Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2020, 10:03   #21
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, dat is toch het perfecte voorbeeld van hoe het moet ?
Het lijdt tot culturele armoede van slechts één ras.
De volgende stap is dan dat de rijken van mening zijn alle armen te moeten vermoorden, zoals ook vroeger het volk onderdrukt werd door de machthebbers.
Dat kan natuurlijk beter: uitroeien die domme hap.
Ik weet niet tot welke groep jij zelf behoort.
Maar het kan zijn dat jij zelf ook het loodje gaat leggen als je niet om de een of andere reden tot het ideale soort behoort....

Nog sterker: de gehele wereld zal ten onder gaan omdat deze mijn atoomtheorie niet wil geloven.
En de microwezentjes een beter mensenras zullen scheppen.
Ze hebben het de eerste keer nog niet helemaal niet goed gedaan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 10:12   #22
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Zou het kunnen dat die theorie de toets van de empirie de voorbije 2000 jaar niet helemaal heeft doorstaan?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 10:02   #23
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Europa heeft twee grondslagen, namelijk die van de Griekse cultuur (wetenschap en filosofie) en die van het christendom.
Dan is er ook nog de Germaanse cultuur als derde, voor wat vooral Noord-Europa betreft.
De eenheid van alle drie is mijn atoomtheorie.

En het is verkeerd de drie genoemde grondslagen te willen ontkennen.
Wel is het verkeerd mijn atoomtheorie niet te willen lezen.
Wat dat betreft is Europa blind.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 19:58   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben het daar voor een stuk mee eens: het grote probleem van het Christendom is het propageren van "bemindt uw naaste" terwijl de goeie manier natuurlijk is om hem uit te roeien. Er waren in de wereld veel minder problemen geweest indien we niet van Christelijke inspiratie waren geweest toen wij als superieur volk de rest van de wereld gingen veroveren: dan hadden we die zonder gewetensproblemen kunnen uitkuisen, en alles aanslaan. Dan zaten wij nu niet met al die overbevolkingen die resources gebruiken die wij beter voor onszelf hadden genomen. Hadden we ze uitgemoord toen we konden, dan hadden ze nu niet tot in de miljarden gekweekt he.
In het verleden heeft Europa de wereld veroverd en zowat overal stukken tot het eigen bezit gerekend. Uiteindelijk heeft het kolonialisme zich tegen Europa gekeerd, want de bestaande koloniale banden hebben ervoor gezorgd dat er een niet onbelangrijke influx is gekomen vanuit de (voormalige) koloniën.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 10:20   #25
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In het verleden heeft Europa de wereld veroverd en zowat overal stukken tot het eigen bezit gerekend. Uiteindelijk heeft het kolonialisme zich tegen Europa gekeerd, want de bestaande koloniale banden hebben ervoor gezorgd dat er een niet onbelangrijke influx is gekomen vanuit de (voormalige) koloniën.
Wat bedoel je met influx?

De reden dat het kolonialisme is verdwenen is dat de koloniën door de Europese invloed langzaam maar zeker zelfstandig zijn geworden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 13:18   #26
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Wat bedoel je met influx?

De reden dat het kolonialisme is verdwenen is dat de koloniën door de Europese invloed langzaam maar zeker zelfstandig zijn geworden.
Ja, ze zijn zelfstandig, en daarmee is dan ook alles gezegd. De levenstoestanden van de bevolking zijn er geen haar beter op geworden, integendeel, veelal veel slechter dan tijdens kolonisatie.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 10:18   #27
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ja, ze zijn zelfstandig, en daarmee is dan ook alles gezegd. De levenstoestanden van de bevolking zijn er geen haar beter op geworden, integendeel, veelal veel slechter dan tijdens kolonisatie.
Dat laatste heb ik dan gehoord van een Indonesiër.
Tja, het valt niet mee om zelfstandig te zijn.
Hetzelfde geldt vaak ook voor de puber en jongeling, die zich los maakt van thuis en alleen wil wonen en dan in allerlei narigheid terecht komt.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2020, 08:31   #28
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ja, ze zijn zelfstandig, en daarmee is dan ook alles gezegd. De levenstoestanden van de bevolking zijn er geen haar beter op geworden, integendeel, veelal veel slechter dan tijdens kolonisatie.
Dus ik neem aan dat ze in de Kongo terug verlangen naar die goede oude tijd onder Leopold II?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 14:33   #29
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dus ik neem aan dat ze in de Kongo terug verlangen naar die goede oude tijd onder Leopold II?
Vraag het hen eens. Je zal nog verschieten wat ze u zullen antwoorden.
Je moet het uiteraard niet vragen aan zij die door de linkse poco journalisten en media worden opgevoerd. Wees gerust dat er ook miljoenen zwarten zijn die heel gelukkig waren, scholen, onderwijs, werk, enz enz en er ook nu met weemoed naar terugverlangen. Maar daar wil je vermoedelijk niet van horen. dat bewijs je door die vraag te stellen. Geeuw.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 17:26   #30
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Kolonialisme in de Kongo en de rest van Afrika was zo slecht nog niet. Zonder de Europeanen liepen die negertjes nu nog steeds in hun blote gat over de Savanne achter de Antilopes aan, of ze vraten elkander nog steeds op. We brachten hen beschaving, iets wat die zwarten niet kenden voor de onzen er voet aan wal zetten.
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 19:40   #31
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Kolonialisme in de Kongo en de rest van Afrika was zo slecht nog niet. Zonder de Europeanen liepen die negertjes nu nog steeds in hun blote gat over de Savanne achter de Antilopes aan, of ze vraten elkander nog steeds op. We brachten hen beschaving, iets wat die zwarten niet kenden voor de onzen er voet aan wal zetten.
En wat heeft onze " beschaving " hen gebracht ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 22:52   #32
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En wat heeft onze " beschaving " hen gebracht ?
Ga eens een tijdje leven in afrika en dan zal je dat wel inzien. Alle beschaving hebben ze afgebroken, er blijft niets van over.
Of ga je hier komen vertellen dat zij aan ons beschaving brengen?

Laatst gewijzigd door kwantum : 1 oktober 2020 om 22:53.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 05:52   #33
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ga eens een tijdje leven in afrika en dan zal je dat wel inzien. Alle beschaving hebben ze afgebroken, er blijft niets van over.
Wil je nu zeggen dat elk volk moet leven zoals wij dat willen ? Is onze wijze van leven dan zo ideaal ?
Citaat:
Of ga je hier komen vertellen dat zij aan ons beschaving brengen?
Vertel me eerst eens wat jij onder " beschaving " verstaat.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 06:10   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Als je vertaling nodig hebt raad ik u webtranslator aan. Iets beter dan google translate.
Als de draadstarter z'n post in het Nederlands plaats (of er een Nederlandstalige vertaling onder zet) dan hoeft niemand te vertalen.


Het is niet verplicht om in het Nederlands te posten (volgens de moderatie) maar het getuigd wel van hoffelijkheid.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 09:55   #35
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Vraag het hen eens. Je zal nog verschieten wat ze u zullen antwoorden.
Je moet het uiteraard niet vragen aan zij die door de linkse poco journalisten en media worden opgevoerd. Wees gerust dat er ook miljoenen zwarten zijn die heel gelukkig waren, scholen, onderwijs, werk, enz enz en er ook nu met weemoed naar terugverlangen. Maar daar wil je vermoedelijk niet van horen. dat bewijs je door die vraag te stellen. Geeuw.
Helaas ben ik niet in de gelegenheid naar Afrika te reizen, met mijn fiets zou het wat al te lang gaan duren.
Maar ik veronderstel dat je zelf al een enkette hebt gehouden?
Gaarne wil ik dan de uitslag horen.

Ik hou het op wat ik daar over heb gelezen.

Wikipedia.

Tijdens de Conferentie van Berlijn van 1884–1885 hebben de koloniale staten van Europa zijn claim op het gebied goedgekeurd onder de voorwaarde dat de levens van de inheemse bewoners in Congo-Vrijstaat verbeterd moesten worden.[6]:122–124

Vanaf het begin negeerde Leopold deze voorwaarden en werden miljoenen Congolese inwoners, waaronder kinderen, verminkt en vermoord.[6] :115,118,127 Hij leidde Congo met de Force Publique voor zijn persoonlijke verrijking.[7] Het niet halen van de rubberen inzamelquota werd bestraft met de dood. Ondertussen was de Force Publique verplicht om de hand van hun slachtoffers als bewijs te leveren wanneer ze iemand hadden neergeschoten en vermoord, omdat men dacht dat ze anders de munitie (geïmporteerd uit Europa tegen aanzienlijke kosten) zouden gebruiken voor de jacht. Als gevolg hiervan werden de rubberquota gedeeltelijk in afgehakte handen terugbetaald.

De 23 jaar onder het bewind van Leopold II worden gekenmerkt door beschuldigingen van moordpartijen, slavernij, ontvoeringen, martelingen, verkrachtingen, onthoofdingen en het afhakken van handen. De schattingen over het aantal slachtoffers variëren aanzienlijk. De Britse diplomaat Roger Casement had het over drie miljoen tijdens twaalf van de twintig jaar. Peter Forbath noemde ten minste vijf miljoen. Adam Hochschild sprak van tien miljoen.[8]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Leopol...gi%C3%AB#Congo

Maar dat zal natuurlijk allemaal wel leugens en linkse propaganda zijn waarmee ook de wikipedia is besmet?...Lijkt mij toch hoogst onwaarschijnlijk dat het leugens zijn die hier zijn beschreven.

Maar goed: de rest is uiterst gelukkig geweest...
Zo waren er ook velen uiterst gelukkig onder het Hitler bewind.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 10:07   #36
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Helaas ben ik niet in de gelegenheid naar Afrika te reizen, met mijn fiets zou het wat al te lang gaan duren.
Maar ik veronderstel dat je zelf al een enkette hebt gehouden?
Gaarne wil ik dan de uitslag horen.

Ik hou het op wat ik daar over heb gelezen.

Wikipedia.

Tijdens de Conferentie van Berlijn van 1884–1885 hebben de koloniale staten van Europa zijn claim op het gebied goedgekeurd onder de voorwaarde dat de levens van de inheemse bewoners in Congo-Vrijstaat verbeterd moesten worden.[6]:122–124

Vanaf het begin negeerde Leopold deze voorwaarden en werden miljoenen Congolese inwoners, waaronder kinderen, verminkt en vermoord.[6] :115,118,127 Hij leidde Congo met de Force Publique voor zijn persoonlijke verrijking.[7] Het niet halen van de rubberen inzamelquota werd bestraft met de dood. Ondertussen was de Force Publique verplicht om de hand van hun slachtoffers als bewijs te leveren wanneer ze iemand hadden neergeschoten en vermoord, omdat men dacht dat ze anders de munitie (geïmporteerd uit Europa tegen aanzienlijke kosten) zouden gebruiken voor de jacht. Als gevolg hiervan werden de rubberquota gedeeltelijk in afgehakte handen terugbetaald.

De 23 jaar onder het bewind van Leopold II worden gekenmerkt door beschuldigingen van moordpartijen, slavernij, ontvoeringen, martelingen, verkrachtingen, onthoofdingen en het afhakken van handen. De schattingen over het aantal slachtoffers variëren aanzienlijk. De Britse diplomaat Roger Casement had het over drie miljoen tijdens twaalf van de twintig jaar. Peter Forbath noemde ten minste vijf miljoen. Adam Hochschild sprak van tien miljoen.[8]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Leopol...gi%C3%AB#Congo

Maar dat zal natuurlijk allemaal wel leugens en linkse propaganda zijn waarmee ook de wikipedia is besmet?...Lijkt mij toch hoogst onwaarschijnlijk dat het leugens zijn die hier zijn beschreven.

Maar goed: de rest is uiterst gelukkig geweest...
Zo waren er ook velen uiterst gelukkig onder het Hitler bewind.
Zo is het !
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 10:18   #37
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Zo is het !
Dank je wel.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 11:23   #38
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En wat heeft onze " beschaving " hen gebracht ?
Je bent toch zeker niet op je achterhoofd gevallen, zeker? Afrika kent nu steden, wegen, ziekenhuizen, etc...zonder het kolonialisme waren het nog steeds kanibalen. Waren er fouten gemaakt tijdens het kolonialisme? Ongetwijfeld, geen enkel systeem is perfect, maar kolonialisme moet men nu niet afdoen als iets verwerpelijks. Rhodesië bv was een zeer welvarend land, zie er wat van geworden is sinds het Zimbabwe heet, en dan zwijg ik nog maar even over Zuid-Afrika...
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 11:38   #39
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Je bent toch zeker niet op je achterhoofd gevallen, zeker? Afrika kent nu steden, wegen, ziekenhuizen, etc...zonder het kolonialisme waren het nog steeds kanibalen. Waren er fouten gemaakt tijdens het kolonialisme? Ongetwijfeld, geen enkel systeem is perfect, maar kolonialisme moet men nu niet afdoen als iets verwerpelijks. Rhodesië bv was een zeer welvarend land, zie er wat van geworden is sinds het Zimbabwe heet, en dan zwijg ik nog maar even over Zuid-Afrika...
Ik deel je mening absoluut niet.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 11:40   #40
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Je bent toch zeker niet op je achterhoofd gevallen, zeker? Afrika kent nu steden, wegen, ziekenhuizen, etc...zonder het kolonialisme waren het nog steeds kanibalen. Waren er fouten gemaakt tijdens het kolonialisme? Ongetwijfeld, geen enkel systeem is perfect, maar kolonialisme moet men nu niet afdoen als iets verwerpelijks. Rhodesië bv was een zeer welvarend land, zie er wat van geworden is sinds het Zimbabwe heet, en dan zwijg ik nog maar even over Zuid-Afrika...
Nochtans is het kolonialisme voorbij en moeten die landen het nu zelf doen.

Vroeger waren we bezet door de Romeinen en dat was goed, maar we hebben er ons ook van bevrijd en ook dat was goed.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be