Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 februari 2019, 11:14   #1
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard Goedkoopste autoverzekeraar

Ik gok op... Touring?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 12:57   #2
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.730
Standaard

NN non-life
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 17:31   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Aangezien er bij elke verzekeraar een hoop voorwaarden, regels en dekkingen bestaan is het moeilijk vergelijken.
Het begint al met wat je wil en wat meetelt. Simpele verzekering, omnium, je leeftijd, eventuele tweede bestuurder, franchise, veiligheidsuitrusting van je wagen, max aantal kilometers, vermogen van je wagen,...

Ik zit met mijn wagen en motorfiets bij Baloise omdat die voor mij prijs/kwaliteit het voordeligste uitkwam. Onderandere doordat ik redelijk wat korting kreeg wegens meer dan vijf veiligheidssystemen op de wagen en de betaling in 1 pakket gestopt worden met mijn andere Baloise verzekeringen zodat ik maandelijks 1 vast bedrag betaal voor alles.
Maar voor mijn tweede wagen (geen omnium) had AXA dan weer de beste voorwaarden...

Een 'onafhankelijke verzekeringsagent' gaat je vast enkele prijzen en voorwaarden onder je neus kunnen schuiven.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2019, 18:01   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Met uw zelfverklaarde achtergrond hebt u geen autoverzekering nodig.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 20:18   #5
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Aangezien er bij elke verzekeraar een hoop voorwaarden, regels en dekkingen bestaan is het moeilijk vergelijken.
Het begint al met wat je wil en wat meetelt. Simpele verzekering, omnium, je leeftijd, eventuele tweede bestuurder, franchise, veiligheidsuitrusting van je wagen, max aantal kilometers, vermogen van je wagen,...

Ik zit met mijn wagen en motorfiets bij Baloise omdat die voor mij prijs/kwaliteit het voordeligste uitkwam. Onderandere doordat ik redelijk wat korting kreeg wegens meer dan vijf veiligheidssystemen op de wagen en de betaling in 1 pakket gestopt worden met mijn andere Baloise verzekeringen zodat ik maandelijks 1 vast bedrag betaal voor alles.
Maar voor mijn tweede wagen (geen omnium) had AXA dan weer de beste voorwaarden...

Een 'onafhankelijke verzekeringsagent' gaat je vast enkele prijzen en voorwaarden onder je neus kunnen schuiven.
Ik weet dat de prijs van verschillende factoren afhangt maar toch heb je goedkopere en duurdere aanbieders. Even Baloise uitgerekend, de premie BA komt hier uit op dubbel zo hoog als bij Touring, lol. Wat bedoel je precies met de 'kwaliteit' die je in de plaats krijgt? Snellere of efficiëntere behandeling van je aangifte? Misschien is zo'n verzekering dan ook meer iets voor mensen met veel schadegevallen. Vandaag toch iets over een apart concept 'kilometerverzekering' gehoord. Het is effectief goedkoper als je weinig km's rijdt en je auto niet voor professionele doeleinden gebruikt. Voor ons is dat momenteel wel interessant eigenlijk, maar langs de andere kant is het echt wel té basic (je weet nooit wanneer je situatie verandert en dan zit je ermee...). Voorlopig is Touring nog de beste 'midden-optie' voor ons.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 17 februari 2019 om 20:18.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 20:20   #6
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met uw zelfverklaarde achtergrond hebt u geen autoverzekering nodig.
Wat bedoel je? Of ben je aan het trollen?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 20:45   #7
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.018
Standaard

argenta
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 21:12   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat bedoel je? Of ben je aan het trollen?
Ik bedoel dat een hele hoop mensen rondrijden zonder autoverzekering, en die mogen nog altijd het paradijs in.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2019, 21:15   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik gok op... Touring?
Corone
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 14:31   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik weet dat de prijs van verschillende factoren afhangt maar toch heb je goedkopere en duurdere aanbieders. Even Baloise uitgerekend, de premie BA komt hier uit op dubbel zo hoog als bij Touring, lol.
De premie BA enkel komt voor mij persoonlijk ook goedkoper uit bij Touring maar als ik dan mijn omnium in rekening breng (geen vrijstelling, 3 jaar verzekerd aan cataloguswaarde) en mijn dochters als 2 extra bestuurders (occasionele bestuurders van <21j) bijvoeg wordt het al snel een heel ander verhaal.

Citaat:
Wat bedoel je precies met de 'kwaliteit' die je in de plaats krijgt? Snellere of efficiëntere behandeling van je aangifte?
-Ik kan bij mijn persoonlijke verzekeringsagent terecht, hier om de hoek. Ik ben al 30 jaar tevreden klant bij hem en die band breek ik niet voor een paar tientallen euro's per jaar.
-Bij problemen gooi ik daar het aanrijdingsformulier en/of het PV binnen en ik wordt terug wakker gemaakt als alles geregeld is.
-Ik kan mijn auto laten repareren in mijn vertrouwde garage waar ik ook een vervangwagen meekrijg.
-Bij Baloise kan ik al mijn verzekeringen in 1 'gezinspakket' stoppen. Hierdoor krijg ik een maandelijks factuur van al mijn verzekeringen in 1 pakket en is die kost veel makkelijker op te volgen.
-Bij Baloise krijg ik korting omdat ik er meerdere verzekeringen heb. Dat kan je volgens mij niet online bepalen. Mijn agent moet daar zelf ook altijd eerst een telefoontje of twee voor plegen maar hij krijgt het tot nu toe altijd in orde.
-Op eenvoudige vraag bekijkt mijn agent zo vaak ik wil of ik elders goedkoper af ben.
-Mijn verzekering rechtsbijstand heb ik apart. Je moest eens weten hoeveel mensen twee, drie of zelfs meer keren rechtsbijstand betalen.
-Als extra service kan ik bij mijn agent ook mijn belastingaangifte laten invullen.

Citaat:
Misschien is zo'n verzekering dan ook meer iets voor mensen met veel schadegevallen.
Zou kunnen. Ik heb de laatste vijf jaar niks meegemaakt waar ik in fout was. Wel twee fratsen waar iemand anders in fout was.

Citaat:
Vandaag toch iets over een apart concept 'kilometerverzekering' gehoord. Het is effectief goedkoper als je weinig km's rijdt en je auto niet voor professionele doeleinden gebruikt.
Ik heb ooit ook, heel lang geleden, voor de allergoedkoopste regeling gekozen. Ik kon daarvoor niet bij mijn agent terecht maar moest alle communicatie zelf regelen met een kantoor in Brussel. Nooit meer.
Ik heb daar ooit 1 keer een ongeval voorgehad en het duurde een eeuwigheid voor ik alles geregeld had. Ondertussen zat ik wel zonder auto. Voor elke komma die niet op de juiste plaats stond kreeg ik een brief.
Sindsdien betaal ik graag een beetje meer als ik dan ook de luxe heb om mijn papierwinkel bij mijn agent binnen te zwieren en in de zetel kan gaan zitten.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 19 februari 2019 om 14:33.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 14:45   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht


Zou kunnen. Ik heb de laatste vijf jaar niks meegemaakt waar ik in fout was. Wel twee fratsen waar iemand anders in fout was.

Daar verdiende ik altijd goed geld aan. Laat de kosten schatten door een expert. Ik laat mij de schade uit betalen. Dan ga ik op zoek naar een klein koetswerk zaakje en vraag voor hoeveel ze me dat kunnen herstellen. Meestal is dat voor 4 x minder dan op het verslag van de expert die uiteraard de prijzen telt geldende voor die grote officiële merken dieven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 februari 2019 om 14:47.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 14:46   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht


Zou kunnen. Ik heb de laatste vijf jaar niks meegemaakt waar ik in fout was. Wel twee fratsen waar iemand anders in fout was.

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 februari 2019 om 14:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 15:58   #13
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Daar verdiende ik altijd goed geld aan. Laat de kosten schatten door een expert. Ik laat mij de schade uit betalen. Dan ga ik op zoek naar een klein koetswerk zaakje en vraag voor hoeveel ze me dat kunnen herstellen. Meestal is dat voor 4 x minder dan op het verslag van de expert die uiteraard de prijzen telt geldende voor die grote officiële merken dieven.
De laatste keer reed er iemand, vanuit parkeerstand, achteruit met zijn trekhaak net tegen mijn (in koetswerk kleur gespoten) bumper. Mijn auto was geen jaar oud. Van de bumper was een plukje lak weg ter grote van een kwart vingernagel.

Offerte van de garage: €1500,00.

De bumper moest herspoten worden en moest daarvoor gedemonteerd worden. Zowat half de voorkant van de wagen moest daarvoor afgebroken worden. Bovendien werd aan de binnenkant van de grille een miniem scheurtje ontdekt van nog geen 5mm lang waardoor volgens mijn garagist die grille 'vervangen' moest worden.
Ik kreeg die offerte onder ogen en kon niet geloven dat een verzekeringsexpert daar akkoord mee zou gaan. Het was gewoon zwaar overdreven. Bij de garage maakten ze zich echter totaal geen zorgen.
Wat terecht bleek. De expert kwam, bekeek de offerte, bekeek de schade en zette zijn handtekening.

Een week later had ik €1500,00 op mijn rekening staan. Ik betaalde €60,00 aan de garage voor de opmaak van de offerte en kocht voor €20,00 een lakstift.

Nu weet ik niet of zoiets bij elke maatschappij mogelijk is maar bij mij was heel dat spel binnen 10 dagen geregeld.
Zondag ongeval, maandag offerte gemaakt, woensdag expert langsgewenst, de week erop maandag of dinsdag geld op mijn rekening.

Kijk, voor zo'n afhandeling betaal ik graag wat meer.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2019, 20:44   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik bedoel dat een hele hoop mensen rondrijden zonder autoverzekering, en die mogen nog altijd het paradijs in.
Als men dat tot op de draad zou gaan onderzoeken zij die allemaal zonder verzekering/geldig rijbewijs rondrijden dan denk ik dat het serieus verschieten zal zijn van de aantallen.

Maar zoals wij met zen allen wel weten kraait er geen haan om.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 februari 2019 om 20:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2019, 19:15   #15
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.307
Standaard

Ik ging onlangs met de wagen van mijn dochter naar de keuring en daar werd mij geen verzekeringsbewijs gevraagd.
Zou dat al niet schelen?
Als je dan niet verzekerd bent geraak je ook niet gekeurd. Wat de boete als je eenmaal betrapt wordt alleen maar hoger maakt want niet gekeurd en niet verzekerd.
Nu kan je probleemloos met een goedgekeurde wagen rondrijden die niet verzekerd is.
Is dat zo moeilijk? Verplicht een verzekeringsbewijs voorleggen bij de keuring?
Waarom wordt dat niet gevraagd?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2019, 22:51   #16
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik bedoel dat een hele hoop mensen rondrijden zonder autoverzekering, en die mogen nog altijd het paradijs in.
Wist niet dat het een doodzonde is.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2019, 00:46   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wist niet dat het een doodzonde is.
Dat schrijf ik toch, het is zelfs geen pekelzonde.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2019, 09:34   #18
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik bedoel dat een hele hoop mensen rondrijden zonder autoverzekering, en die mogen nog altijd het paradijs in.
Zelfs zonder rijbewijs is voor die soort geen probleem. Ze mogen zelfs iemand dood rijden, dan nog.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2019, 10:05   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik ging onlangs met de wagen van mijn dochter naar de keuring en daar werd mij geen verzekeringsbewijs gevraagd.
Zou dat al niet schelen?
Als je dan niet verzekerd bent geraak je ook niet gekeurd. Wat de boete als je eenmaal betrapt wordt alleen maar hoger maakt want niet gekeurd en niet verzekerd.
Nu kan je probleemloos met een goedgekeurde wagen rondrijden die niet verzekerd is.
Is dat zo moeilijk? Verplicht een verzekeringsbewijs voorleggen bij de keuring?
Waarom wordt dat niet gevraagd?
²

Vlaanderen staat vol camera's met nummerplaatherkenning ... databank koppelen verzekering ... fix. Als de politiek echt zou willen, rijdt er niemand nog twee weken rond zonder verzekerd te zijn...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2019, 13:22   #20
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wat bedoel je? Of ben je aan het trollen?
Om achter het fornuis te staan heb je geen wagen nodig.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be