Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2017, 13:24   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard Campagne Vlaams Belang

Wel wel....maar één van de talrijke gekleurde voetballers durven ze blijkbaar niet gebruiken....Zo slim zijn de extreem rechtse rakkers wel. Altijd opletten dat je de tooghangers van café den bonten os niet voor de borst stoot. Simpel blijven is de boodschap.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170930_03104912
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 13:41   #2
Leica
Schepen
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 482
Standaard

Nogal kort door de bocht om alle Vlaams Belangers als simpel te bestempelen. Ik ken heel wat hoog opgeleide mensen (o.a. artsen) die er voor uit komen dat ze op Vlaams Belang gestemd hebben. Zijn dat dan allemaal dommekloten?
Ik kan het ook omdraaien:'Je moet aan de rand van de debiliteit grenzen om nu op een partij als de Sp.a of PS te stemmen. Zeker met de kennis van alle lijken die de afgelopen weken en maanden uit de kast gevallen zijn.'
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 13:46   #3
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.211
Standaard

wat met de turkse nationaliteit die ze niet wenst op te geven?
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 13:59   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Nogal kort door de bocht om alle Vlaams Belangers als simpel te bestempelen. Ik ken heel wat hoog opgeleide mensen (o.a. artsen) die er voor uit komen dat ze op Vlaams Belang gestemd hebben. Zijn dat dan allemaal dommekloten?
Ik kan het ook omdraaien:'Je moet aan de rand van de debiliteit grenzen om nu op een partij als de Sp.a of PS te stemmen. Zeker met de kennis van alle lijken die de afgelopen weken en maanden uit de kast gevallen zijn.'
Herlees eens wat ik schreef. Dan zal U mogelijks lezen dat ik net heb geschreven dat Vlaams belangers wel slim en leep genoeg zijn om geen figuren te gebruiken die ondanks hun afkomst of huidskleur wel populair zijn bij Jan Modaal.

En dat er onder hoogopgeleide mensen veel racisten zitten weet het kleinste kind.
Ook een hoogopgeleide kan een dwazerik zijn...Daar zijn wel een paar miljoenen voorbeelden van.

Verder had U beter geantwoord op mijn vraag waarom Vlaams Belang bijvoorbeeld niet één of andere Vlaamse voetbalploeg gebruikt voor hun campagne ??

Deze bijvoorbeeld.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  voetbal.jpg
Bekeken: 164
Grootte:  617,5 KB
ID: 107107
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 13:59   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
wat met de turkse nationaliteit die ze niet wenst op te geven?
Wie ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 15:24   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
wat met de turkse nationaliteit die ze niet wenst op te geven?
Wat met de Armeense genocide die ze weigert te erkennen?

Dan is revisionisme en genocide ontkenning niets speciaal...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 15:25   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Herlees eens wat ik schreef. Dan zal U mogelijks lezen dat ik net heb geschreven dat Vlaams belangers wel slim en leep genoeg zijn om geen figuren te gebruiken die ondanks hun afkomst of huidskleur wel populair zijn bij Jan Modaal.

En dat er onder hoogopgeleide mensen veel racisten zitten weet het kleinste kind.
Ook een hoogopgeleide kan een dwazerik zijn...Daar zijn wel een paar miljoenen voorbeelden van.

Verder had U beter geantwoord op mijn vraag waarom Vlaams Belang bijvoorbeeld niet één of andere Vlaamse voetbalploeg gebruikt voor hun campagne ??

Deze bijvoorbeeld.

Bijlage 107107
Welke is de Vlaming?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 20:04   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Ik ga één slogan geven die volgens mij wel zeer treffend was, en één die volgens mij laag bij de grond en bruinrandig racistisch is.

Die bruinrandige racistische is natuurlijk het benoemen van Almaci als immigrante.

De positieve sterkere boodschap was destijds: "waar zit uw pensioen? In de pocket van Mohammed !".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 20:10   #9
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga één slogan geven die volgens mij wel zeer treffend was, en één die volgens mij laag bij de grond en bruinrandig racistisch is.

Die bruinrandige racistische is natuurlijk het benoemen van Almaci als immigrante.

De positieve sterkere boodschap was destijds: "waar zit uw pensioen? In de pocket van Mohammed !".
Ik zie echt niet wat daar racistisch aan zou zijn. Tenzij je "immigrant(e)" een scheldwoord vind, natuurlijk.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 20:15   #10
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik zie echt niet wat daar racistisch aan zou zijn. Tenzij je "immigrant(e)" een scheldwoord vind, natuurlijk.
Wat is er trouwens verkeerd aan een Turkse een immigrante Te noemen?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2017, 22:42   #11
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.624
Standaard

Al goed dat Phil Dewinter een rasechte Antwerpenaar is.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 00:55   #12
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

C/P uit het artikel van de OP:

“Op Twitter reageerden een aantal politici vol afkeer op de Vlaams Belang-campagne. “Zelden zo gedegouteerd geweest”, schreef N-VA-politica Zuhal Demir. Volgens Groen-woordvoerder Jonas Dutordoir gaat het om “ranzig racisme”. Open Vld-voorzitter Gwendolyn Rutten veroordeelt eveneens het bericht.”

Over de ‘vrije’ manier waarop het VB communiceert, spreken bovenstaande comments voor zich, wsl om het niet over de kern van het VB-bericht te hoeven hebben, nl:

Elk jaar € 7,2 miljard belastinggeld naar immigratie.”

Wat vinden die politiek-correcte uitslovers eigenlijk, van die jaarlijkse kost aan immigratie (and counting) ?
Zijn ze ook zo 'ranzig gedegouteerd' daarover ?
En hoeveel jaren/legislaturen is die verspilling van belastinggelden al aan de gang ?

Ondertussen wordt jaar na jaar de werkende én de gepensioneerde bevolking, kapotbelast en –bezuinigd door opeenvolgende regeringen, maar ongezouten kritiek hebben op het falend beleid is boehoe…racisme …

Bende Judassen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 07:02   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga één slogan geven die volgens mij wel zeer treffend was, en één die volgens mij laag bij de grond en bruinrandig racistisch is.

Die bruinrandige racistische is natuurlijk het benoemen van Almaci als immigrante.

De positieve sterkere boodschap was destijds: "waar zit uw pensioen? In de pocket van Mohammed !".
Is Almaci dan geen immigrante of afkomstig van immigranten?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 08:45   #14
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.826
Standaard

Even geleden werd Franken afgebeeld als nazi.. en als dat moet kunnen... waar ligt dan de grens van fatsoen..???
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 09:26   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik zie echt niet wat daar racistisch aan zou zijn. Tenzij je "immigrant(e)" een scheldwoord vind, natuurlijk.
Dat zie jij wel in. Je moet niet trachten hier de domme uit te hangen. Of de vermoorde onschuld.

Het woord koe is ook geen scheldwoord. Zelfs een dikke koe is dat niet. In landbouwmiddens.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 09:30   #16
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat zie jij wel in. Je moet niet trachten hier de domme uit te hangen. Of de vermoorde onschuld.

Het woord koe is ook geen scheldwoord. Zelfs een dikke koe is dat niet. In landbouwmiddens.
Neen, maar gij gaat ons dat hier eens schonekes uitleggen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 09:47   #17
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Herlees eens wat ik schreef. Dan zal U mogelijks lezen dat ik net heb geschreven dat Vlaams belangers wel slim en leep genoeg zijn om geen figuren te gebruiken die ondanks hun afkomst of huidskleur wel populair zijn bij Jan Modaal.

En dat er onder hoogopgeleide mensen veel racisten zitten weet het kleinste kind.
Ook een hoogopgeleide kan een dwazerik zijn...Daar zijn wel een paar miljoenen voorbeelden van.

Verder had U beter geantwoord op mijn vraag waarom Vlaams Belang bijvoorbeeld niet één of andere Vlaamse voetbalploeg gebruikt voor hun campagne ??

Deze bijvoorbeeld.


Bijlage 107107
Ik wist niet dat de linkie winkies hoog opgeleide waren... Ik zou eerder het omgekeerde denken...
Maar als u stelt dat er veel racisten zitten onder de hoogopgeleiden, dan moeten de linkiewinkies echt wel hoog opgeleid zijn, want het stinkt daar uren in de omtrek naar éénzijdig en niets ontziend racisme...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 13:35   #18
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik zie echt niet wat daar racistisch aan zou zijn. Tenzij je "immigrant(e)" een scheldwoord vind, natuurlijk.
Net daarom . Ik wacht met geduld op de dag dat ze de voetbalploeg van den Antwerp gaan op de affiche zetten tussen de andere immigranten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 13:45   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat zie jij wel in. Je moet niet trachten hier de domme uit te hangen. Of de vermoorde onschuld.

Het woord koe is ook geen scheldwoord. Zelfs een dikke koe is dat niet. In landbouwmiddens.
Leg ons eens uit waar het woord immigrant een scheldwoord is.
Zelfs ik ben benieuwd.

Leg eens uit hoe een immigrant een immigrant noemen racistisch is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 20:44   #20
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Leg ons eens uit waar het woord immigrant een scheldwoord is.
Zelfs ik ben benieuwd.

Leg eens uit hoe een immigrant een immigrant noemen racistisch is.
Dat is zoals jongens "jongens" en meisjes "meisjes" noemen in deze tijden van vloeibare seksualiteit. Je snapt het plaatje .
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be