Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Matthias Storme - 14 feb. t.e.m. 20 feb.
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Matthias Storme - 14 feb. t.e.m. 20 feb. Onlangs won Storme de Prijs voor de Vrijheid en werd daarmee door menig academicus gelauwerd voor zijn strijd voor de individuele (private) rechten. Die strijd kwam vooral tot uiting bij het aanvechten van de antidiscriminatiewet. Vorige week in het nieuws, nu in uw forum.

 
 
Discussietools
Oud 2 maart 2005, 15:51   #41
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De monarchie weegt hier niet echt op het besluitvormingsproces (cfr. Wilfried Dewachter-KUL)
De monarchie heeft nog altijd heel wat invloed (dus macht) en "vertegenwoordigt" ons tijdens buitenlandreizen. Nochthans heb ik daar geen enkele inspraak in, hoewel ik er wel voor betaal.

Citaat:
Uiteraard kan enkel een referendum uitsluitsel brengen, maar de weerstand tegen ons vorstenhuis bij de bevolking is heel beperkt, en dus heeft onze quasi louter protocollaire monarchie toch enigszins democratische legitimiteit. (cfr. B. Bouckaerts standpunt op de sessies)
Zonder een bindend referendum is er helemaal geen sprake van "enigszins democratische legitimiteit". Sorry Staaf, maar bij zoiets denk ik aan de (overigens door jou graag geciteerde) tekst van Jos Verhulst, waarin hij duidelijk maakt hoe men graag het woordje "democratisch" misbruikt om zichzelf te legitimeren.

Citaat:
Het argument kostprijs is zwaar overroepen: alle cultuur-uitingen en tradities kosten nu eenmaal aan de gemeenschap.
Maar je kan niet alle zogenaamde "cultuur-uitingen en tradities" gaan financieren. Ergens moet je een keuze maken, en in deze gaat mijn keuze alvast niet naar een machtsinstituut dat discrimineert op basis van afkomst en politieke overtuiging.

Citaat:
Prinses Mathilde en Claire zijn echte spetters.
Een Playboy kost minder.

Citaat:
Ik zal niet tegenspreken dat een machtsinstituut met erfopvolging niet echt behoort tot een democratische traditie, maar je moet hier dus de realiteit en de ware positie van de monarchie voor ogen houden.
Dat is dan bij deze gebeurd. En ik zie geen reden om die poppekast te behouden.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 2 maart 2005, 17:29   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
De monarchie heeft nog altijd heel wat invloed (dus macht) en "vertegenwoordigt" ons tijdens buitenlandreizen. Nochthans heb ik daar geen enkele inspraak in, hoewel ik er wel voor betaal.
De monarchie is niet de enige instelling met macht en invloed waar wij als Jan-Met-De-Pet geen zak in te zeggen hebben, maar toch voor meedokken.
De veiligheidsmaatregelen voor de activiteiten van pakweg de voetbalbond, worden ook op de niet-geïnteresseerde burger afgewenteld.


Citaat:
Zonder een bindend referendum is er helemaal geen sprake van "enigszins democratische legitimiteit". Sorry Staaf, maar bij zoiets denk ik aan de (overigens door jou graag geciteerde) tekst van Jos Verhulst, waarin hij duidelijk maakt hoe men graag het woordje "democratisch" misbruikt om zichzelf te legitimeren.
't Is niet voor mezelf, 't is voor de prinsessen.

Citaat:
Maar je kan niet alle zogenaamde "cultuur-uitingen en tradities" gaan financieren. Ergens moet je een keuze maken, en in deze gaat mijn keuze alvast niet naar een machtsinstituut dat discrimineert op basis van afkomst en politieke overtuiging.
Ik heb daar begrip voor, maar dan behoren we voor financiering konsekwent nog heel wat andere zooi door te verwijzen naar mecenaat, en 'zelfbedruipende activiteiten' (BBQ-pensenkermis-wafelenbak......)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Prinses Mathilde en Claire zijn echte spetters.
Een Playboy kost minder.
Mocht je honger krijgen: veel culinair genot met het reclaamblaadje van de Makro-food-afdeling.


Citaat:
En ik zie geen reden om die poppekast te behouden.
Ieder diertje zijn pleziertje.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 maart 2005 om 17:29.
Supe®Staaf is offline  
Oud 2 maart 2005, 18:03   #43
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De monarchie is niet de enige instelling met macht en invloed waar wij als Jan-Met-De-Pet geen zak in te zeggen hebben, maar toch voor meedokken.
De veiligheidsmaatregelen voor de activiteiten van pakweg de voetbalbond, worden ook op de niet-geïnteresseerde burger afgewenteld.
Probeer jij hier nu niet die met stront behangen WC te kuisen met een emmer stront?

Citaat:
't Is niet voor mezelf, 't is voor de prinsessen.
Die zullen er na het afschaffen van de ondemocratische monarchie nog steeds zijn. Alleen zul je de titel "prinses" moeten missen.

Citaat:
Ik heb daar begrip voor, maar dan behoren we voor financiering konsekwent nog heel wat andere zooi door te verwijzen naar mecenaat, en 'zelfbedruipende activiteiten' (BBQ-pensenkermis-wafelenbak......)
Je moet inderdaad ergens een lijn trekken - of ervoor opteren ofwel �*lles ofwel niets te financieren. Maar een pensenkermis zou ik nog niet meteen vergelijken met een machtsinstelling die discrimineert en ons vertegenwoordigt zonder dat wij daar inspraak in hebben.

Citaat:
Mocht je honger krijgen: veel culinair genot met het reclaamblaadje van de Makro-food-afdeling.
De vergelijking loop een beetje mank. Mocht je nu daadwerkelijk verder geraken dan "kijken maar niet aankomen" bij Tilde & co, zou ze misschien wel van toepassing zijn.

Citaat:
Ieder diertje zijn pleziertje.
Als dat een ondemocratisch, discriminerend, en duur pleziertje is, pas ik liever.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 2 maart 2005, 19:30   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Matthias Storme is weg dus ik mag weer antwoorden met een emoticon zeker, Distel?
Vooral die (stront)bal die terugkeert naar zijn oorspronkelijke eigenaar vind ik bijzonder leuk.



Sorry Staaf, maar deze ronde heb je verloren, hoor!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 2 maart 2005, 20:39   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Sorry Staaf, maar deze ronde heb je verloren, hoor!
Nil humanum alienum a me puto.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 4 maart 2005, 20:43   #46
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kartonlikker
Get a fucking life "professOORtje" ...
of met andere woorden... ?
malinois is offline  
Oud 5 maart 2005, 09:43   #47
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Natuurlijk liggen de zaken nu ietwat anders, toch zullen we onze republikeinse overtuiging blijven verdedigen. Verraders of niet.
Ach, onverwijld BHV splitsen is al goed genoeg voor mij, zenne!
A propos, voor wanneer is 't?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 5 maart 2005, 12:58   #48
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Bericht aan stab.

Over de politieke lijn die ik volg heb ik van niemand lessen te ontvangen. Ik ben republikein en zal het blijven. Wat B.H.V. betreft, partijpolitiek gesproken is dat een goudhaantje voor jullie, het zou jullie zelfs niet goed uitgekomen zijn als de splitsing "onverwijld" zou gebeurd zijn. Maar ze komt er, ofwel valt de regering.
And the winner is... Wat heb je dan te klagen?
robert t is offline  
Oud 5 maart 2005, 13:14   #49
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Wat B.H.V. betreft, partijpolitiek gesproken is dat een goudhaantje voor jullie, het zou jullie zelfs niet goed uitgekomen zijn als de splitsing "onverwijld" zou gebeurd zijn.
Daar vergist u zich, mijn beste.
Als n-va mij kan overtuigen dat zij de Vlaamse Republiek korter bij brengen, stem ik er morgen al voor.
Irrealis uiteraard. Enkel al door haar kartel met de tsjeven heeft zij haar Vlaamsgezindheid voor een bord linzensoep verkocht.
Maar het zal weer de fout zijn ofwel van de paarse coalitiepartijen die hun woord niet houden ofwel van het Vlaams Belang.
Vlaams Belang dat nota bene jullie eigen wetsvoorstel indiende...
Ondertussen blijft GB wel in zijn plûchen ministerzetel zitten.
Toegegeven , n-va is de echte opvolger van de VU.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 5 maart 2005, 16:18   #50
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Bericht aan stab.










Bericht aan stab.

De realisatie van de republiek Vlaanderen is het eerste programmapunt van de de N-VA. Wat het kartel met de tsjeven betreft, zoals het zo treffend uitdrukt, dit was het gevolg van de onzalige 5% norm, ons opgelegd door de o zo democratische andere Vlaamse partijen. Als je veronderstelt dat iedereen in de partij daar zo gelukkig mee was, het antwoord is nee. Maar het was dat of het risico van 1 verkozene. Geert B. heeft trouwens onlangs bij Polspoel en Desmet gezegd dat zijn postje zal afhangen van de ontwikkeling van het fameuze dossier, m.a.w. het zou best kunnen dat zijn looppaan als minister van korte duur is. Vaststelling daarbij is dat B.H.V. daarmee nog altijd niet gesplitst is. Je laatste zin dat de N-VA de echte opvolger is van de VU, ach je doet maar. Dit bewijst alleen maar dat je de achterban de de N-VA niet kent. Hoe zou je trouwens.






Je weet toch dat de realisatie van de Vlaamse Republiek hét thema is van de N-VA?
robert t is offline  
Oud 5 maart 2005, 17:18   #51
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Bericht aan stab.
.

Wat het kartel met de tsjeven betreft, zoals het zo treffend uitdrukt, dit was het gevolg van de onzalige 5% norm, ons opgelegd door de o zo democratische andere Vlaamse partijen.

En wie heeft die de[SIZE=3] o zo democratische andere Vlaamse partijen[/SIZE]
[SIZE=4]gesteund om die kiesdrempel in te voeren[/SIZE].

[SIZE=3]Het Blok,[/SIZE] door zijn onthouding was kiesdrempel verzekerd.
Clemens is offline  
Oud 5 maart 2005, 17:50   #52
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

O, zie toch hoe aandoenlijk:
VB'ers, NVA'ers en een belgicistische aangeklede staaf die nu al 50 tussenkomsten lang kibbelen om die hautaine extreme katholiek ("professor" Storme) op zijn slijmerigst het hof te maken!
malinois is offline  
Oud 5 maart 2005, 17:58   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
O, zie toch hoe aandoenlijk:
VB'ers, NVA'ers en een belgicistische aangeklede staaf die nu al 50 tussenkomsten lang kibbelen om die hautaine extreme katholiek ("professor" Storme) op zijn slijmerigst het hof te maken!
Uw interjectie heeft eigenlijk inhoudelijk niks om het lijf en is dan ook off-topic en volledig irrelevant in deze discussie.
Ik wil er wel het volgende over kwijt:
Ik behoor tot geen enkele partij en hoef dan ook nooit te knikken als een of andere partaai-oppergaai aan de leiband snokt.
Ik geniet van de luxe om naar eigen inzicht iemands ideeën te kunnen afkraken of ophemelen, ongebonden door politieke (on)correctheid, die het aanhangen van een of andere strekking met zich meebrengt.

Het staat je trouwens vrij om Stormes stelling aan te vallen.
Maar dat is uiteraard moeilijker dan naast de kwestie zwammen, of halfbakken stemmingmakerij lanceren.

Benieuwd...........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 5 maart 2005 om 17:59.
Supe®Staaf is offline  
Oud 5 maart 2005, 18:21   #54
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Het staat je trouwens vrij om Stormes stelling aan te vallen.
Ik heb heus inhoudelijk stelling genomen tegen die Storme, namelijk toen hij zijn essay uit 't Pallieterke weer bovenhaalde, waarin hij de gebuisde kandidaat-EU-Commissaris Rocco Bottiglione de hemel in prees.

Maar de professor ging nauwelijks op mijn argumenten in.

Zijn mening dat het VB niet echt veroordeeld is door het Gentse Hof van Beroep - de enige mening waarvoor de professor hier op politics.be applaus gekregen heeft - is volgens mij geen serieuze discussie waard. Ik ga ook niet in discussie met iemand die beweert dat de zon rond de aarde draait of dat de paus van Rome door de duivel bezeten is.

Ik heb wel wat anders te doen.
malinois is offline  
Oud 5 maart 2005, 20:43   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.034
Standaard

Citaat:
Zijn mening dat het VB niet echt veroordeeld is door het Gentse Hof van Beroep - de enige mening waarvoor de professor hier op politics.be applaus gekregen heeft
Brilletje kopen.


Citaat:
Ik heb wel wat anders te doen.
Een goeie raad. Google eens naar 'Matthias Storme'.
Wie weet ontdek je dan zelfs w�*t rond w�*t draait.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 7 maart 2005, 08:40   #56
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Ondertussen blijft GB wel in zijn plûchen ministerzetel zitten.
.
zijn dat geen lederen zetels ?
en welke zetels zijn het in het europees parlement ? satijn ?
Karel dillen eens vragen ...

Laatst gewijzigd door lievendr : 7 maart 2005 om 08:41.
lievendr is offline  
Oud 7 maart 2005, 15:09   #57
Kartonlikker
Banneling
 
 
Kartonlikker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: Hier verdomme
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
of met andere woorden... ?
Gewoon een leuke vondst ERG hé ...
Kartonlikker is offline  
Oud 7 maart 2005, 20:30   #58
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kartonlikker
Gewoon een leuke vondst ERG hé ...
Neen, hoe leuker hoe liever.
Maar de clou moet wel begrijpelijk zijn voor mensen als ik (die nu nog altijd niet weet in welke mate jouw grap een vorm van kritiek is op de professor - dat is pas erg, nietwaar?)
malinois is offline  
Oud 12 maart 2005, 19:10   #59
Kartonlikker
Banneling
 
 
Kartonlikker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: Hier verdomme
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Neen, hoe leuker hoe liever.
Maar de clou moet wel begrijpelijk zijn voor mensen als ik (die nu nog altijd niet weet in welke mate jouw grap een vorm van kritiek is op de professor - dat is pas erg, nietwaar?)
Nietwaar. Waarom zouden dingen nou net niet dat ietje onbegrijpelijkheid mogen/ kunnen hebben voor wezens zoals u ?
Kartonlikker is offline  
Oud 12 maart 2005, 20:22   #60
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kartonlikker
Nietwaar. Waarom zouden dingen nou net niet dat ietje onbegrijpelijkheid mogen/ kunnen hebben voor wezens zoals u ?
Nog iets wat ik wil begrijpen:
in uw signatuur schrijft u onder meer "Vlaanderen, barst!".
Bedoelt u dat voor de opsplitsing van Vlaanderen in onafhankelijke deel-Vlaanderens bent (zoals het "België, barst!" van het VB)?
malinois is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be