Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Luc Versteylen - 7 maart t.e.m. 13 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Luc Versteylen - 7 maart t.e.m. 13 maart Pater Versteylen wordt algemeen gezien als de grondlegger van de groene beweging in ons land. Dat leidde in de jaren '70 tot de oprichting van 'Anders Gaan Leven', oftewel AGALEV (nu de partij Groen!). Hijzelf en de andere oprichters bekritiseerden later de partij als zou deze teveel linkse elementen hebben aangetrokken/toegelaten. Vandaag is hij 77 jaar en nog steeds actief in een nieuwe politieke (groene) werkgroep. Een levende legende.

 
 
Discussietools
Oud 9 maart 2005, 17:16   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Is Versteylen anders-globaal?

Ik wou Versteylen vragen wat hij denkt van de anders-globale beweging, en of hij daar een opjutter voor de groene waarden en een hoop voor de toekomst in ziet?
eno2 is offline  
Oud 9 maart 2005, 18:13   #2
Luc Versteylen
Vreemdeling
 
Luc Versteylen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2005
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Ik wou Versteylen vragen wat hij denkt van de anders-globale beweging, en of hij daar een opjutter voor de groene waarden en een hoop voor de toekomst in ziet?
Dirk Holemans, eertijds secretaris van toenmalig AGALEV, heeft eens op een persconferentie in Antwerpen gezegd dat wij 20 jaar geleden anders-globalisten avant la lettre waren. Ik behoorde dus al tot de bweging nog voor ze bestond. Ja, ik zie daar "natuurlijk" toekomst in.
__________________
http://www.lieverleven.be
Luc Versteylen is offline  
Oud 9 maart 2005, 18:52   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Versteylen
Dirk Holemans, eertijds secretaris van toenmalig AGALEV, heeft eens op een persconferentie in Antwerpen gezegd dat wij 20 jaar geleden anders-globalisten avant la lettre waren. Ik behoorde dus al tot de bweging nog voor ze bestond. Ja, ik zie daar "natuurlijk" toekomst in.
_____

Goed zo.
Weer een reden te meer om liever te leven.
eno2 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be