Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 21 januari 2018, 23:22   #21
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Ik heb nergens gezegd om Assad buiten spel te zetten, begrijp me zeker niet verkeerd.
Alleen dat het hoogtijd wordt om het probleem van de Koerden eens voor goed op te lossen.
Turkije, Iran, Irak, allemaal hebben ze er mee te maken.
Evident zal dit zeker niet zijn, en als de VN daar een constructieve rol in kan spelen, waarom niet ?
Wij ook, hebben er alle belang bij dat het opgelost geraakt hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 21 januari 2018, 23:33   #22
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik heb nergens gezegd om Assad buiten spel te zetten, begrijp me zeker niet verkeerd.
Alleen dat het hoogtijd wordt om het probleem van de Koerden eens voor goed op te lossen.
Turkije, Iran, Irak, allemaal hebben ze er mee te maken.
Evident zal dit zeker niet zijn, en als de VN daar een constructieve rol in kan spelen, waarom niet ?
Wij ook, hebben er alle belang bij dat het opgelost geraakt hé.
In Syrië woedt een burgeroorlog en in het Noorden zijn een tiental of meer opstandige groepen actief plus de Vs en nu ook Turkije. De VN kan daar nu naruurlijk niets regelen voor de Koerden.
Piero is offline  
Oud 22 januari 2018, 00:04   #23
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

I know.... dat maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.
Zonder het dan nog te hebben over de Koerden onderling.
De VN kan ook helpen met onderhandelingen, het hoeft niet altijd militair te zijn.
De EU zou hier ook een rol kunnen in spelen, maar die kans acht ik nu wel klein, alhoewel wij wel als eerste met de gevolgen zullen opgescheept zitten.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 22 januari 2018 om 00:08.
kojak is offline  
Oud 22 januari 2018, 05:40   #24
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.971
Standaard

De VN zou op zijn minst betrokken moeten worden…… Syrië, Turkije, Iran, Irak, Rusland en de VS allemaal hebben ze er mee te maken. EN Inderdaad ja de VN.. MAAR wat voor kracht heeft de VN de laatste jaren nog laten zien?

De VN is even pompeus krachteloos dan de EU bende hier. En daar maken dictators zoals Erdogan gretig gebruik van.

Ik schreef in #12 Misschien moeten we / EU dan maar de Turken / de aanhang van Erdogan hier, naar hun land van herkomst Turkije terug sturen en vervangen door de Koerden die op de vlucht zijn voor de moordende Erdogan!

Mijn voorstel is misschien ook niet uitvoerbaar, maar is toch géén deportatie want de Turken kunnen terug naar hun Land, met hun president, hun cultuur hun....hier is het toch nooit goed....

Dit kan dienen om de Koerden en bescherming te bieden en als dreiging naar Turkije toe.
>>> Om duidelijk te maken en niet alleen met woorden in een netzak dat wij/EU de dictatoriale tirannie van Erdogan beu zijn. Waardoor de aanhang van Erdogan / de supporters die hier vertoeft ook terug mogen naar Turkije, hier niet meer gewenst zijn, zich beter zullen voelen in HUN LAND.

Want het is toch al en tijdje duidelijk dat al wat wij hier doen, zij niet waarderen, nooit goed genoeg is, ze alleen geïnteresseerd zijn in Geld.

Ze integendeel steeds agressiever worden, zelfs trouwfeesten gebruiken ze al om hun dominantie te toon te spreiden! Wat kan hen een boete schelen, ze doen het om de macht juist om uit te dagen!! En verwerpen onze wetten, regels en hebben zelfs lak aan de uitspraken van de rechtbanken.

Vind men mijn denken racistisch, dat ze dan eens duidelijk aantonen dat ik mis ben met mijn vaststellingen. In plaats van aan te vallen, te schelden als ze hun zin niet krijgen.

Schreef het al in #17 Feit is: EU moet de grens met Turkije potdicht maken op en wijze dat ze het met Rusland doen. Handel maar niets meer, punt uit!

EU ivoren torens doen alsof Moslimbroeder Soenniet Erdogan nooit gezegd heeft “dat géén enkele Europeaan nog veilig zal zijn”

Soort gelijke uitspraken negeerde Frankrijk en Engeland ook tot Hitler beval overal binnen te vallen = WOII
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 22 januari 2018 om 05:58.
epicurist_dirk is offline  
Oud 22 januari 2018, 08:32   #25
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
I know.... dat maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.
Zonder het dan nog te hebben over de Koerden onderling.
De VN kan ook helpen met onderhandelingen, het hoeft niet altijd militair te zijn.
De EU zou hier ook een rol kunnen in spelen, maar die kans acht ik nu wel klein, alhoewel wij wel als eerste met de gevolgen zullen opgescheept zitten.
Je kletst naar wat onzin om de boel hier een beetje op te stoken.
Piero is offline  
Oud 22 januari 2018, 08:39   #26
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
...

Ik schreef in #12 Misschien moeten we / EU dan maar de Turken / de aanhang van Erdogan hier, naar hun land van herkomst Turkije terug sturen en vervangen door de Koerden die op de vlucht zijn voor de moordende Erdogan!

....

Soort gelijke uitspraken negeerde Frankrijk en Engeland ook tot Hitler beval overal binnen te vallen = WOII
Nog wat onzin van een politieke trol / alter ego van Look .... Beter je best doen om geloofwaardig over te komen. Deze twee trollen beter negeren.
Piero is offline  
Oud 22 januari 2018, 16:54   #27
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Er wordt inmiddels iets duidelijk over de standpunten van betrokken partijen:
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov beschuldigt de Amerikanen van het aanmoedigen van het afscheidingsstreven van de Koerden in het noorden van Syrië. Hij zegt dat de Amerikanen bezig zijn met doelbewuste provocaties, of dat ze de toestand in het gebied niet goed begrijpen. NOS
Erdogan wil in Syrië aan de zuidgrens met Turkije een veiligheidszone van 30 km instellen en daar Syrische vluchtelingen naartoe deporteren / zogenaamd terugkeren. Hij heeft kennelijk de zegen van Poetin. Ik vraag mij af waarom Erdogan die zone beperkt tot Afrin. Meer naar het oosten is nog een groter stuk grens met Syrië en dat gebied wordt bezet door moslimrebellen.
Piero is offline  
Oud 22 januari 2018, 17:15   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
In Syrië woedt een burgeroorlog en in het Noorden zijn een tiental of meer opstandige groepen actief plus de Vs en nu ook Turkije. De VN kan daar nu naruurlijk niets regelen voor de Koerden.
Die burgeroorlog is reeds overgewaaid naar de rest van Europa.

Citaat:
Het geweld neemt zodanige schrikbarende proporties aan in Cottbus in de Duitse deelstaat Brandenburg dat de autoriteiten hebben beslist om voorlopig geen nieuwe asielzoekers meer op te nemen. Neonazi’s vallen buitenlanders aan, terwijl vluchtelingen het gemunt hebben op doodnormale burgers.

Cottbus telt ruim 100.000 inwoners en is de tweede grootste stad van deelstaat Brandenburg. De stad telt zo’n 8.000 buitenlanders waaronder zo’n 3.400 (voornamelijk) Syrische vluchtelingen. Er wonen ook naar schatting 150 neonazi’s.

De sfeer in de stad is gespannen en de inwoners zijn verbolgen over de incidenten die zich in Cottbus hebben afgespeeld. Een terugblik:

• Afgelopen zaterdagavond liep een verjaardagsfeestje volledig uit de hand. Een 18-jarige Duitser en een 18-jarige Syriër raakten slaags. Toen agenten tussenbeide kwamen, riep iemand :“Buitenlanders buiten”.

• Twee uur later kwam het tot een woordenwisseling tussen vijf Duitsers en twee personen van buitenlandse afkomst. Een Duitser gaf één van de buitenlanders een duw waarna deze persoon spoot met pepperspray. Daarna sloegen de buitenlanders op de vlucht.

• Vorige woensdag grepen twee Syriërs van 15 en 16 jaar oud naar een mes tijdens een gevecht met andere jongeren. Een Duitse jongen van 16 jaar werd zwaar toegetakeld in het gezicht.

• Een dag eerder: drie Syriërs (14,15 en 17 jaar) vielen een Duits echtpaar aan voor een winkelcentrum. De vrouw van het koppel had hen “respect” moeten betonen en hen moeten laten voorgaan. Het verhaal over het drieste voorval verspreidde zich als een lopend vuurtje doorheen de stad. Een van de daders werd, samen met zijn vader, de toegang tot het grondgebied van de stad ontzegd.

• Op 14 januari marcheerden neonazi’s met fakkels door Cottbus. Al voor de vluchtelingencrisis de krantenkoppen haalde, lieten ze zich openlijk in de stad zien. Overal hangen stickers met de slogan ‘Defend Cottbus’ (Verdedig Cottbus, nvdr.).

• Tijdens oudejaarsavond werden drie Afghanen (21,22 en 26) voor hun opvangcentrum door neonazi’s aangevallen. De securitydienst van het gebouw stond toe dat de neonazi’s hun slachtoffers tot in de trappenhal achtervolgden. De securitybedrijven in de regio zouden zijn geïnfiltreerd door rechtsextremisten.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rgers~a6d37cb2
Jantje is offline  
Oud 22 januari 2018, 21:36   #29
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nog wat onzin van een politieke trol / alter ego van Look .... Beter je best doen om geloofwaardig over te komen. Deze twee trollen beter negeren.
Deze “trol” schreef meer in #12 #14 #24

En inderdaad onder andere ook en samenhangend >>>> [b]EU ivoren torens doen alsof Moslimbroeder Soenniet Erdogan nooit gezegd heeft “dat géén enkele Europeaan nog veilig zal zijn”

Soort gelijke uitspraken negeerde Frankrijk en Engeland ook tot Hitler beval en overal de aanval inzette en binnenviel = WOII
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 22 januari 2018 om 21:39.
epicurist_dirk is offline  
Oud 22 januari 2018, 21:42   #30
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Turkije, Rusland en de VS bikkelen om de macht in Syrië. Betalen de Koerden het gelag?

Als ik zoiets lees, dan keert mijn maag.
Weer gaat het Westen vechten voor de macht.

De Koerden die nota bene een heel grote bijdrage hebben geleverd in de strijd tegen de IS dreigen nu het gelag te mogen betalen.

Stank voor dank ?

https://www.mo.be/analyse/turkije-ru...rden-het-gelag
Het wordt hoog tijd dat zowel Europa als Amerika dictator Erdogan eens in weinig omfloerste taal duidelijk maken dat hij best zou ophouden met zijn sultanaat dromen in Noord-Syrië. Zo niet dan mogen we, wat mij betreft, rustig dreigen met meer militaire ondersteuning van de Koerden in die regio.

Maar dat zal van mijnentwege niet-politiek-correcte taal zijn zeker?
quercus is offline  
Oud 22 januari 2018, 22:16   #31
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Deze “trol” schreef meer in #12 #14 #24

En inderdaad onder andere ook en samenhangend >>>> [b]EU ivoren torens doen alsof Moslimbroeder Soenniet Erdogan nooit gezegd heeft “dat géén enkele Europeaan nog veilig zal zijn”

Soort gelijke uitspraken negeerde Frankrijk en Engeland ook tot Hitler beval en overal de aanval inzette en binnenviel = WOII
Ja, juist! Trollen posten graag uit de context gerukte persberichten, met of zonder commentaar, om mensen tegen elkaar op te zetten. Als je Erdogan wil aanvallen zal je beter je best moeten doen. Met een domme insinuatie en een vergelijking met Hitler val je door de mand.
Piero is offline  
Oud 22 januari 2018, 22:26   #32
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het wordt hoog tijd dat zowel Europa als Amerika dictator Erdogan eens in weinig omfloerste taal duidelijk maken dat hij best zou ophouden met zijn sultanaat dromen in Noord-Syrië. Zo niet dan mogen we, wat mij betreft, rustig dreigen met meer militaire ondersteuning van de Koerden in die regio.

Maar dat zal van mijnentwege niet-politiek-correcte taal zijn zeker?
Inderdaad. U heeft helemaal geen feiten nodig om uw mening over Erdogan en 'onze militaire ondersteuning aan de Koerden' op te baseren. Allemaal prietpraat.
Piero is offline  
Oud 22 januari 2018, 22:50   #33
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het wordt hoog tijd dat zowel Europa als Amerika dictator Erdogan eens in weinig omfloerste taal duidelijk maken dat hij best zou ophouden met zijn sultanaat dromen in Noord-Syrië. Zo niet dan mogen we, wat mij betreft, rustig dreigen met meer militaire ondersteuning van de Koerden in die regio.

Maar dat zal van mijnentwege niet-politiek-correcte taal zijn zeker?
Turkije is van strategisch belang voor zowel de Amerikanen, de Russen als de EU.
Die gaan hoogstens Erdogan eens op de vingers tikken, en voor de rest proberen er voor te zorgen dat ze daar op een goed blaadje staan.
De zoveelste keer dat door invloed van het Westen de boel ginder verder verziekt.
Want door nu juist niets te doen, doen ze heel veel...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 22 januari 2018, 23:03   #34
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je kletst naar wat onzin om de boel hier een beetje op te stoken.
Weerleg dat dan hé.
Daarvoor dient een discussie.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 22 januari 2018, 23:41   #35
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Weerleg dat dan hé.
Daarvoor dient een discussie.
Je probeert een discussie uit te lokken met vage kletspraatjes vol zogenaamde goede bedoelingen - met de Koerden wel te verstaan - om in België en Nederland de twist tussen Koerden en Turken aan te wakkeren / om de NAVO uit elkaar te spelen. Trollen voor hersenlozen noem ik dat.
Piero is offline  
Oud 22 januari 2018, 23:48   #36
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het wordt hoog tijd dat zowel Europa als Amerika dictator Erdogan eens in weinig omfloerste taal duidelijk maken dat hij best zou ophouden met zijn sultanaat dromen in Noord-Syrië...
Ze kunnen er beter een "SadamHoesseinke" of een "MuammarQadhafike" mee doen, als ge 't mij vraagt.


Een goed gemikte kogel door z'n kuttekop,

en vervolgens elke rotturk die van z'n tetter maakt elektrocuteren.


Good riddance!
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 22 januari 2018, 23:59   #37
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je probeert een discussie uit te lokken met vage kletspraatjes vol zogenaamde goede bedoelingen - met de Koerden wel te verstaan - om in België en Nederland de twist tussen Koerden en Turken aan te wakkeren / om de NAVO uit elkaar te spelen. Trollen voor hersenlozen noem ik dat.
In het tegendeel zelfs, en dat valt ook te lezen in mijn postings.
Ik hoef geen extra stroom van vreemdelingen naar hier, en dat is dé reden van deze draad.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 23 januari 2018, 02:28   #38
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
I know.... dat maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.
Zonder het dan nog te hebben over de Koerden onderling.
De VN kan ook helpen met onderhandelingen, het hoeft niet altijd militair te zijn.
De EU zou hier ook een rol kunnen in spelen, maar die kans acht ik nu wel klein, alhoewel wij wel als eerste met de gevolgen zullen opgescheept zitten.
Ambras? Ik zal het eens lezen en fixen, dit forum heeft niet voor niets een 'zonbron'.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 23 januari 2018, 02:34   #39
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

I am very sorry, THERE...

#World News
January 22, 2018 / 5:52 AM / Updated 5 hours ago
*****************Turkey expects swift campaign against U.S.-backed Kurds in Syria******************


https://www.reuters.com/article/us-m...idUSKBN1FB0WJ0



BIGTIME!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 23 januari 2018, 02:37   #40
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be