Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2019, 10:50   #1
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard Jonge gezinnen trekken weg uit de stad

https://m.standaard.be/cnt/dmf201911...=3402437416340
Citaat:
BRUSSEL De stadsvlucht leek de voorbije jaren op haar retour, maar in 2018 zagen haast alle centrumsteden meer jonge gezinnen wegtrekken dan er bijkwamen. Uit Antwerpen trokken bijna 8.200 jonge ouders en hun kinderen weg, terwijl er nog geen 4.800 bijkwamen. In Leuven vertrokken 1.300 méér jonge mensen dan er bijkwamen. In Gent loopt het verschil op tot 2.183. Het verschil tussen het aantal vertrekkende en het aantal aankomende gezinnen is groter geworden dan in 2016, tonen cijfers van Statbel. Alleen Sint-Niklaas en Aalst gaan ?*tegen de trend in.

‘De bereikbaarheid van de stad, de cultuur, het sociale leven: jonge koppels willen graag in de stad wonen, maar ze kunnen het niet betalen’, zegt Philippe Janssens van vastgoedontwikkelaar Immpact. In alle centrumsteden waar het aantal jonge gezinnen daalde, stegen de prijzen in vijf jaar tijd met minstens 8 procent. ‘In de stadsrand is het goedkoper en vinden ze gemakkelijker een huis met een tuin voor de kinderen.

‘Het ideaal van een jong gezin is nog altijd een huis met een tuin’, zegt socioloog en ruimtelijk planner Pascal De Decker (KU Leuven). ‘Er is in die groep weinig vraag naar de nieuwe appartementen die er in de stad in groten getale bij komen. Een huis is ook een cocon waarin een jong gezin zich terugtrekt. Dat gaat gemakkelijker buiten de stad.’

Ook de reputatie van de stad speelt mee. ‘Uit onze diepte-interviews blijkt dat etniciteit een rol speelt’, zegt De Decker. ‘Mensen hebben er geen problemen mee dat er andere etniciteiten op de school van hun kinderen zitten, maar “het mag niet te veel zijn”. We blijven ook aan slechte stedenbouw doen. Vaak wacht het beleid tot iemand een bouwaanvraag indient, om dan ja te zeggen. Het zou beter zijn om hele stadswijken uit te denken waar voor iedereen wat wils is.’
Bereikbaarheid werk, (cultureel en sociaal leven - een jong gezin heeft dat toch al minder) weegt niet op tegen een huis met of zonder tuin. En dan begrijp ik ook dat jonge gezinnen liever dichter bij familie en vrienden blijven wonen.
Ik heb bv altijd in de stad gewoond, mijn familie ook, dus voor mij is wegtrekken net moeilijker...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 10:56   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.843
Standaard

‘Mensen hebben er geen problemen mee dat er andere etniciteiten op de school van hun kinderen zitten, maar “het mag niet te veel zijn”.


Wel, wel, wel...…..
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 21 november 2019 om 10:56.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 10:59   #3
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
‘Mensen hebben er geen problemen mee dat er andere etniciteiten op de school van hun kinderen zitten, maar “het mag niet te veel zijn”.


Wel, wel, wel...…..
Oh het is maar een beetje meer dan de helft voor het ogenblik... Enfin in sommige klassen zit er al tot 2/3...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 11:19   #4
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

"Geen tuin en altijd parkeermiserie" was nochtans de reden waarom wij niet kozen voor een stadscentrum. Staat ook in dit artiekel.

Appartementen in de stad zijn voor uitstek geschikt voor bejaarden die dicht bij alles willen zitten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 11:25   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.240
Standaard

Welke autochtoon met gezond verstand wil zijn kinderen laten opgroeien tussen de bruine en allachtonen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 11:26   #6
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"Geen tuin en altijd parkeermiserie" was nochtans de reden waarom wij niet kozen voor een stadscentrum. Staat ook in dit artiekel.

Appartementen in de stad zijn voor uitstek geschikt voor bejaarden die dicht bij alles willen zitten.
En een tuin in de stad kost vaak wel een pak meer.
Parkeermiserie: ja, tenzij je weinig met de auto rijdt of een garage huurt.

Bejaarden op den buiten: soms denk ik ook van wat voor sukkeltjes dat moeten zijn.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 11:33   #7
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Welke autochtoon met gezond verstand wil zijn kinderen laten opgroeien tussen de bruine en allachtonen?
Maak je geen zorgen. Omgekeerd zijn de geesten ook meer wakker. Niet veel 2e, 3e generatie allochtonen gaan hun kinderen tussen de kafir zetten, tenzij ze verplicht worden (bv. asielzoekers)
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 11:36   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"Geen tuin en altijd parkeermiserie" was nochtans de reden waarom wij niet kozen voor een stadscentrum. Staat ook in dit artiekel.

Appartementen in de stad zijn voor uitstek geschikt voor bejaarden die dicht bij alles willen zitten.
‘T zal beteren als de lez ingevoerd is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 11:44   #9
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"Geen tuin en altijd parkeermiserie" was nochtans de reden waarom wij niet kozen voor een stadscentrum. Staat ook in dit artiekel.

Appartementen in de stad zijn voor uitstek geschikt voor bejaarden die dicht bij alles willen zitten.
Zijn die appartementen dan allemaal uitgerust voor bejaarden met hun rollator, al dan niet elektrisch, ouderen in rolstoel, enfin ge weet wel appartementen met brede gangen en deuren, overal een inloopdouche enz..

Laatst gewijzigd door alberto : 21 november 2019 om 11:47.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 11:46   #10
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Welke autochtoon met gezond verstand wil zijn kinderen laten opgroeien tussen de bruine en allachtonen?
In het Brusselse hebben ze geen keuze meer. Daarom ook dat meer en meer autochtonen er wegtrekken.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 11:46   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Maak je geen zorgen. Omgekeerd zijn de geesten ook meer wakker. Niet veel 2e, 3e generatie allochtonen gaan hun kinderen tussen de kafir zetten, tenzij ze verplicht worden (bv. asielzoekers)
Ik mag het hopen. Polarisatie is de weg om al dat allachtoons gespuis hier de grens over te sjotten.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 11:57   #12
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik mag het hopen. Polarisatie is de weg om al dat allachtoons gespuis hier de grens over te sjotten.
De stadsgrens ?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 12:20   #13
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
https://m.standaard.be/cnt/dmf201911...=3402437416340


Bereikbaarheid werk, (cultureel en sociaal leven - een jong gezin heeft dat toch al minder) weegt niet op tegen een huis met of zonder tuin. En dan begrijp ik ook dat jonge gezinnen liever dichter bij familie en vrienden blijven wonen.
Ik heb bv altijd in de stad gewoond, mijn familie ook, dus voor mij is wegtrekken net moeilijker...
Huh? Omdat je een jong gezin bent geen sociaal of cultureel leven???En wonen bij familie op schoot? Uw rare opvattingen ...wat speelt is volgens het artikel de noodgedwongen diversiteit en bezorgdheid kwaliteit onderwijs voor hun kinderen, naar buiten kunnen omdat er een tuin is en de prijs.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 12:23   #14
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Maak je geen zorgen. Omgekeerd zijn de geesten ook meer wakker. Niet veel 2e, 3e generatie allochtonen gaan hun kinderen tussen de kafir zetten, tenzij ze verplicht worden (bv. asielzoekers)
Hoe achterlijk is deze opmerking? De meeste allochtonen willen hun kinderen niet kansarm maken via een " moslimschool" en problemen om met anderen in de klas te zitten zijn er ook niet. U geeft die mensen onterecht weer een slecht naam. Omgekeerd wel, veel Vlamingen willen niet teveel allochtonen in de klas, omwille van het effect op de kwaliteit van het onderwijs. Dan trekken ze liever weg...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 12:32   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De stadsgrens ?
De EU grens.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 12:51   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
En een tuin in de stad kost vaak wel een pak meer.
Parkeermiserie: ja, tenzij je weinig met de auto rijdt of een garage huurt.

Bejaarden op den buiten: soms denk ik ook van wat voor sukkeltjes dat moeten zijn.
Die parkeer miserie begint nu ook naar de stadsrand te trekken.
Gisteren op evergem 25€ boete gehad.
Ik was 2 minuten in de bank.

En omliggende mag je meestal maar 30 minuten parkeren.

Wat zeggen ze dan?
Laat uw auto buiten de stad en kom met de bus?
Dat gaat ook al niet zomaar meer tenzij 10€ per dag op hun parkings.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 13:28   #17
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Maak je geen zorgen. Omgekeerd zijn de geesten ook meer wakker. Niet veel 2e, 3e generatie allochtonen gaan hun kinderen tussen de kafir zetten, tenzij ze verplicht worden (bv. asielzoekers)
Dat is eigenlijk een probleem. Ghettovorming zorgt namelijk voor verpaupering en criminaliteit. Kijk maar naar Antwerpen Park Spoor Noord. Ik vind dat Kafirs en makakken.. .Euh... ik bedoel Autochtonen en allochtonen gewoon even normaal moeten doen en samen een ikea kast moeten gaan ineensteken ofzo.

Al dat geblaas is voor niks nodig.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 14:00   #18
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De EU grens.
Geen zorgen. Wij sjotten u daar ook wel over.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 14:01   #19
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Die parkeer miserie begint nu ook naar de stadsrand te trekken.
Gisteren op evergem 25€ boete gehad.
Ik was 2 minuten in de bank.

En omliggende mag je meestal maar 30 minuten parkeren.

Wat zeggen ze dan?
Laat uw auto buiten de stad en kom met de bus?
Dat gaat ook al niet zomaar meer tenzij 10€ per dag op hun parkings.
Dat is geen parkeermiserie.
Dat is miserie door super gierigheid en gezaag. Een paar centjes in de automaat droppen is teveel gevraagd ?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2019, 14:06   #20
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dat is eigenlijk een probleem. Ghettovorming zorgt namelijk voor verpaupering en criminaliteit. Kijk maar naar Antwerpen Park Spoor Noord. Ik vind dat Kafirs en makakken.. .Euh... ik bedoel Autochtonen en allochtonen gewoon even normaal moeten doen en samen een ikea kast moeten gaan ineensteken ofzo.

Al dat geblaas is voor niks nodig.
Het geblaas van de racistische vlaams-nationalist heeft u natuurlijk niet opgemerkt. Typisch, want u bent er wellicht zelf één . Als autochtonen allochtonen discrimineren is er niets aan de hand, omgekeerd is een probleem, want ghettovorming. Wat een hypocrisie!

Maakt u zich maar helemaal geen zorgen over mijn buurt.
Maak u liever zorgen over uzelf en hoe u als ongelovige gaat rotten in de hel.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 21 november 2019 om 14:07.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be