkeling en duurt van ongeveer 15 maanden tot 3 jaar. Het overlapt dus gedeeltelijk met de orale fase. Rond deze leeftijd (2 jaar, maar dit verschilt ook per cultuur) begint ongeveer de zindelijkheidstraining, wat betekent dat het kind gefascineerd raakt door de erogene zone van de anus. Dit stadium valt samen met het begin van het vermogen om de sluitspier te beheersen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Anale_fase
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 15:06   #218
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De hulp van die politieke huurling zal nodig zijn, want met de mongool die de lijst trekt in west vlaanderen gaan ze geen potten breken.
De man die jij met hautaine grofheid als “mongool” bestempelt ziet er nog steeds stukken aantrekkelijker uit dan het spleettand-gebit van OVLD. Was die Gentse armen molenwiekende schreeuwlelijkerd een Amerikaan geweest dan maakte hij met dergelijke smoel geen enkele kans.
Ik zou overigens wel eens een foto van jouw grove muil willen aanschouwen. Iemand die zulk een boertigheden uitkraamt zal er ook wel niet superintelligent uitzien.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 15:09   #219
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De man die jij met hautaine grofheid als “mongool” bestempelt ziet er nog steeds stukken aantrekkelijker uit dan het spleettand-gebit van OVLD. Was die Gentse armen molenwiekende schreeuwlelijkerd een Amerikaan geweest dan maakte hij met dergelijke smoel geen enkele kans.
Ik zou overigens wel eens een foto van jouw grove muil willen aanschouwen. Iemand die zulk een boertigheden uitkraamt zal er ook wel niet superintelligent uitzien.
Ik ben fan.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2019, 15:11   #220
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben fan.
Dat pleit niet voor u. Allesbehalve...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be