Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Als Vivaldi/Avanti/Kibbelkabinet³ er komt, hoe stemt u de volgende keer?
Ik steun deze coalitie, ik stem sowieso op een Vivaldi/Avanti partij. 3 8,11%
Ik steun deze coalitie, maar ik zal haar beoordelen op het gevoerde beleid. 2 5,41%
Vivaldi/Avanti is een aanfluiting van de verkiezingsresultaten, maar ik zal hen toch beoordelen op het gevoerde beleid. 4 10,81%
Vivaldi/Avant is een aanfluiting van de verkiezingsresultaten, en daarom, wat ze ook doen, ik stem zeker voor een andere partij. 28 75,68%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 september 2020, 11:47   #1
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.130
Standaard Vivaldi/Avanti/Kibbelkabinet³

Binnenkort start in Wit-België waarschijnlijk een nieuwe regering, die het resultaat moet zijn van 16 maanden onafgebroken verzet van de verliezers van de laatste verkiezingen, die er alles aan doen de grootste partijen van het land (N-VA en VB) buiten spel te zetten.

Wat denkt u bij de volgende verkiezingen te doen?
Legt u zich neer bij deze regering die tegen de wil van de Vlamingen door hun strot wordt geduwd, maw. gaat u deze regering op haar beleid beoordelen?
Of zegt u ineens: men weigert rekening te houden met het verkiezingsresultaat in het grootste deel van dit land, men zet de grootste en tweede grootste partij buiten spel, dus nu mogen ze doen wat ze willen, ik stem bij voorbaat op een partij die niet in Vivaldi/Avanti zit?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 11:52   #2
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.861
Standaard

Ik beslis over mijn stem wanneer het verkiezingen zijn. Geen jaren op voorhand.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 11:56   #3
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.130
Standaard

Als de mening van de kiezer niet gerespecteerd wordt, dan ga ik dat afstraffen, dat weet ik wél al jaren op voorhand.
Dit mag nu nog de beste regering ooit worden, mijn stem gaat naar de oppositie (hoogstwaarschijnlijk Vlaams Belang).
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 11:59   #4
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Als de mening van de kiezer niet gerespecteerd wordt, dan ga ik dat afstraffen, dat weet ik wél al jaren op voorhand.
Dit mag nu nog de beste regering ooit worden, mijn stem gaat naar de oppositie (hoogstwaarschijnlijk Vlaams Belang).
Stoer.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 12:18   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik beslis over mijn stem wanneer het verkiezingen zijn. Geen jaren op voorhand.
Stoer!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 12:26   #6
Atrology
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 februari 2019
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Als de mening van de kiezer niet gerespecteerd wordt, dan ga ik dat afstraffen, dat weet ik wél al jaren op voorhand.
Dit mag nu nog de beste regering ooit worden, mijn stem gaat naar de oppositie (hoogstwaarschijnlijk Vlaams Belang).
Daar zit t'hem nu net.
De regering denkt dat jij niet weet wat je wil en denkt het beter te weten. En tracht dit te bewijzen door een ander regering te geven die U zal bewijzen dat je verkeerd bent.


Laatst gewijzigd door Atrology : 18 september 2020 om 12:40.
Atrology is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 12:33   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Veelzeggende foto van het blauwe zwaargewicht. Mij is die foto al veel eerder opgevallen. Ze toont waar niet alleen Dewael, maar de hele blauwe bende voor staat: onverbloemd fascisme.

Waar blijft de nieuwste peiling?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 12:36   #8
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Veelzeggende foto van het blauwe zwaargewicht. Mij is die foto al veel eerder opgevallen. Ze toont waar niet alleen Dewael, maar de hele blauwe bende voor staat: onverbloemd fascisme.

Waar blijft de nieuwste peiling?
Neen, neen, zij komen op tegen het facisme...
Wie gelooft die mensen nog???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 12:38   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

https://sceptr.net/2020/09/peiling-d...elang-en-n-va/

Er zal wel een goede reden zijn dat de naam van de "kwaliteitskranten" HAAS is?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 12:40   #10
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Waarom zou je een regering steunen of niet steunen ?

Ik snap de enquête niet. Laat die vragen over aan het parlement.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 12:42   #11
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom zou je een regering steunen of niet steunen ?

Ik snap de enquête niet. Laat die vragen over aan het parlement.
Laat de democratie over aan het parlement en het ons verder bestelen aan de regering van la Belgique...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 12:53   #12
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Als de mening van de kiezer niet gerespecteerd wordt, dan ga ik dat afstraffen, dat weet ik wél al jaren op voorhand.
Dit mag nu nog de beste regering ooit worden, mijn stem gaat naar de oppositie (hoogstwaarschijnlijk Vlaams Belang).
Wordt de mening van de kiezer niet gerespecteerd dan? Meer dan 50% van de kiezers zullen toch worden vertegenwoordigd?

Ik ben ook niet blij met het resultaat maar ik zie geen democratisch probleem.

Uiteraard hoop ik wel dat ze worden afgestraft in 2024.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 12:59   #13
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Wat denkt u bij de volgende verkiezingen te doen?
Legt u zich neer bij deze regering die tegen de wil van de Vlamingen door hun strot wordt geduwd, maw. gaat u deze regering op haar beleid beoordelen?
Of zegt u ineens: men weigert rekening te houden met het verkiezingsresultaat in het grootste deel van dit land, men zet de grootste en tweede grootste partij buiten spel, dus nu mogen ze doen wat ze willen, ik stem bij voorbaat op een partij die niet in Vivaldi/Avanti zit?
Een paar opmerkingen:

1. Ik kan me vergissen natuurlijk, maar de laatste keer dat ik het politieke bestel bestudeerde, was het zo dat de kiezer niet op een regering of op een oppositie stemt, maar op een partij. Voor zover mij bekend is dat nog steeds het geval. Ik heb in 2019 niet pro of contra de regering-Michel gestemd. Ik zal ook in 2024 niet pro of contra Vivaldi stemmen.

2. In 2024 stem ik opnieuw voor een partij, en dan niet om beleid uit het verleden af te straffen of te belonen, maar om beleid in de toekomst mee gestalte te geven. Natuurlijk spelen partijprestaties uit het verleden een rol bij de verwachtingen daaromtrent.

3. Elke meerderheid in het parlement is een legitieme meerderheid, ongeacht of de grootste partijen er deel van uitmaken of niet; ongeacht ook de verhoudingen meerderheid/minderheid binnen elke taalgroep. Een Belgische regering moet steunen op een Belgische meerderheid, i.c. 76 of meer Kamerzetels. Al de rest is verliezerspraat. (Men kan zich overigens ook vragen stellen bij een partij die kennelijk niet in staat is haar electorale gewicht om te zetten in reële bestuursmacht.) Natuurlijk kan men betreuren dat, eenmaal de verhoudingen in het parlement zijn bepaald, de kiezer geen greep meer heeft op de vorming van een regering. Graag hoor ik dan constructieve voorstellen om daaraan iets te veranderen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 13:03   #14
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Binnenkort start in Wit-België waarschijnlijk een nieuwe regering, die het resultaat moet zijn van 16 maanden onafgebroken verzet van de verliezers van de laatste verkiezingen, die er alles aan doen de grootste partijen van het land (N-VA en VB) buiten spel te zetten.

Wat denkt u bij de volgende verkiezingen te doen?
Legt u zich neer bij deze regering die tegen de wil van de Vlamingen door hun strot wordt geduwd, maw. gaat u deze regering op haar beleid beoordelen?
Of zegt u ineens: men weigert rekening te houden met het verkiezingsresultaat in het grootste deel van dit land, men zet de grootste en tweede grootste partij buiten spel, dus nu mogen ze doen wat ze willen, ik stem bij voorbaat op een partij die niet in Vivaldi/Avanti zit?

Een Blokker die de grote vernieuwing komt aankondigen : binnen 4 gaat hij voor... het Blok stemmen

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 13:04   #15
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Als de mening van de kiezer niet gerespecteerd wordt, dan ga ik dat afstraffen, dat weet ik wél al jaren op voorhand.
Dit mag nu nog de beste regering ooit worden, mijn stem gaat naar de oppositie (hoogstwaarschijnlijk Vlaams Belang).
Mag ik eens informeren, op welke partij heb je in 2019 gestemd (federaal)?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 13:05   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een Blokker die de grote vernieuwing komt aankondigen : binnen 4 gaat hij voor... het Blok stemmen

Panda weet duidelijk beter.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 13:05   #17
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Ik maak me weinig illusies omtrent de resultaten als ik deze non nota bekijk. Maar uiteraard stem ik op geen enkele partij uit deze coalitie. Ze kiezen immers voor een Vlaamse minderheid. Als Vlaamse kiezer kan ik dat niet aanvaarden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 13:08   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Een paar opmerkingen:

1. Ik kan me vergissen natuurlijk, maar de laatste keer dat ik het politieke bestel bestudeerde, was het zo dat de kiezer niet op een regering of op een oppositie stemt, maar op een partij. Voor zover mij bekend is dat nog steeds het geval.
Inderdaad!

Tel nu eens het aantal stemmen dat de Vlaamse partijen behaalde versus de Franstalige.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 13:10   #19
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een Blokker die de grote vernieuwing komt aankondigen : binnen 4 gaat hij voor... het Blok stemmen
Ah, kijk, dat vermoedde ik al: hij gaat een regering afstraffen door op dezelfde oppositiepartij als de vorige keer te stemmen. Ja, dat is wel hilarisch natuurlijk. Voor die regeringspartijen is dat natuurlijk niks gewonnen, niks verloren. Niet bepaald een afstraffing.

De enigen die "Vivaldi" kunnen afstraffen zijn de kiezers die op één van de samenstellende partijen hebben gestemd (gesteld dat ze niet op een andere Vivaldi-partij gaan stemmen uiteraard).
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2020, 13:10   #20
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Inderdaad!

Tel nu eens het aantal stemmen dat de Vlaamse partijen behaalde versus de Franstalige.
De Vlaamse partijen hebben 60% van de zetels alsook 60% van de bevolking.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be