Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met academici en ideologen (2005) > Dirk Van Duppen - 11 april t.e.m.17 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Dirk Van Duppen - 11 april t.e.m.17 april Dr. Dirk Van Duppen is arts bij Geneeskunde voor het Volk. In zijn boek "De cholesteroloorlog: waarom geneesmiddelen zo duur zijn" kloeg hij de kosten van de farmaceutische industrie aan en lanceerde hij voorstellen rond de invoering van het kiwi-model. Dat laatste voorstel werd gretig overgenomen door vele politici (als was het hun eigen voorstel) en bezorgde dr Dirk Van Duppen aanwezigheid in vele (televisie)debatten.

 
 
Discussietools
Oud 14 april 2005, 17:04   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard Unitarisme

Beste,

Ondersteunt u de eis van uw partij dat België een Unitaire Staat wordt, op basis van negen provincies?
Patriot! is offline  
Oud 16 april 2005, 09:02   #2
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Is dat een eis van de PVDA? Bron?

En gebruiken ze echt de term Unitaire Staat, met hoofdletters? Of is dat een interpretatie van jou?

Laatst gewijzigd door driewerf : 16 april 2005 om 09:03.
driewerf is offline  
Oud 16 april 2005, 09:48   #3
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Is dat een eis van de PVDA? Bron?

En gebruiken ze echt de term Unitaire Staat, met hoofdletters? Of is dat een interpretatie van jou?
PVDA is voor een unitaire staat (met kleine letters). Die 9 provincies heeft die politieke muis er bij verzonnen. Dat staat zo op hun webstek.

http://ptb.be/scripts/livret.phtml?s...&lang=2&bess=1

[size=2]
Citaat:
De meest rationele structuur voor het kleine België is die van een unitaire staat
Merk ook de link (PTB, en niet PVDA, hoewel ik dat intikte)

Al bij al toont de PVDA daarmee aan dat ze totaal geen voeling heeft met de politieke realiteit in dit land. Dat merkt ge ook: meer dan 22 000 stemmen zit er niet in, en dan gaan ze nog eens achteruit ook...
[/size]
__________________
Iwein is offline  
Oud 16 april 2005, 11:45   #4
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Het zou me niet verbazen. Ik herinner me ooit hier op het forum een pvda'er die als avatar een trikolore vlag met een hamer en sikkel op gebruikte.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 16 april 2005, 12:27   #5
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Het zou me niet verbazen. Ik herinner me ooit hier op het forum een pvda'er die als avatar een trikolore vlag met een hamer en sikkel op gebruikte.
En dan maar stom staan dat ze geen aanhang hebben
__________________
Iwein is offline  
Oud 16 april 2005, 12:32   #6
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
PVDA is voor een unitaire staat (met kleine letters). Die 9 provincies heeft die politieke muis er bij verzonnen. Dat staat zo op hun webstek.

http://ptb.be/scripts/livret.phtml?s...&lang=2&bess=1

[size=2]
Merk ook de link (PTB, en niet PVDA, hoewel ik dat intikte)

Al bij al toont de PVDA daarmee aan dat ze totaal geen voeling heeft met de politieke realiteit in dit land. Dat merkt ge ook: meer dan 22 000 stemmen zit er niet in, en dan gaan ze nog eens achteruit ook...
[/size]
bedankt voor de link.
Ik heb de tekst even doorgelezen, en de toon is wel heel anders dan wat Patriot laat uitschijnen.
Vooreerst verzwijgt patriot al dat de tekst eindigt met een oproep voor een Belgische Republiek. Past niet in zijn monarchistisch kraam, dus wordt dta verzwegen.
Vervolgens, idd, zoals je vermeldt:niks over die provincies. Tja.
en ook de Staat, staat er nooit met een hoffdletter. Bubsgewijs had patriot gehoopt hier een aantal Belgie-aanbidders aan te treffen zoals hij. maar daarvoor moet hij dus weer de standpunten zoals ze in de tekst staan verdraaien en verzwijgen.
driewerf is offline  
Oud 16 april 2005, 13:05   #7
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
bedankt voor de link.
Ik heb de tekst even doorgelezen, en de toon is wel heel anders dan wat Patriot laat uitschijnen.
Vooreerst verzwijgt patriot al dat de tekst eindigt met een oproep voor een Belgische Republiek. Past niet in zijn monarchistisch kraam, dus wordt dta verzwegen.
Vervolgens, idd, zoals je vermeldt:niks over die provincies. Tja.
en ook de Staat, staat er nooit met een hoffdletter. Bubsgewijs had patriot gehoopt hier een aantal Belgie-aanbidders aan te treffen zoals hij. maar daarvoor moet hij dus weer de standpunten zoals ze in de tekst staan verdraaien en verzwijgen.
Een echte stalinist zou bovendien tegen België zijn en het verfoeilijke separatisme van 1830 moeten afzweren
__________________
Iwein is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be